MuscleMeat

Zelda's BB trainingslog

Zie wel een paar pr's in je trainingen maar ook dat je achteruit bent gegaan op mp en biceps. Mss heb je te weinig afwisseling in je trainingen, ik doe mss een 10e van het werk voor mijn biceps dat ik eerst deed en ik merk dat ze helemaal niet achteruit gaan door het werk dat ik bv doe met chins en rows.

Zeker geen straps kopen, als je ze eenmaal hebt word je er steeds afhankelijker van. Ik doe het nu ook zonder en merk dat ik gewoon fijner train zonder die verzuring in de onderarmen die ik eerst wel had. Dus laat ze gewoon sterker worden. Wrist curls zijn geen goede oef voor grip (alleen als je de bb naar de vingertoppen laat rollen heeft het hiervoor effect) Beter dingen doen als pronated deads, barbell holds, plate holds, towel chins.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de tips allemaal. :D

Zelda zei:
Gister stond eigenlijk een LB training op het programma, maar ben er ivm school en bevrijdingspop niet meer aan toe gekomen. Vandaag zou ik dan UB doen en was ik helemaal klaar voor mijn vakantie morgen. Ik denk dat ik straks als ik klaar ben met werken er dus maar een FB'tje tegenaan gooi.

En nog even een gewichts-update: 89 kilotjes weeg ik nu, maar het vetpercentage begint nu wel een beetje op te lopen, ik schat zeker zo'n 12-13%. Zodra ik de 90 kilo heb bereikt ga ik beginnen met cutten.

Die training is er niet meer van gekomen voor m'n vertrek.

Nou ik ben inmiddels weer terug van vakantie sinds zondagavond. :) Omdat er nogal wat werk is blijven liggen op school heb ik nog geen tijd gehad om te trainen, maar morgen ga ik weer beginnen, ik heb al bijna 2 weken niet meer getraind. :eek:

Mn vetpercentage is trouwens wel hoog genoeg nu, dus ik heb besloten per direct te beginnen met cutten, ik weeg op dit moment nog steeds 89 kilo.

waar was je op vakantie, endo-vetz*k?

AlexT zei:
waar was je op vakantie, endo-vetz*k?

Frankrijk, indergarten-ecto.

UB

Dumbbell bench press
15x22
12x27
8x32
8x32
8x32

BOR
15x50
12x60
12x60
12x60

MP
12x30
12x38
8x44
8x40

Chin up
8xbw
8xbw

Incline flyes
12x16
12x16

RC werk

Zo, dit was weer de eerste training in bijna twee weken, ging soepeltjes, alleen had ik weinig energie over op het einde.

Vabdaag maar es wat cardio gedaan voor het eerst sinds een tijdje. Half uurtje 10 km/h (lang leve GPS :D) hardgelopen, lekker buiten in de duinen. Ik ga het opbouwen naar 3 keer in de week drie kwartier voluit lopen. Met voluit bedoel ik dan dat ik echt niet verder meer kan na die 3 kwartier.

Ik weeg nu dus iets van 88-89 kg @ 12-13%, hopelijk haal ik dan binnen twee maanden de 84 kg @ 7-8%.

LB

Full squat
20x30
15x50
12x60
8x70

Deadlift
15x70
10x90
10x90

****, echt totaal alle energie kwijt na het derde setje deadlift, zat er compleet doorheen. Zal wel iets te maken hebben met lang niet trainen icm wennen aan het cutten.

Caffeïne in de vorm van een kopje koffie ja, maar verder niks. De enige supplementen die ik gebruik zijn whey en multivits.

UB

Incline bench press
15x50
12x60
8x70
8x70
4x75
1x80
1x80

Dumbbell row
15x32
8x42
8x42
8x42

Dips
6xbw
6xbw
6xbw

Side raises
10x12
10x12
10x12

Bent over lateral raises
12x12
12x12

EZ bar curl
15x28
10x38
8x40

Afgelopen weekend was ik echt slap, het tekort aan caloriën gaat me niet in de kouwe kleren zitten. Zaterdag een beetje gewandeld met het vrouwtje maar jezus wat putte het me uit. Vandaag wat meer energie gelukkig, begin te wennen aan het cut-dieet.

EDIT: bench press was trouwens incline, is veranderd

Laatst bewerkt:
lekkere training kerel

welke whey neem je

bij db rows gewicht van de db's bij elkaar opgeteld ofzo:D? zijn zeer goed.

Ik kom pas nu weer op de site na handmatig de host file te hebben aangepast, dus hier de LB training van woensdag:

Full squat
15x40
12x50
10x60

Stiff legged deadlift
15x50
12x60
10x70
10x80

Shrugs
15x80
12x90
10x100
10x100

One legged calf raise
12x32
12x32
12x32

Crunches
50xbw

Quads wat rust gegeven, voelde nog een beetje vernaggeld van vorige training. Voor de rest ging het best goed. SLDL ging heel soepel maar omdat ik de oef al 2 weken niet had gedaan heb ik me ingehouden (nu, 2 dagen later toch nog vette spierpijn in hamstrings:D). Maar weer crunches gedaan en geen dragon flags vanwege sluimerende blessure tussen schouderbladen die steeds terugkomt bij DF (:scratch:).

nice training Zelda. ben jij trouwens aan het cutten ??

waneer ben je begonnen met cutten. en hoe loopt het nu ?

luppie zei:
waneer ben je begonnen met cutten. en hoe loopt het nu ?

Ik ben op de dag dat ik terug kwam van vakantie, 14 mei. Toen woog ik 89, nu 88, maar aangezien je gewicht per dag altijd wel een kilo of twee fluctueert kan ik er nog niet zoveel over zeggen. M'n vetpercentage is nu ongeveer 12%, mn doel is 7-8%en als het heel soepel gaat misschien nog wel lager, vorig jaar haalde ik redelijk makkelijk de 7%.

Het hielp trouwens niet dat ik gister een bruiloft had, maar goed, een cheatdag moet kunnen. :)

cheatdag moet zeker kunnen, je hebt ook nog een leven naast bodybuilding.
cut je trouwens op onderhoud ? omdat je gewicht vrijwel hetzelfde is gebleven.

luppie zei:
cheatdag moet zeker kunnen, je hebt ook nog een leven naast bodybuilding.
cut je trouwens op onderhoud ? omdat je gewicht vrijwel hetzelfde is gebleven.

Nee ik cut wel onder onderhoud en ik wil ongeveer 3 kilo per maand eraf krijgen. Cardio moet nog wat op gang komen omdat ik m'n conditie nog aan het opbouwen ben.

Trouwens, nog vergeten te melden: dinsdag 45 min hardlopen @ 10km/h.

doe je netje 10 km in 45 min;) nou succes verder met het cutten.

Terug
Naar boven