Fitness Seller

Youri Strongman Log

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.101
Trainingssessie 809

Easy, boys. :p

Indien mogelijk, zou ik je graag weer het vuur aan de schenen leggen, Danny. Ik verwacht dat mijn strict OH zeker gaat verbeteren de komende tijd. Maar de 5*100kg strict log (die jij net na je cut+vakantie deed, right?), zit er bij mij nog niet in. ;)
Ik moet er ook op letten dat ik me niet te hard ga focussen op de big weights, maar vooral de assistance blijf pushen (met wat hulp van de SMTK crew :p ). Ik heb die fout eerder gemaakt, wanneer mijn (strikt) overhead vooruit ging. Bij mij is volume (op extra oefeningen) van groot belang bij overhead; ik verlies de work capacity in mijn schouders heel snel, waardoor mijn prestaties na een tijdje sterk beginnen te dalen. :)

Training thuis:

(foam rollen etc.)

-front squat
3*60kg
3*80kg
5*3*100kg
5*100kg
Adductoren al behoorlijk kapot (lang niet meer gesquat)
icon_tongue.gif

-GHR (hoogste stand)
4*6*BW

-Calve raise (strap bar)
3*20*220kg

-Ab pull-down
5*20*double light band

-Hip extension
4*10*average band (+ telkens 20" hold)

(foam rollen en stretchen)

Hoe ga je strict aan pakken dan?

• #1.103
Hoe ga je strict aan pakken dan?
Ik train op vrijdag en zondag mee bij SMTK; verder train ik alleen.
Op vrijdag is het overheadtraining bij SMTK, en doe ik gewoon mee. Dat is altijd conjugate style: zwaar gaan één main lift (met rep/set/volume min of meer gebaseerd op Prilepin's table) + veel assistance voor schouders, rug, triceps, ...

Daarnaast ga ik normaal één of twee keer per week zelf OH/UB nog aanpakken, maar dan alleen met vrij lichte gewichten en veel assistance, zodat ik goed kan recupereren voor de zware training op vrijdag, maar toch mijn work capacity kan blijven verbeteren en stelselmatig mijn zwakke punten kan wegwerken.

Dus qua planning volg ik gewoon de conjugate method, eigenlijk: weinig long term-structuur, maar elke week een andere lift om zwaar op te gaan + voldoende variatie in assistance. Dat is een andere aanpak dan de meer lineaire aanpak die jij en Niels met zoveel succes volgen, maar ik moet zeggen dat de conjugate aanpak voor iedereen bij SMTK (en mij zeker) goed werkt.

Voor mij is strict OH an sich trouwens geen groot doel (hoewel ik het wel heel graag doe), maar is het grotere doel vooral van OH in het algemeen te verbeteren (m.n. de specifieke strongman events, uiteraard). Hoeveel je strikt kan, maakt daar natuurlijk wel een groot deel van uit, en ik verwacht uiteraard dat mijn strikt-kracht gelijkmatig zal stijgen met de algemene overhead-kracht.

Ja klinkt goed, ik wil ook echt graag met legdrive gaan werken, maar beter nu nog even niet ivm de knietjes. Op zich kan het ook geen kwaad om af en toe eens een andere techniek te gebruiken he. Werk met periodes. Dan prikkel je de spieren natuurlijk nog net iets meer.

• #1.105
Trainingssessie 810

@SMTK

(shoulder dislocates)

- log lift (eerste rep clean)
3*80kg
(belt)
3*90kg
3*100kg
2*110kg 2de rep wel gelockt, maar uit evenwicht geraakt en tegen de muur gelopen... last in mijn rug hierna, dus gestopt

- military press (hielen tegen elkaar)
3*70kg
3*80kg

- Pull-up (fat hammer grip)
20*5*BW
Geen last in mijn linkerbrachioradialis, wat me zeer vreugdig stemt. Mooi re-intro naar pull-ups, deze 100 reps
icon_smile.gif

- Forward hold (15kg plate)
~45"
~43"

- incline skull crusher
10*10*40kg

Nice pull-ups, lijkt me zwaar. :)

100 reps... Wat

Zo'n zee van ruimte en gij gaat tegen de muur op lopen, jong, jong, jong

• #1.109
Hehe, Raf en ik stonden op het DL-platform. Eigenlijk een geluk dat die muur daar stond, want anders was de log naar achter gevallen, en mezelf kennende had ik dan mijn beide schouders afgescheurd in een poging om de log te controleren... :D

En ja, Defje, it was fun. :D Ik ben blij dat ik zo'n volume aankan met een BW van 110kg :)

• #1.110
Event training @ SMTK

Events:

Weer niet veel gedaan vandaag. Ik heb voornamelijk de stone platforms afgewerkt. De trainingslocatie van SMTK begint er goed uit te zien.

Wel nog het volgende gedaan:

- stone carry
25m*110kg (grip op)
30m*110kg (magnesium gebruikt)
60m*80kg

- sled drag
2*60m*? (hakte er stevig in, hoewel 2 runs natuurlijk maar gay is
icon_tongue.gif
)

Thuisgekomen, ook nog 3*20 hamstring curls met de zitbal gedaan.

Goed geklust, thanks !

ben jij er volgende week ook gingergod van me ?

• #1.113
Yes Aron, I will be there for you. Wellicht ga ik nog altijd amper meedoen, maar ben normaal wel aanwezig.

• #1.114
Trainingssessie 811

Thuis

- Seated DB press -superset- face pull
20*5*25kg | 20*10*double light band
Linker front delt verzuurt nog altijd veel te snel.

- DB row
10*40kg
5*10*50kg
Kon redelijk goed spanning op mijn rug houden; maar ze blijft gevoelig

- Ab roll
4*(5recht 5links 5rechts 5recht)

- Triceps ext.
10*10*double mini band

Stevig volume voor mijn doen; hakte er goed in
icon_smile.gif

ik ga ook komen youli xx

• #1.116
Nice! Met heel de kudde bijeen, kan ik schapenherder spelen ipv zelf te moeten trainen :cool:

• #1.117
Trainingssessie 812

Zwaardere sled-sessie vanavond:

- "harnas pull" (met lussen kruislings over mijn schouders)
2 runs met 20kg
2 runs met 40kg
2 runs met 60kg
4 runs met 80kg
run~=15-20m
vrij lange rust tussen de runs, maar na die laatste run kon ik bijna niet meer op mijn benen staan. Goed

- langere runs voorwaarts stappen (voor hamstrings en kuiten)

10 runs met 20kg

Tijdens de langere runs kwam er plots iemand vragen "wat ik aan het doen was". Helaas was er geen oprechte interesse in de voordelen van oefeningen met enkele een concentrische fase, maar eerder een onvriendelijke geldingsdrang. Toegegeven, mijn zware runs maakten occasioneel veel lawaai (plates kletterden tegen elkaar); het was dan ook maar een probeersel. Maar hij vond dat ik "weg moest gaan" (hoewel de lichte runs quasi geluidloos zijn, en nog nooit iemand is komen klagen daarover) omdat ik "de mensen bang maak"...
Toen ik mijn sets mooi bleef afwerken, is hij me met zijn auto beginnen te achtervolgen, en toen ik vroeg of hij me ging wegjagen, werd er affirmatief geantwoord. Daarom heb ik 10 runs gedaan, hoewel ik initieel van plan was bij 4 of zo al te stoppen.
En meneer is er glansrijk in geslaagd me kwaad te krijgen; iets waartoe bijna nooit iemand in staat is. Ik zou hem een prijs moeten geven of zo...

Roidraaaage

Gingerfiiiiight

Affirmatief?
En was dit allemaal bij je thuis voor de deur?

Terug
Naar boven