maar hoe kan je nu nog last hebben van schouderinflexibiliteit als je full ROM dips kunt?
ik heb in mijn korte carriere nog maar 2 oefeningen gebruikt voor schouderflexibiliteit en dat zijn full ROM dips met extra gewicht en shoulder dislocates, bij die oefening heb ik me opgewerkt dat ik mijn schouder kan 'dislocaten' met een grip net buiten de ringen van een oly barbell
en kheb eerlijk gezegd nog nooit nooit last gehad van mijn schouders
Dips targetten net de volledig andere kant van de hoek die je schouders kunnen maken. Ik kan ze ook wel lekker ver 'onderdoor' naar achter steken, maar boven mijn hoofd gaat het dus bijna niet. Die shoulder dislocates doe ik nu ook af en toe, nadat je ze had aangeraden en die gaan dus moeilijk.

Ik ga ze binnen een paar dagen weer wat meer doen, als de pijn van stenen gooien, stomme dingen doen en geforceerd overhead pressen van de afgelopen week weer wat is weggetrokken.
possessed zei:
damn ik ben goed in pinten drinken wat nu?

volledig op toeleggen haha
Kan me volgen in herr Jan zen redenering. Denk dat ik ongeveer 1,5 jaar geen overhead heb getraind. Onlangs terug begonnen met wat lichte MP erin te stoppen. Viel vies tegen, eerder door mobiliteit dan weinig kracht. Ik hou nu voorlopig MP erin als assistance, omdat imo overhead op een of andere manier er alijd wel moet inzitten (daarom idd niet zwaar).
@ Youri, allemaal goed en wel die monster overhead press, maar als ge niet ver zit van een 180 bench zou ik het toch wel tempting vinden om door te stomen naar 200 raw bench.

en zou die overhead (voorlopig ) de pot op kunnen.
Daffy pls! No wai dat ik bench prioriteit zou geven over bench. I'm a mudda****in' strongman! Hoe kan ik nu tevreden sterven zonder ooit een 200kg log gedrukt te hebben?

Dus ik kan niet dralen; ik moet doen wat nodig is!
@triple aces: nooo. Overhead is 100x cooler dan bench press.
Btw, vroeger waren mijn bench en OH van hetzelfde niveau (2*87,5kg press en 120-130kg bench press).

Serieusly. Bench is toen goed blijven gaan, en OH is onder dat niveau gebleven tot minder dan een jaar geleden.

Dus ik weiger te accepteren dat ik 'gewoon slecht in OH' ben; er moet wat anders spelen.
danny1983 zei:
I'm impressed Youri. Sterke deads en die farmers op die afstand is ook echt bruut! Waarom doe je niet een kwali mee? Laten we zeggen 26-05? Kunnen we eens echt battelen. Lijkt me vet!
Thanks!
Hmm, maybe. Dat is wel de dag na de voorronde van België, waar ik ga helpen en schreeuwen. Het enige probleem daarbij is dat ik dan mijn volledige weekend kwijt ben (en ik ook moet studeren and shit

). Anderzijds zou ik sowieso die zondag events gaan trainen, en ben ik sowieso mijn weekend kwijt.

Ik zie dat de onderdelen er wel leuk uit zien:
-Vrachtwagen trekken
-Hercules Hold
-Wheel flip.
-Boomstam tillen
-Stones
Alleen die stones zouden mijn rug kunnen up****en, maar dat zal wel meevallen. Anderzijds is het wel 180km rijden (da's één van de redenen dat ik niet deelneem aan de Sterkste man van W-Vlaanderen; ongeveer dezelfde afstand).
Ik houd het nog even in beraad.

Zou inderdaad wel cool zijn om eens in real life te battelen! En dan doe ik nog eens een wedstrijd in NL mee (want ik denk erover me uit te schrijven voor De Sterkste Limburger (NL), aangezien die zeer slecht valt t.o.v. mijn twee grote wedstrijden van het seizoen...).
TommieNL zei:
Dit dus. Flink sterk hoor! Nette deadlift en mooie afstand op farmers..
Dank je!