YouriDeLoore
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 54
- Lengte
- 1m88
- Massa
- 110kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Bwa, boter schuift wel, maar zoveel problemen heb ik nu ook niet dat ik het moet invetten![]()

Soms kunt ge gewoon nie allebei hebben imo. Hangt beetje af hoe ge gebouwd zijt en anderzijds waar uw prio ligt.
Westsiders doen weinig tot geen overhead omdat hun goal niet is en omdat het hun bench niet helpt. Geen carry-over whatsoever om belly touch shirted te benchen. Maar ook omdat het te taxing op de upperback is, die ze al 4 keer per week ong trainen.
En topweightlifters doen bijna geen bench omdat het hun goal niet is en omdat de schouder en borst spieren te stijf worden om overhead goed te kunnen locken en flexibility te houden.
Maar mijn punt is eerder dat je het juiste postuur moet trainen/hebben om ofwel het 1 ofwel beide te hebben.
Dikke bench = dikke overhead is helemaal nonsens imo. Gaat maar voor een deel van de lifters op. Meestal degene die de juiste lat ontwikkeling hebben en de bouw voor overhead.
Dikke overhead = dikke bench is ook nonsens. Kijk maar eens naar wat bench resultaten van topweightlifters. Ook helemaal niet erg, maar gwn logisch omdat bench gn prio is.
Maar ik wil niet zeggen dat er geen waarheid inzit, die ligt zoals meestal in het midden.
Een ander ding wat ik al gezien heb is dat goeie raw benchers, die goed postuur voor bench hebben en slechte overhead hebben. Als zij zich willen verbeteren op overhead is de kans groot dat ze hun schouders opfokken... En goeie raw benchers die goed zijn op overhead naturally, als hun bench omhoog gaat dan gaat overhead ook gewoon omhoog. Zonder er ook maar 1 ding voor te doen...
Eigenlijk wil ik gewoon zeggen. Ofwel ditch the bench en focus op overhead want anders ga jij je schouders opfokken. Ofwel concentreer je op bench, want daar ben je imo voor gemaakt wat ik kan afleiden uit je log en ga voor 200kg raw ofzoiets en wacht een beetje af wat je overhead doet en train die als assistance...
Maar dit komt van iemand wie z'n bench EN overhead sucked, dus je ziet maar wat je ermee doet!
(En ik weet dat ik eigenlijk 36 keer hetzelfde zeg)
Ps: nog een persoonlijke mening: je moet altijd de dingen uitbuiten waar je goed in bent en daar zover mogelijk in gaan. Ronnie Coleman kon heel slecht lezen en schrijven maar heel goed bodybuilden, en hij heeft voor bodybuilding gekozen en niet geprobeerd om een roman te schrijven. Alhoewel het zijn grootste wens was... Maar hij heeft het redelijk ver geschopt, en een paar ijzeren trofee's gewonnen (geen plastieken)
Maar het zit in de aard van de mens om te klagen en te b**chen over hetgeen waar je niet goed in bent, en een mens wil altijd hetgeen hij niet heeft natuurlijk.
Ik kan je wel volgen wat de meeste dingen betreft. Alleen dat laatste niet... bench boeit me niet zo (beetje wel natuurlijk
), maar ik wil wel een huge overhead. Ik denk dat dat wel mogelijk is; het is niet ongezien in de strongmanwereld dat iemand met een slechte/middelmatige overhead een goede/zeer goede overhead krijgt door een bepaalde stijl te ontwikkelen. Maar heel goed worden in bench press zou wellicht gemakkelijker zijn. 
).

Ja, dat sowieso.Of gewoon extra flexibility work voor je schouders?

volledig op toeleggen haha 
en zou die overhead (voorlopig ) de pot op kunnen.