MuscleMeat

Algemeen slowtalk log van Wasp

Mooi die bench!

Nette abs en onderrug

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.144
Gare kut training vandaag

DL
1 x 220
1 x 240
F 260

Hard los, daarna verloren onder de knie. Geen idee waarom precies, kon gewoon geen spanning houden ofzo.

Algemene gaarheid allang toegeslagen, kon geen f**k meer trekken,
3 x 200
3 x 200
3 x 200
3 x 200
3 x 200
3 x 200

Paused beltless
3 x 160
3 x 160
3 x 160

Paused bench
3 x 120
3 x 120
3 x 120
3 x 120
3 x 120

Close grip
5 x 100
5 x 100
5 x 100

Paused SQ
3 x 180
3 x 180
3 x 180

klaar, gaar en kapot

wesp out

groetjes van gefrustreerde wesp

balen van die fail.

240 ging wel goed dan neem ik aan als je de stap naar 260 genomen hebt.

geen filmpjes?

it is what it is. Die dagen zitten er tussen.

• #1.148
it is what it is. Die dagen zitten er tussen.

Het is denk ik wel meer dan dat. Ik heb de afgelopen ~5 a 6 weken wel erg veel gedaan en nooit meer dan 1 dag rust tussen de trainingen gehad. Ik had al een pomp in m'n borst bij opwarmen voor de bench en heel m'n lichaam voelt verrot. Volgens mij moet ik ook even iets meer rust pakken. Morgen nog liften en dan eens een weekend echt helemaal niets doen en desnoods 1 weekje iets lichter trainen. Nu nog wel wat tijd om dat te doen.

• #1.149
balen van die fail.

240 ging wel goed dan neem ik aan als je de stap naar 260 genomen hebt.

geen filmpjes?

Ja 240 ging heel hard eigenlijk. 260 kwam ook hard los. Heb wel een filmpje, maar niet echt materiaal voor instagram.

Het is denk ik wel meer dan dat. Ik heb de afgelopen ~5 a 6 weken wel erg veel gedaan en nooit meer dan 1 dag rust tussen de trainingen gehad. Ik had al een pomp in m'n borst bij opwarmen voor de bench en heel m'n lichaam voelt verrot. Volgens mij moet ik ook even iets meer rust pakken. Morgen nog liften en dan eens een weekend echt helemaal niets doen en desnoods 1 weekje iets lichter training. Nu nog wel wat tijd om dat te doen.

zou als je je zo voelt een weekje gewoon lichter trainen (deload week). Je hebt nu een zware periode achter de rug.

Nu goed uitrusten en dan kan je die 7 weken naar de DRC lekker knallen.

Ja 240 ging heel hard eigenlijk. 260 kwam ook hard los. Heb wel een filmpje, maar niet echt materiaal voor instagram.

ik voel een motiverende post aankomen over het feit dat niet altijd alles goed kan gaan. Maar dat je gewoon door moet gaan en het over een tijdje wel lukt

Je traint gewoon prima maar middenin al dat volume ineens gaan maxen is natuurlijk niet echt de meest geweldige manier. Daarnaast kun je ook niet op basis van een paar drietjes met 80-85% ineens allemaal nieuwe 1RMs claimen denk ik. Zwaarste drietjes waren met 225 ofzo toch? Dat zie ik persoonlijk ook niet direct vertalen naar een 260 of 270 dl.

• #1.152
4 x 3 x 222.5 + 5 x 222.5 met over. Op basis van dat zou een 260 toch gewoon moeten kunnen, lijkt me. Zeker gezien het feit dat ik al eens 255 heb getrokken en in die tijd 4 x 3 x 215 als volume PR had en dat was gewoon echt heel zwaar toen.

260-270 pak je wel op drc.

4 x 3 x 222.5 + 5 x 222.5 met over. Op basis van dat zou een 260 toch gewoon moeten kunnen, lijkt me. Zeker gezien het feit dat ik al eens 255 heb getrokken en in die tijd 4 x 3 x 215 als volume PR had en dat was gewoon echt heel zwaar toen.

daar gaat het toch niet om? Je zegt zelf dat het qua form niet goed was. Komt denk ik gewoon omdat je vanaf wat setjes met 220, 260kg rauw op je dak valt. Toch een 40kg stap wat wel impact heeft op je form.

