XXL Nutrition

Youri Strongman Log

• Topic Starter Topic Starter
heb je niet echt gevolgd, maar lees een bulging disc maar je gaat zaterdag evengoed meedoen ? dapper
Bulging disc sinds september (****ing lang dus). Twee of drie keer bijna genezen geweest (met diligent approach), maar telkens één of meer domme dingen gedaan en daardoor weer een paar maanden achteruit gezet.
Ik heb me een half jaar geleden of zo ingeschreven voor de Limburger met de vaste overtuiging tegen dan heel en sterk te zijn. Dat laatste is min of meer uitgekomen, maar de blessure sleept dus nog altijd aan. Maar ik ga niet afzeggen; voorzichtig zijn moet genoeg zijn. Same voor de twee volgende wedstrijden.

En bedankt voor de interesse. :)

Gisteren nog wat doorbloed in afwachting van De Sterkste Limburger (NL) aanstaande zaterdag.

Ook besloten om de deadlift dan gewoon niet mee te doen (en wellicht dezelfde beslissing te nemen op de finale binnen een kleine drie weken), omdat mijn rug nog altijd serieus opspeelt bij zeer kleine belastingen.
Hopelijk kan ik de andere events wel meedoen, maar indien nodig zal ik die ook uitzitten (stones bv.).

Verstandig !

Kon je ook gewoon een foto van mij nemen hoor youri.

Helemaal waar, maar die kon ik niet meteen vinden met Google.

516d236cd7ce8_p.jpg

De foto is wel genomen als Bas, de hond van Yannick, erg ziek was...

:D

Met zo'n veearts zal zijn hondje vast snel genezen zijn!

holy fuk :roflol:

De Sterkste Limburger (NL) 2013

De Sterkste Limburger (NL) 2013

Ik had het voorrecht vandaag te mogen deelnemen aan een mooie wedstrijd in het Nederlandse Limburg, georganiseerd door de stichting SMTL onder leiding van Alex Moonen. Kort geleden kon ook Raf zich hiervoor inschrijven, zodat we samen SMTK konden representeren. Sanca was initieel ook ingeschreven maar heeft onlangs (wijselijk!) besloten de wedstrijden uit te zitten i.v.m. zijn aanslepende blessures aan beide knieën.

Zelf ben ik ook niet geheel vrij van blessures. Mijn bulging disc heeft me ertoe geleid op voorhand te beslissen in ieder geval niet mee te doen met de max deadlift en eventueel in de loop van de wedstrijd ook van andere events af te zien, of niet full-throttle te gaan.

Een verslag:

Event #1: truck pull (harnas pull met koord)
11,5ton (denk ik) over 20m
Gedeelde tweede plaats (met Enzo)
Onverwacht!
icon_biggrin.gif

Het terrein liep eerst naar beneden, en dan omhoog, wat de tweede helft behoorlijk pittig maakte. Maar ik heb mijn werkpunten bij harnas pull in gedachten gehouden, mocht klimschoenen van Raf lenen (super!) en gewoon zoveel mogelijk snelheid gemaakt en berserk gegaan. Zeer goede tijd (iets van een 24 sec; blijkbaar exact even snel als Enzo!) op een onderdeel waarin ik mezelf nogal slecht achtte. Zeer blij hiermee!

Event #2: Overhead medley
1*100kg log
1*70kg DB (links) PR
1*120kg axle
En dan 130kg log gewoon laten liggen.
icon_smile.gif

100 log ging vlot (uiteraard), maar de dumbbell helemaal niet. Eerst links een paar keer geprobeerd (elke keer quasi gelockt), dan rechts en dan weer links en eindelijk gelockt (na nog een paar pogingen). Al redelijk fried voor de axle, dus die kostte me ook nog eens enkele pogingen.
Rechts heb ik de DB niet geoefend (wegens schouderblessure), dus op zich is 70kg DB goed. Beetje jammer dat ik nu een slechte tijd had. Maarja, voor een goede totaalscore ging ik toch al niet.
icon_smile.gif

Event #3: medley
15m*125kg farmers
15m*320kg yoke
3 flips met 360kg tire
Ik had niet gedacht dat ik deze zou kunnen uitlopen, maar dat heb ik dus wel gedaan! Ben ik ook erg blij mee. Geen pijn tijdens de runs (en minimaal achteraf).
Ging wel pokketraag. Al maanden geen farmers of yoke meer gedaan en benen en core moesten serieus is overdrive. Tire flip was dan weer gemakkelijk. Slechte tijd, maar who cares.
icon_smile.gif

Event #4: max deadlift
NIET MEEGEDAAN (0 punten)

Event #5: loading race (over zo'n 12m)
2x100kg keg
100kg zandzak
130kg zandzak
Alles moest op een vrij hoog platform gezet worden.
De kegs gingen redelijk vlot. De 100kg zandzak was moeilijker, maar ging ook nog. Maar de 130kg zandzak was een pain in the ass. Ongeveer tot halverwege de te lopen lengte gekregen (maar daar kreeg je geen punten voor). Alleen Enzo kreeg hem tenslotte geladen.
Redelijk goede tijd, denk ik, maar volgens mij zaten er verschillende deelnemers kort op elkaar.

Event #6: stone op reps
NIET MEEGEDAAN (0 punten)

Ik bleek toch een 8ste plaats behaald te hebben (van de 10 deelnemers), en dat vind ik best ok.
icon_smile.gif

Mijn rug voelt enigszins brak, maar veel beter dan ik op voorhand had verwacht. Deze wedstrijd past in die zin wel in de rehab. Zeer tevreden.
icon_smile.gif

Ook weer een fijne sfeer onder de deelnemers. En met Jarno en Alex als scheidsrechters ook weer dingen bijgeleerd. Het was gewoon een mooie wedstrijd.

Super dat je hebt meegestreden Youri, erg verstandige maar toch sterke wedstrijd gedraaid, hopelijk kun je op de finale gewoon berserk gaan

Video nog van mijn laadrace:

Super dat je hebt meegestreden Youri, erg verstandige maar toch sterke wedstrijd gedraaid, hopelijk kun je op de finale gewoon berserk gaan
Thanks, BeardedSancafriend!
Helemaal berserk gaan op de finale zal niet lukken (een aantal onderdelen zoals yoke en DL en stones heb ik gewoon niet kunnen trainen), maar het ziet er nu wel wat rooskleuriger uit dan voorheen. :)

goed gedaan youli!

Event training @ SMTK

Thanks Gutsie :)

Vandaag weer een beetje events getraind

Hand over hand sled drag (standing)
Een stuk of vier drags

Bearhug stone carry
5*40m*90kg (1 turn)
20m*110kg

Verder alleen maar wat geholpen hier en daar. Al dat bewegen (zeker events klaarzetten en opruimen) voelde goed.

goed gestreden youri ! ben benieuwd hoe je presteert als je weer in topvorm bent

Beest. Je blijft maar gaan he

Beest. Je blijft maar gaan he
Motivatie is toch wel gebeterd met deze wedstrijd. Heb mezelf aangenaam verrast.
En aangezien ik gisteren op de Limburger geen stones heb gedaan, heb ik dat vandaag goed gemaakt met stone carry. Voelt allemaal prima in het kopje nu. :)

Ga je nu eindelijk geloven wat ik al langer zeg ? Van je oerkracht en zo ?

• #1.000
Terug
Naar boven