Fitness Seller

Youri Strongman Log

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag was een dagje om in te kaderen :)
Ach, de meeste dagen @SMTK zijn dat. Maar voor jou worden die vaak overschaduwd door je kniekanker. Goed dat je er nu ook weer eens echt plezier aan beleefd hebt.

TommieNL zei:
Thanks man, die variant van de hammer ken ik wel inderdaad, voel je prima knallen..
Nette reps op de squat jongen!
strongman1988 zei:
Bedankt, Eindhoven! :)

Trainingssessie 767

(shoulder dislocates)

Seated dumbbell press
3*5*20kg
3*5*25kg
3*5*30kg
7*30kg
Was zeer instabiel; maar weinig last van mijn schouder en uiteindelijk veel reps gedaan door een volledige ROM.

Close grip bench press
5*60kg
5*100kg
5*120kg
7*130kg moeilijk
Bij rep 3 of zo deed iemand het licht in de kelder uit, wat de set wellicht iets moeilijker maakte. Maar het is vooral dat ik de groove netjes kwijt ben en mijn schouder zo instabiel als een kasteel balancerend op een tandenstoker (vanwege de verbeterde schoudermobility). Zodoende ben ik vanaf nu net zo'n sucky bencher als jullie allemaal, dus laat de OH gains maar komen!

Seated press (vanaf voorhoofdlevel)
8*60kg
5*70kg (6F)
In navolging van een recent artikel van Marshall White. Maar schouders etc. waren sowieso op.

Chin-up
8*BW
8*(BW+20kg)
(pull-up)
8*(BW+10kg)
Biceps voelden alsof ze gingen afscheuren (wellicht door zondag met de stones te spelen), dus snel afgekapt.

(shoulder dislocates)

Band pull-apart: 2*30*light band

Ja die schouders zul je wel gevoeld hebben ja met die gewichten!! ;)

Bring the OH gains !

Hey k*t, straks training om 20.00. Ooh wee als je er niet bent!

stomp op de mond! BAMM falcon ginger punch.

Aight brah, I'll be there. ;)

Ga wellicht wel wat later zijn (les tot 19u en dan mijn broer van zijn kot halen en thuis afzetten), maar Raf ging de max DL eerst zetten (en daar doe ik deze week toch niet aan mee).

Waar is het respect mannen? ;)

Wie is dat meisje "Ginger" waar jullie het altijd over hebben?
De vriendin van Glecky? :D

Raf die meetrolled, wat een dag!

Youri, ik zal maar de party pooper zijn, maar ik vind de 3x5x30 DB Press eigenlijk niet zo geweldig voor iemand met jouw stats. Als ik naar mezelf kijk (jaja, ik weet het; Klusmier-style), ik deed vorige training 12x27,5 en doe maar 1x per week een beetje OH als Assistance en ben dan nog eens 30-40kg lichter als jou. Voor de grapjassen onder ons: nogmaals, dit is niet bedoeld als een opmerking over mijn krachtstats, maar als vergelijking voor Youri, die in mijn ogen een pak sterkere DB Presses zou moeten doen.

Heb jij ook schouderproblemen dan Willem ?

OT :

ginger_kids_45.jpg

Youri, ik zal maar de party pooper zijn, maar ik vind de 3x5x30 DB Press eigenlijk niet zo geweldig voor iemand met jouw stats. Als ik naar mezelf kijk (jaja, ik weet het; Klusmier-style), ik deed vorige training 12x27,5 en doe maar 1x per week een beetje OH als Assistance en ben dan nog eens 30-40kg lichter als jou. Voor de grapjassen onder ons: nogmaals, dit is niet bedoeld als een opmerking over mijn krachtstats, maar als vergelijking voor Youri, die in mijn ogen een pak sterkere DB Presses zou moeten doen.

denk eerder dat hij zen schouders aan het primen was voor de close grip bench en idd nog wat schouder problemen. one a side note: its just assistance, who wants to be king of the assistance ;)

Ja, die edit was ik vergeten: als hij schouderproblemen heeft, mag mijn opmerking natuurlijk genegeerd worden. :)

@possessed: Youri heeft, denk ik, ooit gezegd dat zijn gewone OH lineair omhoog ging met zijn Seated DB Press, dus is het wel toch wel revant voor hem. :)

haha volgen jullie echt mijn ginger grappen op of is er iemand anders voor mij mee begonnen? zo niet voel ik mij vereerd (en gehaat door dn youri :P )

Ja, die edit was ik vergeten: als hij schouderproblemen heeft, mag mijn opmerking natuurlijk genegeerd worden. :)

@possessed: Youri heeft, denk ik, ooit gezegd dat zijn gewone OH lineair omhoog ging met zijn Seated DB Press, dus is het wel toch wel revant voor hem. :)

Doe jij ook seated zonder back support dan?
Dat is toch wel een groot verschil :) (los van zijn schouder en rug probleem).

Trainingssessie 768

Als Raf meetrollt, kan Sanca pas echt zeggen "Strong troll is strong". :D

prostaat zei:
haha volgen jullie echt mijn ginger grappen op of is er iemand anders voor mij mee begonnen? zo niet voel ik mij vereerd (en gehaat door dn youri :P )
Ja, it's all your fault, en nee: I don't hate you. Om mij te beledigen, zullen jullie wat vroeger moeten opstaan. :D

willem9 zei:

possessed zei:
denk eerder dat hij zen schouders aan het primen was voor de close grip bench en idd nog wat schouder problemen. one a side note: its just assistance, who wants to be king of the assistance ;)
't Is waar wat Willem zegt, Davy. :) Mijn seated DB press is verre van sterk, en ik probeer ze wel te pushen (inderdaad omdat ik een directe carry-over heb gemerkt tussen deze oefening en algemene OH; zwakke schakel versterken...).

Anderzijds zit ik momenteel gewoon met een zwak UB. Een paar weken amper UB gedaan wegens de schouderblessure die even serieus opspeelde en vooral aandacht op mobility; eerder een transitieperiode. Maar dat was goed te voelen dinsdag; 30kg was echt een uitdaging op dat moment. Btw, mijn beste set op seated DB press is 5*37,5kg. Nog altijd niet zo goed, maar seated press zonder back support is ook gewoon moeilijk (kijk maar naar Gijs, die ze onlangs ook heeft gedaan).
Mijn ogen zijn wel degelijk gericht op rep-work met 50kg; en als ik dat niveau haal, mag je zeker zijn dat de rest van mijn OH ook een pak sterker zal zijn.

En die close grip bench was amper serieus (hoewel ik die laatste set wel gepusht heb). Ik denk dat ik een paar weken terug nog 7*150kg had kunnen halen op een goede dag; nu met 130kg... Zoals ik zei: het is een transitieperiode naar volledige focus op OH, betere shoulder mobility (waar mijn schouders voorheen 'vastzaten' in benchpositie) en bench press puur als assistance.

LB training van gisteren @SMTK:

Log clean (vanuit lap)
3*70kg
3*110kg
6*110kg

Cambered bar box squat
5*50kg
5*100kg
3*120kg
(belt)
9*140kg (10F) + 8*100kg + 3*100kg
Bedoeling was een 'widow maker'-set van 20 reps. 140kg leek me een goed gewicht, maar dat was buiten de cambered bar gerekend... Was heel moeilijk om spanning en juiste techniek te behouden.
Was knap om te zien hoe Raf uiteindelijk een set van 20*180kg afwerkte.

SSB good morning superset Band pull-through
20*50kg | 20*light band
20*50kg | 20*light band
25*50kg | 25*light band

One hand farmer's walk
30m*60kg (per hand)
30m*60kg (per hand)
50m*60kg (per hand)

Ab pull-down
25*light band
25*light band
50*light band

Sinds zondag weer last van mijn rug, en erg goed voelt ze momenteel ook niet. Of ik zondag events ga trainen, houd ik nog even in beraad, want ik wil zo snel mogelijk weer naar het niveau van herstel van vorige week.

Terug
Naar boven