XXL Nutrition

Algemeen slowtalk log van Wasp

140 bench niceeee

• Topic Starter Topic Starter

Gefeliciteerd met je bench pr. Mooie mijlpaal

Lekker bench PR man!
Jelly as f**k...

Veel dank mannen. Hopelijk kan ik deze vorm nog even vasthouden, ik ben benieuwd of ik een 140 bench ook op het plankier na kan doen.

Vandaag de lichtste training van de week.

SQ
5 x 145
5 x 145
5 x 145
5 x 145

PBP
5 x 95
5 x 95
5 x 95
5 x 95

OHP
5 x 65
5 x 65
5 x 65
5 x 65

Pendlay
5 x 105
5 x 105
5 x 105
5 x 105

tuurlijk doe je dat ook op het plankier, lekker bezig

SQ
6 x 152,5
6 x 152,5
6 x 152,5
6 x 152,5

TGBP
6 x 102,5
6 x 102,5
6 x 102,5
6 x 102,5

OHP
6 x 70 PR
6 x 70
6 x 70 VPR

Niet echt zwaar nog ofzo. Beetje medium heavy.

BOR
6 x 90
6 x 90
6 x 90

Pull ups
6 x BW + 12,5
6 x BW + 12,5
6 x BW + 12,5

Laatst bewerkt:
nice dat je mijn squat reps verdubbeld

Lekker man dat je bij die laatste set squats er nog een schepje bovenop kon doen. Is die ohp al een pr trouwens? Ik meen me te herinneren dat je een tijd terug samen met mij die 70 ook voor minimaal 6 repte.

Lekker man dat je bij die laatste set squats er nog een schepje bovenop kon doen. Is die ohp al een pr trouwens? Ik meen me te herinneren dat je een tijd terug samen met mij die 70 ook voor minimaal 6 repte.

Wat, schepje bovenop? Oh, ipv ,5 ,6 getypt. Foutje. Dit zijn gewoon lichte volumes eerlijk gezegd, dus van een schepje er bovenop doen was geen sprake. Dat was 60 kilo toen, geen 70.

Wat, schepje bovenop? Oh, ipv ,5 ,6 getypt. Foutje. Dit zijn gewoon lichte volumes eerlijk gezegd, dus van een schepje er bovenop doen was geen sprake. Dat was 60 kilo toen, geen 70.

Nee was ook niet serieus bedoeld:p.
Oke, ik dacht dat je toen der tijd gewoon met mij mee deed. Sowieso netjes omdat je hem pas na je bench pakt.

Nee was ook niet serieus bedoeld:p.
Oke, ik dacht dat je toen der tijd gewoon met mij mee deed. Sowieso netjes omdat je hem pas na je bench pakt.

Jij was toen met 70 in de weer, maar omdat ik toen 5 dagen achter elkaar aan het trainen was wilde ik niet te hard gaan, dus ik had er telkens 10 kilo af gehaald. Ik weet nog welke dag je bedoelt inderdaad.

Vorige week donderdag:

Sumo DL, heel veel sets om techniek te oefenen. Heel heel heel veel. Het gaat steeds beter door hulp van Pleurklaat. Ik was eigenlijk al kapot na DL. Daarna:

PBP
3 x 110
3 x 110
3 x 110
3 x 110
3 x 110
3 x 110

CGBP
5 x 92,5
5 x 92,5
5 x 92,5

Paused squats
3 x 157,5
3 x 157,5
3 x 157,5
3 x 157,5
3 x 157,5

Toen 3 dagen werken op Lowlands. Vandaag maar even de lichtste training gedaan, ik had m'n benen en voeten aardig kapot gelopen.

SQ
5 x 145
5 x 145
5 x 145
5 x 145

PBP
5 x 97,5
5 x 97,5
5 x 97,5
5 x 97,5

OHP
5 x 65
5 x 65
5 x 65
5 x 65

Pendlay rows
5 x 105
5 x 105
5 x 105
5 x 105

Viel gelukkig mee, alles ging keihard. Ik voel wel m'n rug weer, dus ik twijfel weer over de SBD cup. Morgen even kijken hoe de zware training met sumo's voelt.

Laatst bewerkt:
Balen van de rugblessure man.
Is het een stekende pijn of meer zeurend/stijf gevoel?

Balen van de rugblessure man.
Is het een stekende pijn of meer zeurend/stijf gevoel?

Dat laatste. Als ik een poos rechtop loop begint het ook stijf aan te voelen. Het voelt gewoon zwak aan en met squat en bench heb ik er niet zoveel last van, maar ik voel het ook na deadlifts. Tijdens sumo's voelde ik niets, maar de dag erna heb ik er toch steeds weer last van. Ik denk dat ik wat hyperextensions extra ga doen om hopelijk de zwakke plek (onderrug) wat te versterken. Het blijft gewoon een zwakke plek op dit moment. 2 dagen heel veel lopen hebben er ook geen goed aan gedaan helaas. Even aanzien hoe het morgen is.

Niet extra last van rug door veel staan op het festival ? Ik heb dat iig altijd als ik lang heb moeten staan.

ah nvm dat zei je zelf ook al :roflol:

Niet extra last van rug door veel staan op het festival ? Ik heb dat iig altijd als ik lang heb moeten staan.

Ik weet niet of het door staan komt. Ik heb eigenlijk niet zo heel veel echt gestaan. Misschien is het dat ook wel, het is in ieder geval lopen, of staan. Of allebei. Ik weet het niet, maar het heeft er in ieder geval geen goed aan gedaan.

Dat laatste. Als ik een poos rechtop loop begint het ook stijf aan te voelen. Het voelt gewoon zwak aan en met squat en bench heb ik er niet zoveel last van, maar ik voel het ook na deadlifts. Tijdens sumo's voelde ik niets, maar de dag erna heb ik er toch steeds weer last van. Ik denk dat ik wat hyperextensions extra ga doen om hopelijk de zwakke plek (onderrug) wat te versterken. Het blijft gewoon een zwakke plek op dit moment. 2 dagen heel veel lopen hebben er ook geen goed aan gedaan helaas. Even aanzien hoe het morgen is.

Wat jij beschrijft ervaar ik ook erg vaak.
Bij mij zit probleem in gespannen heupflexoren en glutes
Doe nu vaak heupen stretchen en glutes rollen met lacrosse bal.
Pijn is nadat ik dat gedaan heb altijd zo goed als meteen weg.

Wat jij beschrijft ervaar ik ook erg vaak.
Bij mij zit probleem in gespannen heupflexoren en glutes
Doe nu vaak heupen stretchen en glutes rollen met lacrosse bal.
Pijn is nadat ik dat gedaan heb altijd zo goed als meteen weg.

Bij mij zit het echt puur in de onderrug. Ik weet het zeker omdat ik meerdere malen een fysio heb bezocht en hij dat bevestigt. Hij vond stijve / stroeve plekken in de onderrug (erector, vooral de rechter) en vond dat mijn onderrug ook relatief onderontwikkeld oogde vergeleken met de rest van m'n spieren. Wat ook wel een beetje klopt. Natuurlijk betekent massa niet per definitie ook kracht, maar toch. Ik ga er gewoon meer aandacht aan besteden en allicht toch maar weer eens langs.

Mja mja. Een training met ups en downs.

SQ
3 x 190
3 x 190
3 x 190
3 x 190
3 x 190 VPR

Best hard nog. What the fuark.

PBP
2 x 127,5
2 x 127,5
2 x 127,5
2 x 127,5
2 x 127,5

Ook hard. Maar toen...

Deadlifts. Het ging weer zwaar kut door last van m'n rug.
2 x 180
F x 200, kon door pijn niet doortrekken.
3 x 160
3 x 160
3 x 160
3 x 160

Wat hyperextensions (3 x 8 x BW) als herstel.

Pull ups
3 x BW + 20
3 x BW + 20
3 x BW + 20
3 x BW + 20
3 x BW + 20

f**k wat een bruute sq en bp. Wel erg kut van die deadlift. Verbaast me ergens wel dat je bij squats geen last van je onderrug hebt. Wellicht even helemaal geen zware conventionele dl's doen en alleen je sumo pulls zwaar doen?

f**k wat een bruute sq en bp. Wel erg kut van die deadlift. Verbaast me ergens wel dat je bij squats geen last van je onderrug hebt. Wellicht even helemaal geen zware conventionele dl's doen en alleen je sumo pulls zwaar doen?

Dit was sumo. Gaat ook niet meer. Squat en BP totaal geen last. Ik snap er zelf ook weinig van. Ik baal behoorlijk.

Terug
Naar boven