MuscleMeat

Beginnerswedstrijd Powerliften 22 mei

bij mij staat het ook, maar ben net iets boven de 70. ik ga in ieder geval uitkomen in de 75- klasse. probeer om daar te staan met zon 74.5 hoop ik. probeer nog paar droge kilotjes aan te komen.

• Topic Starter Topic Starter
Faltstyr heeft een punt...je wordt op de wedstrijd gewogen...hetgene wat kan is dat personen aangeven in welke gewichtsklasse ze verwachten uit te komen.

Laatst bewerkt:
ja tuurlijk kan dat. maar dat zal een enkeling zijn. ik verwacht niet dat ik ineens 75+ weeg. en ik ga ook heus niet ineens onder de wat was het ? 68 ? zitten. ik vind het wel fijn om te weten hoeveel er van het forum WAARSCHIJNLIJK in dezelde klasse gaan uitkomen. voor degene die net op het randje zit ja dat kan nog veranderen.
maar als je het er niet in wilt zetten mij ook best, jij regelt het dus jij bepaald :P

Laatst bewerkt:
Waar maak je je druk om het is een beginnerswedstrijd haah.

ik maak me nergens DRUK om. het is toch wel ineteresant om te weten hoe zwaar de mensen nou eigenlijk zijn die mee doen. maar ik zij al het maakt niet uit het leuk me alleen een leuk idee ;)

ja tuurlijk kan dat. maar dat zal een enkeling zijn. ik verwacht niet dat ik ineens 75+ weeg. en ik ga ook heus niet ineens onder de wat was het ? 68 ? zitten. ik vind het wel fijn om te weten hoeveel er van het forum WAARSCHIJNLIJK in dezelde klasse gaan uitkomen. voor degene die net op het randje zit ja dat kan nog veranderen.
maar als je het er niet in wilt zetten mij ook best, jij regelt het dus jij bepaald :P

Ik "regel" en "bepaal" eigenlijk niets...de NPB organiseerd die wedstrijd en ik heb het slechts onder de aandacht op DBB forum gebracht en weet zeker dat de NPB blij is met het enthousiasme op dit forum.

Ik weet dat er diverse personen zijn die onder de 75kg zitten...en ik weet dat er divese personen zijn die behoren tot de groep zwaargewichten.
Je kunt toch zelf kijken in de avatar van de deelnemers?

Ik kreeg ook een bericht van iemand die het niet op prijs steld als zijn naam èn nickname op het forum komt te staan...ik zal ook met die persoon rekening moeten houden, en wil het graag iedereen naar de zin maken :).

De mensen die hun BDW achter hun naam willen zien, kunnen dit hier kenbaar maken, dat zet ik het wel erbij.

hoe gaat dat gezegde ook al weer: "als je met iedereen door 1 deur wilt kom je uiteindelijk vast te zitten" :P

Het maakt mij niet uit iedereen kan het zien bij mij.

hoe gaat dat gezegde ook al weer: "als je met iedereen door 1 deur wilt kom je uiteindelijk vast te zitten" :P

Dat klopt...maar ik probeer zoveel mogelijk iedereen tegemoet te komen :)
Tis de aard van het beestje ;)

Maar ik denk dat als we willen weten wie er in welke gewichtsklasse zit, dat inderdaad kunt zien in de avatar bij de meeste forumleden.

mijn gewicht is 100 kg

ik wil niet de zeikerd uithangen, maar stel dat ik door blessures evengoed niet in staat ben om mee te doen, bij wie moet ik dit dan doorgeven? en hoeveel dagen/weken van te voren?

Tot wanneer kun je je opgeven voor de wedstrijd?

ik wil niet de zeikerd uithangen, maar stel dat ik door blessures evengoed niet in staat ben om mee te doen, bij wie moet ik dit dan doorgeven? en hoeveel dagen/weken van te voren?

Geloof niet dat er een tijdsgrens is. Als je maar netjes belt om af te zeggen al is het een uur voor de wedstrijd vanwege een auto ongeluk op weg naar de match. Lijkt me sterk dat er een tijdsgrens is waarna je niet meer mag afzeggen.

Geloof niet dat er een tijdsgrens is. Als je maar netjes belt om af te zeggen al is het een uur voor de wedstrijd vanwege een auto ongeluk op weg naar de match. Lijkt me sterk dat er een tijdsgrens is waarna je niet meer mag afzeggen.

Precies: overmacht = overmacht. Ik heb weleens de ochtend van de wedstrijd om 10:00 af moeten zeggen.:rolleyes: Liever wel zo lang mogelijk van tevoren, zodat de organisatie rekening kan houden met het aantal te maken trofeeën. Misschien deze wedstrijd niet van toepassing, maar dat terzijde.

Een blessure kun je altijd krijgen, maar het lijkt me niet dat je op vrijdag nog flink er tegen aan gaat als je zaterdag wedstrijd hebt.
Als je een blessure hebt of oploopt weet je dat meestal paar dagen voor de wedstrijd...of je zou met het verkeerde been uit bed moeten stappen op zaterdag en daar iets aan overhouden ;)
Je laatste training voor de wedstrijd lijkt me dus bepalend, toch?
Als het dan echt niet lukt, kun je dat dus tijdig doorgeven.

En autopech kun je altijd krijgen...daar weet ik alles van.
Overmacht doe je niets aan.

---------- Toegevoegd om 17:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:02 ----------

Tot wanneer kun je je opgeven voor de wedstrijd?

Er waren mensen die afgelopen jaar kwamen kijken en spontaan besloten mee te doen...alhoewel het natuurlijk de bedoeling is om van te voren te weten wie er allemaal meedoet :)
Het kan zijn dat het bestuur alsnog besluit dat je je voor een bepaalde datum moet hebben ingeschreven.
Als er meer bekend is laat ik het wel weten.

Laatst bewerkt:
Misschien dombo vraag, maar is shoeisel verplicht? Doe het namelijk liever op blote poten of met sokken :D

Misschien dombo vraag, maar is shoeisel verplicht? Doe het namelijk liever op blote poten of met sokken :D

Uit het powerliftreglement:

7. Schoenen of laarzen
Schoenen of laarzen moeten gedragen worden.
a. Onder trainingsschoenen, gymnastiekschoenen, powerliftingschoenen, gewichthefschoenen
of deadlift slippers. schoenen dient te worden verstaan:
sportschoenen,​
b​
. Geen enkel deel van de onderkant mag hoger zijn dan 5 cm.
c. De onderkant moet standaard zijn, dit geldt voor beide schoenen.
d. Losse inleg zolen die geen deel uitmaken van de originele schoenen mogen maximaal een

dikte hebben van 1 cm.

5. Sokken​
Sokken mogen gedragen worden.
a. Sokken mogen (elke) willekeurige kleur(en) hebben en merk logo’s.
b. Sokken mogen niet zo lang zijn, dat deze de kniebandages of kniekous raken, zo deze
ge- dragen worden.
c. Kousen over de volle lengte van het been, nylons of lange broeken zijn ten strengste verboden.
d.​
Kniekousen moeten gedragen worden tijdens de oefening deadlift om de scheenbenen te
beschermen.

e. Een scheenbescherming mag gebruikt worden aan de binnenkant van de kniekousen om de
schenen te beschermen, (moeten wel bij de kledinginspectie aangeboden zijn) mits​
deze niet de deadlift helpt te vergemakkelijken

Duidelijk Faltstyr? ;)

Terug
Naar boven