Fitness Seller

Age is just a number

• Topic Starter Topic Starter
Als je een vierpuntsmeting doet met een tang, word je gediscrimineerd op je leeftijd. Het totaal van de 4 punten (voor iemand boven de 50, die onder de 10% wil zitten) mag niet meer zijn dan 17mm en ik kan je zeggen, dat is heel weinig. Op jouw avatar zie je er echt wel goed droog uit, net als TS, maar no way dat dit ruim onder de 10% is.
Ik zou zeggen wacht mijn fotocollage in de DBB-contest even af (komt overmorgen online dacht ik). Mag je daarna nogmaals m'n vet% schatten. Uiteindelijk vind ik dat getalletje ook niet belangrijk. Doel was om er 'ripped' uit te zien en dat is naar mijn bescheiden mening goed gelukt.

Laatst bewerkt:
Als je een vierpuntsmeting doet met een tang, word je gediscrimineerd op je leeftijd. Het totaal van de 4 punten (voor iemand boven de 50, die onder de 10% wil zitten) mag niet meer zijn dan 17mm en ik kan je zeggen, dat is heel weinig. Op jouw avatar zie je er echt wel goed droog uit, net als TS, maar no way dat dit ruim onder de 10% is.
Sta intussen alweer een stuk droger,maar in dat geval betwijfel ik idd of ik zo laag sta als ik dacht.
Maar is idd maar een getalletje 😊

Ik ga hier niet meer al mijn trainingen loggen. Dat zou wat saai en eentonig worden. Daarom alleen nog updates als er ook nog iets anders te melden valt. Het viel mij de afgelopen maanden op dat mijn techniek op sommige oefeningen wat ging afwijken op het moment dat het echt zwaar werd, waardoor ik een soort van 'valse progressie' maakte door ongemerkt een beetje te smokkelen om toch meer reps of een hoger gewicht te halen. Daarom ben ik op enkele oefeningen teruggegaan in gewicht en probeer ik nog strikter te letten op een consistente uitvoering. Zo heb ik eerst de RDL gereset van 100 naar 80 kg en even later de hip thrust van 120 naar 100 kg. Bij de leg press zak ik tot maximale diepte met een korte pauze onderin, zodat elke rep hetzelfde is.

Vrijdag 4-9-2020
Lower baaady

OefeningMateriaalrepskg
1. romanian deadliftbarbell11,11,10,1185
2. hip thrustbarbell12,12,12,13100
3. leg press, paused @bottom, max ROMmachine, plate loaded12,12,12,1380
4. unilateral lying leg curlmachine, plate loaded13,13,1315
5. standing calf raisemachine, plate loaded20,20,2080
6. adductormachine, weight stack12,12,1286.2
7. abductormachine, weight stack16,16,1665.8
8. seated calf raisemachine, plate loaded22,19,1632½

Zaterdag 5-9-2020
Upper baaady

OefeningMateriaalrepskg
seated chest pressmachine, plate loaded10,10,9,822½
bent over rowbarbell12,12,12,1260
seated shoulder pressmachine, plate loaded7,7,7,720
pull-up11,11,10,9BW
face pullcable (vaste katrol)20,20,2018.1
side raisecable (losse katrol)12,10,1013.6
biceps curlbarbell11,10,1030
seated triceps extensionmachine, plate loaded17,15,1320

Ik train nu 6x per week. Meer dan genoeg voor een 50-plusser.

ma 31-8: lower body
di 1-9: upper body
wo 2-9: lower body
do 3-9: upper body
vr 4-9: lower body
za 5-9: upper body
zo 6-9: rust (6,7km wandelen)

Dat is wel knap ja! Hopelijk ben ik tegen die tijd net zo fanatiek :rolleyes:

Ik zou zeggen wacht mijn fotocollage in de DBB-contest even af (komt overmorgen online dacht ik). Mag je daarna nogmaals m'n vet% schatten. Uiteindelijk vind ik dat getalletje ook niet belangrijk. Doel was om er 'ripped' uit te zien en dat is naar mijn bescheiden mening goed gelukt.
Op jouw foto’s zit je ruim onder de 14%, heel ruim zelfs!

Helemaal niet meer fietsen?

Nee. Diverse mensen op DBB hebben mij cardio afgeraden, omdat ik moeilijk aankom. En sinds 3 juni probeer ik weer aan te komen.
Het combineren is niet onmogelijk natuurlijk. Maar als je de verbrande calorieën er niet meer aan gegeten krijgt..
Ik wil je niet weer terug aan de cardio praten hoor, maar ik zie er persoonlijk wel de voordelen van in. Echter, niet te lang en niet teveel.

Ben sinds afgelopen weekend ook weer wat bezig aan mijn houding en schoudermobiliteit te werken. Heb namelijk een kyfose t.h.v. T3/T4. Na elke UB-training een foam roller over de bovenrug en lats en daarna nog stretchoefeningen voor de lats. Ook machine rear delt flys (tegenovergestelde van pec flys) toegevoegd.

Die fly's voor borst en omgekeerd uitgevoerd voor achterkant schouders doe ik ook, direct achter elkaar. Kun je lekker blijven zitten.

Cardio kan wel, mits je weer een beetje reserve hebt opgebouwd. Na een cut heeft je lichaam tijd nodig om zich weer in te stellen op groeien, volgens mij. Misschien dat anderen dit anders ervaren, maar ik heb het gevoel dat ik daar tijd voor nodig heb. Ik ben van 93kg terug naar 88 gegaan. Na mijn vakantie ben ik weer meer gaan eten, maar ben 8 weken op 90 kilo blijven hangen vóórdat ik echt weer zwaarder werd. Misschien mede door de hitte, maar ik heb behoorlijk moeten proppen om weer te groeien.
En ik denk dat 5 à 6 keer trainen te veel volume is, of je traint misschien te strikt en niet zwaar genoeg.
Mochten de sjieke schema's niet werken, probeer eens lomp trainen en lomp eten. Mocht deze post bot overkomen, dat is niet de bedoeling, ik wens je groei toe :thumb:

Inmiddels 99 dagen na m'n DBB-contest en 4,2 kg aangekomen (3 juni: 66,3 kg -> 10 september: 70,5 kg).

Laatst bewerkt:
Vandaag mijn huidplooien laten meten door iemand die hier veel ervaring mee heeft. Vierpuntsmeting kwam op totaal 11 mm uit. Conclusie: vooral doorgaan met bulken, want ik zit nog steeds erg laag in m'n vet%. Omdat de tabel voor mijn leeftijd (50+) pas begint bij 20 mm, moet er geëxtrapoleerd worden en dan kom je op 7,2% uit, voor wat het waard is...

dw.jpg

Terug
Naar boven