Fitness Seller

Beginnerswedstrijd Powerliften 22 mei

• Topic Starter Topic Starter
Arnhem is voor mij ook wel in de buurt, kom sowieso kijken en misschien dat ik me ook wel inschrijf...zijn er een max. aantal plaatsen of?

KIJKEN ???
froger.jpg

Er zijn bij mijn weten géén maximaal aantal plaatsten.
In 2008 en 2009 deden er zo'n 20 mensen mee.
Het zou natuurlijk geweldig zijn als we dit keer over dat aantal heen zouden komen...en ik kan me ook voorstellen dat de wedstrijd afgelast zal worden als zich b.v. slechts 5 kandidaten aanmelden.

De afgelopen jaren waren er verder ook géén kosten aan verbonden...en wellicht kunnen hen die van verder komen met anderen iets afspreken om samen te carpoolen om zodoende de benzinekosten te delen?

Ik citeer effies wimwam ;): niet denken in beperkingen, maar in mogelijkheden! :)

Heb me ingeschreven:thumbs:.

Voor mensen die mogelijk willen carpoolen, ik kom uit omgeving Dordrecht.

Leuk dat er zoveel forumleden zijn die het voornemen hebben om mee te doen :). Hopelijk blijft het niet alleen bij een voornemen, want ik lees heel veel: "misschien, als, denken over...".

Deze kans doet zich slechts één keer per jaar voor!
En zoals reeds gezegd, we verwachten op die wedstrijd geen nieuwe records! Het gaat om het op doen van ervaring. Je hebt niets te verliezen!
En misschien raken dan wel enkele mensen "besmet" en gaan ze vaker het powerliftplankier op.

Dus geen smoesjes verzinnen om thuis te blijven a.u.b. ;)

Maar het is wel toegestaan ?

voor elk PR krijg je punten aftrek hehe :D

Verboden voor PRs:p

Maar het is wel toegestaan ?

Hahaha...heb je plannen in die richting? ;)

Een nieuw record wordt tegenwoordig alleen nog maar officieel erkend op een NK, EK of WK (wedstrijden waar altijd dopingcontrole's plaats vinden).
Als een atleet op een andere wedstrijd een recordpoging wil doen, kan dat, maar dan moet er een dopingcontrole aangevraagd worden en die kosten zijn dan voor de atleet! Ik denk echter niet dat dat de bedoeling is van die beginnerswedstrijd.

Als je echter die intenties hebt...in jouw gewichtsklasse zijn er de volgende records te verbreken:

SQ: 420 kg (Cees de Vreugd, 1985)
BP: 265kg (Mark Neele, 2007)
DL: 380kg (Peter Vrasdonk, 1985)
Totaal: 1002,5kg (Cees de Vreugd, 1985).

Zoals je ziet stammen de meeste records nog uit de jaren '80...en zijn die vrij pittig...heb je wel een doel om naar te streven, toch? ;)

haha was niet serieus hoor haha

---------- Toegevoegd om 13:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:52 ----------

Btw

Mannen junioren 19 t/m 23 jaar
125+ 310SQ P.Baltus :P

Dat wist ik wel :p, maar de records die er getild zijn, zijn ook niet mis, toch ;)? Ik ben er 100% zeker van dat die niet op een of andere "beginnerswedstrijd" verbeterd zullen worden! :D

Je kunt wel streven naar beste lifter in jouw BDWklasse op die beginnerswedstrijd. Er liggen leuke prijzen klaar voor de winnaars!:)

ik denk dat er niet zoveel beginners zijn die tegen de 150 wegen

Hahaha...heb je plannen in die richting? ;)

Een nieuw record wordt tegenwoordig alleen nog maar officieel erkend op een NK, EK of WK (wedstrijden waar altijd dopingcontrole's plaats vinden).
Als een atleet op een andere wedstrijd een recordpoging wil doen, kan dat, maar dan moet er een dopingcontrole aangevraagd worden en die kosten zijn dan voor de atleet! Ik denk echter niet dat dat de bedoeling is van die beginnerswedstrijd.

Als je echter die intenties hebt...in jouw gewichtsklasse zijn er de volgende records te verbreken:

SQ: 420 kg (Cees de Vreugd, 1985)
BP: 265kg (Mark Neele, 2007)
DL: 380kg (Peter Vrasdonk, 1985)
Totaal: 1002,5kg (Cees de Vreugd, 1985).

Zoals je ziet stammen de meeste records nog uit de jaren '80...en zijn die vrij pittig...heb je wel een doel om naar te streven, toch? ;)

Als ik het goed heb zijn dat de records voor de Seniors.
Niels valt nog altijd onder de junioren tot 23 jaar. :p

---------- Toegevoegd om 13:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:52 ----------

Btw

Mannen junioren 19 t/m 23 jaar
125+ 310SQ P.Baltus :P

Je hebt gelijk...je bent nog een junior!
Was ik weer vergeten :o
Peter Baltus ( die ook sterkste man van NL is geweest!) heeft de junioren records op naam staan in de 125+ klasse.

310 SQ
200 BP
335 DL
Totaal:845kg

Dan kom je alweer een stuk dichter in de buurt toch?

Voor hen die het (nog) niet weten:
Van 14-18 jaar ben je subjunior.
Van 19-23 jaar ben je junior.
Van 24-39 jaar ben je senior.
Van 40-49 jaar ben je master 1.
Van 50-59 jaar ben je master 2.
Van 60-69 jaar ben je master 3.
Van 70-79 jaar ben je master 4.

Er is bij mijn weten geen klasse onder de junioren of boven de master 4 ;).

Laatst bewerkt:
Ik moet eerlijk zeggen dat de Nederlandse records reuze meevallen met die van de IPF. :p

Daarbij zijn die records van Peter Baltus m.b.v. een benchshirt en een SQ/DL-suit neergezet en zijn jouw pr's raw...dan worden de verschillen nog kleiner, toch! :cool:

---------- Toegevoegd om 14:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:06 ----------

Ik moet eerlijk zeggen dat de Nederlandse records reuze meevallen met die van de IPF. :p

Nou er zijn ook internationaal niet zo gek veel atleten die een totaal van meer dan 1000kg hebben. Momenteel hebben we buiten Pjotr v/d Hoek (Weak 01) niet zoveel mannen die internationaal hoog presteren. Maar beste Minotaures, ik zou zeggen wat let je...aan de slag! :p

Mooi doel voor volgend jaar whahaa

Ehm, sub = onder.. Dus zou je verwachten subjunior < junior? :p

Met een squatsuit is die 310sq in ieder geval binnen bereik toch :)

@Huggybear, is er ergens een site/overzicht waar je alle records binnen alle leeftijdscategorieën en gewichtsklassen kunt zien?

Terug
Naar boven