MuscleMeat

Alea iacta est (Hummer's log 2011)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
krampen kan aan zooveel liggen maar tekorten die krampen kunnen voorkomen zijn.
Gebrek aan natrium, zink, calcium (kalk) en/of magnesium
Gebrek aan vitamine D, E en/of B-vitamines
en wat ook van belang kan zijn in je geval, als je veel zweet tenminste
Overmatig zoutverlies (o.a. door transpiratie)

maar er zijn natuurlijk nog tig andere dingen die kramp kunnen veroorzaken.

Laatst bewerkt:
Squat:
10x Bw
10x20
5x60
5x80
5x100
3x120

Bankdrukken:
20x20
5x60
5x90
5x110
3x140
1x160 shirt
1x170 shirt
20x100

Geen tijd meer voor Deadlifts omdat ik naar een verjaardag moet.
Maar die zijn dan voor de volgende keer.

Squats gingen goed na de 4de set.
De eerste sets deed mijn rechterknie wat raar (warm en beetje pijnlijk)
Niet voor 5x120 gegaan uit angst voor de spierpijn die gaat komen...
:gay: I know... :o
Afgelopen dagen echt veel last gehad van die eerste keer Squats.

Bankdrukken ging redelijk, want alleen bij de 170 voelde ik mijjn borst wat opspelen.
Ik was niet sterk vandaag maar ben bewust oook een beetje onder de max gebleven ivm de blessure aan mijn borst.
20x100 was genoeg voor vandaag.
Ik had er nog wel wat reps uit kunnen grinden, maar zag daar even niet zo het nut van in.
Die 30x van tymen kan ik (nog) niet in ieder geval. ;)

Ik wil een beetje mijn vertstand gebruiken zodat ik toch aan de wedstrijd mee kan doen de 5de.
Proberen om een (beperkte) peak te hebben op de wedstrijd ipv in een training.
Maar al met al is de voorbereiding weer flinmk klote natuurlijk!

Afgelopen vrijdagavond weer eens flink op stap geweest, en dat ga je toch ook voelen op mijn leeftijd.
Vroeger zette ik dan soms mijn beste trainingen neer, maar die tijd is voorbij kan ik melden.
Nu ben ik na zo'n avond eigenlijk alleen maar héél moe... ;)

Mooie verstandige training John. Dat squatten gaat steeds gemakkelijker, let maar op. Effe door een zure apel van een half jaartje heen en je gaat het nog leuk vinden ook. Pijn aan mijn knieën heb ik in het begin ook vaker gehad. Misschien eens denken over een paar goede kneewraps of zoals ik ook wel eens doe een bandje sporttape net onder of boven je knieschijf plakken.

Verstandige training man.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.164
Netjes gebankt!
Slim je ff in te houden ivm je blessure:)
Ja man, "verstandig" is my middle name! ;)
je hebt een epic conditie jonge, als jij lam, dit de volgende dag wegkrijgt..

ik heb soms ook krampen, gister in borge rook de hele tijd door kramp..maja bij mij komt et door liters koffie/redbull..en heel warm weer..ma das gewoon me eigen schuld

maar magnesium helpt goed..en het schijnt dat magnesium in poedervorm ofzo..in bad nog beter is?? end aar dan dus in gaan liggen..
In bad zou ik dat wel volhouden!
Maare... tussen het zuipen en de training zat wel een dag meer... ;)
goed gebankt hum
tja ik kan het me voorstellen van die specificaties
ik heb liever een vaste opstelling , bevalt me nog goed
Thanks man.
Een laptopje kun je nog eens mee naar bed nemen éh?! ;)
krampen kan aan zooveel liggen maar tekorten die krampen kunnen voorkomen zijn.
Gebrek aan natrium, zink, calcium (kalk) en/of magnesium
Gebrek aan vitamine D, E en/of B-vitamines
en wat ook van belang kan zijn in je geval, als je veel zweet tenminste
Overmatig zoutverlies (o.a. door transpiratie)

maar er zijn natuurlijk nog tig andere dingen die kramp kunnen veroorzaken.
Inderdaad, maar ik zal eens beginnen met de A.D.A.M. vitamines te bestellen.
Nadat ik het 5/3/1 for powerlifters besteld hebt! :D
Daar staat een hoofdstuk in voor ouwe knarren!!!! :rocknana:
Mooie verstandige training John. Dat squatten gaat steeds gemakkelijker, let maar op. Effe door een zure apel van een half jaartje heen en je gaat het nog leuk vinden ook. Pijn aan mijn knieën heb ik in het begin ook vaker gehad. Misschien eens denken over een paar goede kneewraps of zoals ik ook wel eens doe een bandje sporttape net onder of boven je knieschijf plakken.
Ja, even volhouden inderdaad.
De gewichten intereseren me wat minder eigenlijk.
Gewoon proberen op diepte wat te blijven opbouwen.
En hopelijk al heel vlug zonder daarna 3 dagen kreupel te zijn!!! :eek:
Mijn ervaring is ook dat mijn knieën er alleen maar beter van worden.
Thanks, my friend.
Vandaag of morgen (spreekwoordelijk, niet letterlijk!) ga ik die 30x100 (ook) een keer doen! ;)

5/3/1 voor powerlifters met een speciaal hoofdstuk voor oude knarren, het zal me benieuwen...wellicht ook iets voor hemzelf inmiddels? Heb ergens gelezen dat ie niet meer zo actief is als powerlifter en het tegenwoordig meer heeft met het "lichtere werk" ;)

Oja...inderdaad verstandige training!

• #1.166
Nou ja, de jaren zullen hem ook wel inhalen inmiddels.
Maar ik vind zijn boeken en artikels altijd wel goed.
En hij schrijft heel humoristisch vind ik!

• #1.167
Wendler 5/3/1

Bankdrukken:
10x20
5x60
5x80
3x110
5x130
3x140
1x160
1x165 met spot van Nick... :o

Ik dacht hem wel te kunnen hebben, maar Nick dacht er anders over en greep lichtjes in.
Achteraf gezien beter de 160 gelaten voor wat hij was, en gelijk de 165 geprobeerd.
Dat zou wel gelukt zijn.
Al met al ben ik dus geen bal opgeschoten sinds de laatste wedstrijd... :o
Maar goed, deze week wel redelijk goed geslapen de afgelopen dagen, maar wel bijna 50 uur gewerkt op 4 dagen, dus misschien wanneer ik helemaal uitgerust ben... :dunno:
Het is wel goed dat ik die 160 eigenlijk wel altijd kan, ook al ben ik zwak.
Vanmorgen voelde ik me trouwens "all time weak" dus viel de training nog wel mee.
Oh ja, ik ben ook 3kg afgevallen! :D

Sub Junior and Junior Men 83-93kg 27.5.2011
http://youtu.be/A-G3C368IKk

Open Man 93 kg 27.5.2011
http://youtu.be/yfquaysB2gg

Laatst bewerkt:
160kg is ook echt slapjes en valt me tegen van je ;)

Ik weet dat wij andere referentiepunten hebben dan de gemiddelde mens, maar het blijven toch gewichten die de gemiddelde mens nooit zal drukken!

Weet je al wat je doet volgende week zondag...raw of in shirt (of wellicht een combinatie)?

• #1.169
Ik ben lang van plan geweest om het allebei te doen René, maar er is wat twijfel op komen zetten de laatste dagen.
Nu voelde ik me de laatste dagen eigenlijk helemaal nergens toe in staat, dus dat "helpt" er niet echt aan natuurlijk...
Mijn plan was om mijn doel RAW van dit jaar te drukken (165kg) en dan in shirt nog even een mooie beurt neer te zetten waar ik verder mee kan.
In een ideale wereld zou ik graag een openingsbeurt van 165kg RAW doen, en dan het shirt aan en 190kg doen.
De 3de beurt kan ik dan even zien wat ik aandurf.
Maar 165kg is iets voor op een goede dag, anders mis ik hem...
Die 190kg in shirt zou te doen moeten zijn denk ik, maar is ook het maximale wat ik tot nu toe heb gedaan natuurlijk.
Eigenlijk zou ik deze wedstrijd moeten overslaan misschien, maar daar heb ik geen zin in.
Nick zei al dat ik de RAW beurten moet bewaren voor de RAW wedstrijd, maar ik weet het nog niet goed.
Gelukkig is het maar een hobby! ;)

ik weet dat ik nog een beginner ben in shirt, maar verstandig bekeken zou ik alle 3 beurten met shirt doen.

ik denk dat je dan het beste resultaat neerzet, je shirt gaat steeds beter zitten, en hoedanook is met anders dan zonder.
om die switch te maken middenin een wedstrijd is erom vragen niet optimaal te presteren.
mijn bescheiden persoonlijke mening.;)

160 bench is niks om je voor te schamen pik.
Die ga ik binnenkort ook nog eens proberen!

• #1.172
ik weet dat ik nog een beginner ben in shirt, maar verstandig bekeken zou ik alle 3 beurten met shirt doen.

ik denk dat je dan het beste resultaat neerzet, je shirt gaat steeds beter zitten, en hoedanook is met anders dan zonder.
om die switch te maken middenin een wedstrijd is erom vragen niet optimaal te presteren.
mijn bescheiden persoonlijke mening.;)
Je hebt misschien wel gelijk en wil ik weer te veel. ;)
Alles in shirt, ook al heb ik daar nog bijna niks in gedaan...
En dan later op de RAW wedstrijd gewoon 180kg drukken ofzo..? ;)
Sounds like a plan.
Ik overweeg het nog even, want mijn gedachten gaan een beetje heen en weer.
Maar da's door de onregelmatige diensten! :D

160 bench is niks om je voor te schamen pik.
Die ga ik binnenkort ook nog eens proberen!
Proberen..?
Meisjestaal!!!
Je gaat 'm gewoon doen, een paar keer. ;)

• #1.174
Kom eens naar Terneuzen en we zullen je eens naar onbekende hoogten duwen. ;)

logisch dat je je minder voelde met 3 kg lichter
dat heb ik nou altijd met mijn 91,5 kilo :D
je voelt je slapjes
toch wel sterk hoor hummer die 160

• #1.176
Thanks John.
Da's 3kg water bij mij hoor. ;)

Lijkt mij een onverstandige combinatie, eerst raw drukken en dan met je shirt aan. Je weet dat het wat tijd vergt voordat je shirt goed zit, je bent nog wat tijd kwijt met goed opwamen ermee... En je weet niet van tevoren hoeveel tijd er tussen je 1e en je 2e beurt zit. Kan best snel achter elkaar zijn, als ze weer in groepen gaan werken.
Ik zie niet in waarom je niet gewoon meteen in je 1e beurt je shirt niet aan zou doen? Je wilt uiteindelijk toch gewoon een zo hoog mogelijk aantal kilo's drukken dacht ik toch...?
Ik zou zeggen, 1e beurt 185/190, zoiets... Gewoon een stabiele beurt neer zetten... en dan op naar die 200!
Misschien van de week nog een keer met een shirt aan trainen, maandag of dinsdag?
Die RAW doelen voor dit jaar die kan je dan mooi in september halen op die RAW bankdruk wedstrijd.
En oh ja, lekker getraind.

lijkt mij een onverstandige combinatie, eerst raw drukken en dan met je shirt aan. Je weet dat het wat tijd vergt voordat je shirt goed zit, je bent nog wat tijd kwijt met goed opwamen ermee... En je weet niet van tevoren hoeveel tijd er tussen je 1e en je 2e beurt zit. Kan best snel achter elkaar zijn, als ze weer in groepen gaan werken.
Ik zie niet in waarom je niet gewoon meteen in je 1e beurt je shirt niet aan zou doen? Je wilt uiteindelijk toch gewoon een zo hoog mogelijk aantal kilo's drukken dacht ik toch...?
Ik zou zeggen, 1e beurt 185/190, zoiets... Gewoon een stabiele beurt neer zetten... En dan op naar die 200!
Misschien van de week nog een keer met een shirt aan trainen, maandag of dinsdag?
Die raw doelen voor dit jaar die kan je dan mooi in september halen op die raw bankdruk wedstrijd.
En oh ja, lekker getraind.

+1 ;)

Bankdrukken:
10x20
5x60
5x80
3x110
5x130
3x140
1x160
1x165 met spot van Nick... :o

Ik dacht hem wel te kunnen hebben, maar Nick dacht er anders over en greep lichtjes in.
Achteraf gezien beter de 160 gelaten voor wat hij was, en gelijk de 165 geprobeerd.
Dat zou wel gelukt zijn.

Heb je weer iets om naar uit te kijken John.

Mooie training trouwens;)

Mooie training! De boog kan niet altijd gespannen staan moatje.
Maar wat betreft de wedstrijd gewoon in shirt doen!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven