MuscleMeat

AJ's Powerlog

Ben je er wel zeker van dat die 23.7 kg die je net hebt bepaald, wel klopt?
Soms is de weegschaal ook niet goed.

Klotezooi ben er zojuist achter gekomen dat de 25 kg schijven van Helisports niet kloppen. Wanneer je 2 schijven van 25 kg aan de stang heb lift je in werkelijkheid 2,5 kg minder. Shitzooi! Wat zal ik er mee doen, maar gewoon 2,5 kg van het totaal halen als ik die schijven gebruik?
Wat een rommelschijven zeg... maakt niet uit je zolang je maar progressie maakt. 2.5 van je notities afhalen dan maar ;)

• Topic Starter Topic Starter
Ben je er wel zeker van dat die 23.7 kg die je net hebt bepaald, wel klopt?
Soms is de weegschaal ook niet goed.
Wat een rommelschijven zeg... maakt niet uit je zolang je maar progressie maakt. 2.5 van je notities afhalen dan maar ;)

Ja weet het zeker. Vond het verschil tussen de 20 en 25 kg al zo klein. Vandaar ook nagewogen. Vanaf vandaag dus overal 2,5 kg van mn gewichten afgehaald. In het logje van vandaag is de 2,5 kg al in mindering gebracht. Het is wel echt klote met rekenen moet ik zeggen, maar mijn eergevoel zegt dat ik het moest doen.

Squat:
8*40 kg
5*80 kg
3*110 kg
3*115 kg
3*117,5 kg
3*120 kg
3*122,5 kg
3*125 kg
3*127,5 kg
3*130 kg

Heerlijk volume en cool dat die 130 nog lukte. Zat daar ook nog wel wat in de tank. Oude PR is 4*127,5 kg. Die gaat er nu dik aan. Kan niet anders. Wordt nu alleen wel lastiger om hier de 150 kg te gaan halen in de aankomende maxweek. Extra stimulans om flink te gaan knallen dan.

Stiff Legged Deadlift:
8*87,5 kg
8*97,5 kg
8*102,5 kg

Lying Leg Curls:
13*35 kg
2*10*35 kg

Besloten om extra quadwerk achterwege te laten. Genoeg volume zo met de Squats. En voel ook dat ik over het randje zat qua herstel.

Ab Rollouts:
3*2*BW
2*1*BW

Op de manier van Neet, oftewel op de tenen. Het was 1 echt te zwaar en daardoor was de mmc echt nul. Voorlopig gewoon nog echt veel te zwaar.

Rating: 7,5/10

Squats voelden lekker! Gaat een mooie PR aankomen! :)

Ab Rollouts:
3*2*BW
2*1*BW

Op de manier van Neet, oftewel op de tenen. Het was 1 echt te zwaar en daardoor was de mmc echt nul. Voorlopig gewoon nog echt veel te zwaar.

Als je serieus bent over PL, kun je dit soort termen beter niet gebruiken.

Squats voelden lekker! Gaat een mooie PR aankomen! :)

Succes met de PR!

Lullig van de schijven dan, ook misleiding van de fabrikant.

Jammer van de AB wheels, misschien kan je hem op de knieeen zwaarder maken door een rugzakje met een klein gewicht om te doen.

Hoezo? Misschien voelde hij wel alles behalve zijn abs. :D

Hahaha deze opmerking moest wel komen. Wordt er in de PL-kringen eigenlijk core assistance gedaan naast het reguliere werk?

Succes met de PR!

Lullig van de schijven dan, ook misleiding van de fabrikant.

Jammer van de AB wheels, misschien kan je hem op de knieeen zwaarder maken door een rugzakje met een klein gewicht om te doen.

Zijn gewoon bodyenfitshoppraktijken dit. Balen dit!

