MuscleMeat

angelus log

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
die high effort zone heeft, naar het beste van mijn weten, te maken met time under tension. Als jij het gewicht terug racked (al is dat maar voor 5-10 seconden) dan is daar geen sprake meer van.

Kelei z'n theorie is dat rond je 10RM zitten optimaal is voor hypertrophy, tuurlijk heb je bij elke range hypertrophy, maar je 10RM geeft bij wijze van spreke 100% effectiviteit met dat doel, 5RM zou bv 80% effectief zijn en 15RM ook.

Hij zegt dat hoe sterker je op je 10RM word (aka gemiddelde rep-range), hoe meer hypertrophy. Dus optimale hypertrophy is het gevolg van je kracht op je 10RM. Dus je wilt zo snel mogelijk je kracht op de 10RM opbouwen.

Hogere frequentie bij hetzelfde volume bouwt sneller kracht op, zie Noorse powerlift experiment. Het feit dat eiwitsynthese tot aan 72 uur kan duren betekent niet dat je altijd 72 uur moet wachten, CNS adaptatie moet je ook meewegen. Hogere frequentie = snellere progressie.

Hoger volume bouwt, tot aan een bepaald punt natuurlijk, sneller kracht op. Hoe meer je iets doet, hoe beter je er in wordt. 5 uur oefenen op een muziekinstrument is beter dan 3 uur oefenen.

Wat betreft die rest-pause sets: http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=146471313&p=924130053&highlight=effort#post924130053

Tuurlijk is die 10RM niet precies voor elke spiergroep, sommige zitten misschien voor hypertrophy ideaal op 9 reps, sommige 8, sommige 14 of 15. Die 10RM (8-12 reps) is voor het gemak.
Wat betreft verschillende repranges: http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=146471313&p=916156063&viewfull=1#post916156063

Verder staat in kelei zn originele topic trouwens dat 10/7/5/3/... goed is, als je dat kan met het gewicht waar je max 10 reps mee kan de eerste set
Daar is ie al vrij snel op terug gekomen, zelfs in z'n originele topic al.
 
Kelei z'n theorie is dat rond je 10RM zitten optimaal is voor hypertrophy, tuurlijk heb je bij elke range hypertrophy, maar je 10RM geeft bij wijze van spreke 100% effectiviteit met dat doel, 5RM zou bv 80% effectief zijn en 15RM ook.

Hij zegt dat hoe sterker je op je 10RM word (aka gemiddelde rep-range), hoe meer hypertrophy. Dus optimale hypertrophy is het gevolg van je kracht op je 10RM. Dus je wilt zo snel mogelijk je kracht op de 10RM opbouwen.

Hogere frequentie bij hetzelfde volume bouwt sneller kracht op, zie Noorse powerlift experiment.
Hoger volume bouwt, tot aan een bepaald punt natuurlijk, sneller kracht op. Hoe meer je iets doet, hoe beter je er in wordt. 5 uur oefenen op een muziekinstrument is beter dan 3 uur oefenen.

Wat betreft die rest-pause sets: http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=146471313&p=924130053&highlight=effort#post924130053

Tuurlijk is die 10RM niet precies voor elke spiergroep, sommige zitten misschien voor hypertrophy ideaal op 9 reps, sommige 8, sommige 14 of 15. Die 10RM (8-12 reps) is voor het gemak.
Wat betreft verschillende repranges: http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=146471313&p=916156063&viewfull=1#post916156063


Daar is ie al vrij snel op terug gekomen, zelfs in z'n originele topic al.
geweldig idee om heel je leven bezig te zijn met je 10RM op te bouwen maar het nooit gebruiken om effectief meerdere sets 10 reps te doen om effectief hypertrofie te realiseren.
Seems legit.
 
Gwoon prikken, weetje zeker datje groeit.
 
geweldig idee om heel je leven bezig te zijn met je 10RM op te bouwen maar het nooit gebruiken om effectief meerdere sets 10 reps te doen om effectief hypertrofie te realiseren.
Seems legit.
Dat zou impliceren dat je traint om meerdere setjes met je 10RM te kunnen doen, terwijl je natuurlijk (althans de meesten) traint voor hypertrophy, in geval je een 10RM gebruikt. Dus dat je niet meerdere setjes met je 10RM doet (aka conventionele 3x10 oid) is echt compleet irrelevant.
 
Dat zou impliceren dat je traint om meerdere setjes met je 10RM te kunnen doen, terwijl je natuurlijk (althans de meesten) traint voor hypertrophy, in geval je een 10RM gebruikt. Dus dat je niet meerdere setjes met je 10RM doet (aka conventionele 3x10 oid) is echt compleet irrelevant.

wat
 
damn ik denk zal eens (volgens mij voor het eerst) kijken in het logje van Angelus, veel praten, veel "onderzoeken" en theorieën en ideeën maar weinig gains.

Ik heb geen training van je kunnen vinden afgelopen 3 pagina's maar ik gok dat je trainingen niet intensief genoeg zijn, qua voeding weet ik niet wat je doet maar dit zal ook wel halve bak zijn. Ergens in deze 43 pagina's zal dit vast al weer meerdere keren verteld zijn maar je zult echt moeten zweten en jezelf pushen om te groeien. Minder lezen meer doen.

ps; no offence
 
3x10 of 10-3-3-3-3-3-3-3 is hetzelfde, 10RM en 30 reps totaal. Alleen de tweede methode is effectiever.

Je doel is hypertrofie.

Dus je gebruikt 1 van die 2 methodes om dat doel te realiseren. Beide methodes zijn daarvoor geschikt, er van uitgaande dat optimale hypertrofie een gevolg is van kracht op je 10RM.

Dus als jij stelt dat je ''effectief meerdere sets van 10 reps'' wilt doen, dan is dat een doel op zich.

Dus je hoeft niet per se meerdere setjes van 10 reps te doen, als Kelei zijn methode hetzelfde bewerkstelligt, mogelijk zelfs beter.

Dus als je doel hypertrofie is, is het willen doen van meerdere setjes van 10 reps compleet irrelevant.


Angelus pls
 
3x10 of 10-3-3-3-3-3-3-3 is hetzelfde, 10RM en 30 reps totaal. Alleen de tweede methode is effectiever.

Je doel is hypertrofie.

Dus je gebruikt 1 van die 2 methodes om dat doel te realiseren. Beide methodes zijn daarvoor geschikt, er van uitgaande dat optimale hypertrofie een gevolg is van kracht op je 10RM.

Dus als jij stelt dat je ''effectief meerdere sets van 10 reps'' wilt doen, dan is dat een doel op zich.

Dus je hoeft niet per se meerdere setjes van 10 reps te doen, als Kelei zijn methode hetzelfde bewerkstelligt, mogelijk zelfs beter.

Dus als je doel hypertrofie is, is het willen doen van meerdere setjes van 10 reps compleet irrelevant.


Angelus pls
en dat baseer je (of kelei) op welke studie?
 
en dat baseer je (of kelei) op welke studie?
Moet je bij Kelei voor zijn, ik heb het niet bedacht ..

En misschien moet je je niet altijd op studies richten maar gewoon simpelweg naar wat werkt.


Ik probeer je niet aan te vallen ofzo he, gewoon het idee duidelijk te maken. Just helpin a brother out
 
Dat hele kelei idee klinkt als een enorme hype waar iedereen elkaar weer gaat napraten. Het lijkt me heel sterk dat wanneer je nu op die manier gaat trainen je ineens de gains van je leven zult gaan maken. Als het zo simpel was had je in al die tijd toch wel een keer goed massa aangezet lijkt me.
 
Moet je bij Kelei voor zijn, ik heb het niet bedacht ..

En misschien moet je je niet altijd op studies richten maar gewoon simpelweg naar wat werkt.


Ik probeer je niet aan te vallen ofzo he, gewoon het idee duidelijk te maken. Just helpin a brother out
"wat werkt", hoezo werkt het? wat houdt "werken" volgens jou in? en waar is je bewijs dat het werkt?


Dat hele kelei idee klinkt als een enorme hype waar iedereen elkaar weer gaat napraten. Het lijkt me heel sterk dat wanneer je nu op die manier gaat trainen je ineens de gains van je leven zult gaan maken. Als het zo simpel was had je in al die tijd toch wel een keer goed massa aangezet lijkt me.
dit
 
"wat werkt", hoezo werkt het? wat houdt "werken" volgens jou in? en waar is je bewijs dat het werkt?

lol jij wat maat ...

''wat werkt'' = het schema, hypertrofie, kracht op je 10RM
''hoezo werkt het'' = eeh, omdat het werkt. Wat boeit dat, zolang het werkt
''werken'' = het doel bereiken waarvoor je het schema hanteert, hypertrofie..

bewijs = logs, resultaten gepost in de topics e.d., of verwacht je een meta-analyse?


