Fitness Seller

Youri Strongman Log

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.141
Waar ik op zat! Verdiend dat geen eervolle vermelding?! :mad:

Thanks voor coaching trouwens brah!
Ja, één run... Stelt niet zoveel voor, als je gewoon bent runs te doen met Raf op de slee :D

Coaching was fijn. Zeker als de gecoachten alles geven. ;)

Ja, één run... Stelt niet zoveel voor, als je gewoon bent runs te doen met Raf op de slee :D

Coaching was fijn. Zeker als de gecoachten alles geven. ;)

Alsof Raf zoveel meer weegt dan ik ... :o

Hah, als er een tank van 110kg naast mij staat durf ik niet anders dan alles geven :)

• #1.143
Recovery

Alsof Raf zoveel meer weegt dan ik ... :o

Hah, als er een tank van 110kg naast mij staat durf ik niet anders dan alles geven :)
Precies! Een tank! Hoewel ik me soms meer voel als een waterpistool op een skateboard. :D

Recoverytraining:

Wederom stonden alle planeten op een rij en was een vijfhakige swastika duidelijk te herkennen in de ingewanden van een vers opengesneden paard; een wis teken van de goden om mijn autobandslee nog eens boven te halen.
Deze keer was het wegdek droog, dus het gewicht gehalveerd (10kg) en weer mijn route van 3,5km afgelegd. Felt good. :)

• #1.146
Ja. Is best leuk. Een beetje zoals lopen (~zelfde metabolische belasting), maar dan zonder impact op knieën en wel functioneel (posterior chain + goede lichaamspositie). :)

Zoiets zoek ik dus ook te doen... maar langs de openbare weg lopen met een autoband achter me aan,
leek me nu net een brug te ver :) Maarja, één schaap over het hek, volgt de rest ook. Dus ga zeker
er nog eens over denken.

Gewoon een autoband en dan wat bands errond? En waar doe je die plates dan?

• #1.148
Zoiets zoek ik dus ook te doen... maar langs de openbare weg lopen met een autoband achter me aan,
leek me nu net een brug te ver :) Maarja, één schaap over het hek, volgt de rest ook. Dus ga zeker
er nog eens over denken.

Gewoon een autoband en dan wat bands errond? En waar doe je die plates dan?
Mijn korte runs (tot 100m) doe ik op een parking in de buurt. En nu voor de tweede keer een echt lange run (3,5km) gedaan, via een vrij afgelegen route. Ik doe dit ook altijd in het donker (meestal na 22u), zodat ik weinig mensen tegenkom en niet al te hard bekeken word. :)

Mijn slee-design is eenvoudig:
- Autoband;
- aan één kant (wordt bovenkant) de eerste 5cm of zo van de binnenkant wegsnijden (zodat 50mm-plates erin passen;
- gat boren doorheen de wand; metalen oog of zo erdoor (ik heb een oog-bout erdoor gestoken, met aan de binnenkant een metalen plaatje; dat krijgt zelfs Thor niet kapot) om het touw aan vast te maken;
- houten plank erin (best beetje vastmaken) om schijven om te leggen.

Kostprijs: minder dan €10 (metalen plaatje en oogbout bij doe-het-zelfwinkel)

That's it.
Als je fancy wil doen, kan je ook zoiets (http://scontent-b-cdg.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/17957_279333252976_6865580_n.jpg) maken (vond het net bij een snelle Google-search). Maar imo is dat helemaal niet nodig.

Je kan de slee gewoon met twee grote lussen aan je schouders bevestigen, maar ik gebruik tegenwoordig gewoon een oude velcro-belt.

Voor trainingssuggesties check je best wat artikels van Louie. :)

De voordelen van zo'n rubberen slee:
- goedkoop
- stil (meestal)
- heel weinig gewicht nodig (bij een droog wegdek is 40kg al lekker zwaar voor runs van 50-100m)
- krijg je niet kapot
- licht en klein

Mijn korte runs (tot 100m) doe ik op een parking in de buurt. En nu voor de tweede keer een echt lange run (3,5km) gedaan, via een vrij afgelegen route. Ik doe dit ook altijd in het donker (meestal na 22u), zodat ik weinig mensen tegenkom en niet al te hard bekeken word. :)

Mijn slee-design is eenvoudig:
- Autoband;
- aan één kant (wordt bovenkant) de eerste 5cm of zo van de binnenkant wegsnijden (zodat 50mm-plates erin passen;
- gat boren doorheen de wand; metalen oog of zo erdoor (ik heb een oog-bout erdoor gestoken, met aan de binnenkant een metalen plaatje; dat krijgt zelfs Thor niet kapot) om het touw aan vast te maken;
- houten plank erin (best beetje vastmaken) om schijven om te leggen.

Kostprijs: minder dan €10 (metalen plaatje en oogbout bij doe-het-zelfwinkel)

That's it.
Als je fancy wil doen, kan je ook zoiets (http://scontent-b-cdg.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/17957_279333252976_6865580_n.jpg) maken (vond het net bij een snelle Google-search). Maar imo is dat helemaal niet nodig.

Je kan de slee gewoon met twee grote lussen aan je schouders bevestigen, maar ik gebruik tegenwoordig gewoon een oude velcro-belt.

Voor trainingssuggesties check je best wat artikels van Louie. :)

De voordelen van zo'n rubberen slee:
- goedkoop
- stil (meestal)
- heel weinig gewicht nodig (bij een droog wegdek is 40kg al lekker zwaar voor runs van 50-100m)
- krijg je niet kapot
- licht en klein

gaan we zo'n klein beetje boude beweringen maken zo?

En dan nog ... als het sanca-proof is, dan kan je pas echt opscheppen over je design!! :D

• #1.152
Trainingssessie 816

@SMTK

(shoulder dislocates)

- strict log press
3*70kg
3*80kg
1*90kg
(belt)
1*95kg ... traag + last van rug
4*5*65kg (paar speed reps om toch wat gedaan te hebben)

- push press
5*3*100kg (speed)

- pull-up (verschillende fat hammer grips)
5*(BW+10kg)
9*5*(BW+15kg)
vlot

- incline log press (AMRAP)
20*70kg
22*70kg (23F)
20*70kg (21F)

- face pull
10*10*double average band

Dat AMRAP :eek:

Morgen ook eens proberen :D

• #1.155
bois pls
jullie weten geeneens op welke incline de bench stond...
ik weet het niet eens :D

• #1.157
Events @ SMTK

Events: nog eens min of meer kunnen meedoen!

- Yoke
20m*150kg
20m*190kg
(belt)
20m*230kg
20m*270kg
Lang geleden. Bij 270 gestopt (begon het te voelen in mijn rug). Heel traag trouwens. :D

- Sled drag
Een aantal vrij zware runs

- Hand-over-hand sled drag
15m*(lichte tire + Raf)
Heavy, maar ging goed. Daarna wel gestopt, want ook dit had een impact op mijn rug

- Stone carry
3*30m*80kg

- atlas stones
paar keer de techniek op hoogte geprobeerd, maar al snel gestopt om mijn rug te sparen

Fijn om nog eens iets te kunnen doen!

Laatste run met 80kg stone:
http://www.youtube.com/watch?v=0bY39MRQj_U

Laatst bewerkt:
Nice! Wil ik ook wel eens proberen :)

Terug
Naar boven