Fitness Seller

Youri Strongman Log

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.062
Ahum...

Ik kan wel 10 dingen bedenken :p Maar ga ze niet in detail beschrijven of een tekening maken. :D

Denk gewoon aan iets dat met weinig wrijving mee schuift als je er tegen duwt (bv. een rubberen schijfje dat over een metalen staaf zit, maar te licht is om t.g.v. de zwaartekracht deze wrijving te overwinnen. Zoiets zal omhoog gaan met elke hogere 'ruk', maar zal niet naar beneden gaan.

Of denk aan die paaltjes om je vertical leap te meten, die je wel eens in Amerikaanse athletics of weightlifting gyms ziet.

Of ...

Bij nader inzien ben je gewoon aan het trollen. Want je bent echt wel slim genoeg om te weten dat in een tijd waar je eten kan printen met een 3D-printer, het vast wel mogelijk moet zijn om erachter te komen wat de maximale hoogte is dat een bewegend punt heeft gehaald binnen een gegeven tijdsinterval. :p

Bedoelde ja, zei nee :p excuus

• #1.064
Trainingssessie 803

:D

Training thuis (gisteren):

1. Sled dragging
~30min veel lange runs (~100m); standaardformule (normaal log ik dit niet
icon_smile.gif
)

2. GHR
3*15*BW
Mijn eigen GHR. Een pak gemakkelijker dan de neergewaardeerde body curl die we bij SMTK voor GHR verslijten
icon_tongue.gif
Niettemin, 3 sets van 15 met korte rust was stevig.

3. Sit-up (op GHR)
15*BW
2*15*(BW+10kg)
15*(BW+15kg)

(heupbuigers stretchen)

• #1.065
Trainingssessie 804

1. Seated DB press
2*10*25kg
5*10*20kg

2. Face pull
7*20*double light band

Superset met:

3. Triceps push-down
100 reps met double monster mini band

4. Wrist twist
2*20 reps

(heupbuigers en piriformis stretchen)

Dat dere pumps

Wie zien alleen wat we het liefst willen zien, en dat is gleckyyyy AKA king squishyyy!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

• #1.071
Wie zien alleen wat we het liefst willen zien, en dat is gleckyyyy AKA king squishyyy!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Mmmm, king Squishy the Dripper :rolleyes:

Ook nog iets van training gedaan, deze jongen. Daarstraks @The Celt (Diest):

Techniek touwtrekken (in team).
Een paar stevige pulls ook
icon_smile.gif

Daarna nog wat steenwerpen gedaan

Dit alles ter voorbereiding van de Highland Games in Alden Biesen waar we zondag aan deelnemen

Thuisgekomen nog 4*10*BW GHR gedaan (elke set de voetsteun wat hoger) en 2 10"-holds met de 200lbs gripper.

• #1.072
Trainingssessie 805

Gisteren:

Eerder op de dag thuis al wat GHR en mobility gedaan

@SMTK:

1. Steenwerpen/kogelstoten
~10 'worpen' met ~11kg

2. Push press
3*80kg
3*90kg
3*100kg
3*110kg
(belt)
3*120kg RPR en over!
icon_mrgreen.gif

9*110kg (10F) RPR

3. Incline log press (laagste incline)
6*70kg
6*80kg
6*90kg
6*100kg
6*110kg
Eerste keer dat we deze oefening doen.
Best zwaar. In het vervolg wel wat meer volume doen op de zwaardere sets, lijkt me.

4. Pull-up (verschillende grips op fat pull-up bar)
3*10*BW
Daarna wat last van linkerbrachioradialis; rechts weinig of geen last meer, maar links heeft nog wat tijd nodig.

5. Triceps push-down
100 reps met double mini band

• #1.073
Highland Games Alden Biesen

Vandaag voor het eerst aanwezig geweest bij en deelgenomen aan Highland Games. Dit in een team met enkele strongmen, en enkele meer ervaren highlanders.

Ik ben vooral beat-up van het touwtrekken (we hadden tenslotte de 2de plaats hierop, en hebben daartoe enkele stevige pulls mogen doen). Verder waren er nog 5 (individuele) events:

1. hooggooien
Gewicht van 25kg (hoewel initieel 20kg was afgekondigd). Maar men kreeg slechts 3 beurten in het totaal! 3,5m gegooid, dan fail op 4m (naast het touw gegooid), en tenslotte easy 4m. 4m20 of meer zou met wat meer pogingen zeker gelukt moeten zijn (en dat was volgens mij genoeg voor de eerste plaats
icon_tongue.gif
; nu had ik de derde plaats hierop).

2. Steen werpen (kogelstootachtig met akward stone)
6m99 in de eerste, voorzichtige, beurt (en daarmee de beste tot dan toe). Daarna evenwel niet meer kunnen verbeteren omdat ik de stone niet voldoende wist te controleren in de volgende 2 throws. Jammer.

3. Caber toss
2 beurten (meer waren niet toegelaten). Allebei mooi overkop. De tweede keer echter uitgeschoven net voor ik gooide, waardoor de worp minder clean en krachtig was. Niettemin tevreden voor een eerste keer, ziende dat de meeste mensen er niet in slaagden de caber te doen overslaan.

4. Farmer's walk
~100m*80kg
Ik had het dagrecord (125m) willen verbeteren, maar we deden dit na de touwtrekfinale, en iedereen was leeg.
Soort van PR...
icon_tongue.gif

5. Hercules hold
Twee tonnen van 80kg over katrollen
Maar heel kort (40" of zo) gehouden. Grip was nog geen probleem, maar er zat ongezond veel spanning op mijn pecs... vreemd. Nu, mijn motivatie was op dit punt nog maar zeer bescheiden, waardoor ik de pijn wellicht harder voelde
icon_tongue.gif

Conclusie: een heel fijne eerste ervaring. Wellicht doen we volgend jaar nog eens mee (en dan hopelijk wat beter scoren op alle onderdelen).

U did very good carbbrah!

U did very redelijk !

• #1.076
Trainingssessie 806

Thx brothers in arms :)

Training van gisteren (dag na de wedstrijd):

Het regende, dus ik deed het enige logische: een schijf van 20kg op de slee, slee met een touw aan een belt achter me aan, en stappen. Aldus ca. 3,5km gewandeld in 30-45min.

Training van zonet:

- Savickas press
3*8*60kg

- Chin-up
10*BW --> teveel last van brachioradialis

- Meadows row
2*10*40kg --> rug begon een beetje te zeuren...

- Dryvers complex
2*(10|10|10)*30kg heavy shit
(10|10|10)*20kg

- Triceps extension
5*20 met double mini band

nog wat band pull-aparts

Overbelasting mss? Hoe vaak en hoe lang ruk je?

:roflol:

---------- Post toegevoegd 11 September 2013 om 22:06 ----------

Thx brothers in arms :)

Training van gisteren (dag na de wedstrijd):

Het regende, dus ik deed het enige logische: een schijf van 20kg op de slee, slee met een touw aan een belt achter me aan, en stappen. Aldus ca. 3,5km gewandeld in 30-45min.

Training van zonet:

- Savickas press
3*8*60kg

- Chin-up
10*BW --> teveel last van brachioradialis

- Meadows row
2*10*40kg --> rug begon een beetje te zeuren...

- Dryvers complex
2*(10|10|10)*30kg heavy shit
(10|10|10)*20kg

- Triceps extension
5*20 met double mini band

nog wat band pull-aparts

Moet een raar gezicht zijn om jou met een slee met 20 kg door de wijk te zien lopen ;)

Terug
Naar boven