Ben zelf sinds ik met Kelei begonnen ben van het volgende naar het volgende gegaan:

17 augustus 2013 = 82,4 kg op 17,5%
14 februari 2014 (sinds half december heel onregelmatig en veel minder getraind) = 82,1 kg op 10,5%
+ veel kracht erbij (moeilijk te vergelijken ivm veel switchen en andere sportschool, maar meest opzienbarend is RDL van 75-80 kg oid naar 120+ kg)

Toch ruim 5 kg vvm in 6 maanden, waarvan 2 maanden gecut, 2 recomped en 2 gerommel.

maar goed, als je je niet-werkende methodes wilt blijven hanteren dan hou ik je niet tegen, ik probeerde je gewoon het Kelei principe uit te leggen. Hoef m'n resultaten of die van anderen niet te verdedigen.
 
lol jij wat maat ...

''wat werkt'' = het schema, hypertrofie, kracht op je 10RM
''hoezo werkt het'' = eeh, omdat het werkt. Wat boeit dat, zolang het werkt
''werken'' = het doel bereiken waarvoor je het schema hanteert, hypertrofie..

bewijs = logs, resultaten gepost in de topics e.d., of verwacht je een meta-analyse?


Ben zelf sinds ik met Kelei begonnen ben van het volgende naar het volgende gegaan:

17 augustus 2013 = 82,4 kg op 17,5%
14 februari 2014 (sinds half december heel onregelmatig en veel minder getraind) = 82,1 kg op 10,5%
+ veel kracht erbij (moeilijk te vergelijken ivm veel switchen en andere sportschool, maar meest opzienbarend is RDL van 75-80 kg oid naar 120+ kg)

Toch ruim 5 kg vvm in 6 maanden, waarvan 2 maanden gecut, 2 recomped en 2 gerommel.

maar goed, als je je niet-werkende methodes wilt blijven hanteren dan hou ik je niet tegen, ik probeerde je gewoon het Kelei principe uit te leggen. Hoef m'n resultaten of die van anderen niet te verdedigen.
en je trainingstijd voordien?
 
Kijk hoeveel logs er zijn en kijk hoeveel mensen gainen, er is zoveel dat ''werkt'' aangezien het allemaal hetzelfde principe hanteert zoals GetXXL al uitlegde. Volgers van een nieuwe hype zoals ik het zie doen vaak alsof dat de enige juiste manier is om te groeien. Angelus heeft al die tijd al schema's gevolgd die werken, hij is volgens mij ook wel flink omhoog gegaan in kracht.

Ik zeg niet dat Kelei niet werkt ofzo, maar gewoon een upper/lower body schema of push pull legs schema zal ook gewoon werken. Na al die tijd 5rep schema's te hebben gevolgd lijkt het me dan ook een vrij goed plan wat hoger te gaan zitten, of dit nou 3x8, 4x8, 3x10 12-10-8-6 of Kelei is doet er wat minder toe lijkt me.
 
en je trainingstijd voordien?
Wat doet dat er toe, ga je je mening baseren puur op mijn resultaten? Die verbleken bij die van anderen (zoals Qxx). Heb ruim een jaar gecut/gerecomped (train pas enigszins fatsoenlijk sinds januari 2013, daarvoor een klein jaartje aangekloot wat verder niet noemenswaardig is), en dat is pas heel goed gegaan sinds Kelei.

Voor bulk resultaten moet je naar anderen kijken.
 
[Link niet meer beschikbaar]

---------- Toegevoegd om 16:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:20 ----------

lol jij wat maat ...

''wat werkt'' = het schema, hypertrofie, kracht op je 10RM
''hoezo werkt het'' = eeh, omdat het werkt. Wat boeit dat, zolang het werkt
''werken'' = het doel bereiken waarvoor je het schema hanteert, hypertrofie..

bewijs = logs, resultaten gepost in de topics e.d., of verwacht je een meta-analyse?


Ben zelf sinds ik met Kelei begonnen ben van het volgende naar het volgende gegaan:

17 augustus 2013 = 82,4 kg op 17,5%
14 februari 2014 (sinds half december heel onregelmatig en veel minder getraind) = 82,1 kg op 10,5%
+ veel kracht erbij (moeilijk te vergelijken ivm veel switchen en andere sportschool, maar meest opzienbarend is RDL van 75-80 kg oid naar 120+ kg)

Toch ruim 5 kg vvm in 6 maanden, waarvan 2 maanden gecut, 2 recomped en 2 gerommel.

maar goed, als je je niet-werkende methodes wilt blijven hanteren dan hou ik je niet tegen, ik probeerde je gewoon het Kelei principe uit te leggen. Hoef m'n resultaten of die van anderen niet te verdedigen.