Squat ging weer lekkah AJ! Je PR wordt binnenkort verbeterd zo te zien :D

Squat ging weer lekkah AJ! Je PR wordt binnenkort verbeterd zo te zien :D

Daar gaan we alles aan doen ja :)

Week 2, training 3 Volume week

Paused Bench Press:
10*20 kg
6*50 kg
4*70 kg
4*75 kg
4*80 kg
4*85 kg
4*87,5 kg
2*4*90 kg
4*92,5 kg

Not bad

Pull Ups:
12*BW
2*9*BW
7*BW

Military Press:
6*50 kg
6*55 kg
3*6*60 kg

Dumbell Row:
12*35 kg
10*35 kg
2*8*35 kg

Incline Dumbell Press:
8*32,5 kg
6*32,5 kg
8*27,5 kg

Barbell Curl:
12*32 kg
10*34,5 kg
9*37 kg

Rating: 7/10

Prima :)

Nette training AJ

Hahaha deze opmerking moest wel komen. Wordt er in de PL-kringen eigenlijk core assistance gedaan naast het reguliere werk?

Ja hoor, dat komt gewoon voor. Sommigen zweren er zelfs bij als methode om DL / SQ omhoog te krikken. Alleen is zoals je in deze voorgaande zin ook ziet het doel heel anders; het doel is direct om een lift te ondersteunen en beter te maken.

Thx! :)

Ja hoor, dat komt gewoon voor. Sommigen zweren er zelfs bij als methode om DL / SQ omhoog te krikken. Alleen is zoals je in deze voorgaande zin ook ziet het doel heel anders; het doel is direct om een lift te ondersteunen en beter te maken.

Bedoelde het meer om het feit dat ik het idee had dat mijn core hier nou niet bepaald beter van werd. En ja dan in krachttermen.

Had vanvond een keer echt geen zin. Hele week al keihard gewerkt en vandaag was het helemaal keihard aan de bak. Onderarmen en onderrug waren al finaal gesloopt. En dan moeten Deadliften. Besloten om maar alleen de DL en de SQ te pakken. Energielevel was echt nul. Het kwam er ook echt niet uit vandaag

Lb:

Sumo-Deadlift:

6*70 kg
6*90 kg
2*120 kg
4*2*155 kg

2 van de 4 trok ik met bolling. Onderrug had heel veel moeite om in de goede houding te komen. Gewoon weg gesloopt. Ook rete zwaar. Kon geen rep meer bij.

Squat:
6*70 kg
6*100 kg
6*105 kg
3*6*110 kg

Rating:
5/10

Toch blij dat ik ben gegaan en volgende week lekker weer het studentenleventje in :)

Week 3, training 1

Paused Bench Press:
10*20 kg
6*50 kg
4*70 kg
3*5*92,5 kg (PR!)

Hoopte dat ik er een 5'je uit kon halen. Super dus. Wordt sterker op de bank met dit schema, dat blijkt.

Pull Ups:
6*BW
6*BW+12,5 kg
6*BW+17,5 kg
5*BW+17,5 kg

Military Press:
6*60 kg
6*62,5 kg
5*67,5 kg (PR!!!)

MP wordt echt een pak sterker zo van het hogere volume. Gaan voor de 80 kg of meer in de maxweek.

Dumbell Row:
6*37,5 kg easy
2*6*42,5 kg

En alweer klaar. Week 3 van dit schema is echt chill. Weinig oefeningen en overal lekker hard gaan.

Beter dan gedacht allemaal!

Goede progressie met de MP dude! 7,5kg erbij ten opzichte van de vorige keer is niet niks! :thumbs: Lekkere PR's. :lifter:

Laatst bewerkt:
Goede progressie met de MP dude! 7,5kg erbij ten opzichte van de vorige keer is niet niks! :thumbs: Lekkere PR's. :lifter:

Dat was een 3*6 he en niet tot de max :)

Week 3, training 2

Voor de train nog veel leg soreness. Dit hinderde me gelukkig totaal niet, integendeel zelfs.

