MuscleMeat

1 miljoen euro of bodybuilding?

Peiling Peiling Nou?

• Totaal stemmers
    223
Als je mij zou kennen Angelus zou het laatste waaraan je zou denken "een slaafje van de maatschappij zijn".

ik haal in mijn vorige post dus duidelijk aan dat ik de maatschappij veroordeel omdat alles om winstbejag draait en hierin tegen in kom op veel gebieden. Waarop ik dus met jou in discussie ga.
Ik vecht voor een andere denkwijze dan deze waarop onze maatschappij teert.

wat ik afleid uit jouw vorige posts is dat jij nog de ideologie 'hard werk moet beloond worden, en luiheid mag niet beloond worden' volgt.
Als iedereen zo zou denken zou het natuurlijk ideaal zijn, maar zo zit de wereld nu eenmaal niet in mekaar, dus degene die hier nog wel die ideologie blijven volgen worden meestal keihard genaaid:)
ergo => medelijden...

Waarom moeten alle zaken voor sommige mensen moeilijk gaan? Als je veel geld kan verdienen door weinig te doen, moet je dat gewoon doen. Imo zijn dat de mensen die het leven by the balls hebben. Tegenover iets goeds moet toch niet per se iets onaangenaams staan...

Geen probleem mee.

1/ nu: drugdealers, afpersering, corruptie, mafiosi,...
2/ meer genuanceerd: pharmaceutica, global corporations, voedingsindustrie etc. (breed genomen)

1/ hier is het doel veel geld binnen te halen zonder er hard, noch eerlijk voor hoeven te werken
Hiervoor gaat je laatste zin niet op.

2/ deze kijken helaas steeds minder om naar de algemene gezondheid en verkiezen winstmarges boven mensenlevens.
Hiervoor gaat je laatste zin tevens niet op.

wanneer persoonlijke welvaart ten koste van anderen hun welzijn moet blijven gaan, blijf dan zo maar denken

---------- Toegevoegd om 15:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:14 ----------

wat ik afleid uit jouw vorige posts is dat jij nog de ideologie 'hard werk moet beloond worden, en luiheid mag niet beloond worden' volgt.
Als iedereen zo zou denken zou het natuurlijk ideaal zijn, maar zo zit de wereld nu eenmaal niet in mekaar, dus degene die hier nog wel die ideologie blijven volgen worden meestal keihard genaaid:)
ergo => medelijden...

Oke Angelus, vanuit dat standpunt bergijp ik jouw medelijden en daar heb je gelijk in. Maar ik ben een van die mensen die er desondanks nog steeds voor kiest om me niet over te geven aan de omgekeerde denkwijze.
-->
"luiheid moet beloond worden, en hard werken mag niet beloond worden"

want zo draait de maatschappij tegenwoordig.
Noem me dus géén slaafje van de maatschappij ;)

Oke Angelus, vanuit dat standpunt bergijp ik jouw medelijden en daar heb je gelijk in. Maar ik ben een van die mensen die er desondanks nog steeds voor kiest om me niet over te geven aan de omgekeerde denkwijze.
-->
"luiheid moet beloond worden, en hard werken mag niet beloond worden"

want zo draait de maatschappij tegenwoordig.
Noem me dus géén slaafje van de maatschappij
;)

zo draait ze tegenwoordig idd, maar ze zegt net het tegenovergestelde te doen, en het merendeel vd mensen gelooft dit ook.
Het zijn deze mensen die gebruikt/uitgebuit worden door de 'happy few' en dat bedoelde ik met slaafjes vd maatschappij.

en ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik ben veel liever de gebruiker dan de gebruikte:P maar wat je natuurlijk ook kan doen is geen van beiden zijn, en dat is mijn plan:)

Mensen die zeggen dat je met 1 miljoen nog moet werken. :roflol: Als je 1 miljoen hebt is het eerste wat je doet vertrekken uit Nederland.

Mensen die zeggen dat je met 1 miljoen nog moet werken. :roflol: Als je 1 miljoen hebt is het eerste wat je doet vertrekken uit Nederland.
1 miljoen euro is zelfs buiten Nederland (als je al iemand bent die het ziet zitten om in een ander land te gaan wonen, want ook dat is niet vanzelfsprekend voor iedereen) niet zo enorm veel. Je wilt toch een fatsoenlijk huis en een leuke wagen, nou dan ben je al 3/4 van je 1 miljoen kwijt. Met de rest doe je nog 5-10j afhankelijk van hoe je wilt leven.

Die rente houdt geen rekening met je vaste kosten en investeringen, dus vergeet het maar.

1 miljoen euro is zelfs buiten Nederland (als je al iemand bent die het ziet zitten om in een ander land te gaan wonen, want ook dat is niet vanzelfsprekend voor iedereen) niet zo enorm veel. Je wilt toch een fatsoenlijk huis en een leuke wagen, nou dan ben je al 3/4 van je 1 miljoen kwijt. Met de rest doe je nog 5-10j afhankelijk van hoe je wilt leven.

