XXL Nutrition

100 kg deadlift 21-jarige vrouw

Eerder een kwestie van niet te veel te eten.

Uiteraard, maar sommigen komen nu eenmaal makkelijker bij dan anderen. De lichaamstypen zijn basis kennis en kan een paar honderd calorieën schelen per dag. Op lange termijn scheelt dit heel wat kilo's. De vergelijking in discipline tussen slanken en zwaarlijvigen gaat dus niet op omdat ze (vaak) met ongelijke wapens strijden. That's just my point...

Uiteraard, maar sommigen komen nu eenmaal makkelijker bij dan anderen. De lichaamstypen zijn basis kennis en kan een paar honderd calorieën schelen per dag. Op lange termijn scheelt dit heel wat kilo's. De vergelijking in discipline tussen slanken en zwaarlijvigen gaat dus niet op omdat ze (vaak) met ongelijke wapens strijden. That's just my point...

maar meestal ligt zwaarlijvigheid wel aan de persoon zelf. Maar niet iedereen die slank is heeft dit te danken aan een ijzeren discipline das waar.

• Topic Starter Topic Starter
Hallo iedereen die hier meeleest!
Bedankt voor de interesse die je hier in steekt en een speciale dank voor mensen die tijd uitrekken om hier te reageren!

Op dit moment weeg ik 113,9 kilo!

Ik ben vanaf het startgewicht nu 14,1 kilo verloren, zo’n 11% van mijn totale lichaamsgewicht! De omvang van mijn taille is afgenomen met 15,2% en mijn heupen met 10,2%!

Eergisteren ben ik samen met een vriendin van Leeuwarden naar Zwolle gefietst, een reis van zo’n 95 kilometer. We hebben daar geslapen bij studievriendinnen en zijn gisterochtend met de trein teruggereisd! Het was erg leuk!

Halverwege stopte mijn versnellingen met werken; we waren toen in Steenwijk en hebben daar een erg aardige fietsenmaker gevonden. Hij zei tegen me dat hij het erg bijzonder en knap vond dat ik op mijn zware stadsfiets met dikke banden zo’n reis aflegde, terwijl de meeste mensen die bij hem komen met interesse in zulke ritten zijn lichtste fietsen willen bekijken. Hij zei; "Jij moet wel flinke kuiten hiervoor hebben!" Ik vind het zo leuk om zoiets te horen, vooral omdat ik aangezien ik al sinds kindertijd te dik ben geweest, niet gewend ben om opmerkingen te krijgen over mijn sportiviteit!

Verder vind ik het PL nog steeds erg leuk;

ik vind DL erg leuk, maar in mijn eentje durf ik het niet zo goed omdat ik een slechte techniek heb,

maar de Squats en de Presses begin ik ook steeds leuker te vinden en beter in te worden!

(Al heb ik wel dezelfde zorgen over slechte techniek in de squats…)

Wat het best is ligt ook aan jouw doelen, je doorzettingsvermogen en je metabolisme (wat niemand kan inschatten).
Normaal gesproken wordt aangeraden als je als vrouw zijnde tot 10 % van je lichaamsgewicht duurzaam wil verliezen, niet meer dan 200 gram per week af te vallen en dus een kcaldeficicit van maximaal 400 kcal aan te houden (zoals ik net zei: ook afhankelijk van metabolisme, dus uitproberen).
Wil je meer verliezen, kun je grotere tekorten aan, ook omdat je dan nog spieren kunt aankomen, terwijl je vet verliest.
Zie je dat het te snel gaat en je huidoverschot te veel naar je zin is, ga je ietsjes omhoog in kcal

ik zou ook heel langzaam afvallen..zeg maar -0,5 kg max/wk.
nu kun je nog profijt maken van je BW en flink wat kracht-gains maken

easy does it...het moet wel leuk blijven :D

Bedankt voor het advies!
Ik probeer mijn huid in de gaten te houden, maar eerlijk gezegd weet ik niet of ik een gezonde definitie ken van een te losse huid. Normaal kwam ik per maand geleidelijk een paar honderd gram aan. Ik ben gewend dat mijn huid vrij strak staat; mijn huid is op mijn 16e gescheurd, striae. Nu ik voor het eerst afval, en dat ook al meerdere weken, voelt alles overal losser en ruimer aan. Ik kan bijvoorbeeld mijn navel bij de rand vastpakken, terwijl dat eerst te opgevuld was om vast te kunnen pakken. Archeologie van je eigen lichaam; maar ik weet niet zo goed wat normaal is en wat niet.

Je deadlift vorm is op je laatste filmpjes nog steeds verre van goed. Kun je nagaan hoeveel je kunt tillen als dat straks in orde is.

Bekijk deze filmpjes eens:

Leesvoer:
Deconstructing the Deadlift | T Nation

Je deadlift is inderdaad niet goed. Grote kans op blessure als je zo verder doet.
De heupen en de knieën moeten op hetzelfde moment in lijn komen. Nu strek je eerst je knieën en kom je naar de eindpositie door je rug te rechten. de kracht komt dan vanuit uw onderrug. Dit is dodelijk voor uw rug met dergelijk gewicht. Meer door uw knieën buigen, achterwerk lager en heupen en knieën tegelijk strekken. Asap aandacht aan besteden.

Trouwens, dikke proficiat voor wat je doet en wat je al bereikt hebt! Laat ook uw zelfbeeld niet afhangen van uw gewicht. Slanke mensen denken graag dat het hun eigen verdienste is dat ze slank zijn. Dit is zelden het geval en vaak een kwestie van genen en hormonen. Mijn vrouw is een ectomorf en komt nooit een gram bij en heeft nooit een minuut in haar leven gesport. Ze denkt dan ook dat ze een ijzeren discipline heeft omdat ze af en toe eens een cola light drinkt ipv een gewone cola. Dan antwoord ik (met oogrollende ergernis:)) dat dit inderdaad in vergelijking staat met wat ik ervoor moet doen. :):p

Bedankt voor het advies op mijn techniek! Het is iets waarvan ik niet weet of ik het nu goed of slecht doe en jullie opmerkingen en tips erin helpen ontzettend om er beter in te worden! Ik zou graag meer willen PL'en, maar ik ben angstig voor mijn eigen slechte techniek en zelf toegedane verwondingen.

Denk je dat ik meer kan tillen als mijn techniek beter wordt, @likwit? Dat zou zo cool zijn!

Bedankt voor je aanmoediging, @Mjers!!
Ik vind het metabolisme iets geks. Het klopt dat sommige mensen heel veel kunnen eten zonder bij te komen en ik geloof dat lichaamstype heel veel te doen kan hebben met wat voor verhouding je lichaam vet en spier kan en/of wil bestaan. Ik ben een lang en breed in heupen en schouders; ik denk dat ik een vrouwelijke endomorph zou kunnen zijn. Tegelijkertijd denk ik wel dat elke mor de potentie dik of slank kan zijn; al zou het misschien ecto meer moeite kosten om dik te worden dan de endo en voor de endo het meer moeite kosten om slank te zijn dan de ecto. Laat staan de variabel van metabolisme van persoon tot persoon

Wat voor type lichaam je ook hebt, ik denk dat beide ook wat @johnyjordaan zegt waar is. Jij hebt het over de fundatie van je lichaam en dat heeft in mijn mening zeker invloed op je (onder/over)gewicht, maar mijn, volgens BMI, extreme obesitas heb ik zelf aangegeten.

Ik ken ook ware ectomorphen; lang en ontevreden op de andere kant van het spectrum, zij klagen juist over het onvermogen om aan te komen; tot in de mate dat ook zij diëtisten hebben bezocht voor het probleem. Ik heb geen ervaring met ondergewicht proberen te herstellen, maar ik geloof dat het even moeilijk kan zijn voor hen om aan te komen als voor mij om af te vallen.

Ik ben van mening dat als je obesitas hebt, je emotionele problemen moet hebben. Ik heb het dan niet over overgewicht van teveel feestjes, maar echte, gevaarlijke obesitas. Mensen die psychisch gezond zijn merken op en hebben vaak de capaciteit om zichzelf te van weerhouden zich schade toe te brengen. Ik denk dat zoveel eten dat je obesitas ontwikkeld een coping style is om met verdriet, onzekerheid of een andere emotie om te gaan. Ik ben nooit eerder een persoon tegengekomen met wie ik een open gesprek kan hebben over ons beide overgewicht zonder dat degene aangaf psychisch niet lekker in zijn vel te zitten of soms zelfs ronduit ongelukkig te zijn.

Ik denk aangezien eten voor mij en veel anderen met obesitas iets emotioneels is, dat het ook ontzettend moeilijk is om van je obesitas af te komen. De oorzaak van je obesitas zal denk ik eerst moeten worden opgelost of je zal eerst een andere, werkende coping style moeten ontwikkelen. Gelukkig gaat het met mij veel beter dan een kwart jaar terug en ik denk dat, dat een grote reden is waarom ik nu af kán vallen en ook de capaciteit en kracht kan vinden om naar een sportschool te gaan.

In mijn eigen mening, denk ik dat mensen met obesitas een psychische ziekte hebben. Dat maakt het meteen frustrerend en verdrietig als mensen obesitas meer zien als luiheid of gedachteloos te veel eten, want in veel gevallen stamt het in mijn opinie uit verdriet en onmacht. Je hebt mensen die, inderdaad, geen psychische problemen hebben en/of zonder (al te veel moeite) slank blijven, zij het lichaamstype, metabolisme of goed aangeleerde voedingspatronen tijdens je jeugd. Ik begrijp waarom zij dan zich wellicht moeilijk kunnen verplaatsen in mensen die dik zijn geworden.

Ik kan het ook helemaal mis hebben en dat dit fatlogic is; ik denk oprecht dat obesitas wordt veroorzaakt door psychische en/of emotionele problemen en de onmacht om daar mee om te gaan, anders dan overeten.

Ik heb nu niet een grotere wilskracht om af te vallen dan 5 of 10 jaar geleden, maar ik ben psychisch nu gezonder dan destijds en daarmee, denk ik, meer in de capaciteit om mijn emotionele problemen rondom eten op te lossen en te vervangen voor gezondere gewoontes.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Nyn
Geniet ook een beetje van al je positieve veranderingen / verbeteringen

Je kunt best trots op jezelf zijn hoor

Gewoon lekker veel leren leren leren over voeding en training dan wordt je vanzelf besmet met het gezonde virus haha

Maar geef het wel tijd....:)

• Like
Wat voor type lichaam je ook hebt zei:
@johnyjordaan[/USER] zegt waar is. Jij hebt het over de fundatie van je lichaam en dat heeft in mijn mening zeker invloed op je (onder/over)gewicht, maar mijn, volgens BMI, extreme obesitas heb ik zelf aangegeten.

Ik ken ook ware ectomorphen; lang en ontevreden op de andere kant van het spectrum, zij klagen juist over het onvermogen om aan te komen; tot in de mate dat ook zij diëtisten hebben bezocht voor het probleem. Ik heb geen ervaring met ondergewicht proberen te herstellen, maar ik geloof dat het even moeilijk kan zijn voor hen om aan te komen als voor mij om af te vallen.

Ik ben van mening dat als je obesitas hebt, je emotionele problemen moet hebben. Ik heb het dan niet over overgewicht van teveel feestjes, maar echte, gevaarlijke obesitas. Mensen die psychisch gezond zijn merken op en hebben vaak de capaciteit om zichzelf te van weerhouden zich schade toe te brengen. Ik denk dat zoveel eten dat je obesitas ontwikkeld een coping style is om met verdriet, onzekerheid of een andere emotie om te gaan. Ik ben nooit eerder een persoon tegengekomen met wie ik een open gesprek kan hebben over ons beide overgewicht zonder dat degene aangaf psychisch niet lekker in zijn vel te zitten of soms zelfs ronduit ongelukkig te zijn.

Ik denk aangezien eten voor mij en veel anderen met obesitas iets emotioneels is, dat het ook ontzettend moeilijk is om van je obesitas af te komen. De oorzaak van je obesitas zal denk ik eerst moeten worden opgelost of je zal eerst een andere, werkende coping style moeten ontwikkelen. Gelukkig gaat het met mij veel beter dan een kwart jaar terug en ik denk dat, dat een grote reden is waarom ik nu af kán vallen en ook de capaciteit en kracht kan vinden om naar een sportschool te gaan.

In mijn eigen mening, denk ik dat mensen met obesitas een psychische ziekte hebben. Dat maakt het meteen frustrerend en verdrietig als mensen obesitas meer zien als luiheid of gedachteloos te veel eten, want in veel gevallen stamt het in mijn opinie uit verdriet en onmacht. Je hebt mensen die, inderdaad, geen psychische problemen hebben en/of zonder (al te veel moeite) slank blijven, zij het lichaamstype, metabolisme of goed aangeleerde voedingspatronen tijdens je jeugd. Ik begrijp waarom zij dan zich wellicht moeilijk kunnen verplaatsen in mensen die dik zijn geworden.

Ik kan het ook helemaal mis hebben en dat dit fatlogic is; ik denk oprecht dat obesitas wordt veroorzaakt door psychische en/of emotionele problemen en de onmacht om daar mee om te gaan, anders dan overeten.

Ik heb nu niet een grotere wilskracht om af te vallen dan 5 of 10 jaar geleden, maar ik ben psychisch nu gezonder dan destijds en daarmee, denk ik, meer in de capaciteit om mijn emotionele problemen rondom eten op te lossen en te vervangen voor gezondere gewoontes.

Ik had het niet beter kunnen zeggen :)

• Like
  • Like
Dus die maag rekt weer zoveel uit als voorheen :eek:

• Like
  • Like
Tjee die mensen zijn echt beperkt....:(

Goeie keuze van @Nyn om lekker los te gaan met sporten...volhouden hoor meis!! :)

Bariatrische chirurgie (obesitas) Sint Franciscus Gasthuis in Rotterdam - Anita wordt opgenomen

Sporten is altijd nog zoveel beter dan een maagverkleining
Van een maaginhoud van 2000ml naar 20 ml...ja je leest het goed 20ml
Deze mensen eten 1 appel en zitten propvol...niet te geloven

Wat echt niet te geloven is hoe snel ze er weer veel meer ingepropt krijgen. Ik ken er twee die net zoveel eten als ik tijdens mijn cheats.

Dus die maag rekt weer zoveel uit als voorheen :eek:

Blijkbaar, ze kunnen alleen bepaalde voedingsmiddelen niet meer zo goed verdragen (verschilt per persoon) en ze moeten rustig eten. Drinken erna moet helemaal rustig gebeuren.

Tjee die mensen zijn echt beperkt....:(

Goeie keuze van @Nyn om lekker los te gaan met sporten...volhouden hoor meis!! :)

Ik zou, geloof ik, op basis van BMI in de categorie vallen die in aanmerking kan komen voor een dergelijke operatie. Vrij eng idee, wel; vooral omdat de vrouwen in die documentaire minder wogen dan ik woog op mijn zwaarst.

Zo'n operatie is tot nu toe nooit een optie voor mij geweest; ik heb gelezen dat dit een operatie is met een hoog percentage dodelijke aflopen.

Gelukkig lijkt het op dit moment ook niet nodig te zijn! :D

Ik heb jouw bericht helemaal vergeten te beantwoorden in mijn vorige post!

Ik heb vond dit super interessant om te zien; bedankt voor je berichtje!

Mijn gewicht:
113,9 kilo = 251 pound

Daarmee val ik in de hoogste categorie van de vrouwen, die van 199+ pounds.

Mijn DL
120 kilo = 265 pound

Dat komt in die gewichtsklasse neer op een niveau tussen intermediate (230 pound) en advanced (300 pound).

Niet slecht denk ik!
Vooral zo in het begin!

Met de squat zit ik tussen untrained en novice in,
Met de benchpress raak ik het niveau van untrained niet eens.

Wat gek dat het per spiergroep de kracht zo verschillend kan zijn!

Overig
Ik wil graag het programma wat mijn oude PT heeft achtergelaten bij mij overzetten in PL 5x5. :)

Ik hoop morgen de grens van 15 kilo kwijt te overschrijden! :D

Ik krijg zoveel leuke complimenten van mensen in mijn omgeving! Dit voelt zo fijn!

Ik denk dat ik misschien wel een log wil gaan bijhouden, in plaats van in dit oude topic te blijven reageren. Goed plan? Dit is wel history voor me! :)

Ik denk dat die mensen slecht geinformeerd zijn over de gevolgen, de gezondheidsrisico's, en dat het ook anders kan
wel met begeleiding natuurlijk...dit zal wellicht hun laatste redmiddel zijn...omdat ze zelf niks kunnen volbrengen

Volgens mij ben je ver van het padje als je hiervoor kiest...maar goed

Mooi hoor die 15 kg

En al die complimentjes...leuk he...goed voor je zelfvertrouwen :)

• Like
Ik denk dat die mensen slecht geinformeerd zijn over de gevolgen, de gezondheidsrisico's, en dat het ook anders kan
wel met begeleiding natuurlijk...dit zal wellicht hun laatste redmiddel zijn...omdat ze zelf niks kunnen volbrengen

Volgens mij ben je ver van het padje als je hiervoor kiest...maar goed

Mooi hoor die 15 kg

En al die complimentjes...leuk he...goed voor je zelfvertrouwen :)

Ik kan niks zinnigs zeggen of dat zo'n operatie voor sommigen noodzakelijk is of niet.
Hetzelfde kan ik ook niet echt beoordelen of het nu een gebrek is aan motivatie, discipline of kennis is geweest dat zij niet zonder operatie hebben kunnen afvallen.

Het meest waarschijnlijk lijkt mij dat het niet zozeer een gebrek aan het vorige is, maar een psychische stoornis waarvan obesitas als symptoom wellicht niet anders te bestrijden is dan het hun onmogelijk maken zich emotioneel te (over)eten. Ik geloof best dat het voor sommigen onmogelijk is zichzelf van hun (extreme morbide) obesitas te genezen, mocht zo'n drastische operatie niet hebben bestaan.

Ja, erg fijn! Vooral omdat het voor mij, mijn familie en mijn partner zo geleidelijk gaat. Ik merk het alleen dat mijn kleren niet meer passen, mijn huid losser voelt en dat de littekens van mijn striae niet langer rood en strak staan, maar licht en gerimpeld vanwege de meer relaxte huid.

Gwn jezelf in bedwang houden en niet elke avpnd crap eten en overdag zoveel mogelijk gezond eten! Loop ook als je kan wat stukjes ook altijd goed.. verder goeie lifts goed op je vorm letten en dan komt het goed:cool:

• Like
Ik kan niks zinnigs zeggen of dat zo'n operatie voor sommigen noodzakelijk is of niet.
Dat is natuurlijk ook moeilijk. In feite moeten ze gewoon ophouden met te veel te eten en veel meer gaan bewegen, maar waarom sommige mensen dat wel kunnen en hun verantwoordelijkheid nemen en anderen dan juist weer niet dat zal altijd een raadsel blijven.

Dat is natuurlijk ook moeilijk. In feite moeten ze gewoon ophouden met te veel te eten en veel meer gaan bewegen, maar waarom sommige mensen dat wel kunnen en hun verantwoordelijkheid nemen en anderen dan juist weer niet dat zal altijd een raadsel blijven.

state of mind. Voor ze die operatie krijgen moeten ze eerst meestal al een kilo of 30-40 vermageren... dat kunnen ze dan ineens en na die operatie weer lekker proppen vanaf ze weer kunnen haha. wierdo's

state of mind. Voor ze die operatie krijgen moeten ze eerst meestal al een kilo of 30-40 vermageren... dat kunnen ze dan ineens en na die operatie weer lekker proppen vanaf ze weer kunnen haha. wierdo's
Dat is natuurlijk ook zo. Alles staat of valt bij de juiste state of mind. IK vraag me alleen serieus af of sommige mensen dat echt gewoon missen of niet kunnen volhouden. Het is te gemakkelijk om het af te doen als gewoon te lui of oliedom.

ik ken iemand die het heeft laten doen woog 225 kilo :p

nu nog zo'n 140 kilo. slimme mens, juist niet op zijn voeding... is een soort verslaving denk ik :p

Terug
Naar boven