XXL Nutrition

100 kg deadlift 21-jarige vrouw

Bezoekers in dit topic

Dan vind je het zeker prima! :p

Bedankt voor je raad! Ik neem het advies van SL mee naar mijn PT vandaag en vraag hem vooral ook om me te leren squatten (zonder Smith) incl. Box Jumps!



Wauw, RaceRookie!

Bedankt dat je zoveel tijd hebt uitgetrokken om dit allemaal voor me te beantwoorden! Ik waardeer het zeer!! :flexing:

Als ik trainingsschema C weer ga doen ergens volgende week pak ik je commentaar erbij en zorg ik dat ik wat filmpjes van Alan heb gekeken, en probeer ik al je advies te implementeren! Hopelijk ben ik in de gelegenheid om het te filmen zodat ik (en jullie) ook kunnen zien of mijn training er voorop uitgegaan is!





Tja, ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet...



Ik heb gisteravond wat ingelezen over het verschil tussen Compound & Assistance oefeningen; wat je zegt klinkt heel goed! Assistance schijnt vooral goed te zijn als isolatieoefening voor één zwakkere spier bij fysiotherapie of massa krijgen op een specifieke plek, terwijl je van compound dus over het algemeen sterker wordt! :)

Vandaag heb ik een training met mijn PT; ik ga hem vragen naar squats, naar zijn mening over StrongLifts, naar zijn mening over compound vs assistance en naar zijn mening over 1600 vs 2000 kcal. :):):)

Bedankt jongens!

Ik houd jullie op de hoogte! :)

Geen idee,geef gewoon advies wat hier zowat aan iedereen gegeven wordt ivm voeding door zowat iedereen. Dus zo wereldvreemd zal het wel niet zijn.

Ik begin gewoon ook liever beetje hoger in kcals en dan bekijk ik het 2 weken ipv onmiddelijk laag in kcals te gaan.

Als je vind dat het niet snel genoeg gaat kan je steeds wat zakken. Op die paar weken zal het ook niet steken. Maar blijkbaar moet alles snel snel gaan voor de meeste mensen.

Overgewicht aanmaken is iets wat jaren aan de gang is en dan moet het er ineens op 6 maand af.(spreek over het algemeen en niet over u)

En het is nu eenmaal een feit dat er tss de PT's veel tss zitten die er niet veel van kennen. Iemand wat oefeningen laten doen kan iedereen. Vandaar dat ik nooit blindelings zal volgen.
 
  • Like
Waarderingen: Nyn
Geen idee,geef gewoon advies wat hier zowat aan iedereen gegeven wordt ivm voeding door zowat iedereen. Dus zo wereldvreemd zal het wel niet zijn.

Ik begin gewoon ook liever beetje hoger in kcals en dan bekijk ik het 2 weken ipv onmiddelijk laag in kcals te gaan.

Als je vind dat het niet snel genoeg gaat kan je steeds wat zakken. Op die paar weken zal het ook niet steken. Maar blijkbaar moet alles snel snel gaan voor de meeste mensen.

Overgewicht aanmaken is iets wat jaren aan de gang is en dan moet het er ineens op 6 maand af.(spreek over het algemeen en niet over u)

En het is nu eenmaal een feit dat er tss de PT's veel tss zitten die er niet veel van kennen. Iemand wat oefeningen laten doen kan iedereen. Vandaar dat ik nooit blindelings zal volgen.

Ik waardeer ook jou mening zeer (er is geen mening in dit topic waarvan ik had gewild dat 'ie er niet was) en er zit in jouw advies ook logica!

Probleem is: er zijn tegenstrijdige meningen en in beide kanten zit logica, daarom heb ik moeite om te zeggen van welke kant ik advies ga opvolgen. Ik denk ook dat een keuze maken in voedingsplan en trainingsplan niet over een nacht ijs kan gaan, maar dat ik alles goed moet overwegen en moet blijven praten met mensen. Zoals je zelf ook zegt; als het dan toch nog niet goed gaat, kan ik het altijd nog tweaken!

Bedankt voor jouw input johnyjordaan! :D:flexing:
 
Langzaam of snel afvallen is persoonlijk, laten we het dan daarop houden. Beiden is beter dan niet afvallen.
 
  • Like
Waarderingen: Nyn
Langzaam of snel afvallen is persoonlijk, laten we het dan daarop houden. Beiden is beter dan niet afvallen.

Klopt; maar ik ben bang geworden voor de verhalen van dat als je té snel gaat je overtollig huid krijgt, jojo-effecten en andere nare gevolgen...
 
Klopt; maar ik ben bang geworden voor de verhalen van dat als je té snel gaat je overtollig huid krijgt, jojo-effecten en andere nare gevolgen...

Te laag in kcals gaan (crash diet) zal resultaat opleveren dat wel. Maar ik denk toch dat we Mogen zeggen dat crash dieeten niet goed zijn.

jojo effect hoe dikwijls ik dat in die 25j dat ik train niet gezien heb.
 
Klopt; maar ik ben bang geworden voor de verhalen van dat als je té snel gaat je overtollig huid krijgt, jojo-effecten en andere nare gevolgen...
Die beslissing moet je zelf nemen, ik kan niet met 100% zekerheid zeggen dat langzaam ook altijd beter is, ook al ben ik er bij mezelf van overtuigd. Sluitend bewijs is er niet en het is ook nog eens per persoon verschillend. Niet elke huid is hetzelfde.
 
Tja, ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet...

Wat de mensen hier zeggen met een korreltje zout nemen. Niet dat je trainer per definitie alles het beste weet, sterker nog de meeste zijn niet zo best, maar je kan beter 1 plan dat werkt goed volgen dan verward worden door allerlei tegenstrijdige adviezen.

Wat Johnny hieronder zegt toont aan dat hij zijn advies niet goed op de specifieke situatie aanpast.

2gr eiwit per kg lichaamsgewicht en 1 gr vet per kilo lichaamsgewicht en de rest aanvullen met carbs.

Dit is prima advies voor iemand met een laag vetpercentage maar niet voor jou. Zoals je zelf al opmerkte kom je dan uit op een belachelijke hoeveelheid eiwit en vet.

Hoe lang wil je trouwens doen over het gewicht verliezen? Heb je er vrede mee als dat 2 jaar duurt?
 
Te laag in kcals gaan (crash diet) zal resultaat opleveren dat wel. Maar ik denk toch dat we Mogen zeggen dat crash dieeten niet goed zijn.

jojo effect hoe dikwijls ik dat in die 25j dat ik train niet gezien heb.

Tis moeilijker maar nog altijd een gevolg van je eigen eetgedrag. Jojo gebeurt omdat mensen denken aan het eind van hun dieet hetzelfde kunnen eten als dat ze deden voordat ze begonnen met hun dieet.

Je lichaam past zichzelf aan aan je leven. Daarom is het belangrijkste om te leren eten en bewegen.
 
Wat de mensen hier zeggen met een korreltje zout nemen. Niet dat je trainer per definitie alles het beste weet, sterker nog de meeste zijn niet zo best, maar je kan beter 1 plan dat werkt goed volgen dan verward worden door allerlei tegenstrijdige adviezen.

Wat Johnny hieronder zegt toont aan dat hij zijn advies niet goed op de specifieke situatie aanpast.



Dit is prima advies voor iemand met een laag vetpercentage maar niet voor jou. Zoals je zelf al opmerkte kom je dan uit op een belachelijke hoeveelheid eiwit en vet.

Hoe lang wil je trouwens doen over het gewicht verliezen? Heb je er vrede mee als dat 2 jaar duurt?

Dat is iets dat TS idd voor haarzelf moet uitmaken. of de gulden middenweg kiezen.
Ergens tussenin bestaat ook nog. Het hoeft niet uiterst links of uiterst rechts te zijn :)
 
Ik heb gisteravond wat ingelezen over het verschil tussen Compound & Assistance oefeningen; wat je zegt klinkt heel goed! Assistance schijnt vooral goed te zijn als isolatieoefening voor één zwakkere spier bij fysiotherapie of massa krijgen op een specifieke plek, terwijl je van compound dus over het algemeen sterker wordt! :)

Assistance oefeningen kunnen ook compound oefeningen zijn. Ze zijn ondersteunend aan je main lift. Bijvoorbeeld close grip bench press als assistance voor je gewone bench.

Compound oefeningen en isolatie oefeningen is denk ik wat je bedoeld.
 
Ik heb de helft van dit topic gemist, loopt erg hard, maar ik stel voor om het zo simpel mogelijk te houden voor je niet weet wat te doen.

- 5x5 fullbody 3x p.wk (in ieder geval squat/ benchpress/ deadlift/ overheadpress/ pull-ups/ rows/ dips)
- de dagen dat je traint ±300-500 kcal meer dan op dagen dat je niet traint
- begin met ±500-750kcal kcal onder je onderhoud per dag en evalueer ± om de twee weken

wie vult aan (met quote)?

p.s je gaat fouten maken, je gaat niet technisch 100% squatten - geeft niks. Hoe vaker je het doet hoe beter je gaat worden en hoe meer je op details kan gaan letten. Gaat nu om grote lijnen, de basis.
 
Nyn om je een beeld te geven ik ben nu maand of 2 bezig met 5x5 stronglifst en zit aan 90 kilo DL voor de moment. Ik vind dit al redelijk zwaar. Dus echt ferm respect chick!
 
  • Like
Waarderingen: Nyn
Komen er nog updates Nyn? Ben benieuwd hoe het nu gaat. Zal wel iets zwaarder worden met de verbeterpunten. Laat je daardoor niet afschrikken.
 
Komen er nog updates Nyn? Ben benieuwd hoe het nu gaat. Zal wel iets zwaarder worden met de verbeterpunten. Laat je daardoor niet afschrikken.

Hallo RaceRookie!

Jazeker!!

Ik heb van alles te melden! :D

Ik zet even een kop thee en dan ga ik er voor zitten!

Bedankt voor de interesse en dat jullie me herinneren! :):wave2:
 
Hallo RaceRookie!

Jazeker!!

Ik heb van alles te melden! :D

Ik zet even een kop thee en dan ga ik er voor zitten!

Bedankt voor de interesse en dat jullie me herinneren! :):wave2:
Ben benieuwd. Leuk dat je toch weer terug bent. :)
 
  • Like
Waarderingen: Nyn
Ik wil jullie ontzettend bedanken voor de interesse die jullie hebben in mijn voortgang!

Ik had verwacht dat de mensen me vergeten zouden hebben, maar ik ben zo blij verrast dat mensen me privé berichtjes hebben gestuurd en het bericht van RR hier in dit topic met de likes van Kurkkurk en The Donald! Tezamen met de hoeveelheid van de reacties, input en adviezen die ik kreeg toen ik voor het eerst dit topic opende, doet dit me erg veel goed!

Mijn gewicht:
Mijn startgewicht was 128 kilo op 6 februari van dit jaar, ik was 122 kilo toen ik hier dit topic startte en momenteel ben ik… 116,2 kilo!

Ik ben zo ontzettend blij! Bijna 12 kilo kwijt!

Ik ben nog nooit eerder in mijn leven meer dan 5 kilo verloren tijdens pogingen, dus dit is fantastisch voor me! Het gaat me vrij goed af, en ik hoop dat dit misschien een punt is in mijn leven dat ik ooit een gezond gewicht zou hebben of mezelf zelfs later slank zou kunnen laten noemen!
(Als kind was ik namelijk ook al te zwaar, vooral in vergelijking met mijn broer en zus.)

Ik heb vanaf ik ongeveer 120 kilo woog mijn lichaamsmetingen van middel, heupen en nek bijgehouden:

120 KG
Middel:
105 cm

Heupen:
127 cm

Nek:
39 cm

116 KG
Middel:
91 cm

Heupen:
116 cm

Nek:
38 cm

mpnd1.png


15g4gea.png


Ik ben daar ook erg hyper over! Veel van mijn kleding past niet goed meer! Niet van het afzakken gelukkig, maar genoeg ruimte om te lubberen of voor mijn jas om teveel koude wind in mijn mouwen toe te laten!

Foto vandaag speciaal gemaakt voor bij deze post!

4orcm.jpg


Over mijn dieet
Ik doe eigenlijk vooral maar CICO. Mijn trainer wil dat ik 40% carb, 35% protein en 25% fat eet; maar in de praktijk zit ik vaak tussen 40-50% carb, en 25%-30% protein en 30-35% fat.

Ik probeer wijzingen te maken dat ik meer bij het doel kom wat mijn PT’er heeft gemeld, maar het is een echt leerproces en ik moet toegeven dat ik wijzingen in mijn dieet ook wat beangstigend vind omdat het dieet zoals het nu is me erg goed af gaat en geen hongergevoel geeft.

Het CICO doel is 1600 kcal per dag. Er waren hier toen veel adviezen om dat anders te doen en ik heb daarom voor mezelf gezegd dat 1600 kcal het minpunt is en 1800/2000 te absolute max. Sommige dagen zit ik onder de 1600, de meeste raak ik de 1600 om en nabij en sommige dagen zit ik op 1800.

Ik ben vrij religieus met MyFitnessPal invullen; het helpt me ontzettend! Ik heb een keukenweegschaal waar ik letterlijk alles mee weeg en in plaats van dat ik dat vervelend vind, vind ik het heerlijk! Ik maak op die manier langzaam en goed over wogen mijn eten klaar voor mezelf. Als het eten dan op is, kan ik accepteren dat het op is en voel ik niet de behoefte om een nieuwe trip naar de koelkast te maken!

Ik ben er zo ook achtergekomen dat, alhoewel de maaltijden die mijn moeder klaarmaakt vrij gezond zijn, ze erg veel granen bevatten wat ertoe leidt dat elke maaltijd van haar wel tot gemiddeld 800 kcal per persoon kan lopen! Dat is de helft van mijn totale doel voor de dag, dus ik weet dat ik van het avondeten in mijn ouderlijk huis niet de porties op moet scheppen die ons als kind zijn aangeleerd en al helemaal niet een tweede bord nemen moet!
(Dat was vroeger bij ons bijna een teken dat je volwassen was geworden en een "erebadge").

Ik begin steeds meer te ontdekken wat ik lekker vind en wat me mijn hongergevoel weghoudt en voorkomt dat ik overeet!

Ik eet bijvoorbeeld veel kaas omdat het voor mij mijn hongergevoel voor lange tijd op afstand houdt, ik het lekker vind en ik er niet de behoefte heb om er veel van in 1 keer op te eten.

Ik drink geen frisdranken meer; alleen water, thee en koffie met melk.

Ik heb nog altijd wel Crystal Clear in huis, waar geen kcal of suiker in zit, die ik van tijd tot tijd ’s drink.

Maar, om eerlijk te zijn; ik ben veel meer geneigd water te pakken dan de CC, zonder mezelf daar te moeten dwingen. Rare gewaarwording in mijn gewoontes… Wel heel blij mee!

Over mijn trainingen
Vorige week was de laatste training met mijn PT!

Ik nam steeds per 3 maanden een pakket bij hem af en dit liep ten einde. Ik heb hem verteld dat ik op dit moment het wil proberen via een groepstraject in mijn sportschool of zelfs in mijn eentje. Ik heb aangegeven dat ik terug zou kunnen komen als dit voor mij niet goed werkt en gelukkig was hij zo vriendelijk om ook per losse les me te willen innemen als ik hulp nodig zou hebben!

Het groepstraject schijnt hetzelfde te werken als mijn PT, maar dan niet 1 op 1, maar een groep met een gewone trainer van de sportschool. Je hebt dan alsnog een stok achter de deur omdat je een afspraak hebt met de trainer te komen en ze werken, geloof ik, met een buddy-systeem. Iets wat ik graag wil om meer motivatie te hebben naar de sportschool te gaan!

Overigens gaat het erg goed met de motivatie; ik ga 3 keer per week naar de sportschool, wat het aantal is waar ik al maanden naar streefde!

Ik weet niet of ik dit destijds met jullie gedeeld heb, maar ik lang aan een erge depressie geleden en ik kwam bijna niet mijn bed uit, laat staan mijn huis voor de sportschool. Ik was (en ben) erg onzeker over mezelf en de sportschool is een omgeving waarin ik daar nog meer last van heb. Momenteel kost het me verbazend genoeg weinig moeite meer om naar de sportschool te gaan! Ik merk dat hoe meer ik sport, hoe gelukkiger ik me voel en hoe minder ik last heb van mijn depressieve gevoelens. Het lijkt zelfs zo goed te gaan dat ik mogelijk in september weer kan verder studeren!

Momenteel is mijn DeadLift 120 kilo!

Het is een raar gevoel dat ik nu meer kan DL’en dan dat ik zelf weeg!

Ook heb ik daar weer een filmpje van!!! Ik ben zo blij dat ik dat aan jullie kan laten zien!

5yu9fn.png



Ik ben erg geïnteresseerd in Powerlifting en ik wil daar graag meer mee doen! Destijds hebben jullie me aangeraden 5x5 te doen en ik neig daar heel erg naar!

Afgelopen maandag ben ik van mijn thuisstad Leeuwarden naar het centrum van Groningen gefietst en terug naar Leeuwarden! Dat komt neer op 110 kilometer! Ik en een vriendin hebben dat samen gedaan en hebben geluncht in Groningen. Het was erg leuk en gek genoeg niet inspannend, behalve de verschrikkelijke zadelpijn! We oefenen voor onze vakantie over een maand waarin we 10 dagen op fietsvakantie gaan!

Ook kan ik nu 15 minuten achter elkaar hardlopen, wat een enorm verschil is met de 3 minuten die ik eerst kon toen ik net startte op 128 kilo! Ik heb heel lang HIIT gedaan op de loopband en mijn conditie is zo verbeterd!

Op de roeimachine doe ik 4 minuut en 6 minuten over de 500 meter! :)

Mijn logboek is op de sportschool, dus ik weet vrijwel geen gewichten uit mijn hoofd, maar mijn barbell curl doe ik met 12 kg en mijn French press met 15 kg.

Het is zo’n gek idee dat ik momenteel lichter ben dan vorig jaar rond dezelfde tijd! Dit is iets wat ik nog nooit heb meegemaakt en het voelt zo onwerkelijk!!!

Ik zoek mensen om vrienden met mij te zijn op MyFitnessPal. Ik weet niet of iemand daar in geïnteresseerd is, maar ik vind het zo leuk om die meldingen van de successen van anderen voorbij te zien komen in die feed!

Nogmaals bedankt voor jullie interesse en de moeite die jullie nemen om alles door te lezen en mij zo te adviseren!
 
Ook kan ik nu 15 minuten achter elkaar hardlopen, wat een enorm verschil is met de 3 minuten die ik eerst kon toen ik net startte op 128 kilo! Ik heb heel lang HIIT gedaan op de loopband en mijn conditie is zo verbeterd!

Op de roeimachine doe ik 4 minuut en 6 minuten over de 500 meter! :)

Mijn logboek is op de sportschool, dus ik weet vrijwel geen gewichten uit mijn hoofd, maar mijn barbell curl doe ik met 12 kg en mijn French press met 15 kg.

Het is zo’n gek idee dat ik momenteel lichter ben dan vorig jaar rond dezelfde tijd! Dit is iets wat ik nog nooit heb meegemaakt en het voelt zo onwerkelijk!!!
Keep it up :thumbup:
 
  • Like
Waarderingen: Nyn
appeltje ...eitje die DL...en je heb er lol in
Waarom mixed grip? :)
 
  • Like
Waarderingen: Nyn
Back
Naar boven