XXL Nutrition

Bankdrukken geen vooruitgang(erger me dood)

Bezoekers in dit topic

Moet er tog nog even weer optrugkomen, net gebankt het ging weer slecht voel alleen maar pijn in schouders. Toen kwam er een brede gast naar me toe zij dat ik hem breder moest pakken en verder naar de tepel moest laten zakken. Maar op een of andere manier doe ik het automatisch verder omhoog of ik heb het niet door. Maar ik voel echt niks in me borst,ik was super gemotiveert maar dat daalt nu echt de grond in. Als ik die ene kerel zie net zo groot als mij 10x zo breed,een chest zeg je u tegen. Ook lukt het me niet mn schouder bladen bij elkaar te houden tijdens het banken waardoor ik weer slapjes in de bank gedrukt zit, kan iemand me nog helpen?
 
Vraag aan jongens met ervaring hoe je moet bankdrukken? Of trainen er geen gasten met ervaring bij je in de gym?
 
Waarom lukt het je niet om je schouderbladen bij elkaar te houden? En je hoeft deze ook niet keihard naar elkaar toe te knijpen.

ab-pelvic-bridge.jpg


Doe dit terwijl je met je voeten op de benchpress ligt. De druk die je dan voelt in je bovenrug/traps is het gevoel dat je moet hebben als je ligt. En hoe breed je de stang beet pakt moet je even zelf aanvoelen wat je fijn vind. Ik doe altijd mijn middelvinger op de ring.
 
Tering, ik ben zelden een topic tegengekomen waarin ZOVEEL onzin staat. Luister naar Clubber Lang, Krisk, Harpep en een andere enkeling en vergeet het meeste wat hier verkondigd wordt (vaak wisselen, bouncen, AAS, niet ver laten zakken).

---------- Post toegevoegd Mon 23 Jan 2012 om 22:46 ----------

Ga anders eens wat lichter. Geen idee welk gewicht je pakt, maar misschien forceer je teveel. Focus op techniek want dan voel je het waarschijnlijk wel. Niet denken vanuit de stang maar vanuit je borst.
 
Het is wel makkelijker om voluit te gaan met benchpress als je een spotter hebt, vind ik tenminste.

Vind ik zelf niet; ofwel komt er iemand aanlopen die nog nooit gespot heeft die de stang omhoog rukt van het moment dat je wat snelheid verliest, ofwel schiet ik in de lach door het gezicht dat boven me heel geconcentreerd mee lijkt te heffen :D Kan dat gestaar en die nabijheid niet goed verdragen.

En ik blijf erbij; door mijn borst te raken, valt de spanning op de spier voor een stuk weg. Ik weet dat ik daar beter op vooruit ga. Elk zijn ding ...
 
Vind ik zelf niet; ofwel komt er iemand aanlopen die nog nooit gespot heeft die de stang omhoog rukt van het moment dat je wat snelheid verliest, ofwel schiet ik in de lach door het gezicht dat boven me heel geconcentreerd mee lijkt te heffen :D Kan dat gestaar en die nabijheid niet goed verdragen.

En ik blijf erbij; door mijn borst te raken, valt de spanning op de spier voor een stuk weg. Ik weet dat ik daar beter op vooruit ga. Elk zijn ding ...

Onderin de beweging bij bankdrukken komt het stretch-gevoel aan de zijkanten van je borst (vlakbij bij de oksels). Ik vind het fijn tot dat punt te gaan en dan weer terug. Ik raak mijn borst altijd heel lichtjes. Bouncen klinkt vrij fout en eng btw. Schouderbladen goed naar elkaar toe. Niet vanuit je schouders drukken. Je schouderbladen blijven in het bankje gedrukt.
 
Probeer je linker schouder eens 35 graden naar links te buigen en je rechter schouder een halve (50-60 graden) rom naar voren te draaien
 
Vind ik zelf niet; ofwel komt er iemand aanlopen die nog nooit gespot heeft die de stang omhoog rukt van het moment dat je wat snelheid verliest, ofwel schiet ik in de lach door het gezicht dat boven me heel geconcentreerd mee lijkt te heffen :D Kan dat gestaar en die nabijheid niet goed verdragen.

Niemand beweert hier dat je met een slechte spotter beter traint.
 
Hallo ik train nu 4 maanden ongeveer. Mijn bankdrukken gaat niet echt vooruit, maar het is net of mn borstspieren niet genoeg doen alleen bij flys verneem ik het de volgende dag. Ik heb meer het gevoel dat mn schouder triceps het werk doen, en geen nadruk op mn borst leg, ik erger me hier mateloos aan. Mijn verdere progressie gaat super, zie er ook niet uit als een mietje maar druk wel als een mietje als je begrijpt wat ik bedoel, armen groeien als kool 39cm en triceps gaat ook goed, rug naar mijn denken ook alles wel behalve dat bankdrukken maar niet. Ik denk dat ik iets verkeerdt doe ofzo, dat ik niet genoeg nadruk op de borst leg door het niiet goed te doen. Kan het ook zo zijn dat ik teveel met mn armen krachtzet ofzo? Hopelijk kunnen jullie me helpen!

- 4 mnd is eigenlijk nog een te korte periode om uberhaupt te kunnen spreken over een probleem of plateau.
- als je techniek bij het benchen goed is, dan ontkom je niet aan een forse activering van je borstspieren. Check your technique?
- het al of niet spierpijn hebben de dag na een training, zegt weinig over de effectiviteit van die training.
- uit de spaarzame hoeveelheid EMG studies die zijn gedaan naar borst oefeningen komt de fly doorgaans als minst activerende uit de bus.
- het is uit je post niet duidelijk op te maken of je primair traint voor hypertrofie of maximaalkracht. Dat bepaalt wel wat 'vooruitgang' is en hoe je geadviseerd moet worden.

