XXL Nutrition

Age is just a number

Vandaag mijn huidplooien laten meten door iemand die hier veel ervaring mee heeft. Vierpuntsmeting kwam op totaal 11 mm uit. Conclusie: vooral doorgaan met bulken, want ik zit nog steeds erg laag in m'n vet%. Omdat de tabel voor mijn leeftijd (50+) pas begint bij 20 mm, moet er geëxtrapoleerd worden en dan kom je op 7,2% uit, voor wat het waard is...

dw.jpg

heb je daar een meting voor nodig?

• Topic Starter Topic Starter
Korte samenvatting van de week: ma t/m za 6x kracht (3x LB, 3x UB) en vandaag, op de mooiste dag van de week qua weer, een stukje gefietst:

fie.jpg

Het kan nooit kwaad om iemand anders er objectief naar te laten kijken toch? Je raakt toch aan je eigen spiegelbeeld gewend, dus wat je zelf inmiddels normaal vind, hoeft dat niet te zijn.

Je staat op 7% met weinig massa en dan twijfel je of je wilt bulken?

• Like
Waarderingen: vntl
Als je zoals nu ca. 300 gram per week aankomt kan je gerust tot aan het voorjaar bulken zonder je ergens druk om he hoeven maken.

Serieus? Daarnaast is het voor hem 300 gram gemiddeld per week gedurende 3 maanden, direct na zijn schoot. De eerste kg (misschien wel meer) kan je dan waarschijnlijk niet eens toekennen aan toegenomen massa, maar aan vocht, darminhoud e.d.

Serieus? Daarnaast is het voor hem 300 gram gemiddeld per week gedurende 3 maanden, direct na zijn schoot. De eerste kg (misschien wel meer) kan je dan waarschijnlijk niet eens toekennen aan toegenomen massa, maar aan vocht, darminhoud e.d.

dat is een ander verhaal.

normaal gesproken vind ik 300 gram net aan de hoge kant

Vandaag mijn huidplooien laten meten door iemand die hier veel ervaring mee heeft. Vierpuntsmeting kwam op totaal 11 mm uit. Conclusie: vooral doorgaan met bulken, want ik zit nog steeds erg laag in m'n vet%. Omdat de tabel voor mijn leeftijd (50+) pas begint bij 20 mm, moet er geëxtrapoleerd worden en dan kom je op 7,2% uit, voor wat het waard is...

dw.jpg
Jij hebt 11mm en de tabel voor 17-29 jarigen begint bij 15mm, voor overige leeftijden behint deze bij 20mm, gaat er dan geen belletje bij je rinkelen? Verder is de foutmarge met extrapoleren dan wel erg groot.

Week 38

ma 14-8: racefiets, 50 km
di 15-8: racefiets, 58 km
wo 16-8: kracht, upper body
do 17-8: kracht, lower body
vr 18-8: kracht, upper body
za 19-8: kracht: lower body
zo 20-8: racefiets, 77 km

Krachtroutine is ongewijzigd, dus ik ga niet alle oefeningen, sets, reps, gewicht, etc. uitschrijven.
Fietsrondje vandaag:
fie.jpg

Inmiddels 16 weken na de DBB-contest (voor mij 3 juni). Is dit een goede snelheid van gewichtstoename? In de eerste weken zie je een snelle toename, daarna vlakt het af. De punten in de grafiek zijn steeds gemiddeldes over 7 dagen.

bulk.jpg

als ik je grafiek zo zie. dan ben je in 14 weken (eerste 2 weken uitgesloten) maar 170gr per week aangekomen
68.25kg tot70.75kg

veel is het niet. met jouw vp had het misschien wel wat harder gemogen.

als ik je grafiek zo zie. dan ben je in 14 weken (eerste 2 weken uitgesloten) maar 170gr per week aangekomen
68.25kg tot70.75kg

veel is het niet. met jouw vp had het misschien wel wat harder gemogen.
Ben ik wel met je eens. 2,6 kg in 14 weken = 185 gram per week. Ik ben van plan door te bulken tot voorjaar 2021. Voordat ik begon met de contest zat ik op 72 kg en ik ben dus nog niet terug op dat punt. Ik heb nog geen doelgewicht dat ik voorjaar 2021 wil hebben, maar zit te denken aan 75 kg(?). Ik heb mijn intake ook niet meer bijgehouden na de contest en eet nu dus al 16 weken op gevoel. Waarschijnlijk blijft mijn gewicht dan stijgen tot mijn oude evenwicht van 72 kg en als ik niets doe zal het daar waarschijnlijk blijven hangen. Ik zal dus binnenkort weer (losjes) moeten gaan tracken om ervoor te zorgen dat mijn gewicht blijft stijgen.

Ben ik wel met je eens. 2,6 kg in 14 weken = 185 gram per week. Ik ben van plan door te bulken tot voorjaar 2021. Voordat ik begon met de contest zat ik op 72 kg en ik ben dus nog niet terug op dat punt. Ik heb nog geen doelgewicht dat ik voorjaar 2021 wil hebben, maar zit te denken aan 75 kg(?). Ik heb mijn intake ook niet meer bijgehouden na de contest en eet nu dus al 16 weken op gevoel. Waarschijnlijk blijft mijn gewicht dan stijgen tot mijn oude evenwicht van 72 kg en als ik niets doe zal het daar waarschijnlijk blijven hangen. Ik zal dus binnenkort weer (losjes) moeten gaan tracken om ervoor te zorgen dat mijn gewicht blijft stijgen.
er is ook een andere manier mogelijk voor tracken.
ipv alle kcal en macro's te tracken zou je ook gewoon kunnen zeggen ik eet 8 stuk brood met beleg. avond eten + pre bed maaltijd.
als je niet genoeg aankomt maak je er 10 stuk brood van of een schep meer avond eten. of grotere pre bed maaltijd.

dat is minder zwaar werk tracken dan elke kcal bij te houden.

Of als je het echt makkelijk wilt doen gewoon op gevoel blijven eten zoals je al jaren doet en 25-50 gram noten extra aan het einde van de dag. Dat is niet erg verzadigend dus zal het weinig invloed op de rest van je eten hebben.

Terug
Naar boven