XXL Nutrition

Youri Strongman Log

Super prestatie, gefeliciteerd man!

Heb je nou de nummer van miss sint niklaas?

De drie dames zijn met mij meegekomen als troostprijs.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.045
Trainingssessie 801

Eerste serieuze training in 2 weken tijd.
icon_tongue.gif

Deze week ben ik al wel twee keer een half uurtje gaan slee trekken.

@SMTK:

1. Strict axle press
warm-up
1*72,5kg
1*77,5kg
1*82,5kg
1*87,5kg
(belt)
1*92,5kg
1*95kg
1*97,5kg
1*102,5kg PR
F*102,5kg (close fail)

2. Military press (hielen tegen elkaar)
5*72,5kg (axle)
3*5*70kg (barbell)

3. Standing hand-over-hand sled drag
3 runs (de laatste heel zwaar)

4. Dryvers complex
3*(10|10|10)*25kg
Lang geleden; was te merken
icon_tongue.gif

5. Triceps extension
100 reps met double monster mini bands

Super prestatie, gefeliciteerd man!
Dank je! :)

girovaki zei:
Heb je nou de nummer van miss sint niklaas?
Ja. 7

Woopy zei:
De drie dames zijn met mij meegekomen als troostprijs.
ALL LIES! Glecky heeft ze eens apart genomen, en nu kunnen ze de aanwezigheid van mannen binnen een straal van 10m niet meer verdragen.

• #1.046
... en wat sfeerbeelden (laatste pull)
icon_smile.gif

"busje komt zo" ... epic training tunes

Nice PR

• #1.049
Trainingssessie 802

"busje komt zo" ... epic training tunes
Het was erg, die avond. But in a good way! :p

girovaki zei:
Thanks, TBD-leader!

Training van gisteren @SMTK (laatste training voor de Sterkste Man van Limburg):

1. One-arm DB press (strikt en traag met focus op romp recht houden)
10*11kg
3*10*21kg
5*21kg

2. Klokov press
5*30kg
4*5*50kg

3. Pull-up
3*5*BW

4. Hang power clean
3*100kg
1*120kg
1*125kg PR
3*130kg PR
Bert had vrijdag mijn PR overtroefd door 125 vanaf de grond te doen. Dus ik moest me zo nodig weer gaan aanstellen...
icon_tongue.gif
Gelukkig niet al te veel extra last van mijn rug hierbij.

5. Ab roll (van op de knieën)
5*15*BW

6. GHR
3*3*BW

7. Dryvers complex (schouders)
2*(10|10|10)*25kg
15|15|15*25kg (Bert deed een mooie tijd op Crossfit's "Grace" met 60kg, dus ik vond dat ik ook maar wat extra volume moest doen
icon_smile.gif
)

8. Triceps extension
100 reps met double mini band

Nu voornamelijk rust (misschien nog wat sled dragging) en wat foam rollen tot zaterdag.

Zo, zo, heeft Bert crossfit gedaan ? Better prepares himself to get trolled all life long now

Damn, 3x130 hang clean is pretty solid!

Vanity is definitely my favourite sin!

Good training though ;-)

I'll see you on the battle field on saturday !

• #1.053
Zo, zo, heeft Bert crossfit gedaan ? Better prepares himself to get trolled all life long now
He did, and he owned...

Willem9 zei:
Damn, 3x130 hang clean is pretty solid!
Thx, Willem. :)
Dit is nog altijd één van mijn sterkere punten. En traps zijn lekker sore nu. :p

Bensch zei:
Vanity is definitely my favourite sin!

Good training though ;-)

I'll see you on the battle field on saturday !
Yep, de last stand before the off-season. :)

3x130 Powercleans is sterk Youri!

• #1.055
Gisteren mijn laatste wedstrijd van 2013 gedaan: De Sterkste Man van Limburg (BE)

Vorig jaar heb ik niet kunnen meedoen en ik was blij dat ik er dit jaar weer bij kon zijn. De organisatie door Dirk en Christel wordt blijkbaar elk jaar beter, met enkele spectaculaire events.
Helaas kon ik niet ten volle gaan omwille van mijn blessures, en waren er maar 8 deelnemers (hoewel het algemene niveau behoorlijk hoog is
icon_smile.gif
).

Event #1 Overhead medley: 40kg DB - 60kg treinwiel - 80kg biervat - 100kg axle - 120kg axle
1ste plaats (maar volgens mij slechts een heel klein verschil met Raf)
De eerste 4 waren heel gemakkelijk. De 120kg (die overigens zwaarder voelde) was daarna evenwel pittig.

Event #2 Carry medley: 20m*110kg farmer's walk - 20m*wheelbarrow (auto) (bergop)
1ste plaats (ook maar nipt, denk ik)
Farmer's walk was easy natuurlijk (hoewel het toch maar ongemakkelijk aanvoelde omdat ik dit de laatste maanden maar één keer heb kunnen doen...). De van een auto gemaakte wheelbarrow daarna was een stuk moeilijker, maar best leuk/interessant; zeker omdat het bergop was. Toch een goed tempo kunnen halen.

Event #3 250kg partial deadlift for reps
Niet meegedaan - 0 punten

Event #4 Hercules hold met auto's
3de plaats
WTF! Ten eerste: als er één event was dat ik verwachtte te winnen, dan was het dit. Ten tweede: het was eigenlijk te zwaar. Bijna iedereen (mezelf incluis) hield het hoogstens enkele seconden!
Achteraf gezien de handvatten (die roteerden) helemaal verkeerd vastgepakt, en had ik hier misschien toch kunnen winnen. Zeker leerzaam, maar jammer.

Event #5 Bavarian lift (240kg)
Een primeur in België (wordt volgens mij verder alleen op de FIBO gedaan).
Ik was nog aan het twijfelen om het misschien te proberen, maar toen ik de meesten zag sukkelen, en enkele ruggen heel bol zag gaan, heb ik toch besloten niet mee te doen.

Event #6 Stone op reps over 1m30 (150kg of 110kg)
Ook op voorhand getwijfeld, maar besloten dat dit het risico niet waard was. Ik deed toch niet mee om te winnen.

Overall: 5de plaats (1 puntje van de 4de plaats verwijderd
icon_smile.gif
). Ik ben zeker blij met mijn prestaties op de eerste twee events.

Ook wil ik een oproep doen aan Belgische strongmen voor volgend jaar. Het is tot nu toe (3 jaar lang) elk jaar al een heel mooie wedstrijd gebleken, met een fijne sfeer en oog voor de deelnemers. Hopelijk besluiten volgend jaar meer mensen om deel te nemen.

Anyway, vanaf nu zit ik in het 'off season'. Volgende zondag heb ik weliswaar nog de Highland Games in Alden Biesen (waar we met een team aan deelnemen), maar dat is voor het plezier.
Qua training wil ik voorlopig weer elke dag trainen (dus straks ook). Dat kunnen lichte trainingen zijn, maar het belangrijkste is om mijn blessure(s) eruit te krijgen, verder aan de basis te bouwen (zeker benen hebben extra massa nodig na bijna een jaar van rugblessure), aan mijn zwakke punten te werken, en mijn bloedsuiker weer stabiel te krijgen (weinig trainen zoals de afgelopen weken heeft een zeer slechte invloed op mijn bloedsuikerwaarden).
Daartoe zal ik voorlopig wellicht de meeste trainingen thuis doen, en alleen voor een zware overheadtraining en een eventtraining (voorzichtig!) naar SMTK gaan. Kortom: volledig tegengesteld aan wat ik de laatste maanden gedaan heb.
icon_tongue.gif

Netjes bro. Ook paar wijze besluiten genomen

Zag net filmpje van raf van bavarian deadlift maar snap er geen klote van

GJ broCarb.

PS: oh pls youri, you know TBD is there next year!

Laatst bewerkt:
  • #1.058
Netjes bro. Ook paar wijze besluiten genomen

Zag net filmpje van raf van bavarian deadlift maar snap er geen klote van
Er hing 240kg te bengelen aan de handvat (wel een rigide overbrenging, maar de staaf op zich kan wel naar voor en naar achter bewegen met het kantelpunten tussen de voeten). Je moet het zo hoog mogelijk trekken (en mag daarvoor 'alles' doen). Het hoogste punt dat je het spel getrokken krijgt, telt.

girovaki zei:
GJ broCarb.

PS: oh pls youri, you know TBD is there next year!
Right. Even niet aan gedacht. Dat gaat inderdaad al iets goedmaken. Als Sanca, Pascal en Peter ook weer kunnen meedoen, hebben we al een mooier deelnemersveld. :)

Er hing 240kg te bengelen aan de handvat (wel een rigide overbrenging, maar de staaf op zich kan wel naar voor en naar achter bewegen met het kantelpunten tussen de voeten). Je moet het zo hoog mogelijk trekken (en mag daarvoor 'alles' doen). Het hoogste punt dat je het spel getrokken krijgt, telt.

Right. Even niet aan gedacht. Dat gaat inderdaad al iets goedmaken. Als Sanca, Pascal en Peter ook weer kunnen meedoen, hebben we al een mooier deelnemersveld. :)

En hoe meten ze dat?

• #1.060
Dat mechanisme heb ik niet van dichtbij gezien. Maar het is niet moeilijk om je voor te stellen hoe je de maximaal bereikte hoogte van een bepaald object t.o.v. een aansluitende, rigide doos (i.e. het omhulsel) kan bepalen, he. :)

Terug
Naar boven