Succes.
 
Tering, ik ben zelden een topic tegengekomen waarin ZOVEEL onzin staat. Luister naar Clubber Lang, Krisk, Harpep en een andere enkeling en vergeet het meeste wat hier verkondigd wordt (vaak wisselen, bouncen, AAS, niet ver laten zakken).

Goeie opmerking...

Clubber, Krisk en Harpep weten duidelijk waar ze het over hebben! Luister naar hen...
 
Kerel, je traint pas een freakin' VIER MAANDEN wat had je verwacht dan. 200+ KG? Kom op nou wees geduldig. Leg de focus op de beweging zelf en zorg voor balans in het lichaam, en blijf compounds trainen + wat aanvulling en later komen de fancy oefeningen wel. Gespierde borst is geen garantie voor dikke bench. Anders moet je een topic maken over je 'schema'.

---------- Post toegevoegd Tue 17 Jan 2012 om 23:17 ----------

Gewoon naar hem luisteren, hard trainen, goed eten en dat komt in orde :cool:
 
Bouncen heeft nooit zijn plek, ook niet als je in een zware trainingsweek zit. De halter tegenhouden in de excentrische fase, en daarmee de spanning opbouwen, zal je veel meer snelheid vanaf onderin geven. Bij het bouncen verlies je alle "tightness" waardoor bij een zwaar gewicht de halter misschien een stukje van je borst af stuitert en daarna weer net zo hard terugkomt omdat je totaal geen spanning opgebouwd hebt. Daarnaast is het gewoon enorm blessuregevoelig en zelfs gevaarlijk. Bovendien zegt deze jongen nog eens dat hij het idee heeft dat zijn borstspieren niet sterk genoeg zijn. Waarom zou je dan het eerste gedeelte van de beweging "overslaan" door die bounce te gebruiken? Juist het gedeelte waarin de borstspieren het meeste werk doen.

Ok, maar dan begrijp ik iets anders onder bouncen. Ik heb het niet over het laten vallen van de barbell op je borst zodat hij een cm omhoogveert om vervolgens als een dood gewicht terug te vallen op je borst. Ik begrijp onder bouncen meer het creëren van momentum. Mssn nog altijd niet goed, maar pas het wel een zeldzaam moment toe en ga toch ook vooruit.
 
gewoon goed de haaksen op de grond zetten en bonksen met die barbell.
zo zul je zien dat je steeds better bankdrukkert.
 
- 4 mnd is eigenlijk nog een te korte periode om uberhaupt te kunnen spreken over een probleem of plateau.
- als je techniek bij het benchen goed is, dan ontkom je niet aan een forse activering van je borstspieren. Check your technique?
- het al of niet spierpijn hebben de dag na een training, zegt weinig over de effectiviteit van die training.
- uit de spaarzame hoeveelheid EMG studies die zijn gedaan naar borst oefeningen komt de fly doorgaans als minst activerende uit de bus.
- het is uit je post niet duidelijk op te maken of je primair traint voor hypertrofie of maximaalkracht. Dat bepaalt wel wat 'vooruitgang' is en hoe je geadviseerd moet worden.

Succes.

Ik train voor spiergroei en kracht.
 
Ok, maar dan begrijp ik iets anders onder bouncen. Ik heb het niet over het laten vallen van de barbell op je borst zodat hij een cm omhoogveert om vervolgens als een dood gewicht terug te vallen op je borst. Ik begrijp onder bouncen meer het creëren van momentum. Mssn nog altijd niet goed, maar pas het wel een zeldzaam moment toe en ga toch ook vooruit.

dit is een van die opvattingen waar we met zn allen nooit uit zullen komen.
ik pas t afentoe ook toe, (geen stuiterbal idd, maar net een klein zetje.dat zie je trouwens ook bij de allergrootste sterkste bankdrukkerts hoor, zolang je er maar geen raketbeurt enkele reis van maakt natuurlijk :D) maar zeker voor een beginner is denk het beste advies, niet stuiteren!
 
:)
 
Laatst bewerkt:
Clubber, het komt overeen met wat harpep schrijft in die tweede link van je:

"Citaat:
Origineel gepost door MetalMan
Begrijp ik dat je dus het laatste stukje, waarbij je in het stretch/reflex-deel komt, een vrije val moet induceren?

Ja, maar dan praten we over maar 1 a 2 centimeter, meer is niet nodig.
Belangrijk is dat dit niet verward wordt met plyometrische/ballistische training.
Heeft ook z'n plek, maar met een heel andere doelstelling en veel lichtere belastingen....


Citaat:
Uit eerdergenoemd stukje haalde ik dat je weer een klein stukje omhoog zou moeten.

Dat haal ik er niet uit, maar misschien heb jij iets gelezen wat ik gemist heb?
Citeer anders even wat je bedoeld.


Citaat:
Klinkt best link omdat je de bar snel op moet vangen.

Vandaar dat het 'val-traject' heel kort moet zijn, om extra risico te vermijden en de timing optimaal te houden. "


Ik laat die barbell heus niet op mijn smikkel donderen van bovenaf waardoor hij op en neer mijn borst stuitert. Ik kan het niet anders uitleggen dan wat momentum creëren. En dacht dus dat men dit verstond onder "bouncen".
 
Laatst bewerkt:
Zoek ff naar Bench Press Cure van Dave Tate, all you need.
 
Back
Naar boven