Sumo Deadlift:
5*1*152,5 kg

Easy en techniek was vandaag gewoon eens over 5 sets goed. Gebruikte nu de techniek van Pulling the slack out of the bar. Dit hielp voor mijn gevoel al een hoop in tightness. Op de semi zware gewichten lijk ik de techniek nu te beheersen.

Squat:
6*70 kg
3*100 kg
6*122,5 kg (evenaring PR, squat als eerste oefening)
6*127,5 kg (PR!!!!)
4*132,5 kg (PR!!) https://youtu.be/jy4j8T_rzZA

Wollah! Ziek blij hier mee!! Diepte was naar mijn mening prima en mijn 4RM met 5 kg verhoogd, toppie!

Ga nu echt voor de 150+ kg op de Squat over 3 weken! :)

En de training was alweer klaar. In week 3 worden alleen de hoofdoefeningen gedaan. Ook wel lekker moet ik zeggen :)

Rating: 9/10

Flinke PR op je SQ +10kg

Thx! :D Squat gaat lekkoe. Morgen 135 kg uitreppen. Ga voor minstens 4.

Week 3, training 3

Paused Bench Press:
3*4*95 kg (VPR)

Gematigd tevreden. Faalde in de 2e set op de 5e rep. Af en toe is het lastig inschatten of ik nog een rep extra kan. Moet ik beter in worden. Volgende benchtrain hopelijk 3*100 kg.

Pull Ups:
6*BW
6*BW+12,5 kg
2*6*BW+17,5 kg

Military Press:
6*60 kg
6*62,5 kg
4*70 kg (PR!!!)

Vet!! Op naar de 80+ in de maxweek.

Dumbell Row:
6*37,5 kg (veertje)
2*6*42,5 kg

En klaar. Jammer van die faal op de bank, maar aangezien dat ik daarna gewoon nog een 4'tje haalde met 95 en vooral de MP daarna erg goed ging ging toch nog ruim tevreden.

---------- Toegevoegd 4 September 2015 om 05:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst 3 September 2015 om 19:45 ----------

Hier nog video van de Military Press PR:https://youtu.be/4-NyDWZ4Bpc

Gaat lekker, je blijft er regelmatig PR's uitknallen ;)
MP ziet er goed uit.

Ik zei toch dat je lekker ging met de MP! Goed filmpje ook en lekker de laatste rep er nog uitgeperst :thumbs:

Mooie PR hoor. Techniek zit nog wel goed op dit gewicht :thumb:

Gaat lekker, je blijft er regelmatig PR's uitknallen ;)
MP ziet er goed uit.

Thanx! Ben er nu achter dat meer volume draaien echt de key is.

Ik zei toch dat je lekker ging met de MP! Goed filmpje ook en lekker de laatste rep er nog uitgeperst :thumbs:

De 4e rep ging eigenlijk nog best vlot. Normaal zijn mijn laatste reps bijna altijd slomo-reps.

Mooie PR hoor. Techniek zit nog wel goed op dit gewicht :thumb:

Denk dat techniek wel oke zit ja :)

Week 3, training 3

Squat:
5*40 kg
5*67,5 kg
3*95 kg
2*107,5 kg
1*120 kg (belt om)
5*135 kg (PR!!!!)

Die Squatschoenen werken zo goed he, allerbastend! Zat nog te twijfelen om een 6e rep te doen, maar mijn gevoel zei hem terug te leggen. Theoretisch gezien is dit 157,5 kg. Dat zou me wat zijn zeg :)

Stiff Legged Deadlift:
5*70 kg
5*90 kg
8*110 kg (PR!!)

Erg tevreden over mijn techniek hier. Hamstrings gaan ook goed. Hams zijn normaal gesproken echt een kriem voor me.

Rating 8/10

Week 3 is een semi recovery week. Heerlijk is dat. Geen hypertrophy oefeningen en lekker knallen op de oefeningen die er zijn. Zie nu al weer uit naar de volgende week 3 :D

Terug
Naar boven