Fitness Seller

Youri Strongman Log

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

:sl*t::sl*t::sl*t:

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.083
De meningen schijnen verdeeld te zijn. :D

Het was rond 22u30, het regende, en ik had een route gekozen die grotendeels tussen velden liep; ben niemand tegengekomen. :)

Training van gisteren:

Niet veel gedaan; ik ging naar SMTK vooral om wat praktische zaken te bespreken. Niettemin:

- 'Raf planks' (van ellebogensteun naar voorligsteun en terug)
9*15*BW

- GHR (de moeilijkere GHR van SMTK)

8*5*BW

• #1.084
Trainingssessie 807

Vandaag lower body wat verder aangepakt:

(foam rolling)

- DE box squat
(+ average bands)
5*3*60kg
Alles squat/DL-achtig geeft last in mijn rug. Maar nu na een heel gefocuste warm-up, ging het wel. Na 5 sets wel gestopt omdat perfecte spanning houden moeilijker werd, maar een eerste stap is weer gezet
icon_smile.gif

- heup-stuff met mini bands
Dit is wat ik ca. een half jaar deed als warm-up voor LB-training; dat werkte prima. Stom dat ik dit alweer maanden niet gedaan heb, terwijl het verleden bewezen heeft dat mijn blessure op deze manier sneller herstelde + meer training toeliet... In het vervolg dit weer als opwarming doen.

- Hip extension (in powerrack)
4 sets van 20 tegen een average band; laatste gevolgd door lange hold

Mss een ideetje voor jou? :) Reverse hyper in powerrack bouwen
groeten,
Uwe

homemade-reverse-hyperextension-1.jpg

• #1.086
Grappig. Ik was gisteren nog aan het denken om iets reverse hyper-achtig te maken.
Maar we (de bulging-disclijders van SMTK) gaan wellicht binnenkort samen een reverse hyper aankopen. Maar een reverse hyper die in mijn cage past zou natuurlijk ook zeer nuttig zijn...

Na mijn rugproblemen van vorig jaar had ik een gewone hyper extension aangeschaft voor thuis.
Rug is er stukken beter door geworden. Door erop te trainen dan ;)

• #1.088
Na mijn rugproblemen van vorig jaar had ik een gewone hyper extension aangeschaft voor thuis.
Rug is er stukken beter door geworden. Door erop te trainen dan ;)
Een gewone hyper extension is ook prima. Ga ik ook naar uitkijken, voor mezelf, dan wel om bij SMTK te zetten. :)

• #1.089
Trainingssessie 808

Training van vrijdag (SMTL):

- Strict log press
1*80kg
(belt)
1*90kg
6*1*95kg
F*100kg

- seated band row
3*20*double average band

- incline fat bar bench press
3*80kg
3*90kg
3*100kg
3*110kg
1*120kg (2F)
3*3*110kg

- seated band row
3*20*double average band

- push-up
109 reps in ?? sets

- face pull
5*20*double light band

Training van zondag (events):

o.w.v. mijn blessure alleen stone carry gedaan, een beetje verdeeld over de training:
3*50m*80kg
3*40m*80kg
60m*80kg

Daarna Raf geholpen met het geven van het eerste SMTK-SQ/DL seminarie.

Hoe is die verlopen? Vond het wel een goed concept.
Komen er in de toekomst nog zulke?

Is jou strict schouder niet veel sterker normaal? Waren wij niet aant strijden een tijdje terug? ;)

• #1.092
dannyh1983 zei:
Is jou strict schouder niet veel sterker normaal? Waren wij niet aant strijden een tijdje terug? ;)
Klopt, maar jij bent een pak sterker geworden, en ik maar een beetje sterker. :p (Waar ik niettemin blij mee ben.) + je was al iets sterker met strict presses.

Max strict press totnogtoe is 102,5kg met fat bar, en 100 met log.

Hoe is die verlopen? Vond het wel een goed concept.
Komen er in de toekomst nog zulke?
Ging best goed.
Uiteindelijk heeft Raf de theoretische uitleg gegeven. Oorspronkelijk zou ik daar een deel van doen, aangezien ik de meeste theorie ook goed ken, maar dat is er niet van gekomen. Bovendien kan hij duidelijk uitleggen, en bij mezelf ben ik daar niet zo zeker van. :p
Het belangrijkste was het assessement en coaching gedeelte, waarbij iedereen in groepjes van 5-6 personen maxte in squat en vervolgens de DL. Daarbij heeft ieder van de 'coaches' (Yannick, Bert, Mario en Noen zijn ook gebleven om hier te helpen) een groepje begeleid, zoals we ook doen in training (wijzen op techniekproblemen, cues geven en beslissingen nemen voor de volgende lift). De meeste deelnemers hebben PRs gehaald (met o.a. een 50kg DL-PR voor iemand van mijn groep :D ) en geleerd wat hun zwakke punten en form problems zijn. Daarna hebben we nog wat uitleg en coaching gegeven ivm accessory exercises.

Achteraf leken de meesten zeer te spreken over het seminarie. Er komen er wellicht nog over hetzelfde onderwerp, en naar ik vermoed gaan we op termijn ook wel andere onderwerpen aanraken, in de mate dat daar interesse voor is.

Wel een vermoeiend weekend: vrijdagavond zware training, zaterdag heel de dag werken aan de trainingslocatie (die er nu een stuk op verbeterd is :) ), zondag training/verder werken met aansluitend seminarie, tot 18u30. I was tired. :p

Youri, wil je een seminaire stonewalk/biggie's medley geven? D:

50kg deadlift pr :roflol: ? strong tussen de oren verhaaltje :D

just youri juice

Ik wil weer strijden Youri, werk aan je strict! De kracht zit er namelijk wel bij jou!! ;)

@ Danny wil best een werdstrijdje strict overhead pressen :p

Idd, Youri vervuild zn eigen al genoeg

Terug
Naar boven