YouriDeLoore
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 54
- Lengte
- 1m88
- Massa
- 110kg
Op log fail ik gemakkelijk. De beweging valt me nog altijd moeilijk, hoewel de kracht er normaal wel moet zijn (zie push press).Youri,
ik ben geen expert in overheads, maar ik denk dat ik het ook globaal te benaderen valt; ik zie namelijk bijna bij iedere overhead training één of meerdere fails voorbij komen. Voor mij zou dit nogal demotiverend zijn. Zou je niet beter iets lichter gaan en solide sets maken waar je meer zekerheid in terugvindt ?
Verder doe ik denk ik redelijk wat nette sets. Neem nu gisteren: opgewerkt tot max triple van de dag; close fail op derde rep met 120kg --> close enough. En dan drie solide sets met 105kg.
Zeker bij die dynamische presses is het moeilijk om failure te voorkomen. Bij bv. de powerlifts kan je opbouwen en inschatten hoever je die dag kan geraken. Maar bij een dynamische lift, kan je een submax weight failen als de bar een beetje de verkeerde kant uitvliegt. Dus je moet riskeren van te failen bij push press, log press, OAD, ...
Maar het aantal fails is behoorlijk beperkt t.o.v. het aantal quality reps. 't Is juist de log lift waar ik wat meer controle over moet krijgen. Maar met de fluctuerende toestanden van mijn rug- en schouderblessures, is de techniek niet consistent en gaat de ene keer al wat beter dan de andere; maar ik wil mezelf wanneer de tijd daar is wel blijven pushen met +90% weights. Het is te gemakkelijk om een paar weken na elkaar de max weights te laten voor wat ze zijn en na een maand tot de vaststelling te komen dat max effort-werk met 10% minder gedaan moet worden.
En qua hypertrofie etc. wordt er wel genoeg aandacht besteed met de assistance.
Gelukkig. Anders zou ik nog gaan denken dat ik voor niks gestopt ben met benchen.Possessed zei:

gingerpower is getting hardcore
Ik zal binnenkort eens moeten testen of ik met een gewone bar ook voordeel haal uit een belt.