MuscleMeat

1 miljoen euro of bodybuilding?

Peiling Peiling Nou?

• Totaal stemmers
    223
Waarom zou je een huis kopen als een miljoen hebt? Als je niet werkt kan het voordeliger zijn om te huren. Natuurlijk kan je dan niet groots wonen maar je bent wel verzekerd van een goed inkomen maandelijks. Als je verkast naar het buitenland kan je wel behoorlijk wonen en nog steeds leuke rente inkomsten hebben uit de rest van je vermogen.

250.000 euro heb je in veel landen en zelfs in Duitsland schitterende huizen voor. Nederland is door de ruimte en de HRA gewoon duur qua woningen.

als je gaat leven als een multimiljonair (wat je niet bent) ben je een ****ing idioot.
Eerlijk gezegd vind ik het ook maar idioot om tevreden te zijn met een relatief bescheiden levenswijze als je dat 1 miljoen bijv. wint. De meeste mensen zouden gewoon blijven werken en wat luxueuzer gaan leven.

Ik zei dat je GEMAKKELIJK een bovengemiddelde levensstandaard (= dus ongeveer hetzelfde als iemand met een universitair diploma) erop na kan houden en dat is ook zo.
en als dit niet voldoende is voor iemand die gewoon ff een miljoen in zn schoot geworpen krijgt, verdient die een nekschot:)
Zie reactie hierboven, je bent niet realistisch. En zelfs als je een beetje handig bent met geld dan nog zit je met het probleem dat je naast je bescheiden werkloze leventje geen grote uitgaven kan doen aan reisjes en plezier. Sterker nog je favoriete hobby heb je moeten opgegeven.

Eric ja maar opnieuw ik denk dat een minderheid zou emigreren.

Dus nee ik pas, dan liever BB en werken voor mijn centen ;)

Eerlijk gezegd vind ik het ook maar idioot om tevreden te zijn met een relatief bescheiden levenswijze als je dat 1 miljoen bijv. wint. De meeste mensen zouden gewoon blijven werken en wat luxueuzer gaan leven.
ik heb echt medelijden met mensen die zoveel waarde hechten aan materialistische nest, echte geprogrammeerde robotjes...
Zie reactie hierboven, je bent niet realistisch. En zelfs als je een beetje handig bent met geld dan nog zit je met het probleem dat je naast je bescheiden werkloze leventje geen grote uitgaven kan doen aan reisjes en plezier. Sterker nog je favoriete hobby heb je moeten opgegeven.

Eric ja maar opnieuw ik denk dat een minderheid zou emigreren.

Dus nee ik pas, dan liever BB en werken voor mijn centen ;)
Je verdient evenveel als pak een leraar in het hoger secundair onderwijs... kunnen die nooit op reis gaan of plezieruitgaves doen??? ik dacht het dus wel;)

Je moet ze juist de kost geven die bescheiden leven terwijl er vele miljoenen zijn gewonnen. Veel mensen kunnen de luxe van zoveel geld niet eens aan en blijven vaak in hun oude huis wonen en rijden hooguit rond in een wat luxer model auto van het merk dat ze al reden.

Als je een miljoen of meer wint krijg je van sommige loterijen overigens een adviseur aangeboden. Die adviseren meestal ook om het rustig aan te doen en niet teveel gekke uitspattingen te doen. Dan blijf je de rijkdommen ook meer waarderen. Vaak wordt aangeraden om een paar keer goed te gaan shoppen, dat ben je daarna ook wel weer zat.

Zou zelf wel verkassen denk ik maar in het buitenland een hotel of zo gaan runnen. Heb je toch nog wat om handen. Helemaal stoppen met werken gaat op den duur vervelen lijkt me.

alleen als het je lukt slim te investeren; ik ben nog geen twintig, stel dat ik nog 60 jr te leven heb kom je uit op 1388,89 per maand (belasting en alles niet meegerekend), voor een beetje leven zul je dan toch nog wel wat bij moeten werken.

edit: stel dát je, zoals jij zegt, idd niet meer hoeft te werken: wat moet ik al die zestig jaar doen zonder werk, favo hobby opgegeven, en ook niet zoveel geld dat ik kan gaan doen wat ik wil

Laatst bewerkt:
dan doe ik maar fitness,koop ik me mooi huis,paar mooie wagen en nken ik de rest van mijn potente leven lekkere chicks!

alleen als het je lukt slim te investeren; ik ben nog geen twintig, stel dat ik nog 60 jr te leven heb kom je uit op 1388,89 per maand (belasting en alles niet meegerekend), voor een beetje leven zul je dan toch nog wel wat bij moeten werken.

dus jij gaat werken tot je 80ste?:D

Ik doe dan wel niet specifiek aan BB, maar ik zou me niet kunnen voorstellen om te stoppen met trainen. Het is voor mij één van de leukste dingen in het leven.

Het geld komt er waarschijnlijk toch wel, maar zou dat niet het geval zijn dan zou ik die miljoen nog steeds afslaan. Zoveel waarde heeft het voor mij nou ook weer niet.

ik heb echt medelijden met mensen die zoveel waarde hechten aan materialistische nest, echte geprogrammeerde robotjes...
Dat is gewoon eigen aan de mens, altijd meer willen, altijd beter willen leven. Ik wed dat jij later net zo wordt :D

Je verdient evenveel als pak een leraar in het hoger secundair onderwijs... kunnen die nooit op reis gaan of plezieruitgaves doen??? ik dacht het dus wel;)
Probleem is dat jij dan veel meer vrije tijd hebt dan die leraar he, en wat ga je dan doen om die tijd leuk te besteden? Dan kan je toch gaan werken, of continu plezier maken en dus veel meer geld uitgeven dan die leraar.

Bij ons in de straat woont een lotto winnaar, had toevallig ook 1 miljoen gewonnen. Wat heeft hij gedaan? Nieuw huis neergezet, nieuwe wagen, leeft heel erg leuk, maar is gewoon blijven werken.

Dat is gewoon eigen aan de mens, altijd meer willen, altijd beter willen leven. Ik wed dat jij later net zo wordt :D
spring nog liever v.e. brug...:)

edit: reden waarom ik er zo zeker van ben dat ik niet zo word, is omdat ik eerst zo was:P
Probleem is dat jij dan veel meer vrije tijd hebt dan die leraar he, en wat ga je dan doen om die tijd leuk te besteden? Dan kan je toch gaan werken, of continu plezier maken en dus veel meer geld uitgeven dan die leraar.

ps3 kopen en erop spelen totdat mn maten terug zijn van hun werk:D

spring nog liever v.e. brug...:)

edit: reden waarom ik er zo zeker van ben dat ik niet zo word, is omdat ik eerst zo was:P

ps3 kopen en erop spelen totdat mn maten terug zijn van hun werk:D
Je bent 20, het enige wat jou nu interesseert zijn games en meisjes. Wacht tot je 30 of 40 wordt...

Je vergeet de rente inkomsten. Als je het slim aanpakt groeit dat vermogen eerder dan dat het afneemt. 4,6% rente op een 10 jarige deposito en dan is het geen achtergestelde deposito. Een gedeelte kan je eventueel investeren in een aantal solide vastgoedfondsen met een hoog dividend, daarmee pak je meer dan 5%. Gemiddeld 6% over het hele vermogen is goed haalbaar bij zulke bedragen.

In Nederland houdt je dan tegen de 5% netto over, de belastingdienst pikt 1,2% van je rente inkomsten in (30% van 4% rendementsheffing op het vermogen).

Als je echter verkast bent pak je de gehele 6% en met 60.000 euro per jaar kan je aardig leven. Dat is 5.000 netto per maand, in veel landen zou je dat tijdens een vakantie niet eens per maand uitgeven. De dure West Europese landen even daargelaten.

Je vergeet de rente inkomsten. Als je het slim aanpakt groeit dat vermogen eerder dan dat het afneemt. 4,6% rente op een 10 jarige deposito en dan is het geen achtergestelde deposito. Een gedeelte kan je eventueel investeren in een aantal solide vastgoedfondsen met een hoog dividend, daarmee pak je meer dan 5%. Gemiddeld 6% over het hele vermogen is goed haalbaar bij zulke bedragen.

In Nederland houdt je dan tegen de 5% netto over, de belastingdienst pikt 1,2% van je rente inkomsten in (30% van 4% rendementsheffing op het vermogen).

Als je echter verkast bent pak je de gehele 6% en met 60.000 euro per jaar kan je aardig leven. Dat is 5.000 netto per maand, in veel landen zou je dat tijdens een vakantie niet eens per maand uitgeven. De dure West Europese landen even daargelaten.

mijn excuses. What the **** doe ik nog in de sportschool? :D

Alsof jij op je 20ste al zou willen stoppen met werken.

En dan..? De hele dag thuis zitten zeker?

Dat is zo een 2.5x het gemiddeld inkomen in Nederland van de werkzame bevolking..... 90% van dit forum kan alleen maar dromen van 5000 euro net in de maand.

(Ook grappig dat er heel wat ecto's stemmen op BB.... losers)

Miljoen en marathons gaan lopen. Yep yep.

Terug
Naar boven