Fitness Seller

Youri Strongman Log

Deadlift gaat erg soepel inderdaad.
En dat dubbel overhands ... damn! got grip?

Is hookgrip.

Wel erg sterk, ga je volgen.

Sterke shit Youri

• Topic Starter Topic Starter
biejest zei:
Deadlift gaat erg soepel inderdaad.
En dat dubbel overhands ... damn! got grip?
Inderdaad hook grip. Op die manier is grip nooit een issue. :)

svenrpb zei:
Is hookgrip.

Wel erg sterk, ga je volgen.
Thx! Heb jij ook een log?

danny1983 zei:
Dankje. Ik moet ook wel, wil ik de hoop kunnen koesteren jou weer in te halen op DL. :D

Sterke bench en deadlift man!

zal eerder een feit zijn. heb ik ook. zoals ik zei na veel gefocus op de bench is alles in de regionen wat "tighter" geworden. toen ik met lichte gewichten aan het military pressen was moest ik in vergelijking met vroeger rare moves doen (naar achter hangen- vroeger had ik dat probleem nooit!)
om het boven men hoofd te krijgen. zuiver mobility stuff!

+1
Ik heb jarenlang weinig tot geen overhead gedaan (en wel heel veel gebencht) en ben er nu weer mee begonnen, maar ik krijg amper iets fatsoenlijk gelockt boven mn hoofd. Log stabiliseren kost heel veel moeite en military pressen gaat vooralsnog eigenlijk helemaal niet. De beweging voelt gewoon heel onnatuurlijk aan omdat de motorische aansturing ingesteld is op benchen en de mobiliteit in de schouders ver te zoeken is. Schouders verkrampen heel snel.

Vind t toch moeilijk om bench en overhead op serieus niveau te combineren, eigenlijk zou het één het ander moeten ondersteunen en dus puur als assistance gebruikt moeten worden. Als je bench gebruikt als assistance voor overhead kun je volgens mij beter gaan close grip benchen.

Door deze discussie ga ik toch ook eens terug wat meer OH werk erin gooien.

interessante discussie!

aan de kerels die mobiliteitsproblemen ervaarde van het vele benchen:

deden jullie tijdens je benchjaren dan ook weighted dips? met een zo groot mogelijke rom dan.

interessante discussie!

aan de kerels die mobiliteitsproblemen ervaarde van het vele benchen:

deden jullie tijdens je benchjaren dan ook weighted dips? met een zo groot mogelijke rom dan.

Nee, ik heb de laatste jaren eigenlijk geen dips meer gedaan, ook vanwege schouder- en elleboogproblemen. Op een gegeven moment geef je gewoon bepaalde oefeningen op omdat het alleen maar pijn doet en het dan dus progressie op de bench in de weg gaat staan. Ik deed alleen af en toe nog shoulderpresses in de smith en voor triceps werk vrijwel alleen press oefeningen (board-, floorpress en close grip).

Goe bezig man!En die 200kg rw bench komt er ook wel met dezelfde training.Je weet je lay outs goed te maken en je ziet het resultaat je moet niet altijd deadliften om deadlift sterker te maken!

Chapeau kerel!

Laatst bewerkt:
Sterke bench en deadlift man!
Thanks!

tymboo zei:
Ik heb jarenlang weinig tot geen overhead gedaan (en wel heel veel gebencht) en ben er nu weer mee begonnen, maar ik krijg amper iets fatsoenlijk gelockt boven mn hoofd. Log stabiliseren kost heel veel moeite en military pressen gaat vooralsnog eigenlijk helemaal niet. De beweging voelt gewoon heel onnatuurlijk aan omdat de motorische aansturing ingesteld is op benchen en de mobiliteit in de schouders ver te zoeken is. Schouders verkrampen heel snel.