Die rente houdt geen rekening met je vaste kosten en investeringen, dus vergeet het maar.

je leent het geld en betaalt de afbetalingen van je intrest;)
bovendien wilt niet iedereen een dure auto + huis:)

---------- Toegevoegd om 15:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:42 ----------

by the way, wat denk jij dan wel niet dat de gemiddelde mens NETTO verdient?

je leent het geld en betaalt de afbetalingen van je intrest;)
bovendien wilt niet iedereen een dure auto + huis:)
Geld lenen aan hoge intrest en dan minder rente krijgen op je spaargeld (stelt niets voor tegenwoordig). Dan maak je zelfs verlies.

De meeste mensen gaan niet in pauper omstandigheden wonen/leven als ze 1 miljoen euro krijgen :rolleyes:

De meeste mensen gaan niet in pauper omstandigheden wonen/leven als ze 1 miljoen euro krijgen :rolleyes:

pauper omstandigheden... een gewone auto van 15k en een leuk huisje dat niet overdreven groot is bedoelde ik;)

---------- Toegevoegd om 15:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:46 ----------

Ik wist niet dat verlies gelijk stond aan schulden?

ah, dus wat jij wilt, is je leven gewoon in luxe leven, en wanneer je sterft nog altijd jouw miljoen op de bank hebben staan?:dunno:
uiteraard gaat je miljoen langzaam naar beneden, maar het komt ZEKER toe om heel jouw leven niet meer te moeten werken

---------- Toegevoegd om 15:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:47 ----------

en er nog een bovengemiddelde levensstandaard op na te houden;)

Ik zeg hier met die poen. Een beetje spieren is zo ****ing relatief.

pauper omstandigheden... een gewone auto van 15k en een leuk huisje dat niet overdreven groot is bedoelde ik;)
Ben je bekend met de huizenprijzen tegenwoordig?

Ik ga er vanuit dan je nieuwbouw wilt, nou dan zit je tussen de 500.000 en de 750.000 voor een deftig huis met leuke grond en omgeving. Ik ga er niet vanuit dat iemand met een miljoen op zijn rekening in een rijhuisje van 200.000 gaat wonen.

Nou dan heb je tussen de 500.000 en 250.000 over. Je hebt per jaar minstens 25.000 nodig, luxueus 50.000. Levenslang kom je daar dus niet mee toe, hoe je het ook draait of keert.

Jij zegt leven van je rente, maar dat werkt alleen als je tevreden bent met een bescheiden huurhuis en wagen. Nou mag jij aan 100 mensen vragen wat ze zouden doen met 1 miljoen euro, en ik geef je op een briefje dat 99% niet bescheiden zal gaan leven.

Ik ga er vanuit dan je nieuwbouw wilt, nou dan zit je tussen de 500.000 en de 750.000 voor een deftig huis met leuke grond en omgeving. Ik ga er niet vanuit dat iemand met een miljoen op zijn rekening in een rijhuisje van 200.000 gaat wonen.

Nou dan heb je tussen de 500.000 en 250.000 over. Je hebt per jaar minstens 25.000 nodig, luxueus 50.000. Levenslang kom je daar dus niet mee toe, hoe je het ook draait of keert.

Jij zegt leven van je rente, maar dat werkt alleen als je tevreden bent met een bescheiden huurhuis en wagen. Nou mag jij aan 100 mensen vragen wat ze zouden doen met 1 miljoen euro, en ik geef je op een briefje dat 99% niet bescheiden zal gaan leven.

dus volgens jou heeft een zeer groot deel v.d belgische bevolking een salaris van 3000-6000 euro netto?
doe ff normaal...

Zet je 1miljoen op de bank , aan 3% rente ( kasbons fso ) dan heb je 2500 euro per maand. Netto zeker? Volgens mij trekken ze geen belasting op rentes..

Dan doe je nog een parttime werkje , verdien je er nog 1000 euro bij. Met 3500 euro per maand heb je iig een mooi leven met veel vrije tijd.

Het probleem is natuurlijk , wat doe je in je vrije tijd , want je mag niet meer trainen :o

dus volgens jou heeft een zeer groot deel v.d belgische bevolking een salaris van 3000-6000 euro netto?
doe ff normaal...
Hoeveel keer moet ik nu nog zeggen dat iemand die 1 miljoen krijgt niet zal gaan leven als de gemiddelde arbeider of bediende?

Hoeveel keer moet ik nu nog zeggen dat iemand die 1 miljoen krijgt niet zal gaan leven als de gemiddelde arbeider?

als je gaat leven als een multimiljonair (wat je niet bent) ben je een ****ing idioot.

Ik zei dat je GEMAKKELIJK een bovengemiddelde levensstandaard (= dus ongeveer hetzelfde als iemand met een universitair diploma) erop na kan houden en dat is ook zo.
en als dit niet voldoende is voor iemand die gewoon ff een miljoen in zn schoot geworpen krijgt, verdient die een nekschot:)

Zet je 1miljoen op de bank , aan 3% rente ( kasbons fso ) dan heb je 2500 euro per maand. Netto zeker? Volgens mij trekken ze geen belasting op rentes..

Dan doe je nog een parttime werkje , verdien je er nog 1000 euro bij. Met 3500 euro per maand heb je iig een mooi leven met veel vrije tijd.

Het probleem is natuurlijk , wat doe je in je vrije tijd , want je mag niet meer trainen :o

Rondrijden met je nieuwe Maserati en de (ecto) patser uithangen :D

Terug
Naar boven