MuscleMeat

100 kg deadlift 21-jarige vrouw

Ik kan gewoon niet begrijpen dat je trainer dat niet als eerste in orde gemaakt heeft.

Wat ook erg heeft geholpen als motivatie is om een logje te openen hier en ons up to date te houden van je trainingen. Kunnen wij en jij goed zien wat je goed doet en wat er beter kan over langere periodes van tijd.

• Topic Starter Topic Starter
Goed bezig! Nice ook die deadlift. Mooi gewicht al.
Bedankt!! :D:)

Dat is veel te weinig joh.. je moet meer eten probeer eens rond de 2000? Zorg voor 2g eiwit per kg lichaamsgewicht.
low carb is niet nodig;

1200 EN 1600 Kcals beiden te weinig.

Uithongeringsmodus als je bedoeld spaarstand enzo is een fabeltje.

2gr eiwit per kg lichaamsgewicht en 1 gr vet per kilo lichaamsgewicht en de rest aanvullen met carbs.

Afvallen 500 kcals onder onderhoud.

harris benedict calculator via google

In mijn geval zal dat dan 122x2 = 244 gram eiwit per dag zijn?
122 gram vet per dag?

Dat is heel andere koek dan wat ik nu eet; 44 gram vet & 120 gram eiwit

Ik zal direct die calculator gaan doen! Post dadelijk de uitkomst!

minder eten dan onderhoud is spiermassa verlies. Behalve in het begin dat je traint(jou geval) Maar jij eet op 1600 kcal met jou gewicht zo ontzettend veel te weinig dat je alsnog veel te veel vvm verliest

Ik verlies nu gemiddeld een kilo per week. Maar, binnenkort zal dat verkeerd gaan? Nu lijkt het zo goed te gaan hierop...

Wat is vvm?

Ik kan gewoon niet begrijpen dat je trainer dat niet als eerste in orde gemaakt heeft.
mja :) maar verbazen doet het me niet.
Me to... Hoe minder je weet...........

Ik vind het moeilijk; mijn PT heeft me tot dusver goed geholpen met afvallen, maar jullie denken op een verkeerde manier..?

Wat ook erg heeft geholpen als motivatie is om een logje te openen hier en ons up to date te houden van je trainingen. Kunnen wij en jij goed zien wat je goed doet en wat er beter kan over langere periodes van tijd.

Op zich lijkt me dat erg leuk!
Ook verschrikkelijk handig, vooral op de dagen dat ik alleen sport en geen toezicht heb op mijn techniek.
Komt het raar over om mezelf te filmen in de sportschool voor naslagwerk over mijn techniek?

Kilo per week gaat nog wel op jou gewicht en vp ik zou het omhoog gooien tot 2000 kcal en kijken hoeveel je verliest. Post je trainingsschema even. Je pter heeft je niet geholpen met gewicht kwijt raken. Dat heb je zelf gedaan door onder onderhoud te eten.

• Like
Waarderingen: Nyn
Bedankt!! :D:)

In mijn geval zal dat dan 122x2 = 244 gram eiwit per dag zijn?
122 gram vet per dag?

Dat is heel andere koek dan wat ik nu eet; 44 gram vet & 120 gram eiwit

Ik zal direct die calculator gaan doen! Post dadelijk de uitkomst!

Ik verlies nu gemiddeld een kilo per week. Maar, binnenkort zal dat verkeerd gaan? Nu lijkt het zo goed te gaan hierop...

Wat is vvm?

Ik vind het moeilijk; mijn PT heeft me tot dusver goed geholpen met afvallen, maar jullie denken op een verkeerde manier..?

Als je pt je op 1600 kcals zet zal je idd afvallen. Wil niet zeggen dat je dieet goed is.

Op zich lijkt me dat erg leuk!
Ook verschrikkelijk handig, vooral op de dagen dat ik alleen sport en geen toezicht heb op mijn techniek.
Komt het raar over om mezelf te filmen in de sportschool voor naslagwerk over mijn techniek?
Filmen van je setjes zijn 1 van de beste dingen die je kan doen om je techniek vooruit te helpen.

Dit zegt de Harris Benedict calculator. @johnyjordaan zegt 500 kcal eronder, dus voor mij 1550 kcal bmr en 2300 kcal per dag om af te vallen?

Het klinkt zo idioot veel, als je alle andere dieetadviezen op het internet bekijkt...
Filmen van je setjes zijn 1 van de beste dingen die je kan doen om je techniek vooruit te helpen.
Lijkt me ook leuk om te doen, maar ik zou me aardig "raar" erbij voelen. Alsof ik juist denk dat ik het zo goed kan dat ik het film voor het nageslacht. Maar, ik ga het morgen gewoon proberen te filmen en kijken hoe ik me erbij voel! :D

IMG_0085.PNG

Dit zegt de Harris Benedict calculator. @johnyjordaan zegt 500 kcal eronder, dus voor mij 1550 kcal bmr en 2300 kcal per dag om af te vallen?

Het klinkt zo idioot veel, als je alle andere dieetadviezen op het internet bekijkt...

Lijkt me ook leuk om te doen, maar ik zou me aardig "raar" erbij voelen. Alsof ik juist denk dat ik het zo goed kan dat ik het film voor het nageslacht. Maar, ik ga het morgen gewoon proberen te filmen en kijken hoe ik me erbij voel! :D

Is ook maar een richtlijn. Maar van daar kan je gaan beginnen bijsturen. Val je te snel af kcals wat naar omhoog.
Val je te traag of niet af kcals naar beneden.

• Like
Is ook maar een richtlijn. Maar van daar kan je gaan beginnen bijsturen. Val je te snel af kcals wat naar omhoog.
Val je te traag of niet af kcals naar beneden.

Het advies is dus tussen de 2000 en 2300 kcal te eten en gaandereeg te kijken wat mijn gewicht doet en aan de hand daarvan het bijstellen?

De 1600 die ik nu eet hebben geresulteerd in gewichtsverlies, ik vind het dus behoorlijk eng om dat los te laten... Wat gebeurd er precies als ik 1600 zou blijven eten? Zodat ik exact weet waarom het slecht is en het makkelijker voor mezelf te maken om die 2000 te proberen. :eek!:

Het advies is dus tussen de 2000 en 2300 kcal te eten en gaandereeg te kijken wat mijn gewicht doet en aan de hand daarvan het bijstellen?

De 1600 die ik nu eet hebben geresulteerd in gewichtsverlies, ik vind het dus behoorlijk eng om dat los te laten... Wat gebeurd er precies als ik 1600 zou blijven eten? Zodat ik exact weet waarom het slecht is en het makkelijker voor mezelf te maken om die 2000 te proberen. :eek!:
Je moet proberen zo veel mogelijk spiermassa te behouden. Dit is wat je een strak lijf geeft uiteindelijk ;)

• Like
Je moet proberen zo veel mogelijk spiermassa te behouden. Dit is wat je een strak lijf geeft uiteindelijk ;)

Als ik dus 1600 kcal zou blijven eten verlies ik op een gegeven moment spier ipv alleen vet?

Maar, met 2000 kcal verlies ik wel vet, maar geen spier?

Als ik dus 1600 kcal zou blijven eten verlies ik op een gegeven moment spier ipv alleen vet?

Maar, met 2000 kcal verlies ik wel vet, maar geen spier?
Je zal wellicht wel wat vvm verliezen ook.. Maar je minimaliseert dit wel door meer te eten en minder onder ondehroud te zitten 250-500 kcal. Je zult altijd en en verliezen, maar je wil meer spier minder vet ;) liefst niet en en...

• Like

Veel? Ik eet gemiddeld 3000+ kcal per dag en ik weeg 72kg. Als je je eigen onderhoud hebt berekend (maar dan wel het onderhoud van je vetvrije massa!, dus niet 122kg, maar 80kg zoals je aangaf) dan zou alleen je BMR toch al uitkomen op veel meer dan 1600 kcal. Heb het net berekend voor 21 jaar, vrouw, lengte 180cm, gewicht 80kg: 1655 BMR. Daarbij komt dan nog al je beweging, lopen, trainen, fietsen. En daar ga je in totaal dan 200/500 onder zitten.

Energiebehoefte berekenen - Fitnessjunk.nl

Laatst bewerkt:
Veel? Ik eet gemiddeld 3000+ kcal per dag en ik weeg 72kg. Als je je eigen onderhoud hebt berekend (maar dan wel het onderhoud van je vetvrije massa!, dus niet 122kg, maar 80kg zoals je aangaf) dan zou alleen je BMR toch al uitkomen op veel meer dan 1600 kcal. Heb het net berekend voor 21 jaar, vrouw, lengte 180cm, gewicht 80kg: 1655 BMR. Daarbij komt dan nog al je beweging, lopen, trainen, fietsen. En daar ga je in totaal dan 200/500 onder zitten.

Energiebehoefte berekenen - Fitnessjunk.nl

Oh, wauw..!

Oké, ik wist niet dat je vvm moest nemen als gewicht ipv je totale gewicht!

Bedankt voor het uitrekenen! Dus BMR, om in leven te blijven 1650 kcal. Wat ik nu dus eet is eigenlijk mezelf alleen nog in leven houden; maar ik heb geen gevoel van honger..

De Harris methode zei ook 1650 bmr en die zei dagelijkse kcal behoefte 2250 bij een gewicht van 80. Dus om af af te vallen tussen de 1750 en 2000 eten? (250-500 kcal eronder)

Oh, wauw..!

Oké, ik wist niet dat je vvm moest nemen als gewicht ipv je totale gewicht!

Bedankt voor het uitrekenen! Dus BMR, om in leven te blijven 1650 kcal. Wat ik nu dus eet is eigenlijk mezelf alleen nog in leven houden; maar ik heb geen gevoel van honger..

De Harris methode zei ook 1650 bmr en die zei dagelijkse kcal behoefte 2250 bij een gewicht van 80. Dus om af af te vallen tussen de 1750 en 2000 eten? (250-500 kcal eronder)
Heb je alles berekend? Training? Wandelen? Etc...
Ik heb een BMR van rond de 1600, maar met alle training, hardlopen en fietsen kom ik op een onderhoud van 3000+

• Like
begin bij 2000 en bouw zo nodig af :) Maar op 2000 ga je beter afvallen, minder spier. Dus wellicht wel wat minder totaal gewicht per week.

• Like
Heb je alles berekend? Training? Wandelen? Etc...
Ik heb een BMR van rond de 1600, maar met alle training, hardlopen en fietsen kom ik op een onderhoud van 3000+
Ik had de keuze uit verschillende activiteitsniveaus; ik heb gekozen voor de licht actieve keuze, omdat ik maar 3 x per week train..

IMG_0086.PNG

Terug
Naar boven