Ik heb vergelijkbare resultaten behaald met een 3x per week full body kracht routine (3x5). In mijn ervaring tot nu toe werkt alles, als je maar tijdens trainingen je best doet om pr's te zetten en voldoende eiwit binnen krijgt en je hoeveelheid kcal een beetje in de gaten houdt. Standaard 1x per week bro split ben ik het minst positief over.
 
Hier vriend, las deze net aan moest aan jou denken. Doe er je voordeel mee.

inbe4 gaat over strongman

10 Reasons Why You Aren't Making Progress In Your Training



Progress: it is the reason why the majority of us are in the gym every week. However you measure progress, whether you want bigger lifts, bigger muscles, less bodyfat or a faster 400m split, progress is what keeps us training day in and day out. Disregard the individuals that are going to the gym to "maintain", that is just an excuse to not work hard. But, what if everything you put into your training doesn't amount to a hill of beans? Here are 10 things that can indicate whether or not your programming & training is being spent wisely.

1. You don't understand the difference between difficult and useful.
Just because something is hard to do, does not mean it is useful, or will do anything to progress your lifting career. I could spend 3 months mastering a strict muscle up, but will that really help me as a Strongman? Spend your time wisely, time is finite.

2. You aren't eating enough carbs.
If I had a nickel for every time we added carbs in to someone's diet improved their lifts, I would have more nickels than you. Carbs are not your enemy, stagnation is. Steak and broccoli is not eating big, so for the love of progress, put a potato on the barbie.

3. You ask everyone on the internet for advice, and listen to all of it/none of it.
Either way you end this equation, you are going to lose. If you try to follow everyone's cues and tips, you will go nowhere, because everyone on the internet has different opinions about the "right" way to do things, which may not apply to you at all. If you listen to none of it, you are wasting everyone's time, especially yours. Pick someone's advice that you trust, put on your blinders, and follow their orders.



4. You think a supplement will make up for calories.
No supplement is going to replace the calories you need to get bigger and stronger, if it comes in a pill, it has little or no calories in it. Pills and powders don't get you big on their own, that's why it is called a supplement, not a replacement.

5. You want to get better at everything, and you want it to happen yesterday.
Arguably, a lot of us are guilty of this. However, the line that separates those who want to be good and those who want to become good is the ability to break goals into smaller pieces, and accomplish them in segments. World records aren't built in a day.

6. You view training gear as non-primal/cheating.
I am going to let you in on a secret: if you are reading this article while connected to the internet, you are about as far removed from a primal state as you can be, why should your training be any different? I am not afraid to venture a guess that I am stronger than my cave dwelling ancestors, because I am not afraid to use proper assistance gear when lifting. Belts, straps, chalk, and wrist wraps are your friend, if you think that is cheating, you should start walking barefoot to work and start living in the nearest redwood forest.

7. You aren't recording your lifts.
Unless you are doing bodybuilding movements, you probably don't need to watch yourself in a mirror while lifting. However, recording your lifts and watching them after is an excellent way to study your movements and learn how to improve them next time. If you think good athletes don't record and post their videos, you are in for a rude awakening.

8. You are afraid to compete.
I can personally attest to this, because I was once afraid to compete. Sometimes failing at a competition is exactly what you need, in order to do better the next time. I have yet to work with someone who, after their first competition, did not have a fire lit under their ass to compete again ASAP.

9. You think bench/squat/deadlift is all you need to do to be a good lifter.
This may be true for those first starting out, but as you progress, you will see that it is simply not true. By not adding in supplementary bodybuilding movements, your weaknesses will still be your weaknesses as you get stronger. Suns Out, Guns Out.

10. You don't know how to detach.
What if I told you that there was a whole world out there, full of people and places that have no idea about lifting, or care about it? Sometimes getting out of the "community" for a short period of time is exactly what you need to get your mind right. Familiarity breeds contempt, and all too often we get extremely familiar with our lifestyles. Take some time off and hit lifting with renewed vigor.

http://www.liftbigeatbig.com/2014/02/10-reasons-why-you-arent-making.html
 
Angeluuus, ik ben er weer.
Hoe gaat het hier dan?
Ben je nog steeds zo'n ecto of heb je ondertussen al wat massa onder je bed gevonden? :trollface:
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven