AndroidHealthClinic

Algemeen slowtalk log van Wasp

Je moet het denk ik niet zien als een competitie/wedstrijd. Maar wat vind je precies raar dan? Komen jullie trouwens ook met de Powerhouse Crew?

Je moet het denk ik niet zien als een competitie/wedstrijd. Maar wat vind je precies raar dan? Komen jullie trouwens ook met de Powerhouse Crew?

Weet ik nog niet, weet ook niet wat de anderen willen.
Ik heb t er al vaker met richard over gehad, mijn mening is dat als je zoiets organiseert (wat natuurlijk aan te moedigen is), je gewoon de standaard regels zou moeten hanteren. Ik snap dat t ook voor beginners is etc, maar het lijkt mij beter om het dan ook maar meteen goed aan te leren. Als je met een slingshot om mag benchen op zo'n meet, dan kan je net zo goed ook met boards gaan benchen. Het einde is toch zoek dan

• Topic Starter Topic Starter
Dank je pol0100. Ja WWE, soms train ik ook weleens tegen de verwachtingen in goed of slecht. Ik heb gevraagd of ik bij je underdogcrew mag komen, maar helaas werd ik weer eens niet toegelaten.

Hey andere Kodde, leuk om weer eens wat van je te horen man, is lang geleden! Wat betreft die wedstrijd sluit ik me vrijwel volledig aan bij Tymboo. Als ik zou gaan, dan zou ik het als een wedstrijdvoorbereiding gebruiken. Daarmee bedoel ik dat ik dan met signalen en normale regels 120 of misschien meer zou willen drukken om het trauma van de kwalificatie te vergeten en om meer ervaring te krijgen met het omgaan met wedstrijdsituaties. Echter, weinig zin om daar naartoe te gaan als mensen lekker bonksen, slingshot gebruiken, niet met hun kont op het bankje zitten en noem maar op. Hoewel het natuurlijk geen echte wedstrijd is, vind ik wel dat je gewoon eerlijke scores moet hebben, wat betekent dat iedereen in dezelfde omstandigheden drukt. Ik vind het wel een mooi initiatief, dat wel.

Vandaag UB 2:
Paused bench
3 x 5 x 100

Pull ups, BW
3 x 9

Strikte MP
3 x 8 x 60 VPR

Als WWE er niet was geweest dan had ik die laatste set niet meer gedaan. Dramatisch zwaar, maar toch gehaald.

Pendlay's
4 x 5 x 100
Volgende week weer 100 erop en dan 5 sets hiervan maken. Ik had het vandaag ook gekund, maar ik wilde nog zwaar dippen. En dus....

Dips
6 x BW + 20 PR
6 x BW + 20
6 x BW + 20 VPR

Nog wat gecurld en wat frontraises gedaan.

Hey andere Kodde, leuk om weer eens wat van je te horen man, is lang geleden! Wat betreft die wedstrijd sluit ik me vrijwel volledig aan bij Tymboo. Als ik zou gaan, dan zou ik het als een wedstrijdvoorbereiding gebruiken. Daarmee bedoel ik dat ik dan met signalen en normale regels 120 of misschien meer zou willen drukken om het trauma van de kwalificatie te vergeten en om meer ervaring te krijgen met het omgaan met wedstrijdsituaties. Echter, weinig zin om daar naartoe te gaan als mensen lekker bonksen, slingshot gebruiken, niet met hun kont op het bankje zitten en noem maar op. Hoewel het natuurlijk geen echte wedstrijd is, vind ik wel dat je gewoon eerlijke scores moet hebben, wat betekent dat iedereen in dezelfde omstandigheden drukt. Ik vind het wel een mooi initiatief, dat wel.