Vind t toch moeilijk om bench en overhead op serieus niveau te combineren, eigenlijk zou het één het ander moeten ondersteunen en dus puur als assistance gebruikt moeten worden. Als je bench gebruikt als assistance voor overhead kun je volgens mij beter gaan close grip benchen.
Het zal de komende maanden duidelijk worden wat hier precies van aan is, maar ben denk dat hier toch een belangrijk punt aangeraakt is.
Qua bench deed ik de laatste tijd altijd of triceps overload, of close grip (met die ene max-out op gewone bench als uitzondering :p ). De extra triceps power is duidelijk aanwezig, maar het is de mobility die het moeilijk maakt overhead. So... interesting times coming! :)
Eens die mobility ok is, komt bench er bijna zeker weer in als serieuze lift (niet dat ze er nu helemaal uit gaat, maar ik ga even serieus minderen en wat meer aandacht besteden aan andere bewegingsvlakken voor de pressbeweging). Je ziet ook dat iedere topstrongman gemakkelijk 220kg bench duwt, dus ook dat mag een doel zijn. En al helemaal als je naar Samuelssons 270kg for reps kijkt. :p

realpower zei:
Goe bezig man!En die 200kg rw bench komt er ook wel met dezelfde training.Je weet je lay outs goed te maken en je ziet het resultaat je moet altijd deadliften om deadlift sterker te maken!

Chapeau kerel!
Bedankt, Steve!
De progressie is duidelijk. Het is allemaal nog een beetje experimenteel en intuïtief, maar gaandeweg leer ik wat werkt en wat niet. En af en toe raad krijgen van mensen met veel meer ervaring en kennis, is ongelofelijk nuttig! Ik had vroeger niet gedacht dat dat in België mogelijk zou zijn, maar ben de afgelopen tijd op dat vlak aangenaam verrast geweest! :)

Of radzikowski zijn 5x2x270kg bench press!! En aangezien dat toch wel een van de sterkste OH pressers is neem ik aan dat de 2 te combineren valt! Gw focus leggen op OH en niet op BP.

Ik denk dat we het effect van een spuitje hier en een decaatje daar ook niet moeten onderschatten bij dergelijke figuren ;)
Maar ik zeg ook niet dat het helemaal niet kan natuurlijk.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Oh boy... :D

Training:

Press
3*10*20kg
5*40kg
5*50kg
4*60kg
3*70kg
2*80kg
F*90kg !
1*90kg (2F) !
F*90kg !
Damnit, weer problemen! Door mijn schouderblessure leek het alsof ik de bar in een vreemde boog duwde, waardoor de reps traag (maar niet ál te moeilijk) gingen. Maar na de warm-up set met 80kg, leek er iets mis te gaan in mijn rechter trap-regio... Kan het moeilijk beschrijven, maar het was alsof daar een of ander spiertje veel te hard gespannen stond (trok helemaal door van mijn schouder tot in mijn nek). En daarna was ik alle kracht kwijt...

Push press: zelfde probleem.
Dus alles maar weer naar de kelder gedragen... Heb me er deze keer niet in opgewonden.

Dip
3*10*BW
5*(BW+20kg)
8*(BW+40kg)
Dit deed eerst ook pijn, maar het minderde flink na een paar sets.

Chin-up
5*BW
5*(BW+25kg)
3*(BW+50kg) + static/excentric hold

Er zitten een aantal zaken mis in de schouderregio (wellicht al een hele tijd), en ik zal een en ander moeten pluizen om de gewrichten en spieren vlotjes te laten 'vloeien', opdat ik mijn kracht ook overhead helemaal kan benutten (zonder bang te moeten zijn mezelf te blesseren met een verkeerde beweging).
"Prosperity is a great teacher; adversity a greater.", vertellen Google en mijn ervaring me.
icon_smile.gif

Ja ik heb ook een logje;).

K*t van je schouder man. Wat is je overhead PR?

Trainingssessie 763

Geleerd van Woopy. :D

Training:

SMR op quads
Stretchen: hordezit en gewone hamstringstretch (mobiliteit is duidelijk al een pak beter!)

Paused squat
5*60kg
5*100kg
(belt)
11*140kg RPR (zie video)
Dank aan Powerbase Eindhoven voor de inspiratie. Dit is net wat ik nodig had.
Voelde goed. Nette techniek; totaal geen last van mijn rug. Alleen is de explosiviteit voorlopig nog afwezig, maar die zal wel terugkomen.
icon_smile.gif

TKE
5*20*average band (om en om)
Eerste keer dat ik ze doe; voelt goed.

Dan nog wat SMR op onderrug.

Zo, daar heb ik het bij gehouden.
icon_tongue.gif
Tevreden hiermee; nu recupereren voor de events op zondag.

www.youtube.com/watch?v=38BbqbSjKZ8

hard!

Terug
Naar boven