MuscleMeat

100 kg deadlift 21-jarige vrouw

Er gaat gewoon veels te veel geld om in die business. Ik zie zo veel gasten met een pter aan die slag gaan en na een jaar zien ze er nog het zelfde uit.. Wat mij betreft zou TS als zij gerichtere adviezen krijgt een veel beter resultaat kunnen verwachten. Overigens een pter die even zegt 34 procent vet en 80kg vvm lijkt me al een enorme amateur.

Als ik je stats neem en daar een schatting op los laat qua vetpercentage dan denk ik dat je lean bodymass eerder in de buurt komt van de 70kg. DIt is maar een schatting natuurlijk en je kunt er verder ook niets mee.

Wat betreft die 80kg lean mass heb je gelijk. Maar ik zou niet weten waarom ze ons niet moest geloven? Proberen wij haar dan een oor aan de naaien? Haha. Overigens zou ik niet zo stellig zijn met geloof je PT...

250-500kcal onder onderhoud is een gewichtsverlies van 1-2kg per maand en dan is ze dus 20-40 maanden bezig om haar doel te bereiken. Beter richt ze zich op een verlies van minstens 1kg per week Dus 1000+kcal deficit per dag. Ben het wat dat betreft volledig eens met pescatore hieronder.

Daarnaast is 240gr eiwit per dag belachelijk veel.

400-500 kcal onder onderhoud gaan hangen voor iemand met zulk overgewicht is echt nonsens. Het slaat werkelijk helemaal nergens op.

Buiten het feit dat iemand op een dergelijk vetpercentage zó veel vrije vetzuren in zijn bloed heeft, waardoor je zorgeloos gigantische tekorten kunt hanteren, gaat het op die manier die je voortstelt jaren duren.

Deze man moet 60 kg oid kwijt, wat je nu voorstelt is om daar 2,5 jaar over te gaan doen. En wat betreft vvm inleveren, dit gaat sowieso gebeuren. Meerdere kilo's alleen al aan zaken als connective tissue.

---------------

Daarnaast (ik blijf dit herhalen) dat onderhoud zie je vanzelf wel. Is het te hoog, pas het naar beneden aan. Iemand van 140 kg die gaat bewegen komt makkelijk aan 4000+ kcal. Dat berekenen en daar zoveel waarde aan hechten blijft maar in ieder topic terugkomen. Deze man moet makkelijk een jaar aan de slag, denk je echt dat een geheime berekening die (hetgeen per definitie onmogelijk is) een sleutelfactor is, om hem vervolgen een tekortje van 400-500 kcal aan te raden?

Ik denk niet dat je ervaring hebt met mensen van dit soort gewicht af te helpen. Het is een classib bb.nl advies (harris-benedict en -500 ander is het "teveel" (wat het risico daarvan preciess is als je dit verdubbelt ontgaat me) ).

Het is gewoon totaal onpraktisch advies om realistisch succes te halen in dit geval.

-----------------

Ik zie ook mensen posten "dat is mijn onderhoud" etc. Moet jij 60 kg kwijt? Ik vid 2300 ook erg laag om te beginnen hoor maar waarom mensen het altijd met hun eigen situatie moeten vergelijken is me niet duidelijk.

250-500kcal onder onderhoud is een gewichtsverlies van 1-2kg per maand en dan is ze dus 20-40 maanden bezig om haar doel te bereiken. Beter richt ze zich op een verlies van minstens 1kg per week Dus 1000+kcal deficit per dag. Ben het wat dat betreft volledig eens met pescatore hieronder.

Daarnaast is 240gr eiwit per dag belachelijk veel.

Zie niet in wat het probleem is om er 20 maand over te doen.

Eiwitten hoeven idd zo hoog niet.

Laatst bewerkt:
Is het voor het overtollige vel niet beter als dit wat langzamer gebeurd? Ik zie het probleem niet zo. Ik heb er ook twee jaar over gedaan.

Ik zie ook het probleem niet hoor. Wat is er zo erg aan 20 maand?

Als je van plan bent om jaren te trainen dan is 20 maand niets.

Ik doe het liever wat langzamer.

500 gr de week vind ik zeker aanvaardbaar.

Laatst bewerkt:
Ik heb toentertijd 22 mnd gedaan over pakweg 25 kg. Stopte toen ook gelijk met roken en koffie. Had het wel iets sneller kunnen doen maar wilde zo min mogelijk krachtverlies en wilde niet zozeer op dieet maar eetgedrag veranderen. Nu, 5 jaar later, zit ik nog steeds op streefgewicht.

Ik deed ongeveer 5-6 maanden over 27kg. Viel 1-1,5kg per week af. Zou niet weten waarom je het zo traag zou willen doen.

Is het voor het overtollige vel niet beter als dit wat langzamer gebeurd? Ik zie het probleem niet zo. Ik heb er ook twee jaar over gedaan.

Voor zover ik weet wordt je huid niet sneller strak door langzamer af te vallen.

Wow. Nou ik was bezorgd om vrije val krachtafname, en zit met diabetes. Als ik te snel afval dan raakt mijn hele ritme van slag. Wat ik heb gedaan is eigenlijk alle producten die veel kh/ vet hadden vervangen door een beter alternatief (1kg oude kaas p.wk door belegen kaas/ geen suiker en poedermelk meer in koffie etc). Dus ik at min of meer hetzelfde qua smaken maar door de alternatieven viel ik af.

In het begin ging het wel een beetje sneller. Heb gecut tot een 6% En die laatste beetjes duurden langer in vergelijking.

Maar ik blijf erbij 1200 kcals die ze de TS voorgesteld hebben vind ik te weinig.

Je huid wordt wel degelijk strakker als je minder snel afvalt. Dat kan toch niets anders man.. We hebben het hier over zeker 40 kg droppen jongens.... Niet om het 1 of ander maar wat als daar al weer 15kg vvm bij zit??

Trouwens, wat is nu 2 jaar om zo'n transformatie te ondergaan!

Tussen wat in theorie mogelijk is en wat haalbaar is in praktijk (motivatie) zit ook een verschil. Niet ieder persoon kan het opbrengen om keihard te cutten of om twee jaar lang af te vallen. Het is aan ts om daar een weg te vinden die haalbaar is en waarbij de motivatie redelijk constant blijft.

Plus spiergeheugen en trainingservaring. TS heeft dit niet.

En wie net begint zoals ts. Is juist een voordeel denk ik.

Ik heb toentertijd 22 mnd gedaan over pakweg 25 kg. Stopte toen ook gelijk met roken en koffie. Had het wel iets sneller kunnen doen maar wilde zo min mogelijk krachtverlies en wilde niet zozeer op dieet maar eetgedrag veranderen. Nu, 5 jaar later, zit ik nog steeds op streefgewicht.

Ik denk dat dit 2 van de essenties zijn achter het waarom "liever wat rustiger aan doen".
Het gaat er om dat het mentaal en emotioneel haalbaar en vooral behoudbaar is op langere termijn.

Daar gaan mensen met (te) strenge dieten keer op keer de mist mee in, ik zie dat al meer dan 30 jaar ook in mijn directe omgeving gebeuren.
Ze ervaren het als een straf omdat ze af moeten zien en zodra ze hun doel bereikt hebben compenseren ze dat dan heel vaak met een beloning in de vorm van .........jawel weer meer eten en dus weer zwaarder worden.

Terug
Naar boven