AndroidHealthClinic

100 kg deadlift 21-jarige vrouw

Dat is gewoon zo, plus het verlies in vvm want dat ga je zeker doen als je zo veel zo snel verliest zorgt er automatisch voor dat je energiebalans veel lager ligt dan voorheen.. Dus dan zit je vet er binnen no time weer aan:)

Ik denk dat dit 2 van de essenties zijn achter het waarom "liever wat rustiger aan doen".
Het gaat er om dat het mentaal en emotioneel haalbaar en vooral behoudbaar is op langere termijn.

Daar gaan mensen met (te) strenge dieten keer op keer de mist mee in, ik zie dat al meer dan 30 jaar ook in mijn directe omgeving gebeuren.
Ze ervaren het als een straf omdat ze af moeten zien en zodra ze hun doel bereikt hebben compenseren ze dat dan heel vaak met een beloning in de vorm van .........jawel weer meer eten en dus weer zwaarder worden.

Dit:

Heb in al die jaren ook al heel veel mensen gezien die enorm veel afvallen op korte tijd, maar dan nadien ook weer enorm veel bijkomen.
Ze hebben hun doel bereikt het hoeft allemaal zo streng niet meer. Hier en daar wat meer beginnen eten en dan nog een tijdje verder hervallen ze weer in hun oude eetgewoonte.
En een groot deel die zijn nadien nog dikker dan voor ze aan hun dieet begonnen.

Uithongeren op een dieet van 1200 kcals vind ik niet goed.Denk dat we dan wel over een crash dieet Mogen spreken. Lijkt me dat dit toch niet goed is.

En mensen die het langzaam aan doen die hebben er precies minder last mee om nadien hun voedingspatroon te blijven behouden.

Nu das toch wat ik zo zie in mijn omgeving.

Persoonlijke keuze uiteindelijk, maar ik denk dat de behoudbaarheid zoals @harpep het al aangaf wel een belangrijke issue is.

Voor zover ik weet wordt je huid niet sneller strak door langzamer af te vallen.
Weet het wel zeker. Heb het in de praktijk gezien bij iemand van mijn lichaamsgewicht destijds met een crash dieet (los vel, niet normaal) en daarna bij iemand anders nogmaals met een gastric bypass.

Weet het wel zeker. Heb het in de praktijk gezien bij iemand van mijn lichaamsgewicht destijds met een crash dieet (los vel, niet normaal) en daarna bij iemand anders nogmaals met een gastric bypass.
Klopt inderdaad, zo'n snelheid afvallen kan je huid nooit bijbenen

Als die mensen er 4 jaar over hadden gedaan hadden ze aan het einde van de rit hetzelfde resultaat. Losse huid. Ik had trouwens met mijn "crashdieet" geen enkele last van losse huid.

Klopt inderdaad, zo'n snelheid afvallen kan je huid nooit bijbenen

Gaat erom of er na 2 jaar verschil zou zijn in de hoeveelheid huid tussen snel en langzaam afvallen. Ik denk 't niet. Ik heb daar iig nog nooit iets van bewijs voor gezien. En logisch beredeneerd zou het volgens mij ook nergens op slaan.

Als ik even rond zoek op internet dan vind ik er nogal wat over.

Ik denk dat dit 2 van de essenties zijn achter het waarom "liever wat rustiger aan doen".
Het gaat er om dat het mentaal en emotioneel haalbaar en vooral behoudbaar is op langere termijn.

Daar gaan mensen met (te) strenge dieten keer op keer de mist mee in, ik zie dat al meer dan 30 jaar ook in mijn directe omgeving gebeuren.
Ze ervaren het als een straf omdat ze af moeten zien en zodra ze hun doel bereikt hebben compenseren ze dat dan heel vaak met een beloning in de vorm van .........jawel weer meer eten en dus weer zwaarder worden.

Dat is inderdaad wrs het belangrijkste aspect van afvallen. Leren goed te eten zodat je het de rest van je leven kan toepassen.

Toch zou ik er persoonlijk voor kiezen om het snel te doen.

Dat is inderdaad wrs het belangrijkste aspect van afvallen. Leren goed te eten zodat je het de rest van je leven kan toepassen.

Toch zou ik er persoonlijk voor kiezen om het snel te doen.

Nou ja in ieder geval dan zo snel mogelijk, rekening houdend met die "behoudbaarheid"

Gaan we hier nog inhoudelijk discussiëren of wordt dit de Johnyjordaan en Brutushakt MSN-Emoticon-Slowchat?

• Topic Starter Topic Starter
Wauw, wat een berichten... Ik ben momenteel bij vrienden, ik lees het morgen in alle rust door en reageer erop. Ik zie al wel dat er wel kampementen zijn ontstaan met tegenstrijdige meningen...

Wél heb ik een filmpje gemaakt van mijn training vanochtend! Het meeste heb ik sneller gemaakt; het gaat immers om de techniek en ik wilde het filmpje zo kort mogelijk houden voor degenen die geïnteresseerd zijn om het te bekijken! Alle advies op techniek, oefeningen, zwaarte en dieet is hartstikke welkom!!

Dit is de eerste dag dat ik dit schema C heb gedaan; ik heb van te voren alle opdrachten moeten opzoeken op Google.

Waarschijnlijk doe ik gruwelijk veel fout. Het is voor mij ontzettend interessant geweest om dit terug te zien, want de fouten in mijn houding die ik niet merkte tijdens de training zie ik nu terug! Ook zie ik nu dat mijn gewicht me in oefeningen behoorlijk in de weg kan zitten; vooral bij het squatten. Waarschijnlijk zijn er nog steeds fouten in mijn houding die ik zelf nu nog niet opval omdat ik geen verstand van de trainingen heb. Vertel me gerust wat en hoe ik het verbeteren kan!

Bonusfilmpje van de DL en fotovergelijking van mij op 128 KG en vandaag gemeten op 121 kg!

Ps. dit is de eerste keer dat ik ooit een video heb bewerkt; het heeft me niet te weinig tijd gekost dit te editen, vooral omdat ik ook eerst een bewerkingsprogramma moest vinden. :p

Desalniettemin ben ik blij dat ik het op video heb!

Vaste reageerders notificatie: @RaceRookie @johnyjordaan @Brutushakt @Anoniem @The Donald @harpep

Laatst bewerkt:
Heb niet het hele filmpje nog gezien.

Waarom bij box jumps 1 been eerst en dan andere? 2 voeten tegelijk is toch de bedoeling?

Squat was in Smith machine? Verboden :D
En je moet dieper. Minimaal parallel.

Vaste reageerders notificatie:

Ik geef even een paar opmerkingen die je niet persoonlijk moet opvatten natuurlijk. Here goes...

Ik heb het hele filmpje gezien. Eerste opmerking is globaal. De oefeningen mogen wat rustiger en gecontroleerder met meer nadruk op het negatieve deel van de beweging (excentrisch), dus explosief (niet gooien en smijten en het liefst geen momentum gebruik!) een push of press en daarna langzaam terug naar de beginpositie.

Boxjumps zou ik zelf aan het eind doen na de krachttraining als een soort HIIT.

Back rows: Mogen een stuk langzamer, vooral het excentrische gedeelte. Je rug rechter en meer je positie behouden i.p.v. je rug mee bewegen met de row.

DB flyes: Zelfde, rustiger uitvoeren vooral excentrisch. Ik doe nooit zo wijd de flyes (met je bovenarmen helemaal naar de zijkanten) omdat ik vind dat het veel te blessure gevoelig is. Ik houd mijn bovenarmen zoveel mogelijk verticaal en gooi er gewoon meer gewicht op (andere luitjes zouden het hier net mee eens kunnen zijn).

DB bent over side raises: Weer de rug in positie houden (dus niet heen en weer slingeren) en rustiger uitvoeren, vooral niet gaan gooien met de DB's! Probeer anders te stoppen voordat de DB's voor je hangen en houd een beetje spanning in de spieren. Ook hier weer langzaam terug naar beginpositie.

Disk Press: Een soort standing Skull Crusher zie ik. Leuke triceps oefening. Ellebogen meer naar elkaar i.p.v. naar de zijkanten. Rustiger uitvoeren weer vooral excentrisch.

Incline press: Lijkt me meer een incline pull, maar O.K. :) Je trekt op deze manier geen 121kg maar geeft niet, daar gaat het niet om. Je gebruikt net zoals in alle andere oefeningen weer momentum, rustiger uitvoeren en weer dat excentrische gedeelte. Gooi anders van alle oefeningen het gewicht iets naar beneden en voer ze rustiger uit zonder gooien, smijten en momentum gebruik (in totaal je vorm dus). Dat werkt stukken beter voor je doel.

Bosu crunch: Weer momentum gebruik. Rustiger is het toverwoord. Je zult zien dat het veel zwaarder is maar het gaat je veel meer brengen.

Squats (heb ik zelf ook moeite mee): Ik zie dat je niet parallel of beneden parallel gaat met je benen, je moet minstens parallel komen met je bovenbenen (bovenbenen dus horizontaal), daarnaast doe je squats met de smithmachine, ik zou kiezen voor een barbell. Lastiger voor je balans, maar beter voor je rug en core.

Deadlift hebben we het al over gehad. ;)

Nu maar wachten wat voor commentaar anderen hebben (op mijn commentaar). :D

Terug
Naar boven