XXL Nutrition

Age is just a number

De zomer loopt op z'n einde en ik heb besloten om zeer binnenkort toch weer te beginnen met een serieuze poging om aan te komen. Na mijn laatste poging zei ik nooit weer als een autist alle calorieen te willen tellen die ik in m'n mond stop. Ik ben nu bezig met de voorbereidingen hoe ik dit aan ga pakken. Eric Helms stelt een methode voor waarbij je niet hoeft te tracken. Je gebruikt daarbij je verzadiging en het verloop van je ochtendgewicht van week tot week om je voeding bij te stellen. Dit spreekt me wel aan. Wordt vervolgd...
Ik zou nog een stap verder gaan en je ook niet de hele tijd wegen. Maar wel vaker in de spiegel kijken en daarbij diverse spieren aanspannen en kijken of ze groter/beter worden. Probeer sterker te worden op compounds EN op isolatieoefeningen, check je pomp in de spiegel.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.522
Dat moet prima lukken, maar ben je bereid om voor jou doen “ongezond” te eten een meer vetten en enkelvoudig koolhydraten tot je te nemen?
Daar heb je een goed punt, waar ik zeker aan moet gaan werken! Min of meer clean willen blijven eten werd in mijn vorige pogingen vaak een probleem door te vaak een vol gevoel of buikpijn (naast dat het minutieus tracken me tegen begon te staan).

• #2.523
Ik zou nog een stap verder gaan en je ook niet de hele tijd wegen. Maar wel vaker in de spiegel kijken en daarbij diverse spieren aanspannen en kijken of ze groter/beter worden. Probeer sterker te worden op compounds EN op isolatieoefeningen, check je pomp in de spiegel.
Ik vermoed dat het dan te subjectief wordt. Bovendien is elke ochtend na m'n plasje even op de weegschaal gaan staan en het resultaat noteren een kleine moeite.

Daar heb je een goed punt, waar ik zeker aan moet gaan werken! Min of meer clean willen blijven eten werd in mijn vorige pogingen vaak een probleem door te vaak een vol gevoel of buikpijn (naast dat het minutieus tracken me tegen begon te staan).

Gewoon rustig aan gaan verhogen in kleine stappen?

• #2.525
Na een aantal jaar zul je ook wel weten wat je ongeveer nodig hebt :thumb: De spiegel verteld de rest.

• #2.527
Na een aantal jaar zul je ook wel weten wat je ongeveer nodig hebt :thumb: De spiegel verteld de rest.
Uiteindelijk bepaalt de weegschaal (of beter gezegd het verloop van mijn weekgemiddelde gewicht) bij deze methode of ik 'harder than last time' moet gaan eten. Wat ik er tot nu toe van heb begrepen, moet ik mikken op een bepaald percentage van mijn gewicht wat ik per maand moet aankomen. Hoe snel dat kan gaan zonder (relatief gezien) onnodig veel vet aan te komen, is afhankelijk van een aantal factoren (leeftijd, hoe lang je al traint, natty or not).

De zomer loopt op z'n einde en ik heb besloten om zeer binnenkort toch weer te beginnen met een serieuze poging om aan te komen. Na mijn laatste poging zei ik nooit weer als een autist alle calorieen te willen tellen die ik in m'n mond stop. Ik ben nu bezig met de voorbereidingen hoe ik dit aan ga pakken. Eric Helms stelt een methode voor waarbij je niet hoeft te tracken. Je gebruikt daarbij je verzadiging en het verloop van je ochtendgewicht van week tot week om je voeding bij te stellen. Dit spreekt me wel aan. Wordt vervolgd...
Mooi, succes!

• #2.529
Naaaaaice! Tijdje geleden weer begonnen met pull-ups. Vandaag voor het eerst weer weighted (met 5 kg dumbbell). :flexbiceps:
Tiende rep van de vierde en laatste set was wel all out, RPE 10, balls to the wall, maar wel full rom, chin over the bar, no cheating.

06-aug: 8,8,8,9 x BW
09-aug: 9,9,9,10 x BW
11-aug: 10,10,10,11 x BW
14-aug: 11,11,11,12 x BW
17-aug: 12,12,12,11 x BW
20-aug: 10,10,10,10 x BW+5

Laatst bewerkt:
Naaaaaice! Tijdje geleden weer begonnen met pull-ups. Vandaag voor het eerst weer weighted (met 5 kg dumbbell). :flexbiceps:
Tiende rep van de vierde en laatste set was wel all out, RPE 10, balls to the wall, maar wel full rom, chin over the bar, no cheating.

06-aug: 8,8,8,9 x BW
09-aug: 9,9,9,10 x BW
11-aug: 10,10,10,11 x BW
14-aug: 11,11,11,12 x BW
17-aug: 12,12,12,11 x BW
20-aug: 10,10,10,10 x BW+5
:thumb:

Wat is clean, ik meen me te herinneren dat je veel havermout at, nam je dat in met magere zuivel en ben je bereid dat met een vollere variant te doen en wat noten, pitten en gedroogd fruit door je havermout te mengen? Als je zulke aanpassingen doorvoert moet het zeker lukken.

Wat is clean, ik meen me te herinneren dat je veel havermout at, nam je dat in met magere zuivel en ben je bereid dat met een vollere variant te doen en wat noten, pitten en gedroogd fruit door je havermout te mengen? Als je zulke aanpassingen doorvoert moet het zeker lukken.
Een bak Tiramisu of ijs werkt sneller.

• #2.533
Ik begin vandaag met m'n bulk. Doel is 1% gewichtstoename per maand. Weet nog niet precies voor hoe lang, maar ik ga eerst uit van 8 maanden. Ik heb afgelopen week al elke ochtend mezelf gewogen en het gemiddelde daarvan is mijn startgewicht: 68,4 kg.
Bronnen die ik heb geraadpleegd:

Deze met name vanaf 18:03 waarin het idee van 'bulken zonder tracken' wordt uitgelegd:

Laatst bewerkt:
  • #2.534
Wat ik in al mijn enthousiasme om te starten met deze bulk nog ben vergeten zijn de volgende 'nulmetingen':
- huidplooien
- omtrekken
Dit ga ik morgenochtend doen.

Hoeveel ben je al aangekomen?

• #2.537
Vanochtend omvangsmaten gemeten. Kuit, bovenbeen en biceps op rechts. Alles ontspannen, maar de biceps (uiteraard) flexed.

NULMETING (START BULK)

datum22-08-2023
ochtendgewicht68,3
kuit34½
bovenbeen52½
heupen92½
taille80
borst98½
biceps33

• #2.538
En wat huidplooimetingen, alles op rechts:

NULMETING (START BULK)

datum22-08-2023
biceps2
triceps3
navel4
supra-iliacaal3
borst3
bovenbeen

Hoe ziet je voeding er doorgaans uit op een dag?

Terug
Naar boven