MuscleMeat

Youri Strongman Log

Lekkere PR Youri! Zijn flinke gewichten, geeft vertrouwen met zware kilo's overhead

Nette schouderkracht man!

Kan je deze even toelichten ;)?
Ahola hammer curl superset 'resist the twist'

• Topic Starter Topic Starter
Trainingssessie 766

Thx. :)

@Tommie:
'Ahola hammer curls' zijn (voor mij) hammer curls (één arm per keer), voor het lichaam uitgevoerd (ipv langs het lichaam). In de trainingsdocumentaire van Jouka Ahola, doet hij ze voor (kan je op youtube gewoon bekijken. :)

En 'resist the twist' wordt gedaan door een band met gestrekte arm voor je te houden, zodat de band een hoek van 90° maakt met je armen (in het horizontale vlak). Dan moet je je schuine buikspieren gebruiken om te voorkomen dat de band je om je as draait (vandaar 'resist the twist' :) )

Training van gisteren:

(stretchen: hams/heupen en schouders)

Squat
5*60kg
5*100kg
(knee sleeves)
3*140kg
(belt)
10*170kg RPR (zie video)
Ik had eerst gedacht met 160kg te reppen, maar 140kg voelde lichter dan verwacht.
Niet gedacht dat ik deze week al een PR zou zetten met squat.
Trouwens, het zwaarste dat ik de laatste maanden gesquat heb, was 1*170kg
icon_smile.gif

Hang power clean
3*70kg
3*90kg
3*3*110kg
Kracht was weg uit de posterior chain...

Shrug
10*110kg
10*150kg
10*190kg

Ab roll (standing partials tegen muur)
5*3*BW
10*BW (halve tegel dichter bij de muur)

(heupbuigers stretchen + shoulder dislocates)

www.youtube.com/watch?v=vNek9V66EUc
@Sanca: sorry dat ik je geluiden nadoe. Ik had het zelf niet gehoord, tot ik de video zonet bekeek.
icon_tongue.gif

Laatst bewerkt:
dat lijkt me het beste met je rug, good old fashioned reps

nice rep out, damn

Thx.

Ja, ik ga niet meteen heel zwaar gaan. Dat zou ook niet werken, meteen richting de 200kg proberen te gaan. Nu even elke week een flinke stap zwaarder, en dan misschien eens maxen. Dan zou er wel een goed getal in moeten zitten. Maar vooral reppen, inderdaad, en ook wat andere squatvariaties erin gooien binnenkort. :)

wait wut in yannicks butt ? Heb je nu een superstrakke broek aan ?

Hahaha, dat sound :D

youri mag blij zijn dat sanca hem NOG niet heeft verkracht

NOG niet :D

Ik vind dat eerder jammer... :gay:

Ik ook !

(no homo)

Jongens rustig he ;)
Lekker PR Youri! Flinke squats, mooie reps weer

Event training @ SMTK

Jongens rustig he ;)
Lekker PR Youri! Flinke squats, mooie reps weer
Ik heb Sanca vandaag gezien, maar hij heeft mijn eerbaarheid gelukkig niet geschonden. :o

Thx. :) Ben blij dat de techniek zo goed blijft.

Event training:

Vandaag werd Rafs bedoeling met SMTK eindelijk duidelijk: hij wil een leger van strongmen oprichten!
icon_tongue.gif
Er was 15 man of zo. Maar desondanks verliep de training goed (voor iedereen denk ik). Tof om Woopy nog eens te zien, en Javad heeft aan mijn biceps gevoeld.
icon_redface.gif

Tire flip
8*380kg b2b met Mario (warm-up)
8*380kg - 39" time PR!
8*380kg - 44,5"
Beide keren onder mijn vorige beste tijd van 46" gedoken. Ging als een raket. 39" voor 8 flips betekent minder dan 5" per flip; ben er heel tevreden mee.

Zercher run (met yoke)
50m*150kg
50m*150kg
Voelde goed. Redelijk snel; no probz.

Arm-over-arm sled pull
20m*?kg
Was iig totaal niet zwaar. Niet echt de moeite.

Stone to shoulder (runs)
70kg|80kg|90kg|F*110kg|90kg|80kg|70kg
70kg|80kg|90kg|110kg|90kg|80kg|70kg
70kg|80kg|90kg|110kg|F*120kg|F*110kg|90kg|80kg|70kg
Zonder hars, maar bij de laatste twee run hing er wat hars op de stones zelf.
Zeker de laatste run ging hard. 120kg net niet kunnen lappen, maar dit geeft toch weer vertrouwen om de stones weer te beginnen trainen.

Deadlift "carousel"
(belt + mixed grip)
30*1*180kg (b2b met Raf)
Bedoeling was 50 reps, maar mijn rug voelde al niet goed, en bij rep 30 heb ik het daarom moeten opgeven.
Nu (luttele uren later) lijkt de schade wel mee te vallen, maar ik voel goed dat mijn slipped disc weer wat 'geslipped' is...
icon_smile.gif
Ik denk wel dat als ik deze week extra voorzichtig ben, er geen probleem zal zijn.

Nog wat gestretcht en gefoam-rolled om de spanning wat van mijn rug te halen, en dan gestopt omdat ik vroeger door moest.

Jammer dat ik je tire flips niet gezien heb, ik was toen bezig met de nieuwelingen

< 40sec = :thumb:

Je wordt elke training sterker, which is good!

Nu heel blijven...

Jammer dat ik je tire flips niet gezien heb, ik was toen bezig met de nieuwelingen

< 40sec = :thumb:

Je wordt elke training sterker, which is good!

Nu heel blijven...
Ja, je hebt wel wat werk gehad vandaag. Maar het resultaat mocht er ook wezen. De training verliep vlekkeloos, ondanks de grote en diverse groep. Je hebt duidelijke leiderskwaliteiten, wat heel goed is voor SMTK. ;)

Training gaat inderdaad goed. En mijn rug valt momenteel mee. Nu afwachten wat hij zegt als ik morgenvroeg opsta... :D

Vandaag was een dagje om in te kaderen :)

Thx. :)

@Tommie:
'Ahola hammer curls' zijn (voor mij) hammer curls (één arm per keer), voor het lichaam uitgevoerd (ipv langs het lichaam). In de trainingsdocumentaire van Jouka Ahola, doet hij ze voor (kan je op youtube gewoon bekijken. :)

En 'resist the twist' wordt gedaan door een band met gestrekte arm voor je te houden, zodat de band een hoek van 90° maakt met je armen (in het horizontale vlak). Dan moet je je schuine buikspieren gebruiken om te voorkomen dat de band je om je as draait (vandaar 'resist the twist' :) )

Thanks man, die variant van de hammer ken ik wel inderdaad, voel je prima knallen..
Nette reps op de squat jongen!

Lekker bezig hier!!

Terug
Naar boven