MuscleMeat

Age is just a number

66 KG :sad:

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben gisteren weer terug begonnen met het nemen van creatine, na een stop van 4 maanden. Ik was daar mee gestopt toen de sportschool weer dicht ging op 15 december. Maar... ik eet sinds 1 januari geen vlees, vis en eieren meer. Melkproducten zijn dus nog mijn enige dierlijke eiwitbron. Maar ik was even vergeten dat creatine voornamelijk in vlees en vis zit, waardoor mijn creatinelevels nu wrs. erg laag zijn. Dus daarom neem ik sinds gisteren weer om de dag 5 gram creatine.

Daarnaast ga ik weer enkele dagen mijn voeding tracken (na de DBB contest van 2020 niet meer gedaan) om zeker te weten of ik nog wel genoeg eiwitten eet.

Laatst bewerkt:
Daarnaast ga ik weer enkele dagen mijn voeding tracken (na de DBB contest van 2020 niet meer gedaan) om zeker te weten of ik nog wel genoeg eiwitten eet.
Eiwitten zaten gemiddeld over 3 dagen op 120 gram (bijna 1,8 g/kg). Wel 80% plantaardige eiwitten, de rest (20%) uit magere kwark. Met het niveau waarop ik thuis krachttraining doe, is dit ruim voldoende, denk ik. Ook al worden plantaardige eiwitten iets minder goed opgenomen etcetera...

Laatst bewerkt:
Nog steeds weinig te melden hier. Train nog steeds zo'n 6x per week push/pull/legs thuis met zeer beperkte middelen. Daarnaast wandelen om genoeg beweging te krijgen, want sinds eind september 2020 werk ik volledig thuis vanwege corona, dus weinig reden om overdag de deur uit te gaan. Hoop weer een boost te krijgen als de sportscholen heropenen, dan ga ik weer een bulk inzetten, want ik ben erg 'lean' op dit moment (67 kg op 1m80).

Waarom zou je niet nu alvast iets boven onderhoud eten?

Ergens snap ik dat wel, maar ik dacht gelezen te hebben dat je gewicht weer ine buurt zit van je contestgewicht van vorig jaar.

Vanochtend vroeg liep ik langs het 'fitnessparkje'. Het was niet bezet (wat zelden voorkomt) dus ik dacht: laat ik eens kijken hoeveel pull-ups ik nog kan. Sinds half december 2020, dus bijna 5 maanden, geen pull-ups meer gedaan. Ik doe alleen nog rows met elastieken van de Action als grote rug-oefening. Met strikte uitvoering en full-rom haalde ik er 8. Heb er ooit wel 14 gekund. Al met al niet ontevreden over het verval.

En de Hindu push ups? Dat kan gewoon op elk moment van de dag en eender waar :)

Kan ik me niet herinneren :D
Ik zou ook niet weten waarom ik die Hindi push-ups zou willen doen, als ik thuis zwaar genoeg push-ups kan doen met een zware rugzak.
Slap my butt and call me Sally.

Screenshot_20210509-121631_Chrome.jpg

Ik ben me alvast aan het 'inlezen' hoe ik het moet aanpakken als de gyms straks weer openen. Dit lijkt me wel een goede aanpak:

Laatst bewerkt:
Ik ben me alvast aan het 'inlezen' hoe ik het moet aanpakken als de gyms straks weer openen. Dit lijkt me wel een goede aanpak:

Gewoon opbouwen toch. Is zonde als je gelijk zo voluit gaat dat je weer paar trainingen moet overslaan vanwege de spierpijn

Gewoon opbouwen toch. Is zonde als je gelijk zo voluit gaat dat je weer paar trainingen moet overslaan vanwege de spierpijn
Klinkt gemakkelijker dan het is. Je wilt namelijk ook niets laten liggen. Dus opnieuw op zoek naar een goede balans om te groeien.

Beetje in een jubelstemming, want zojuist mijn voorlopig laatste thuistraining gedaan met de elastiekjes van de Action. Man o man, wat ben ik daar vaak met een gezonde tegenzin aan begonnen. Vanaf morgen weer 'the real stuff'!

Terug
Naar boven