• #1.155
daar gaat het toch niet om? Je zegt zelf dat het qua form niet goed was. Komt denk ik gewoon omdat je vanaf wat setjes met 220, 260kg rauw op je dak valt. Toch een 40kg stap wat wel impact heeft op je form.

Is ook niet waar, ik heb expres twee weken geleden al 240 en 250 getrokken om een kleine aanloop te hebben. Toen ging 240 keihard en 250 eigenlijk ook nog wel. Ik denk gewoon echt dat het vermoeidheid van het volume is.

Wat Daniel zegt en ik denk dat je in een opbouw naar DRC toe wel iets zwaarder zal moeten gaan, zeg maar tot 5 op de schaal van 0 tot Vito (drietjes boven je wedstrijd 1rm). Van sets met 222,5 naar 260 is wel een grote stap. Zult toch wat zwaardere sets moeten doen om wat te wennen aan het gewicht.

Helemaal eens met Tymen, mijn ervaring is ook dat als je veel volume en reps draait op deadlift dat je goed wordt in volume draaien en reps maken op deadlift.
Voor je 1 rm zul je hoger in je % moeten gaan zitten.
Bovendien vind ik 5x222,5 ong gelijk aan 245/250 en is er toch minimaal 5x230 nodig om 260 te kunnen.

• #1.158
Helemaal eens met Tymen, mijn ervaring is ook dat als je veel volume en reps draait op deadlift dat je goed wordt in volume draaien en reps maken op deadlift.
Voor je 1 rm zul je hoger in je % moeten gaan zitten.
Bovendien vind ik 5x222,5 ong gelijk aan 245/250 en is er toch minimaal 5x230 nodig om 260 te kunnen.

Die rep calculators werken voor geen meter voor de meeste mensen. Overigens zou ik 5 x 230 ook wel hebben gekund een week of 2 a 3 geleden. Ben gewoon moe. Met 4 x 3 x 215 trok ik rustig 255. Dit had gewoon moeten lukken. Twee weken geleden trok ik zowel 240 als 250 hard met echt nog veel over.

Wederom, hier zit het probleem volgens mij niet, het probleem zit in het feit dat ik niet genoeg rust heb gepakt en veel volume heb gedraaid.

Ik ga nu ook geen problemen zien waar geen problemen zijn. Ik heb 1 slechte training in 3 maanden en meteen komt er een discussie op gang over mijn trainingsaanpak. Gaat me wel wat ver.

Natuurlijk waardeer ik jullie input, maar de primaire factor die voor falen zorgde is niet dit, denk ik.

wat kut man van je deadlift. zit je de laatste tijd ook niet mee he?!

Die rep calculators werken voor geen meter voor de meeste mensen. Overigens zou ik 5 x 230 ook wel hebben gekund een week of 2 a 3 geleden. Ben gewoon moe. Met 4 x 3 x 215 trok ik rustig 255. Dit had gewoon moeten lukken. Twee weken geleden trok ik zowel 240 als 250 hard met echt nog veel over.

Wederom, hier zit het probleem volgens mij niet, het probleem zit in het feit dat ik niet genoeg rust heb gepakt en veel volume heb gedraaid.

Ik ga nu ook geen problemen zien waar geen problemen zijn. Ik heb 1 slechte training in 3 maanden en meteen komt er een discussie op gang over mijn trainingsaanpak. Gaat me wel wat ver.

Natuurlijk waardeer ik jullie input, maar de primaire factor die voor falen zorgde is niet dit, denk ik.

Volgens mij is Karel z'n aanpak prima. Te vaak hoge percentages hitten zorgt alleen maar voor een verlaging van het volume dat je dan nog kunt pullen imo.
Ben het ook niet eens met dat hoge percentages op de deadlift noodzakelijk zouden zijn. Ga zelf zelden boven 90% en deadlift gaat prima.

Terug
Naar boven