XXL Nutrition

Beginnerswedstrijd Powerliften 22 mei

Ik kwam erachter dat het voor mij ruim 10kg scheelt op mijn max met rollen :)

Dat scheelt het bij mij denk ik niet, maar het voelt gewoon fijner voor mn onderrug aan.

• Topic Starter Topic Starter
Nog 2 dagen! :cheer:

nog 1 dag! :wl::banana: XD

succes allemaal morgen :)

Are you ready to rumble? ;)

Morgen is het dan eindelijk zo ver...alhoewel ik zelf niet meedoe vind ik het reuzespannend! Ben benieuwd wie er uiteindelijk allemaal op het powerliftplankier zullen staan!

Nog een laatste tip...op tijd naar bed, en met de handen boven de deken slapen...géén :wanker: of :doggy:...spaar je krachten en gretigheid voor morgen ;)

En vergeet niet je wekker te zetten!!!

wekker.png

Ik hoop jullie morgen allemaal te zien en wens iedereen uiteraard SUCCES! :)

Laatst bewerkt:
Afkortingen NOC*NSF, IOC, IPF EPF,IPC...

Wellicht nog interessant om te weten...Papendal, waar morgen de wedstrijd wordt gehouden is ook de plek waar het NOC (Nederlands Olympisch Comitée) * NSF (Nederlandse Sport Federatie) is gevestigd waar maar liefst 90 landelijke sportorganisaties zijn bij aangesloten...de NPB is daar één van en is via de KNKF (Koninklijke Nederlandse Krachtsport en Fitnessfederatie) aangesloten...de KNKF is overigens ook gevestigd op Papendal.

Hier trainen regelmatig alle grootheden uit de Nederlandse sportwereld en morgen mogen jullie daar je kunstje laten zien! :)
Papendal is het kloppend hart van de Nederlandse Sportwereld!

Het doel van het NOC*NSF is overigens het bevorderen van (top)sport in Nederland. NOC*NSF is tevens de Nederlandse vertegenwoordiger in het International Olympic Committee (IOC) en speelt een grote rol bij de selectie voor Nederlandse deelnemers aan de Olympische spelen.

Helaas is powerlifting géén olympische sport...alhoewel dat wel het streven is van de IPF (International Powerlifting Federation) de wereldoverkoepelende powerliftfederatie waar de NPB bij is aangesloten. Vandaar ook het strenge dopingbeleid wat er bij de IPF/NPB gehanteerd wordt. In Europa is de NPB overigens aangesloten bij de EPF (European Powerlifting Federation), die onder auspiciën van de IPF valt.

Powerlifting is overigens wel bij de Worldgames erbij (de Olympische Spelen voor niet Olympische Sporten). Er worden overigens de regels van de IPF op de worldgames gehanteerd. Je kunt dus stellen dat de regels van de IPF, die morgen ook gehanteerd worden beschouwd als de "golden standard" voor powerlifting! Wellicht ten overvloedde, maar alleen powerlifters die lid zijn van een bond die is aangesloten bij de IPF kunnen zich selecteren voor de Worldgames.

Benchpress is overigens wel een paralympische sport (paralympische spelen zijn de olympische spelen voor mensen met een handycap)...in Nederland is de NPB aangesloten bij het IPC (International Paralympic Committee).

Morgen overhoring wat betreft de afkortingen ;)

Laatst bewerkt:
:roflol:
Olympische aspiraties...mooi...

Het is een streven wat de IPF heeft...of powerlifting ooit een olympische sport zal worden zal de toekomst moeten uitwijzen.
Persoonlijk acht ik die kans voorlopig helaas klein :(.

Grootste hindernis is namelijk de verdeelheid tussen de diverse bonden over de uitvoering van de 3 onderdelen en de verschillen die er in gear gehanteerd worden. Een ander groot hindernis zijn de vele "positieve" gevallen bij powerlifing wat betreft doping. Men wil geen toestanden zoals bij het gewichtheffen waar bijvoorbeeld de complete Griekse selectie mocht thuis blijven wegens dopingperikelen.