Jammer dat jullie er zo over denken, maar ieder zijn eigen mening natuurlijk!

ik kom volgen! :)

Niet negatief bedoeld. Maar wat vind de NPB er van dat jullie die wedstrijd organiseren ? Jullie zijn toch wedstrijdlifters.
Hoi Diaephi, bedankt voor je vraag. Ik zie niet zo goed in wat de NPB met het organiseren van een bankdrukmarathon te maken heeft. Ik zie jou vraag wel vaker langskomen maar zie het verband even niet.

Mogelijk is er verwarring rondom de term 'marathon'. Het bankdrukmarathon in kwestie geen wedstrijd maar een evenement waar mensen die graag bankdrukken aan elkaar (of aan zichzelf) laten zien waar ze toe in staat zijn. Als de een graag in een shirt drukt dan mag dat! Vind je het gaaf om met een slinger toch nog die 20kg extra te pakken. Hartstikke gaaf..

Sorry dat ik je logje weer bevuil met off topic gepraat Wasp. Je bank gaat goed trouwens de laatste tijd :D

Hoi Diaephi, bedankt voor je vraag. Ik zie niet zo goed in wat de NPB met het organiseren van een bankdrukmarathon te maken heeft. Ik hoor jou vraag wel vaker langskomen maar zie het verband even niet.

Mogelijk is er verwarring rondom de term 'marathon'. Het bankdrukmarathon in kwestie geen wedstrijd maar een evenement waar mensen die graag bankdrukken aan elkaar (of aan zichzelf) laten zien waar ze toe in staat zijn. Als de een graag in een shirt drukt dan mag dat! Vind je het gaaf om met een slinger toch nog die 20kg extra te pakken. Hartstikke gaaf..

Sorry dat ik je logje weer bevuil met off topic gepraat Wasp. Je bank gaat goed trouwens de laatste tijd :D

Ok ik dacht ten onrechte dat het meer een wedstrijd was. Ik weet dat je als NPB lid niet zomaar overal PL gerelateerde wedstrijden mag gaan doen, dus daarom dat er wat vraagtekens bij me opkwamen.

Maar over marathons heb ik geen verstand :rolleyes:

Hoi Diaephi, bedankt voor je vraag. Ik zie niet zo goed in wat de NPB met het organiseren van een bankdrukmarathon te maken heeft. Ik zie jou vraag wel vaker langskomen maar zie het verband even niet.

Geen probleem, meer spam is extra views, jwz. Haha, grapje. Een normale discussie kan hier wat mij betreft gevoerd worden zolang er maar geen trollposts enzo komen.

Beste Wasp,

Aangezien de discussie over de bankdruk marathon in jouw log wordt gevoerd, kan ik het niet laten mijn aandeel hierin bij te dragen.

@Tymboo; een beetje jammer van je reactie, ik kan me nog goed herinneren dat ook jij deze marathon heel serieus nam. Met bankdruk shirt, touch en go, aanmoedigingen van je gehele familie en vriendenkring, en wat hadden we het gezellig samen! Een leuke dag met veel sportieve prestaties waar je oprecht trots op mocht zijn.

Allereerst; de bankdrukmarathon is een krachtsport-evenement(je), waarin het sportieve samenzijn op de eerste plaats staat. Het feit dat er geen regels zijn, maakt het mogelijk dat iedereen en van elk niveau mee kan doen. Als je toch aan bepaalde powerlift-regels wilt houden, geeft dat alleen maar meer respect bij een goede beurt. Natuurlijk wordt een fitness-beurt ook gewaardeerd, maar de eer is aan jezelf. Daarnaast is het een mooie gelegenheid om aan vriend en vijand te laten zien hoeveel jij kunt bankdrukken. Voor mensen met wedstrijdambities kan dit evenement een eerste poging zijn om topprestaties te leveren onder spanning en de priemende ogen van het publiek.

