MuscleMeat

Bankdrukken geen vooruitgang(erger me dood)

• Topic Starter Topic Starter
Beter ga ik niet bouncen kunne ze me straks omhooghelpen net een bejaarde

:)

Laatst bewerkt:
Hallo ik train nu 4 maanden ongeveer. Mijn bankdrukken gaat niet echt vooruit, maar het is net of mn borstspieren niet genoeg doen alleen bij flys verneem ik het de volgende dag. Ik heb meer het gevoel dat mn schouder triceps het werk doen, en geen nadruk op mn borst leg, ik erger me hier mateloos aan. Mijn verdere progressie gaat super, zie er ook niet uit als een mietje maar druk wel als een mietje als je begrijpt wat ik bedoel, armen groeien als kool 39cm en triceps gaat ook goed, rug naar mijn denken ook alles wel behalve dat bankdrukken maar niet. Ik denk dat ik iets verkeerdt doe ofzo, dat ik niet genoeg nadruk op de borst leg door het niiet goed te doen. Kan het ook zo zijn dat ik teveel met mn armen krachtzet ofzo? Hopelijk kunnen jullie me helpen!

Maak je triceps sterker, doe floorpresses, maak je rug sterker. Neem je bankdruk techniek nog eens onder de loep en goed spanning zetten. Goed op je ademhaling focussen. Succes!

Laatst bewerkt:
Dan zal ik borst zeker voelen haha,mn triceps worden zeker sterker ook goed zichtbaar horseshoe al beetje, rug denk ik ook wel.Moet wel toegeven niet veel aandacht besteed te hebben aan schouders, jub heel slecht. Maar snap er niks van met borst aangezien ik best dikke borstspieren heb vind ikzelf, de defenitie niet maar wel dik en hard, en tog is het net alsof ze niet het werk doen bij benchen.

Hoeveel kilo bench je dan?

In plaats van allerlei technieken en moeilijke trainingsmethodes toepassen kun je met 60kg denk ik beter kijken naar je progressie en herstel. (Als techniek goed genoeg is)

Ben je al eens of een paar keer iets terug gegaan in gewicht zodat je kunt herstellen om dan weer over een paar sessies op te bouwen tot je huidige max en daarvoorbij?

Voeding, slaap, etc zit goed? Wekelijkse workload op die beweging is ook genoeg voor je niveau?

60 kilo keer 6 is niet zo heel slecht man... zat gasten die gespierd zijn in mijn gym die 50x8 doen... je traint alles 2 x per week , ik zou borst 1 keer per week gaan trainen en met herhalingen spelen.

10x50,8x55,8x55,6x60,6x60 die laatse kom ik tot de 3 dan nog druk gewoon zelfde heb gelezen dat lager in gewicht gaan slecht is. Eten is goed heb een eetschema onderhoud is 2700kcal ongeveer, mn schema is ongeveer 3400 kwa werk vreet ik nu geen donder uit aangezien ik naar school ga, dan heb ik wel zwaardere tijden meegeaakt.

60 kilo keer 6 is niet zo heel slecht man... zat gasten die gespierd zijn in mijn gym die 50x8 doen... je traint alles 2 x per week , ik zou borst 1 keer per week gaan trainen en met herhalingen spelen.

Ik denk dat dat allemaal wel mee zal vallen, maar dat is maar net wat je referentiekader is natuurlijk...
OT: als beginner zou ik me nog niet al te veel druk maken over partials zoals floor presses oid. Je kan wel wat varieren in grip wijdte, ook close grips proberen, kijken met welke grip je het sterkst bent. Het belangrijkste is de juiste techniek te gebruiken, de enige manier waarop dat beoordeeld kan worden is door een filmpje te plaatsen.

:)

Laatst bewerkt:
Ik verwacht dat mn progressie weer op gang komt , 200+kilo is wel beetje kort door de bocht.Enige reden warom ik deze topic gestart heb is voor tips, juiste houding warom ik wel mn schouder triceps voel geen borst.

het idee dat je alleen je armen gebruikt is onzin hoe je de beweging ook uitvoert. zorg vooral dat je spanning op je hele lichaam houd, inclusief je benen dus. rug hol schouders in de bank. setjes van 5 reps zo zwaar mogelijk en dan eindigen met een een setje van 1 of 2 reps helpt bij mij.

Als het je doel is om gewoon meer gewicht te kunnen bankdrukken doe dan gewoon 1 tot max 3 reps (dan natuurlijk wel met je maximum dat je kunt drukken). Stijg je trouwens in lichaamsgewicht? Verder train je nog maar 4 maanden , zolang je het blijft doen en eet je er goed bij zal dit sowieso stijgen.

Volgens mij kan dit/cheaten wel af en toe. Alleszins ik bounce als ik in een zeer zware trainingsweek zit. Alles heeft zijn plaats op het juiste moment.

Bouncen heeft nooit zijn plek, ook niet als je in een zware trainingsweek zit. De halter tegenhouden in de excentrische fase, en daarmee de spanning opbouwen, zal je veel meer snelheid vanaf onderin geven. Bij het bouncen verlies je alle "tightness" waardoor bij een zwaar gewicht de halter misschien een stukje van je borst af stuitert en daarna weer net zo hard terugkomt omdat je totaal geen spanning opgebouwd hebt. Daarnaast is het gewoon enorm blessuregevoelig en zelfs gevaarlijk. Bovendien zegt deze jongen nog eens dat hij het idee heeft dat zijn borstspieren niet sterk genoeg zijn. Waarom zou je dan het eerste gedeelte van de beweging "overslaan" door die bounce te gebruiken? Juist het gedeelte waarin de borstspieren het meeste werk doen.

Ik hou zelf de stang niet met een wurggreep vast, dan gebruik ik onbewust meer mijn triceps en voorkant schouder. De stang 'ligt' gewoon in mijn hand en ik concentreer me erop mijn elleboog en bovenarm naar boven te brengen, niet de stang zelf.

Spanning houden op borst; dat betekent voor mezelf niet 'locken' bovenaan, niet te snel zakken en niet tot vlak op mijn borst laten zakken. Daarmee blijft er (voor mij) meer spanning op mijn borst.

Of een schema waarbij je de ene dag op volume en spieruithouding traint (reeksen van 10 à 15), de andere dag op explosiviteit. Dan zak ik nog een klein beetje in gewicht en doe 4 of 5 x 10 met zoveel mogelijk startsnelheid en een iets langere rust.

Weet niet of dat ook voor jou geldt, maar af en toe lijkt er 'nog iets in de tank te zitten' zonder dat je er gebruik van kan maken. Het is moeilijk om uit te leggen... Alsof er nog kracht aanwezig is, maar het komt er niet uit...
Dan doe ik nog een extra reeksje met explosieve reps. De training erna kan ik gegarandeerd meer pakken, ook al is het één enkele rep of 1,5 kg...

En last but not least; onderschat niet wat je psychologische toestand voor effect kan hebben. Fixeer je er niet op dat je vast zit, anders ondermijn je jezelf. Train ontspannen en hou in gedachten dat goede consequente trainingen op lange termijn belangrijk zijn, niet of je 150 kilo kan benchen. Het is tenslotte maar één van de oefeningen, no big deal.

En wtf @ AAS als oplossing?!

Terug
Naar boven