---------- Toegevoegd om 14:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:10 ----------

P.S. als jullie morgen etenswaren meenemen, kunnen jullie die bij mij afgeven...ik hou het dan wel in de gaten :lick: :meal: ;)

Mijn navigatie systeem kent de Papendallaan in Arnhem niet... :mad:

Mijn navigatie systeem kent de Papendallaan in Arnhem niet... :mad:

Huh? Wat voor een navigatiesysteem heb jij dan?
Geef anders eens Amsterdamseweg in (bij Arnhem).

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

---------- Toegevoegd om 14:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:41 ----------
<O:p</O:p

---------- Toegevoegd om 14:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:44 ----------

Hier nogmaals het adres :):

Hotel en Congrescentrum
Papendal
Papendallaan 3
6816 VD Arnhem
Tel. 026-4837911

"Als jullie het terrein van het sportcentrum oprijden moet je na de slagboom meteen rechts aanhouden.
Daarna de eerste afslag links, je ziet dan recht voor je de ingang".

[Afbeelding niet meer beschikbaar]Routte Papendal[Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar]Het Nationaal Sport Centrum Papendal ligt even ten westen van Arnhem, waar de A12 en de A50 elkaar kruisen.

Vanaf de A12 uit westelijke richting (Amsterdam, Den Haag, Utrecht)
[Afbeelding niet meer beschikbaar]Via de A12 richting Arnhem
[Afbeelding niet meer beschikbaar]Afslag 25, Oosterbeek, Wolfheze, Arnhem Centrum, Hoge Veluwe
[Afbeelding niet meer beschikbaar]Sla bij N224 rechtsaf richting Arnhem
[Afbeelding niet meer beschikbaar]Neem op de N224 bij de 2e verkeerslichten de afslag Papendal

Vanaf de A12 uit oostelijke richting (Oberhausen, Doetichem)
[Afbeelding niet meer beschikbaar]Via de A12 richting Utrecht
[Afbeelding niet meer beschikbaar]Afslag 25, Oosterbeek, Wolfheze, Ede Oost
[Afbeelding niet meer beschikbaar]Sla bij N224 linksaf richting Arnhem
[Afbeelding niet meer beschikbaar]Neem op de N224 bij de 3e verkeerslichten de afslag Papendal

Vanaf de A50 uit zuidelijke richting (Den Bosch, Eindhoven, Nijmegen)
[Afbeelding niet meer beschikbaar]Via de A50 richting Apeldoorn, Zwolle, Utrecht
[Afbeelding niet meer beschikbaar]Neem bij knooppunt Grijsoord de afslag Utrecht, Den Haag
[Afbeelding niet meer beschikbaar]U bent nu op de A12, neem nu direct de afslag Oosterbeek, Wolfheze (afslag 25)
[Afbeelding niet meer beschikbaar]Neem op de N224 bij de 3e verkeerslichten de afslag Papendal

Vanaf de A50 uit noordelijke richting (Apeldoorn, Zwolle)
[Afbeelding niet meer beschikbaar]Via de A50 richting Arnhem, Nijmegen
[Afbeelding niet meer beschikbaar]Vervolgens neemt u de A12 richting Utrecht, Den Haag
[Afbeelding niet meer beschikbaar]Daarna Afslag 25, Oosterbeek, Wolfheze, Ede Oost

Parkeren is geen probleem.

Als mensen het niet kunnen vinden, kan je ook op de navigatie Amsterdamseweg 505 in Arnhem intoetsen. Dat is het adres van het v/d Valk hotel en daarnaast/achter ligt het Papendal terrein.

Misschien valt het onder Oosterbeek ofzo..?
Het kwam meer voor zei een vriendelijk meisje van het centrum.
Het komt wel goed.

@Huggy:
Een dingetje van 100,- Euro van de Blokker man... ;)
Maar het brengt me altijd overal! :D

Vanavond eerst nog even gaan zuip.. eeuh... eten met de mannen van mijn werk... :D

op de amsterdamse weg staat papendal ook al wel aangegeven.

Slapen word het niet voor mij, half 6 gaat mijn wekker weer dan doe ik de kranten half 8 erweer eten dan door

Touch the pancakes and die!1! :shoot:

:roflol:

Iemand denkt slim te zijn door na het wegen meteen alles op te eten, opdat alles voor mij veilig is...hahaha...wegen is van 09.00-10.00...in die tijd kan ik veel wegwerken van hetgeen me is toevertrouwd :meal:...pancakes gaan er overigens lekker vlot in...oprollen en happen :p ;)

Terug
Naar boven