Fitness Seller

Youri Strongman Log

Elke clean vanuit lap? Dus niet vanaf grond? Wel veel reps!!

• Topic Starter Topic Starter
Elke clean vanuit lap? Dus niet vanaf grond? Wel veel reps!!
Inderdaad. Het is dat deel van de beweging dat oefening nodig heeft (ik verlies bij zwaardere log lifts wel wat kracht met de clean). En vind het gewoon ook een goede oefening voor de rug (vergelijkbaar met stones omhoog brengen).
Was niet all-out, maar 6 reps wat toch goed te voelen. :) Dat gedaan terwijl de rest aan het deadliften was.

Lekkere training zeg, die eenarmige farmers walk lijkt me killing voor de core!

Lekkere training zeg, die eenarmige farmers walk lijkt me killing voor de core!
Ja, die waren goed te voelen, zelfs met 60kg.

Nutrition update:
(500g magere kwark + 250g volle kwark + appel&banaan + scoop vanille-whey + beetje sinaasappelsap)/blender (+ 10 eenheden insuline) = party time! :D

Trainingssessie 769

(stretchen)

Strict log press
5*70kg
2*3*70kg
3*75kg
3*80kg
3*3*85kg VPR
1*90kg
F*90kg

High incline bench press
5*60kg
3*5*80kg
11*80kg RPR

Dip
10*BW
2*15*BW
16*BW + 5*BW (6F)

(stretchen)

Nog verre van sterk, maar zo goed als geen last van mijn schouder. Zal nu wel snel beter gaan.

Trainingssessie 770

Vandaag ben ik niet gaan meedoen met de eventtraining bij SMTK. Mijn rug voelt weliswaar al een pak beter dan een week terug, maar nog niet genoeg om weer op volle kracht mee te kunnen. Door ze wat extra rust te gunnen, hoop ik volgende week weer zonder zorgen te kunnen meedoen.

In plaats van events heb ik dan thuis wat lower body getraind:

(stretchen)

Hang power clean
3*70kg
3*90kg
2*110kg
1*110kg
F*120kg...
Ik heb geen last van de slipped disc-site, maar mijn rug zit wel vast, en elke 'slag' was daarin te voelen. Wellicht daardoor de nodige rigiditeit kwijt om HPC fatsoenlijk te kunnen doen.

Paused squat
5*60kg
(knee wraps)
3*100kg
(belt)
1*140kg
5*160kg RPR?

Ab roll (standing partials tegen muur)
3*8*BW

Hip extension
2*40*average band
Byebye rugpijn ...
icon_smile.gif

(stretchen)

Toch een flinke training Youri! Waar blijven de filmpjes?

Toch een flinke training Youri! Waar blijven de filmpjes?
Ik heb alleen de fail op 120 Hang power clean gefilmd (en meteen weer gewist). :D

Bedoeling was paused squat te reppen met 170-180kg (en dat te filmen), maar 160kg was al erg zwaar, dus heb ik daar meteen maar een stevige set mee gedaan en me dan gefocust op de core etc. :) Hopelijk binnenkort een goede set squats met iets van een 190kg, en die zal ik vast wel filmen dan.

Ik heb alleen de fail op 120 Hang power clean gefilmd (en meteen weer gewist). :D

Bedoeling was paused squat te reppen met 170-180kg (en dat te filmen), maar 160kg was al erg zwaar, dus heb ik daar meteen maar een stevige set mee gedaan en me dan gefocust op de core etc. :) Hopelijk binnenkort een goede set squats met iets van een 190kg, en die zal ik vast wel filmen dan.

Hou ik je aan! Squats voor mij nu ff on hold. Na de vakantie weer rustig opbouwen

Hou ik je aan! Squats voor mij nu ff on hold. Na de vakantie weer rustig opbouwen
Alright!

Enige doelen voor dan? Ik heb zelf enkele repPRs die ik de komende weken wat zou willen verbeteren, maar daarna (of eerder al) komt de focus waarschijnlijk op wat volumewerk om de benen wat voller en sterker te maken.

Wil mijn 1rm eens gaan verhogen en uitbraadde basis wat sterker maken. Moet nu toch wel een 220 of 230 kunnen doen, maar denk ff wennen aan gewicht en dan gaan trainen zodat ik meer reps kan gaan maken met dat gewicht.

Wil mijn 1rm eens gaan verhogen en uitbraadde basis wat sterker maken. Moet nu toch wel een 220 of 230 kunnen doen, maar denk ff wennen aan gewicht en dan gaan trainen zodat ik meer reps kan gaan maken met dat gewicht.
Klinkt goed.
Mijn max is 220kg (wel al van september geleden), dus best mogelijk dat we qua squat min of meer gelijk op zullen lopen. :)

Training:

(shoulder dislocates)

Reverse band seated press
(-double mini bands)
3*80kg
7*3*90kg
Voelde erg zwaar om 90kg te zijn @lock-out. Waarschijnlijk trokken de bands de bar uit de rechte lijn.

Seated DB press
10*30kg
9*30kg
10*25kg
6*25kg (7F)

Close grip bench press
2*10*80kg
25*80kg

DB row
2*10*50kg
20*50kg

(stretchen)

Training van gisteren @SMTK

Log clean
3*100kg
3*130kg (kreeg ze net niet ver genoeg doorgerold)
4*3*120kg

Squat
3*100kg
1*140kg
(belt)
1*160kg
1*180kg
F*200kg
icon_angry.gif

Bedoeling was te maxen, maar bij de iets zwaardere gewichten leek de kracht op een bepaald punt gewoon weg. Wellicht op het moment dat er wat kracht op mijn onderrug kwam. Ook weer duidelijk last van mijn rug hier...

Reverse band DL (-strong bands)
3*120kg
3*170kg
3*220kg
Heel easy allemaal, maar ik voelde bij 220kg al dat mijn rug van te deadliften alleen maar zou verslechteren (niet verbazingwekkend).

In plaats daarvan dan maar:
Glute-ham raise
3*6*BW
Alleen de laatste twee reps met hulp. Dus goed.

Daarna deed de rest good mornings, maar dat zag ik ook niet goed komen. In plaats daarvan wat extra runs gedaan met sled drag.

Sled drag
16*20m*200kg
Lekker

Rond 00u thuisgekomen. Bloedsuiker gemeten: 254mg/dL!!
icon_eek.gif
Ik ben het laatste jaar quasi nooit boven de 200 geweest, en in de regel beschouw ik waarden van meer dan 130mg/dL voor mezelf zelfs in moeilijke omstandigheden als onrustwekkend (en zeldzaam). Zeer sterke toename van de bloedsuiker, zonder koolhydraten te eten. Het lag ook niet aan adrenaline (dat zou ik zeker gevoeld hebben), dus ik heb een zeer sterk vermoeden dat ik gisteren na de middag (tot de middag was mijn bloedsuiker vrijwel normaal) met bijzonder veel cortisol in mijn lichaam rondliep.
Ik ben al sinds vrijdag/zaterdag niet in goede doen, met chronisch verhoogde bloedsuiker, gevoel van ziek zijn, verschillende ontstekingsachtige kwalen, ... Alle puzzelstukken lijken te passen in het cortisolverhaal.
Reden: stress, en misschien een paar andere factoren. Dus ik ga de komende dagen proberen dit alles te normaliseren zodat mij bloedsuiker weer helemaal onder controle komt, ik me weer goed voel en mijn lichaam weer anabool wordt. Mogelijk (maar niet zeker) gaat de training daar wat ander lijden.

Toch goede training nog, goed dat je toch verstandig omgaat met die suikershizzle, denk eraan, stress is caused by giving a **** ... ;)

Het is toch niet door mijn gingergrappen of je ontmaskering als Glecky hoop ik ? :D

Is Youri Glecky? Ik dacht eigenlijk dat jij dat was :-/

Toch goede training nog, goed dat je toch verstandig omgaat met die suikershizzle, denk eraan, stress is caused by giving a **** ... ;)

Het is toch niet door mijn gingergrappen of je ontmaskering als Glecky hoop ik ? :D
Nee, daar kan ik me moeilijk zorgen om maken. ;)
En ik ben niet Glecky van de becky aka Glecky swaggins.

Goede training... maar last van mijn rug en squat trok op geen hol...

Whut? Zijn er nu al 2 Gleckies? :-/

Glecky is iemand van bstrong, anders was ik helemaal niet uitgenodigd geweest op fb :p
Niet dat ik het erg volg, zit maar zelden op fb.

Terug
Naar boven