XXL Nutrition

Beginnerswedstrijd Powerliften 22 mei

• Topic Starter Topic Starter
Ik weet niet wie dit zijn (foto's van 2008 beginnerswedstrijd), maar bij mijn weten is het niet verplicht om een singlet te dragen op deze beginnerswedstrijd!
Gewoon in je normale sportkleding mag voor zover ik weet ook.

[afbeelding niet meer beschikbaar]

[afbeelding niet meer beschikbaar]

---------- Toegevoegd om 17:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:25 ----------

Ik ben nog geen opa (denk ik...) :rolleyes:

Ik schat (op een heel goede dag)
Squat: 200kg (als mijn knie niet ontploft...)
Bankdrukken: 150kg (als mijn elleboog niet desintegreerd)
Deadlift: 220kg (als mijn tussenwervel op zijn plaats blijft zitten, en "zie squat)
Bij een lichaamsgewicht van zo'n 145kg... :o
I think I'll pass... :D

Hmmm....
Neeuuh. :p

Om te kijken wel ja. :thumb:

Met de stats die jij vermeldt haal je bij de masters op het NK PL eremetaal! Laten we gewoon democratisch stemmen wie ervoor is dat Hummer meedoet...ik ben ervoor! Wie nog? ;)

Met de stats die jij vermeldt haal je bij de masters op het NK PL eremetaal! Laten we gewoon democratisch stemmen wie ervoor is dat Hummer meedoet...ik ben ervoor! Wie nog? ;)
Hahahaha, ouwe dwingert! :D
Nee Huggy, niets kan me zo zot krijgen dit jaar zoiets te doen hoor.
Als ik nou weer eens een jaartje fatsoendelijk kan trainen, wie weet.
Maar ik heb echt geen vertrouwen in mijn knie en elleboog.
De opspelende tussenwervel is gelukkig al een tijdje goed, dus daar mag ik niet over klagen.
Nee, als ik al iets overweeg is het om eens een bankdruk wedstrijd mee te doen.
Maar ook dat niet b innen heel korte tijd ben ik bang.

zonde hum, is toch leuk om ervaring op te doen. mijn stats zijn ook niet denderend maarja je doet het toch voor jezelf. die trainingen zijn toch niet voor niets?

ik heb me zojuist ook ingeschreven huggy;)
alleen ik snap het soms niet met die leeftijd. ik ben van 1/9/1991 dus met de wedstrijd ben ik nog 18 maar word in september 19, betekent dat dat ik junior ben en bij de 19/23 klasse hoor?

Ik vind je stats sterk Jorg. Alle lifts zijn ruim over BW. (Deadlift bijna 2,5x!)

Vroeger deed ik alleen aan wedstrijden mee om te winnen.
Ik moest iig een goede kans maken.
Mijn eigenwaarde is inmiddels wel al zo'n eind gezakt, dat ik dat niet meer verwacht...
Maar ik wil me niet helemaal belachelijk maken door met mijn dikke lichaam op een bank te gaan liggen en net mijn eigen lichaamsgewicht te drukken!
(Ik heb ook niet zo'n strak pakje als nodig is op een wedstrijd...)
Dus, of ik moet snel 50kg afvallen om enigszins een respectabele beurt te maken, of ik moet heel snel mijn bank 90kg omhoog zien te krijgen!
Beiden zie ik niet gebeuren eigenlijk... :o
Mag ik eerst eens komen kijken..? ;)

Ik kan nog niet eens m'n eigen lichaamsgewicht drukken en ik doe ook mee;)

Hoe zit dat trouwens met de buurten + opwarm sets. Hoeveel opwarm sets mogen worden gebruik of gebruiken de meesten op zo'n wedstrijd? En hoe beslis je met welke gewichten je de drie wedstrijd beurten gaat doen? Zijn daar richtlijnen voor die je kunt gebruiken als uitgangspunt?

Laatst bewerkt:
Neem je wel een kratje pils mee dan ?
Misschien beter met de trein komen dan... :p
Hoe zit dat trouwens met de buurten + opwarm sets. Hoeveel opwarm sets mogen worden gebruik of gebruiken de meesten op zo'n wedstrijd? En hoe beslis je met welke gewichten je de drie wedstrijd beurten gaat doen? Zijn daar richtlijnen voor die je kunt gebruiken en eventueel aanpassen aan eigen smaak?
Opwarmen zou je naar eigen inzicht moeten kunnen doen "acher de coulissen"
Eerste beurt doe je normaal gesproken "veilig" dus een gewicht waar je zeker van bent dat je het kunt.
Je eerste beurt missen is not done imo. ;)

Hoe zit dat trouwens met de buurten + opwarm sets. Hoeveel opwarm sets mogen worden gebruik of gebruiken de meesten op zo'n wedstrijd? En hoe beslis je met welke gewichten je de drie wedstrijd beurten gaat doen? Zijn daar richtlijnen voor die je kunt gebruiken als uitgangspunt?

Opwarmen doe je gewoon naar wens.
Bij het beslissen van een beurt, moet je rekening houden met een aantal factoren. Je PR op de betreffende lift, je vorm van de dag(miss last van zenuwen op een wedstrijd), feit of je de laatste weken zwaar hebt gelift of niet. Misschien heb je wel een peaking schema gevolgd, waardoor je dus wss een pr gaat tillen..als de concurrentie ongeveer even sterk is, houdt je hier eventueel ook rekening mee. Zijn nog talloze andere zaken die je keus kunnen beïnvloeden.

