XXL Nutrition

21 day fast mass building met leemhardward

Deze manier spreekt me eigenlijk wel aan. Denk dat ik het ook ga proberen met 1 week cut 2 weken bulk.

Carbonfire aangezien jij hier toch wel fanatiek mee bezig bent heb ik een vraagje voor jou als je het niet erg vind. Tijdens het cutten, doe je dan ook cardio?

Plan zou zijn om in de cut 500kcal onder onderhoud te zitten en in de bulk 500-600 erboven. En wat met koolhydraten in de cut? Of maakt dit niet zo een verschil?

Wat ik ook nog wou weten. Ik ben nu gewoon aan het cutten, wil van 14% naar ongeveer een 10-11%. Is het dan beter om eerst deze cut dan af te werken? Lijkt me wel niet?

Ik doe eigelijk nooit cardio, 500 onder onderhoud moet voldoende zijn denk ook niet dat het effect heeft op DIT verhaal, is puur de voeding waar je mee knoeit, koolhydraten zo weinig mogelijk in de cut (ik doe eiwit vet en groente), het leuke is na een weekje mag je weer aan de koolhydraten, zo is het heel goed vol te houden wat weer een groot voordeel is. Als je wat vettig staat zou ik eerst flink cutten, die periode kun je de eerste keer langer houden zodat je begint op het percentage wat je graag zou willen, daarna gelijk de bulk in voor 14 dagen. Ik doe dan 7 om 7 om zo nog wat lager te komen in vet, wil je echt van 14 naar 10 ofzjow zou ik de eerste ronde langer cutten.

ok, thx voor de hulp.

-update-

Na een weekend CentreParks waar ik gezondigd heb (gebakje, lekker eten flesje wijn) stond ik vanmorgen op 77 KG de bulk is vandaag begonnen, kijken of ik nog wat door kan groeien. Niet echt gecut de laatste dagen ben dus een beetje blijven hangen op 77KG. Ik hoop door te groeien tot 79KG. Dan komt mijn lang verwachte gewicht van 80KG in het zicht, dan gaat er een flesje champagne open.

Ik ben mede door jouw mooie progressie toch wel erg geinteresseerd geraakt in deze methode en zou het graag een keer proberen. De hoofdlijnen zijn me allemaal wel duidelijk, maar zou het graag nog een keer gedetailleerd willen lezen. Nu was het artikel, of meer een boek is het, al wel geplaatst in dit topic maar deze link werkt niet (meer) voor mij. Zou iemand, als het mogelijk is, nog een link willen plaatsen want zelf kom ik alleen maar fake links tegen of moet ik een hele bundel aan boeken aanschaffen :p

-tussenstand-

Nu 81 KG!!!!!!!!!! Vanmorgen 80 kg ongelovelijk wat gaat dit als een speer, ver boven mijn verwachting. Nog 3 dagen bulk tegoed, kijken wat die drie dagen nog opleveren. Heel erg tevreden dus :-)

Laatst bewerkt:
Dit klinkt veel belovend. Misschien pics nadat je klaar bent met deze bulk cycle?[before & after]

Niet zo schokken foto's in de bulk, dat mist dan wat aan detaillering wat vetter dus. Kan ik het beter na een cutperiode doen, maar before foto's heb ik ook niet.

Niet zo schokken foto's in de bulk, dat mist dan wat aan detaillering wat vetter dus. Kan ik het beter na een cutperiode doen, maar before foto's heb ik ook niet.

Doe je dit eigenlijk wel naturel? Aangezien je al een 1e prijs had toen je pas 2 jaartjes trainde..

Dit is naturel ja geen enge aas dus, in het begin een mislukt kuurtje gedaan maar door griep niet afgemaakt, dus ik ben half naturel zeg maar. Maar nu geen dope! Dat kan altijd nog wel eens.

Laatst bewerkt:
Ik ga vanaf maandag ook met dit beginnen.
heb nu 3weken gecut met onderhoud/200kcal onder onderhoud
vol de bulk in nu van ong. 10dagen met 500+ kcal( is meer aangeraden of zet je dan teveel vet aan?) en dan iets van 7cut erbij. Zal mij benieuwen

Je kan gerust meer doen dan 500+ immers is dat vet wat je daarmee extra aanzet zo weer weg, is immers jong vet paar dagen cutten en het verdwijnt als sneeuw voor de zon.

maar zet je dan ook extra spier aan? of alleen maar vet anders is het natuurlijk onzin om veel meer erboven te eten :p

'Je zal daardoor ook meer spier aanzetten ja en vet natuurlijk ook.

dit ga ik even volgen. ik hoop dat je blijft posten carbonfibre.

ik volg ook!

Zeer interessant dit. Ben momenteel in de cut. Had het een beetje erg laten oplopen afgelopen winter. Probeer dus nu eerst naar de 10% te gaan en misschien daarna dit ook te gaan doen. Het artikel spreekt veel belovende woorden en klinken ook wel een beetje logisch maar een praktische test is altijd beter. Ik ga je volgen!

-update-

Vanmorgen stond ik op 80.5kg de laatste 3 dagen niet veel winst gemaakt, de winst zit in de eerste dagen van de bulk is mijn ervaring tot nu toe. Maar liefst 3.5kg winst na de laatste cut van afgelopen weekend, en dat is een geweldige winst, nu weer onder onderhoud eten en hoop zoveel mogelijk vast te houden, ik hoop op 78 a 79 kg uit te komen na deze cut.

:rocker:

Merk je ook vooruitgang in kracht? Ik kan me namelijk voorstellen dat je lichaam totaal in shock is en vooral water vast houdt en vet gaat opslaan.

Terug
Naar boven