AndroidHealthClinic

100 kg deadlift 21-jarige vrouw

Bezoekers in dit topic

Mooi hoor Nyn. Goede progressie ook. Easy does it! :)
Leuk dat je nu ook dingen kunt die je nooit hebt gekund toch? Het anders leren eten gaat je ook goed af, dat is nog belangrijker dan de training! :)
Bedankt voor het uitgebreide verslag. Als je dit doorzet gaat het helemaal goed komen en ben je straks gewoon slank. :)
 
  • Like
Waarderingen: Nyn
Bedankt! :D

appeltje ...eitje die DL...en je heb er lol in
Waarom mixed grip? :)

Ik vind dit erg leuk om te doen! Bedankt!
Dat is me zo aangeleerd, denk ik...

Gisteren zag ik een compilatie op YouTube van gescheurde bicepsen en die kwamen 9 op de 10 keer door DL met mixed grip... En telkens de biceps van de hand die naar buiten wees... Ik wil daarom zo gauw mogelijk stoppen met die grip, maar ik ben er achter gekomen dat ik met een zogenoemde "hook grip" minder kan tillen. Klopt dat of is dat tussen de oren..?

Betreffend filmpje:

Vooral op 0:40 is er een man waarbij de scheuring duidelijk te zien is...

Mooi hoor Nyn. Goede progressie ook. Easy does it! :)
Leuk dat je nu ook dingen kunt die je nooit hebt gekund toch? Het anders leren eten gaat je ook goed af, dat is nog belangrijker dan de training! :)
Bedankt voor het uitgebreide verslag. Als je dit doorzet gaat het helemaal goed komen en ben je straks gewoon slank. :)

Bedankt! Ik hecht veel waarde aan je reacties, RaceRookie!! :D
 
Laatst bewerkt:
Ik heb altijd hook grip gedaan dus ik weet niet beter
Ik denk grip-kracht alles bepalend is..die kan je ook verbeteren natuurlijk
 
  • Like
Waarderingen: Nyn
Makkie die DL op naar de 150::
 
  • Like
Waarderingen: Nyn
goed bezig, goede progressie gemaakt.

hookgrip zou je meer moeten kunnen pullen. hookgrip draait alleen om wrijving ipv gripkracht.
als je een gladde bar hebt en geen magnesium wordt het inderdaad wel lastig om het gewicht beet te houden. (zeker als je zweethanden hebt)
tip voor hookgrip, smeer je hele duim in met magnesium, dus ook de achterkant en je nagel.

als je kleine handen hebt is het ook bijna niet te doen.
 
  • Like
Waarderingen: Nyn
Chin Ups en Pull ups zijn ook goede grip oefeningen al dan niet supported met bv ATX bands
Of gewoon eraan hangen en volhouden...hook en supinated small en wide grip :)
 
  • Like
Waarderingen: Nyn
Dat zou fantastisch zijn! :D:pressing:
Gaat niet lang duren. Je kunt makkelijk zwaarder zo te zien. ..... ff 5x5 gaan doen en je bent een kast. :P
 
  • Like
Waarderingen: Nyn
goed bezig, goede progressie gemaakt.

hookgrip zou je meer moeten kunnen pullen. hookgrip draait alleen om wrijving ipv gripkracht.
als je een gladde bar hebt en geen magnesium wordt het inderdaad wel lastig om het gewicht beet te houden. (zeker als je zweethanden hebt)
tip voor hookgrip, smeer je hele duim in met magnesium, dus ook de achterkant en je nagel.

als je kleine handen hebt is het ook bijna niet te doen.

Bedankt!

Bedankt voor ook de heldere uitleg! Ik heb ongelofelijke zweethanden; ik blijf ze afvegen aan mijn broek, maar ze lijken nooit geheel droog te worden. Ik ga zeker magnesium aanschaffen! Ik ga het ook uitproberen of dan ook beter gaat!

Ik heb schoenmaat 42, dus ik weet niet of dat iets zegt over handmaat... Maar, ik zou zelf zeggen dat ik geen handen heb.

Erg goede raad!!

Chin Ups en Pull ups zijn ook goede grip oefeningen al dan niet supported met bv ATX bands
Of gewoon eraan hangen en volhouden...hook en supinated small en wide grip :)

Oh, dat heb ik wel 's mee getraind; enge dingen! :p

Ik vond die hangoefeningen ook het leukst leuken op die website! Ik zal weer even proberen mijn angst te overwinnen voor die elastische banden! :D

Ik ga vanavond naar de sportschool; 's kijken hoe lang ik zoiets kan volhouden, al denk ik niet vrij lang omdat er wel zo'n 115 kilo aan bungelt! :o

Gaat niet lang duren. Je kunt makkelijk zwaarder zo te zien. ..... ff 5x5 gaan doen en je bent een kast. :P

Cool!! Dat zou zo vet zijn! Ik word er helemaal enthousiast van hier!

Al is 'kast' voor mij als meisje misschien niet iets begeerlijke! :p:p:p

Ik vind gewichtheffen wel erg leuk en ik vind het ook zo leuk om te zien wanneer het zwaarder en groter kan! :D

Ik had altijd al gespierde benen vanwege het grote gewicht erop, maar nu voor het eerst merk ik ook spieren in mijn armen, ookal zijn ze natuurlijk nog verstopt onder mijn bodyfat! Dat is erg motiverend! :D:D:D

Stom filmpje om te laten zien! :)
 
Laatst bewerkt:
Super goed bezig! Zo doorgaan ;)
 
  • Like
Waarderingen: Nyn
Ik lees me vandaag meer in over 5x5, maar ik kwam onderstaande tegen in de handleiding;

"Obese guys usually want to lose fat/weight fast. The usual mistake is to cut too many calories. Eating 1500kcal/day can work when the weights are light. But your fat loss and strength will both plateau eventually – your calories are too low to cut further, and you can’t recover well to lift heavy.

Most people need at least 3000kcal/day. If you’re obese, you’ll build muscle while losing fat. But most people need to choose between building muscle or losing fat. Choose muscle first since it’s harder than losing fat. You need to lift heavy to build muscle. So eat up for proper recovery."


Heeft iemand een idee wat dit voor toepassing op mij zou hebben?

Hoe meer spier, hoe meer kcal je verband in rust, toch?

Dan is het toch erg aantrekkelijk voor mij om zoveel mogelijk spier te bouwen, om te kunnen afvallen.
Hij zegt dat als je obese bent, je kunt spier opbouwen terwijl je vet verliest.
Hij zegt ook dat je kiezen moet, omdat het blijkbaar op een gegeven punt op beide afvallen en spieren opbouwen op een plateau terechtkomt?

Als ik volgens CICO maar 1600 eet, komt er dan serieus ergens een punt dat mijn lichaam stopt met afvallen, ook al heb ik dan nog steeds overgewicht/obesitas?
 
Hey Nyn,

Ik heb je verhaal van vorige pagina ff gelezen: wat ben je goed bezig!
Even voor de goede orde: het citaat wat je net aanhaalt gaat uit van "relatieve flinke gewichten" en de verhoudingen waar je nu op traint zijn de gewichten nog relatief laag
Ter vergelijk: er wordt uitgegaan dat je ongetraind een bodyweight deadlift zou moeten kunnen doen.
Ik vind 1600 wel aan de lage kant, maar de 3000 is dan weer veel te veel.
Je zit nog niet aan een plateau, niet qua gewichtsverlief en niet qua kracht
ik zou je plan (rond de 1800 - 2000) lekker aanhouden, merk je dat je te snel afvalt kun je altijd nog bijstellen. Merk je dat je op een plateau belandt, kun je ook bijstellen.

Je kunt in dit stadium prima spier opbouwen terwijl je vet verliest. Pas daarna komt de keuze.

Succes!
 
Hey Nyn,

Ik heb je verhaal van vorige pagina ff gelezen: wat ben je goed bezig!
Even voor de goede orde: het citaat wat je net aanhaalt gaat uit van "relatieve flinke gewichten" en de verhoudingen waar je nu op traint zijn de gewichten nog relatief laag
Ter vergelijk: er wordt uitgegaan dat je ongetraind een bodyweight deadlift zou moeten kunnen doen.
Ik vind 1600 wel aan de lage kant, maar de 3000 is dan weer veel te veel.
Je zit nog niet aan een plateau, niet qua gewichtsverlief en niet qua kracht
ik zou je plan (rond de 1800 - 2000) lekker aanhouden, merk je dat je te snel afvalt kun je altijd nog bijstellen. Merk je dat je op een plateau belandt, kun je ook bijstellen.

Je kunt in dit stadium prima spier opbouwen terwijl je vet verliest. Pas daarna komt de keuze.

Succes!

Hoi! Bedankt!

Bedankt voor de verduidelijking! Dan maak ik me verder absoluut geen zorgen en ga vaar ik rustig door!

Ik ga dit topic teruglezen;

Of 1600
Of 1800-2000

Wat nou exact het best is en waarom! :eating:
 
Wat het best is ligt ook aan jouw doelen, je doorzettingsvermogen en je metabolisme (wat niemand kan inschatten).
Normaal gesproken wordt aangeraden als je als vrouw zijnde tot 10 % van je lichaamsgewicht duurzaam wil verliezen, niet meer dan 200 gram per week af te vallen en dus een kcaldeficicit van maximaal 400 kcal aan te houden (zoals ik net zei: ook afhankelijk van metabolisme, dus uitproberen).
Wil je meer verliezen, kun je grotere tekorten aan, ook omdat je dan nog spieren kunt aankomen, terwijl je vet verliest.
Zie je dat het te snel gaat en je huidoverschot te veel naar je zin is, ga je ietsjes omhoog in kcal
 
ik zou ook heel langzaam afvallen..zeg maar -0,5 kg max/wk.
nu kun je nog profijt maken van je BW en flink wat kracht-gains maken

easy does it...het moet wel leuk blijven :D
 
Je deadlift vorm is op je laatste filmpjes nog steeds verre van goed. Kun je nagaan hoeveel je kunt tillen als dat straks in orde is.

Bekijk deze filmpjes eens:

Leesvoer:
Deconstructing the Deadlift | T Nation
 
Je deadlift is inderdaad niet goed. Grote kans op blessure als je zo verder doet.
De heupen en de knieën moeten op hetzelfde moment in lijn komen. Nu strek je eerst je knieën en kom je naar de eindpositie door je rug te rechten. de kracht komt dan vanuit uw onderrug. Dit is dodelijk voor uw rug met dergelijk gewicht. Meer door uw knieën buigen, achterwerk lager en heupen en knieën tegelijk strekken. Asap aandacht aan besteden.

Trouwens, dikke proficiat voor wat je doet en wat je al bereikt hebt! Laat ook uw zelfbeeld niet afhangen van uw gewicht. Slanke mensen denken graag dat het hun eigen verdienste is dat ze slank zijn. Dit is zelden het geval en vaak een kwestie van genen en hormonen. Mijn vrouw is een ectomorf en komt nooit een gram bij en heeft nooit een minuut in haar leven gesport. Ze denkt dan ook dat ze een ijzeren discipline heeft omdat ze af en toe eens een cola light drinkt ipv een gewone cola. Dan antwoord ik (met oogrollende ergernis:)) dat dit inderdaad in vergelijking staat met wat ik ervoor moet doen. :):p
 
Laatst bewerkt:
Je deadlift is inderdaad niet goed. Grote kans op blessure als je zo verder doet.
De heupen en de knieën moeten op hetzelfde moment in lijn komen. Nu strek je eerst je knieën en kom je naar de eindpositie door je rug te rechten. de kracht komt dan vanuit uw onderrug. Dit is dodelijk voor uw rug met dergelijk gewicht. Meer door uw knieën buigen, achterwerk lager en heupen en knieën tegelijk strekken. Asap aandacht aan besteden.

Trouwens, dikke proficiat voor wat je doet en wat je al bereikt hebt! Laat ook uw zelfbeeld niet afhangen van uw gewicht. Slanke mensen denken graag dat het hun eigen verdienste is dat ze slank zijn. Dit is zelden het geval en vaak een kwestie van genen en hormonen. Mijn vrouw is een ectomorf en komt nooit een gram bij en heeft nooit een minuut in haar leven gesport. Ze denkt dan ook dat ze een ijzeren discipline heeft omdat ze af en toe eens een cola light drinkt ipv een gewone cola. Dan antwoord ik (met oogrollende ergernis:)) dat dit inderdaad in vergelijking staat met wat ik ervoor moet doen. :):p

Eerder een kwestie van niet te veel te eten.
 
Back
Naar boven