MuscleMeat

Age is just a number

Ik zat te denken... Misschien moet ik elke dag een chocoladeletter gaan eten (100 gram puur). Als de rest dan clean is, haal ik de 80/20 regel nog steeds. Maar ik moet wel zeggen dat ik dan flink uit m'n comfort zone zou gaan, qua ongezond eten...
Wat is er dan ongezond aan pure chocola?

Ik zat te denken... Misschien moet ik elke dag een chocoladeletter gaan eten (100 gram puur). Als de rest dan 'clean' is, haal ik de 80/20 regel nog steeds. Maar ik moet wel zeggen dat ik dan flink uit m'n comfort zone zou gaan, qua ongezond eten...
Ik herken je probleem. Probeer jezelf er overheen te zetten. Zodra je wat minder clean eet en juist daardoor wel aan gaat komen zul je merken dat de negatieve effecten van de “ongezonde” voeding nauwelijks te merken zijn en significant minder sterk zijn dan de voordelen van gewichtstoename.

• Topic Starter Topic Starter
Wat is er dan ongezond aan pure chocola?
Veel verzadigd vet en veel suiker. Dit is de pure chocoladeletter van Verkade bij de Appie:

Screenshot 2021-10-06 at 13-15-54 Verkade Chocoladeletter puur bestellen ah nl.png

Krijg je elke dag een hele chocoladeletter wel weg dan?

Zou daar snel op uitgekeken zijn

Met twee eetlepels olijfolie (270 kcal) en twee handjes noten á 50 gram (325 kcal) heb je al meer calorieen binnen dan met 100 gram van die chocolade.
Veel eenvoudiger om in je voedingspatroon op te nemen en ook nog veel rijker van waardevolle voedingsstoffen.

Just saying.

Met twee eetlepels olijfolie (270 kcal) en twee handjes noten á 50 gram (325 kcal) heb je al meer calorieen binnen dan met 100 gram van die chocolade.
Veel eenvoudiger om in je voedingspatroon op te nemen en ook nog veel rijker van waardevolle voedingsstoffen.

Just saying.
Klopt, maar het zou ook goed zijn als hij eens nadenkt over wat ongezond voedsel nu echt ongezond maakt.

• Like
Waarderingen: Pren
Klopt, maar het zou ook goed zijn als hij eens nadenkt over wat ongezond voedsel nu echt ongezond maakt.

Daar heb je ook een punt, maar het belangrijkste is nu genoeg calorieen binnen krijgen. En op de manier die ik noem is dat zowel psychologisch als fysiek een stuk makkelijk voor @imnewhere

Hem forceren om ver buiten zijn comfortzone te gaan wordt geen succes. En volgens mij is dat nog niet nodig zolang hij niet gediagnosticeerd wordt met anorexia.

Daar heb je ook een punt, maar het belangrijkste is nu genoeg calorieen binnen krijgen. En op de manier die ik noem is dat zowel psychologisch als fysiek een stuk makkelijk voor @imnewhere
Hem forceren om ver buiten zijn comfortzone te gaan wordt geen succes. En volgens mij is dat nog niet nodig zolang hij niet gediagnosticeerd wordt met anorexia.
Meer noten eten is al vaak geadviseerd, maar dat doet hij blijkbaar ook niet.

Noten snap ik nog wel, krijg ik ook niet weg. @Japio olijfolie is inderdaad een goede tip. Probeer dat met het koken ook zoveel mogelijk te gebruiken, laat het tracken dan ook maar zitten, gewoon extra scheutjes over je vlees gooien, tikt wel aan. Zelfde voor suiker / volle melk in de koffie of thee of whatever je drinkt. Beetje slagroom over de kwark heen. Er zijn zoveel kleine dingetjes waarvan we tegen dikke mensen zeggen “als je dat en dat weglaat scheelt dat al zo veel,” die dingetjes kun jij allemaal wél gebruiken.

Als je zorgt dat je 3000cal clean eet en trackt, daarnaast nog eens 500cal minder clean eet en trackt en daar bovenop nog eens die kleinigheidjes toevoegt kom je al een heel eind.

Krijg je elke dag een hele chocoladeletter wel weg dan?

Zou daar snel op uitgekeken zijn
Waarom perse een letter? Repen puur zijn er in zat varianten. Gewoon puur, extra puur, puur met hazelnoot, puur met amandelen, puur met sinasappel etc...
Dus varieer dan is t prima te doen :)

Wat ook goed te doen is: schaaltje met 2 a 3 eetlepels olijfolie, beetje zout en daarin vers afgebakken broodje deppen. Lekker, makkelijk en hoog in kcal.

Waarom perse een letter? Repen puur zijn er in zat varianten. Gewoon puur, extra puur, puur met hazelnoot, puur met amandelen, puur met sinasappel etc...
Dus varieer dan is t prima te doen :)
Geen speciale reden. De chocoladeletters liggen weer overal in de winkels, vandaar deze ingeving. En ik vind pure chocolade erg lekker, dus dat maakt de drempel om het toch te nemen een stuk lager. Maar inderdaad, elke dag dezelfde chocoladeletter zal op een gegeven moment wel gaan tegenstaan. Als ik vanavond begin met de A, ben ik 31 oktober bij de Z. :cool:

Schaaltje choco pinda's of M&M's zijn overigens ook goede opties.

Geen speciale reden. De chocoladeletters liggen weer overal in de winkels, vandaar deze ingeving. En ik vind pure chocolade erg lekker, dus dat maakt de drempel om het toch te nemen een stuk lager. Maar inderdaad, elke dag dezelfde chocoladeletter zal op een gegeven moment wel gaan tegenstaan. Als ik vanavond begin met de A, ben ik 31 oktober bij de Z. :cool:
Je hebt ze in pure chocolade, pure chocolade met hazelnoot, pure chocolade met zeezout en amandelen (zag ik laatst). Dan kan je iig door tot kerst. Dan liggen de paaseitjes er weer :D
Ik heb een periode van 3 maanden elke dag 2 reepjes van 75 gram gegeten. Dat was lang en veel. Maar het was goed te doen :)

Pepernoten zijn er nog.

Woensdag 6-10-2021: Push

EquipmentOefeningsets x reps x gewicht
barbellincline bench press, paused4x8x42½
dumbbellbench press4x8x24
barbellhalf kneeling landmine press4x10x6¼
machine (black)converging chest press, paused4x9x17½
machine (grey)assisted dip4x9x(-25) LBS
machine (grey)chest fly, double paused4x11x160 LBS
machine (grey)lateral raise, paused15,13,12,12x60 LBS
machine (black)triceps extension20,17,16,15x17½

En omdat niet iedereen de 'half kneeling landmine press' kent, filmpje:
(Deze is veiliger voor m'n onderrug dan de OHP)

Squat wordt nog steeds flink beperkt door de onderrugblessure.
RDL nu voor het eerst met straps (eerste werkset nog zonder)

Vrijdag 8-10-2021: Legs

EquipmentOefeningSets, reps, gewicht
barbellbox (34,6 cm) squat, high bar, paused10x40,42½,45,47½,50
barbellromanian deadlift4x10x72½
machine (black)leg press, constant tension15x70, 3x14x75
machine (grey)seated leg curl13,13,12,13x100 LBS
machine (grey)seated leg extension, unilateral, paused4x14x55 LBS
machine (grey)standing calf raise, unilateral4x15x15
machine (grey)leg abduction4x15x130 LBS
machine (grey)leg adduction4x11x175 LBS
machine (black)seated calf raise, paused15,15,14,13x50

Ik heb nog steeds een haat/liefde verhouding met voeding tracken. Aan de ene kant weet ik dat dit de beste manier is om er voor te zorgen dat ik zeker weet dat ik in een overschot zit, maar de gedachte dat ik dit de rest van mijn leven zou moeten doen om niet weer terug te vallen, maakt het nogal moedeloos. Er moet toch een manier zijn om zonder te tracken toch resultaat te halen? In de jaren '60 had je geen digitale keukenweegschalen en tracking-apps, en toen lukte het bodybuilders toch ook om meer op gevoel te cutten en te bulken?

Terug
Naar boven