Denk dat er ook geen universeel goed antwoord is wat betreft je vraag. Je eerste beurt hangt samen met de stappen tussen je beurten die je wil gaan maken. Die stappen zijn erg persoonsafhankelijk en jijzelf kan het beste beslissen wat goed voor je is.

Ik hoop dat er voldoende inschrijvingen zullen zijn om de wedstrijd zal doorgaan.

Ik vind je stats sterk Jorg. Alle lifts zijn ruim over BW. (Deadlift bijna 2,5x!)

ja oke dat klopt, mijn kracht vergeleken met BW zijn dan wel weer goed daar heb je gelijk in. en bij de DL zou er meer in moeten zitten. had nu al lang 180 kunnen zijn. toen ik die 160 zette kreeg ik de 170 ook nog half. maar door die knie heb ik dat nu dus al weer een tijd niet kunnen doen..

ben jij er ook aanwezig eigenlijk ?

heb me ook aangemeld, onder voorbehoud

Ik ben senior, dat klinkt best wel ernstig...

Je krijgt 3 wedstrijdbeurten per onderdeel.
Ik zou het doen zoals altijd als ik bijvoorbeeld wil gaan pieken...ik zou me zeker niet te moe maken met de warmingup. Hoe jij je warmingup indeelt bepaal jij overigens helemaal zelf!
De 1e beurt zou ik gaan voor een safebeurt zijn en niet voor een gok!
Natuurlijk hou je ook in de gaten wat anderen in jouw klasse doen, maar in eerste instantie zou ik gaan voor een verbetering van een pr.
Maar het is voor velen de eerste kennismaking met een powerliftwedstrijd...gewoon gaan om goede beurten te laten zien, kilo's komen later wel!

Laatst bewerkt:
ja oke dat klopt, mijn kracht vergeleken met BW zijn dan wel weer goed daar heb je gelijk in. en bij de DL zou er meer in moeten zitten. had nu al lang 180 kunnen zijn. toen ik die 160 zette kreeg ik de 170 ook nog half. maar door die knie heb ik dat nu dus al weer een tijd niet kunnen doen..

ben jij er ook aanwezig eigenlijk ?

Yes, heb me al aangemeld. ;)
Was ook degene die meer info wou over de wedstrijd aangezien de website van NPB weinig info geeft wat betreft het opgeven voor een wedstrijd. :D

Ik hoop dat er voldoende inschrijvingen zullen zijn om de wedstrijd zal doorgaan.

Ik heb deze informatie gisteren bekend gemaakt, en de belangstelling is groot! Voor zover ik weet zijn er al 5 aanmeldingen binnen.
Nu maar hopen dat het aantal gestaag zal groeien :).
Maar ik ben positief gestemd!

---------- Toegevoegd om 21:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:12 ----------

Yes, heb me al aangemeld. ;)
Was ook degene die meer info wou over de wedstrijd aangezien de website van NPB weinig info geeft wat betreft het opgeven voor een wedstrijd. :D

Voor (vrijwel) alle wedstrijden die staan vermeld op de website van de NPB, moet je lid zijn van de NPB. En leden weten meestal wel hoe e.e.a. te werk gaat...welke info zou jij nog graag vermeld zien staan?

Ik heb overigens de voorzitster van de NPB, Carmen Sjardijn laten weten dat ik op het DBB forum een oproep heb geplaatst i.v.m. de beginnerswedstrijd.
Zij vond het een prima initiatief en heeft me gevraagd e.e.a. ook op de website te zetten...dus dat komt verder wel goed ;)

Ik heb deze informatie gisteren bekend gemaakt, en de belangstelling is groot! Voor zover ik weet zijn er al 5 aanmeldingen binnen.
Nu maar hopen dat het aantal gestaag zal groeien :).
Maar ik ben positief gestemd!

---------- Toegevoegd om 21:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:12 ----------

Voor (vrijwel) alle wedstrijden die staan vermeld op de website van de NPB, moet je lid zijn van de NPB. En leden weten meestal wel hoe e.e.a. te werk gaat...welke info zou jij nog graag vermeld zien staan?

Ik heb overigens de voorzitster van de NPB, Carmen Sjardijn laten weten dat ik op het DBB forum een oproep heb geplaatst i.v.m. de beginnerswedstrijd.
Zij vond het een prima initiatief en heeft me gevraagd e.e.a. ook op de website te zetten...dus dat komt verder wel goed ;)

Naar mijn weten hoefde je geen NPB lid te zijn om mee te doen dus ik dacht dat er op de website een contact email zou zijn, maar dat geeft niet het kan dus ook gewoon via DBB. :D

Naar mijn weten hoefde je geen NPB lid te zijn om mee te doen dus ik dacht dat er op de website een contact email zou zijn, maar dat geeft niet het kan dus ook gewoon via DBB. :D

Dat klopt ook!
Voor deze wedstrijd hoef je géén lid van de NPB te zijn.
Als er bepaalde dingen niet duidelijk zijn op de site kun je altijd met iemand persoonlijk contact opnemen. Er staan diverse emailadressen en zelfs telefoonnummers vermeld van bestuursleden, (bonds)coaches en de webmaster ;)

Zie je ook waarvoor DBB overigens niet allemaal goed voor is! :)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven