AndroidHealthClinic

Youri Strongman Log

Je bent welkom. :)

En ik veronderstel dat in het voorjaar in Zonhoven het BK truckpull (harnas + hand-over-hand) weer georganiseerd zal worden.

Zondag voor mijn deload week spring ik eens binnen ;) Heb de laatste keer er een paar dagen last van
gehad tijdens mijn 'normale' trainingen :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.162
Poging tot training

warm-up:
hip adductie/extensie met mini bands
foam rollen
heupbuigers stretchen

Thompson-style squats geprobeerd, maar (ondanks rechte rug 'n shit) kreeg bij 80kg pijn... Had nochtans heel weinig last eerder vandaag

Nog front squat geprobeerd, maar nu mijn rug al zeurde, voelde dit ook slecht

dan een setje van 8 op de GHR, maar ook dat was te voelen in de rug...

(was hier al meer dan een uur bezig)

In plaats van op te geven, toch maar:

- Ab roll (knieën)
100 reps in 5 sets

- Seated leg curl
10*20*light band

Ben je al naar fysio geweest?

• #1.165
Ik weet toch alles beter...

Nee, ben een klein jaar geleden bij een osteopaat geweest. Die heeft toen aangegeven dat het om een bulging disc gaat (ik dacht eerst aan een ligamentblessure), en vervolgens heeft hij mijn rug eens lekker losgezet, waardoor de blessure plots veel erger werd (een week lang heb ik zelfs bijna niet normaal kunnen dénken van de pijn :D).
Ik weet wat er aan de hand is, waar het vandaag komt (mobility en stability issues), en wat ik eraan moet doen. Alleen doe ik soms iets doms (nu toch al een keer of 4 denk ik sinds ik de blessure opliep), waardoor de bijna-genezen blessure plots weer veel erger wordt, en ik maanden achteruitgezet werd/word. Dus de bedoeling is van deze keer geen echt domme dingen te doen; maar blijft moeilijk bij momenten...

En toch zou ik ook eens naar een sportmasseur gaan ipv die zweverige types zoals een osteopaat ;)

• #1.167
En toch zou ik ook eens naar een sportmasseur gaan ipv die zweverige types zoals een osteopaat ;)
Sportmasseur = kinesist?

In België moet je daarvoor eerst naar de dokter gaan om een voorschrift (anders moet je meer betalen) ...

Maar mijn maatje Nick (Igunick hier op DBB) is een kinesist, en ondersteunt me soms met raad en ... randomness. :p

Thx voor je input iig. Ik doe nog even verder zoals ik bezig ben, en als het loopt zoals de vorige keren, zie je binnenkort voorzichtige squats en DLs verschijnen in m'n logje. En anders moet ik misschien toch maar eens een professional opzoeken; Raf heeft me vorig jaar al iemand aangeraden daarvoor. :)

Sportmasseur = kinesist?

In België moet je daarvoor eerst naar de dokter gaan om een voorschrift (anders moet je meer betalen) ...

Maar mijn maatje Nick (Igunick hier op DBB) is een kinesist, en ondersteunt me soms met raad en ... randomness. :p

Thx voor je input iig. Ik doe nog even verder zoals ik bezig ben, en als het loopt zoals de vorige keren, zie je binnenkort voorzichtige squats en DLs verschijnen in m'n logje. En anders moet ik misschien toch maar eens een professional opzoeken; Raf heeft me vorig jaar al iemand aangeraden daarvoor. :)

100 euro en je krijgt de mijne :)

Youri, een doktersbezoek kost €24, waarvan je meer dan €15 krijgt terug betaald. Voor den Kiné-bezoek betaal je uiteindelijk uit eigen zak maar zo'n €5. Niet zo cheap zijn op je lichaam en je degelijk laten behandelen!

Youri, een doktersbezoek kost €24, waarvan je meer dan €15 krijgt terug betaald. Voor den Kiné-bezoek betaal je uiteindelijk uit eigen zak maar zo'n €5. Niet zo cheap zijn op je lichaam en je degelijk laten behandelen!

Zo eens..... :)

• #1.171
Misschien ooit... :p
Maar liever niet. De laatste keer dat ik bij een huisdokter was (kleine 2 jaar geleden), heeft die mij verteld dat mijn gewichtsverlies het gevolg was van niet hard genoeg trainen, terwijl ik aan het sterven was van diabetes :D I have a low tolerance for bullshit (behalve mijn eigen bullshit, overduidelijk ).

Ga dan eens naar een bekwame dokter ...

ga dan eens langs pietje dood

voor je soul terug te vragen.

Of misschien naar soul sister, die heeft ook wel paar zieltjes in de aanbieding

• #1.174
Glecky, jij bent toch m'n Swole Sistah!? ???

Noted, boys. :) Wanneer ik denk dat er iets te winnen valt met het zoeken van professionele hulp, zal ik dat ook doen. Maar het is me bij deze blessure al zeker een half jaar maar al te duidelijk wat ik moet doen (en redelijk duidelijk wat ik moet doen om herblessure in de toekomst te voorkomen), maar het valt me gewoon moeilijk om me aan mijn eigen richtlijnen te houden (cf. Sancasyndroom). En dat er wedstrijdseizoen (ook al was deze maar een maand lang) heeft tussen gezeten, droeg ook niet echt bij tot de goede gang van zaken.
Verder ben ik veel opzichten eerder een emotionele dan een rationele persoon, waardoor ik gemakkelijk aan drive/motivatie kom, maar ook veel fouten maak. Maar ik ben wel degelijk erg serieus over deze kwestie, tijdens mijn rationele momenten. :)

I see what you did there :D

• #1.176
Trainingssessie 817

Overhead@SMTK

Nog niet helemaal genezen, en ook al een paar dagen last van een stijve nek (vooral vandaag).

(shoulder dislocates)

- press
3*70kg
3*75kg
(belt)
3*80kg
2*90kg (3F)...
4*5*75kg
De press voelde wel ok, maar ik kreeg mijn hoofd precies niet uit de weg (stijve nek). Zat iig niet lekker; en het werd elke set erger...
Maar! Geen last van mijn rug. Serieuze vooruitgang deze week
icon_smile.gif

- Sled row
(two handed)
7*10-12 reps
(hand over hand)
3*15m

in superset met:
- Dryvers complex
5*(10|10|10)*25kg

- triceps extension
100 reps met double mini band

Rug: goed!
Nek: dikke shit
icon_tongue.gif
Maar dat lost zichzelf snel wel op

triest dat ik altijd de overhead mis op SMTK :(

altijd ej :D

Mooi, dan doe ik ook gezellig (strict) mee :)

• Like
Waarderingen: Guts
Terug
Naar boven