Ten tweede; de bankdruk marathon hoort in een rijtje In de maand November wordt de legpress marathon georganiseerd (jij komt toch ook ;-)) En je proeft het misschien al, dit heeft niks met Powerliften te maken, maar alles met Strongman.
Stel ik de vraag; hoeveel mensen vragen zich af, mag ik wel deadliften bij een Strongman Event in verband met de NPB of welke andere Powerlift bond dan ook. Bij Strongman zijn ook meer zaken toegestaan dan bij Powerliften, denk aan liftingstraps, dubbellaags pakken en het liefst nog een paar grote wielen aan het halter, zodat het halter iets hoger ligt dan bij een reguliere lift.

O, en voor je het jezelf afvraagt, nee, ook bij de legpress marathon gelden geen powerlift regels.

Met sportieve groet, Richard

Ik heb mijn mening erover gegeven en zie verder t probleem absoluut niet. Heb ook gezegd dat ik t een prima initiatief vind, dus ik begrijp de reactie echt niet. Hoe ik daar weet ik t hoeveel jaar geleden over dacht doet daar niets aan af. Vond t toen hartstikke leuk en t zal ongetwijfeld nog steeds hartstikke leuk zijn.
Verder niet de plek om daar hier over te discussiëren.

Vandaag stevende ik af op een goede training, maar ik werd helaas getroffen door een (hopelijk niet ernstige) blessure. Aan de bovenkant van mijn enkel is een zwelling ontstaan die tijdens het trainen erger werd en steeds meer pijn ging doen, waardoor ik ongeveer een derde tot de helft van mijn training heb af kunnen maken. Geen idee wat het is of waar het van komt, hopelijk snel vanaf...

LB 2
Deadlift
3 x 205
3 x 205 VPR
4 x 205 PR + VPR

Zwaar, maar gewoon dikke PR's.

Diepe beltless paused squats
5 x 130
5 x 130 VPR
Toen ging het echt niet meer goed met m'n enkel. Gewicht eraf
5 x 120

Kloppingen op de zere plek, kon bijna niet meer lopen. Schoenen gewisseld, 140 aan de bar gehangen. Liep hem uit, begon met zakken maar ik kon echt niet door, ik ging kapot van de pijn. Toen gekapt en naar huis gegaan. :(

Het zit allemaal niet mee. M'n voet is dikker geworden, werd rood en ik kreeg lichte koorts. Meerdere keren naar de dokter geweest en waarschijnlijk heb ik OF een gewrichtsontsteking in de voet, OF op jonge leeftijd al jicht... 3 dagen op bed gelegen / niet kunnen lopen. Toch UB wezen trainen. Wel aangepast, want ik kan absoluut niets staand doen met mijn voet.

2 uur voor de training 4 ampullen bloed laten prikken, bijna geen legdrive kunnen gebruiken maar toch redelijk gebencht. Sterker nog, het was best een goede training naar omstandigheden.

paused bench:
5 x 90
5 x 92.5
5 x 95
5 x 100
3 x 100
3 x 100
5 x 90

Incline bench
6 x 5 x 70

Pull-ups
5 x BW + 10
5 x BW + 10
5 x BW + 10
5 x BW + 10
5 x BW + 10
5 x BW + 10
5 x BW + 5
5 x BW + 5
5 x BW

Daarna: 3 sets lichte frontraises, 3 sets tricep pushdowns.

Nice pull ups en goede bench gezien de omstandigheden want wat zag je voet er verrot uit zeg. Hopelijk trekt het snel bij.

Hopen op snel herstel van je voet. Idd goede bench & pullups.

Redelijk vervelende situatie K, beterschap!

pas zware yoke of yoke met rare schoenen gedaan toevallig ? Ik herken de klachten namelijk

Dank heren. En nee, doe ik nooit. Het is echt een ontsteking of een infectie, met koorts. Het is geen overbelasting door teveel druk ofzo.

Met m'n kapotte poot geprobeerd wat LB-meuk te doen.

Hyper extensions
5 x 10 x BW + 20

Leg extensions
9 x 5

Leg curl
5 x 5

5 sets buik.

Saaie klote BAALtraining. Gekeken hoe anderen aan het squatten en deadliften waren en ik was alleen maar boos.

Terug
Naar boven