AndroidHealthClinic

Bankdrukken geen vooruitgang(erger me dood)

haha omg wat word hier toch met een hoop bullshit gesmeten!

OT: begin eerst bij het controleren van je techniek, snap niet dat dit jou in eerste instantie word geadviseerd. *facepalm*

• Topic Starter Topic Starter
AAS is sowieso niks voor mij,wil niet dat mn pik kleiner word:p

Bouncen heeft nooit zijn plek, ook niet als je in een zware trainingsweek zit. De halter tegenhouden in de excentrische fase, en daarmee de spanning opbouwen, zal je veel meer snelheid vanaf onderin geven. Bij het bouncen verlies je alle "tightness" waardoor bij een zwaar gewicht de halter misschien een stukje van je borst af stuitert en daarna weer net zo hard terugkomt omdat je totaal geen spanning opgebouwd hebt. Daarnaast is het gewoon enorm blessuregevoelig en zelfs gevaarlijk. Bovendien zegt deze jongen nog eens dat hij het idee heeft dat zijn borstspieren niet sterk genoeg zijn. Waarom zou je dan het eerste gedeelte van de beweging "overslaan" door die bounce te gebruiken? Juist het gedeelte waarin de borstspieren het meeste werk doen.

Niet helemaal waar naar mijn ervaring. Ik laat de bar ook een beetje bounchen. Een beetje he dus niet dat dat half je borstkast indeukt. Bij toppen dan. Bij setjes laat ik heb wel een seconde ofzo "tegen" de borst hangen. Of het blesuregevoeling is durf ik niet te zeggen tho...

---------- Post toegevoegd Wed 18 Jan 2012 om 12:58 ----------

Verder kan je wat varieren met hoe breed je je handen plaatst. Een kleine cm meer naar binnen gaf bij mij zelfs al positief resultaat!

Het bouncen was idd niet serieus bedoeld, ik dacht dat dat wel duidelijk was. Ik gebruik soms een lichte bounce om er wat extra reps uit te kunnen persen. Maar dat is meer omdat ik geen spotter erbij wil hebben, de meesten snappen niet hoe ze moeten spotten namelijk.

Beginners moeten niet bouncen denk ik. En als er goede spotters beschikbaar zijn, is het ook niet nodig.

Het bouncen was idd niet serieus bedoeld, ik dacht dat dat wel duidelijk was. Ik gebruik soms een lichte bounce om er wat extra reps uit te kunnen persen. Maar dat is meer omdat ik geen spotter erbij wil hebben, de meesten snappen niet hoe ze moeten spotten namelijk.

Beginners moeten niet bouncen denk ik. En als er goede spotters beschikbaar zijn, is het ook niet nodig.
mwaa in jou geval mischien niet. zie dat je een stuk zwaarder bent en waarschijnlijk ook zwaarder traint. ik denk persoonlijk dat er niet egt iets mis kan gaan.

maar hij wil volgens mij een hogere 1rm halen. dat denk ik dat ''bouncen'' wel helpt

Probeer is 5x5.

Telkens schijfjes van 2.5 aan elke zijde erbij plakken, heeft mij goed geholpen.

You have length and weight of an Adonis btw ;-)

Bouncen heeft nooit zijn plek, ook niet als je in een zware trainingsweek zit. De halter tegenhouden in de excentrische fase, en daarmee de spanning opbouwen, zal je veel meer snelheid vanaf onderin geven. Bij het bouncen verlies je alle "tightness" waardoor bij een zwaar gewicht de halter misschien een stukje van je borst af stuitert en daarna weer net zo hard terugkomt omdat je totaal geen spanning opgebouwd hebt. Daarnaast is het gewoon enorm blessuregevoelig en zelfs gevaarlijk. Bovendien zegt deze jongen nog eens dat hij het idee heeft dat zijn borstspieren niet sterk genoeg zijn. Waarom zou je dan het eerste gedeelte van de beweging "overslaan" door die bounce te gebruiken? Juist het gedeelte waarin de borstspieren het meeste werk doen.

Dit en niet anders.

En wat boeit een 1rm nu als je net bent begonnen en je toch geen wedstrijden draait? Lijkt mij het laatste waar de meesten zich druk over moeten maken. Zeker bij 1 rm pogingen met een niet al te beste techniek is de kans op schouderblessures een stuk groter.

"...verkeerdt..." :roflol:!!!

---------- Post toegevoegd Thu 19 Jan 2012 om 12:30 ----------

Seriously though, ga zwaarder benchen. Je bencht nog niet eens je BW. Hoe kun je nou verwachten dat je buff wordt als je zo verschrikkelijk slap bent?

Laatst bewerkt:
Idd, probeer een tijdje een ander schema..

5x5 ofzo.. dan merk je na een tijdje wel dat je sterker word.

Vet veel trollen hier btw xD

Probeer een tijdje dumbbell press te doen.

Probeer een tijdje dumbbell press te doen.

Is inderdaad een goede oefening, maar bij de meeste sportscholen zijn er geen dumbbells van 40+ kg, dus dan houdt dat ook een keer op.

Ik ga ook weinig vooruit met benchpress, maar dat komt ook een beetje omdat er zelfde mensen zijn die goed kunnen spotten. Zonder spotter haal je toch vaak 1-2 reps minder, en dat zijn nou juist de reps die het verschil maken.

Voldoende rust tussen setjes helpt ook wel.

:)

Laatst bewerkt:
Het IQ in dit topic is echt ver te zoeken.

Topicstarter, lees je in, eet genoeg, train en slaap goed, niet bouncen, werk aan je techniek, smeer vooral geen pindakaas op je borst, geen sports, doe 6 weken 3x5, 6 weken 5x5, 6 weken 4x8,.. varieer in sets, reps en oefeningen, train je schouders, biceps, triceps, lats en traps,..

Bedoel je nou dat je nauwelijks vooruit gaat door gebrek aan spotters? Haha goed gevonden.

Geintje :D Vraag anders op dit board om advies m.b.t je schema e.d. Er is nog genoeg winst te behalen voor je met of zonder spotters.

Het is wel makkelijker om voluit te gaan met benchpress als je een spotter hebt, vind ik tenminste.

:)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven