Fitness Seller

Youri Strongman Log

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.122
Good luck, Yannick. :p

@Danny: parking van de Aldi, 200m van bij waar ik woon. Enkel de appartementen boven die Aldi grenzen daaraan (en dan nog niet vlakbij, want ik ga altijd in de verste hoek).

Dat iemand komt klagen over lawaai snap ik. Maar dat die persoon me wil dwingen weg te gaan (terwijl het lawaai gedaan was) omdat er "ik de mensen bang maak" en me vervolgens gaat achtervolgen met de auto...

@Raf: een e-card van www.BeingGinger.co.uk ... Mag ik veronderstellen dat je die url van Nathan gekregen hebt? :D

Good luck, Yannick. :p

@Danny: parking van de Aldi, 200m van bij waar ik woon. Enkel de appartementen boven die Aldi grenzen daaraan (en dan nog niet vlakbij, want ik ga altijd in de verste hoek).

Dat iemand komt klagen over lawaai snap ik. Maar dat die persoon me wil dwingen weg te gaan (terwijl het lawaai gedaan was) omdat er "ik de mensen bang maak" en me vervolgens gaat achtervolgen met de auto...

@Raf: een e-card van www.BeingGinger.co.uk ... Mag ik veronderstellen dat je die url van Nathan gekregen hebt? :D

Nee toch nie ;-) Google is your friend ;-)

Ach Youri, dat zijn weer leuke verhalen voor aan de kleinkinderen te vertellen :D

Kan het hem zo al zien vertellen.
"En toen ging ik dus met een paar schijven heen en weer lopen over een parking, en er waren mensen die dat RAAR vonden!!!"

:D

• #1.125
Tegen dat vrouwen mij interessant beginnen te vinden, heb ik mezelf al zo vol gespoten met allerhande steroïden dat mijn sperm count negatief is. Kleinkinderen kan ik dus wel vergeten :(

Maar sled drag is toch logisch. Ik kan dat thuis moeilijk doen + houd er wel van om dit als aparte trainingen te doen (en ik vind ook wel dat ik er goede resultaten van heb).
Veel mensen gaan lopen of fietsen, ook in het openbaar. Maar die bewegingen zijn helemaal niet specifiek voor lifters. Sled dragging (zeker met de juiste techniek) heeft een veel betere carry-over (en is bovendien concentric-only en low impact, om het nog meer van lopen te onderscheiden). Dat mensen die conclusie zelf niet trekken als gevolg van hun dagelijkse leven, kan ik begrijpen. Maar als iemand zoiets aan het doen is, is het toch niet zo onwaarschijnlijk om een dergelijke gedachtegang te ervaren...

• #1.126
Trainingssessie 813

@SMTK

- push press
3*80kg
3*90kg
3*100kg
1*110kg
(belt en wrist wraps)
1*120kg
1*130kg evenaring PR
2*F*135kg...
1) lock-out met 130 was uit de groove, wat me redelijk wat energie kostte
2) ademhaling is weer een probleem; front squat opbouwen is de boodschap
3) achter pas aan gedacht, maar mijn grip was te breed; ik kan beter uitduwen met een close grip, maar denk hier vaak niet aan...

- strict log press
6*70kg
4*80kg + 2*70kg (80kg werd te zwaar, met lean-back als gevolg; dat kan mijn rug momenteel niet goed aan)
3*6*70kg
6*50kg (70 werd ook te zwaar, wegens verzuring
icon_tongue.gif
)
13*50kg

- Pull-up (close fat hammer grip)
12*(BW+15kg)
12*(BW+10kg)
12*(BW+5kg)

- Dryvers complex
3*(10|10|10)*25kg

- Face pull -superset- triceps extension
100 reps (totaal) | 100 reps (totaal)

Lekker 130kg pushpress!

• #1.128
Event training @ SMTK

Bij een max front squat van 140kg is dat inderdaad prima. Maar ik wil er toch nog een pak bijplakken tegen volgend jaar. :)

Events:

Wederom weinig gedaan op de event training, in een poging mijn rug te sparen. Eigenlijk vooral wat geprobeerd van te coachen, aangezien half DBB was afgezakt naar SMTK :D

Wel een paar runs stone carry meegedaan met 80kg (gaat prima) en een paar runs met de slee. Nog enkele strict DB presses met 42kg ook. Thuis bovendien drie setjes hamstring curls gedaan met een zitbal.

Mijn rug zit al 1-2 weken veelal vast (verder niet zo heel pijnlijk, evenwel). Ik vermoed dat het wel goed komt. Maar wanneer precies... Ik ben al lang blij dat ik mijn lower back endurance, core en benen sterk kan houden door alternatieve oefeningen (carry, slee, ...).

gelukkig heb je geen ouwe mannen boos gemaakt!

in before sanca

Je heb toch wel hele goeie legdrive man als je maar 4 x 80 op de strict log doet en 130 push press. mij lukt een 130 push press niet maar 105-110 strict log wel

• #1.134
Je heb toch wel hele goeie legdrive man als je maar 4 x 80 op de strict log doet en 130 push press. mij lukt een 130 push press niet maar 105-110 strict log wel
Strict log was als tweede oefening, met korte rust, pauze op de borst en hielen tegen elkaar. Om te verzuren, zeg maar. :)
Mijn beste strict log is 100kg, en ik haal op een goede dag (i.e. geen last in m'n rug) wel een rep of 5 op 90kg, vermoed ik (wat helaas nog altijd niet genoeg is om Danny het vuur weer aan de schenen te leggen :p ).
Bij log haal ik meestal niet verschrikkelijk veel uit m'n benen; bij gewone push press is dat wel een pak beter. :)

Zijn strict press snap ik ook niet echt als je zijn pp bekijkt, en dat allemaal bij een bench van 180kg (dacht ik)

• #1.136
Zijn strict press snap ik ook niet echt als je zijn pp bekijkt, en dat allemaal bij een bench van 180kg (dacht ik)
Toen ik nog benchte (beste was 2*172,5 btw) had ik behoorlijke mobility issues (net omdat mijn schouders steeds in 'bench-modus' stonden).
En een strict press van 102,5kg (na 5 of 6 zware singles) bij 130kg push press is toch zo gek niet? Je mag wel iets uit je benen halen he :)

• #1.137
Trainingssessie 814

thuis:

(shoulder dislocates)

- DE seated press
5*40kg
3*5*50kg
3*4*55kg
3*3*60kg

- DB row
8*40kg
6*8*60kg
Elke set beter. Feels good to be alive again!

- Push-up
(+ mini band)
10*10*BW

- ab roll (knieën)
3*20*BW

(heupbuigers stretchen)

• #1.138
Trainingssessie 815

Training van vanavond (thuis):

(kort foam rollen)
(heupen-opwarm-routine met mini band)

- front squat
3*80kg
3*100kg
1*120kg
1*130kg
4*1*135kg
2*1*130kg
7 singles in de +90%-range. Dit omdat ik heb gemerkt (zowel bij front squat als push press) dat de bar me heel zwaar op de borst ligt. Ook nu kon ik niet ademen met 130 en 135kg op de borst; bovenrug is behoorlijk verzwakt (en ze was al niet sterk
icon_tongue.gif
). Verder wel prima.

- GHR
6*5*BW
5*(BW+mini band) (nog te zwaar)
2*5*BW

- Hip extension hold
7*30"*average band (60" rust)

(heupbuigers stretchen)

Events:

Wederom weinig gedaan op de event training, in een poging mijn rug te sparen. Eigenlijk vooral wat geprobeerd van te coachen, aangezien half DBB was afgezakt naar SMTK :D

Wel een paar runs stone carry meegedaan met 80kg (gaat prima) en een paar runs met de slee. Nog enkele strict DB presses met 42kg ook. Thuis bovendien drie setjes hamstring curls gedaan met een zitbal.

Waar ik op zat! Verdiend dat geen eervolle vermelding?! :mad:

Thanks voor coaching trouwens brah!

Terug
Naar boven