Highland Games Alden Biesen
Vandaag voor het eerst aanwezig geweest bij en deelgenomen aan Highland Games. Dit in een team met enkele strongmen, en enkele meer ervaren highlanders.
Ik ben vooral beat-up van het touwtrekken (we hadden tenslotte de 2de plaats hierop, en hebben daartoe enkele stevige pulls mogen doen). Verder waren er nog 5 (individuele) events:
1. hooggooien
Gewicht van 25kg (hoewel initieel 20kg was afgekondigd). Maar men kreeg slechts 3 beurten in het totaal! 3,5m gegooid, dan fail op 4m (naast het touw gegooid), en tenslotte easy 4m. 4m20 of meer zou met wat meer pogingen zeker gelukt moeten zijn (en dat was volgens mij genoeg voor de eerste plaats
; nu had ik de derde plaats hierop).
2. Steen werpen (kogelstootachtig met akward stone)
6m99 in de eerste, voorzichtige, beurt (en daarmee de beste tot dan toe). Daarna evenwel niet meer kunnen verbeteren omdat ik de stone niet voldoende wist te controleren in de volgende 2 throws. Jammer.
3. Caber toss
2 beurten (meer waren niet toegelaten). Allebei mooi overkop. De tweede keer echter uitgeschoven net voor ik gooide, waardoor de worp minder clean en krachtig was. Niettemin tevreden voor een eerste keer, ziende dat de meeste mensen er niet in slaagden de caber te doen overslaan.
4. Farmer's walk
~100m*80kg
Ik had het dagrecord (125m) willen verbeteren, maar we deden dit na de touwtrekfinale, en iedereen was leeg.
Soort van PR...
5. Hercules hold
Twee tonnen van 80kg over katrollen
Maar heel kort (40" of zo) gehouden. Grip was nog geen probleem, maar er zat ongezond veel spanning op mijn pecs... vreemd. Nu, mijn motivatie was op dit punt nog maar zeer bescheiden, waardoor ik de pijn wellicht harder voelde
Conclusie: een heel fijne eerste ervaring. Wellicht doen we volgend jaar nog eens mee (en dan hopelijk wat beter scoren op alle onderdelen).