Fitness Seller

Age is just a number

Was jij niet degene die alles met havermout en clean eten deed en een krentebol al "niet clean" vond?
Kan me vergissen hoor :o dan heb ik niets gezegd.

Maar kan je niet wat koolhydraten vervangen door vetten? Dan kom je zonder meer volume ook al hoger in kcal.
Of een keer pindasaus ergens bij. Stuk chocolade/ hand noten ipv iets nemen.

Zoek het in simpele dingen. Weet zelf hoe het is om +3500 te eten en overvol te zitten... en ik ben kleiner, lichter, niet actief en vrouw :(

Precies wat ik zeg. Op een gegeven moment kom ik op een punt dat ik niet meer aankom, terwijl ik elke dag me comfortabel vol eet. Om mijn gewicht te laten laten blijven stijgen, zal ik dan met tegenzin meer moeten gaan eten. Geforceerd dooreten dus. Ik heb dit ook al vaker aangekaart in de ruim 9 jaar dat ik op dit forum zit.
Tussen comfortabel en geforceerd zit nogal een verschil. Als het goed is, is je training ook niet comfortabel.

Weet je waar je precies tegenaan botst? Is het hoe groot je maaltijden worden? Vergeet je makkelijk te eten? Staan bepaalde dingen je na verloop van tijd tegen? Verlies je je motivatie zodra je de 72 kg bereikt? Ect.

Als je weet waar je tegen aan botst, dan is er ongetwijfeld iemand die het herkent en goede tips heeft. Maar je bent zelf de enige die weet wat het voor jou moeilijk maakt.

• Topic Starter Topic Starter
De contest is afgelopen, dus ga ik hier weer verder met loggen. Het plan is de bulk door te trekken tot voorjaar 2022. Ben nog aan het nadenken over de vorm waarin ik deze log ga gieten, want ik betwijfel of iedereen zit te wachten op dit soort gedetailleerde gegevens zoals hieronder, minimaal 5x per week? Training begon meteen met een flinke tegenvaller. De rug vond 52½ kg squats vandaag geen goed idee, dus ik heb een stap terug gedaan naar 40 kg. :(

Maandag 4-10-2021: Legs

EquipmentOefeningSets, reps, gewicht
barbellbox (34,6 cm) squat, high bar, paused4x10x40
barbellromanian deadlift4x10x70
machine (grey)leg press, constant tension4x15x70
machine (grey)seated leg curl10,11,12,13x100 LBS
machine (grey)seated leg extension, unilateral, paused4x14x55 LBS
machine (grey)standing calf raise, unilateral15,15,14,14x15
machine (grey)leg abduction4x15x125 LBS
machine (grey)leg adduction12,13,14,15x175 LBS
machine (black)seated calf raise, paused15,14,13,13x50

Ben nog aan het nadenken over de vorm waarin ik deze log ga gieten, want ik betwijfel of iedereen zit te wachten op dit soort gedetailleerde gegevens zoals hieronder
Je hebt een log ook grotendeels voor jezelf hé! Je voortgang bijhouden en mogelijk een stok achter de deur.
Als iemand hier t niet interessant vind oid dan is diegene niet verplicht te volgen. Dat is een keuze.
De mensen die je willen volgen blijven gewoon meelezen.

Het besluit is wat jij wil en voor jezelf. ;)

IN en mooie titel😜

Qua trainingsplit blijf ik op dezelfde manier doorgaan als tijdens de contest:
(legs, pull, push, rust) repeat

Vorige pull training (weer) begonnen met pull ups, bent over rows en shrugs. Shrugs heb ik nog nooit gedaan, maar leek me wel een mooie toevoeging voor de rug omdat ik geen deadlifts doe.

Dinsdag 5-10-2021: pull

EquipmentOefeningSets, reps, gewicht
---pull up7,7,7,7,7,9xBW
barbellbent over row6x10x42½
machineshrug6x10x11¼
cablelat prayer met dubbele rope, supinated grip6x12x45 LBS
machinebiceps curl, unilateral16,14,12,11x10
cableface pull, paused4x16x50 LBS
machinerear delt fly, paused4x12x100 LBS
machineback extension20x130,145,160,175 LBS

Kan je niet beter gewoon een maandje niet trainen maar gewoon vreten?

Wat zouden de voordelen zijn van een maandje niet trainen?
Dat je misschien wat aankomt? Waar je nogal moeite mee hebt? Makkelijker over je calorieverbruik komen enzo

Want extra eten gaat hem niet worden bij jou dat is wel duidelijk nu.

Laatst bewerkt:
Maar een maandje stoppen met trainen is dan toch geen duurzame oplossing?
Nee klopt maar dan kom je hopelijk wel wat aan wat je ook graag wilt toch? En dan misschien wat minder sporten?
Of gewoon echt meer eten dan dat je nu doet maar je eet al vrij veel dus dat zie ik ook niet gebeuren 😐

Of als je het zo ook goed vind dan is het ook geen probleem maar ik dacht dat je wat wou aankomen. 😅

Kan je niet beter gewoon een maandje niet trainen maar gewoon vreten?
O.K.
Geef me nog even 1 of 2 dagen om goed na te denken over uw advies. Ik vind het nogal wat om de sportschool een maand links te laten liggen, omdat ik het ook wel belangrijk vind mijn kracht een beetje op peil te houden. Gewoon domweg veel vreten en niet sporten is qua gezondheid niet het beste, lijkt me zo.

Laatst bewerkt:
Misschien wat meer de 80/20 regel aanhouden en de "voor jouw gevoel" slechte/ongezonde voeding wat meer opnemen in je schema.
Meer noten/olie/pindakaas/kaas/volle zuivel/ pure chocolade en een keer een reep of hamburger of friet oid een keer nemen....

O.K.
Geef me nog even 1 of 2 dagen om goed na te denken over uw advies. Ik vind het nogal wat om de sportschool een maand links te laten liggen, omdat ik het ook wel belangrijk vind mijn kracht een beetje op peil te houden. Gewoon domweg veel vreten en niet sporten is qua gezondheid niet het beste, lijkt me zo.

Durf jij wel aan te komen trouwens?

Durf jij wel aan te komen trouwens?
Natuurlijk wel. Ik ben naar de sportschool gegaan om sterker en gespierder, dus zwaarder te worden. Anders was ik wel duursporter gebleven. Ik heb inmiddels wel besloten om gewoon door te gaan met trainen. Van een maand fysiek niets doen zou ik doodongelukkig worden. Ik sport al bijna 30 jaar bijna dagelijks en de periodes dat ik noodgedwongen door blessures niets kon doen, waren niet fijn.

Misschien wat meer de 80/20 regel aanhouden en de "voor jouw gevoel" slechte/ongezonde voeding wat meer opnemen in je schema.
Meer noten/olie/pindakaas/kaas/volle zuivel/ pure chocolade en een keer een reep of hamburger of friet oid een keer nemen....
Ik zat te denken... Misschien moet ik elke dag een chocoladeletter gaan eten (100 gram puur). Als de rest dan 'clean' is, haal ik de 80/20 regel nog steeds. Maar ik moet wel zeggen dat ik dan flink uit m'n comfort zone zou gaan, qua ongezond eten...

Terug
Naar boven