MuscleMeat

Beginnerswedstrijd Powerliften 22 mei

Gezellige dag gehad, veel leuker als NK moet ik zeggen. Ten eerste geen gezeur met allerlei pakken etc en ten tweede veel meer enthousiasme en intense lifts. Ik had het erg naar mijn zin. Zoiezo ook lekker gelift door veel mensen.

Beginners powerliftwedstrijd

Het was erg gezellig lekker gelult etc met iedereen.

Squat:

1ste beurt 130kg naja ik failde de wraps duwde me voorover dus fail

2de beurt 130kg nog een keer ging makkelijk had hem daarvoor al even geoefend en deze keer zonder wraps

3e beurt 145kg op save gespeeld mede dankzij gijs we hebben de wraps lichtjes omgedaan voor gewoon het gevoel

Bench:

1ste beurt 100kg ging vrij easy helaas niet op film ze waren te laat met filmen

2de beurt 105kg fail zakte te traag en de pause nekte me

3de beurt idem

Deadlift

1ste beurt 170kg ging makkelijk omhoog niks op aan te merken dan normaal

2de beurt 180kg ging ook makkelijk

3de beurt 190kg die ging iets lastiger maar toch gewoon goed

Toevoegingen: Leuk dagje erg gezellig mooi sportcentrum trouwens daar :D

FILMPJES:

[link niet meer beschikbaar]

http://www.youtube.com/watch?v=ADHR_zHCYSg

[link niet meer beschikbaar]

Ah jij bent TheMistery....

Vandaag een leuke dag gehad, paar buffe en sterke gasten gezien.
Ikzelf ben tweede geworden (zonder voorbereiding) dus zeer tevreden! :D
Complimenten overigens aan de organisatie, ging goed en soepel.

Squat:
150
170
185

Bench:
110
125
135 f

Dead:
200
220
230

Beginnerswedstrijd Powerliftten, Papendal 22 mei

Vooraf voelde ik me redelijk fit en ik had er wel vertrouwen in, maar was toch een beetje zenuwachtig voor al die mensen te moeten liften.

Squat
180kg - Makkelijk.
190kg - Fail op diepte
190kg - Makkelijker dan de 2e lift, hoewel dieper:p. Pr

Bench Press
80kg - Easy
90kg - Redelijk easy, paused pr
100kg - Fail, wel verwacht, maar voelde geenszins onmogelijk, de 100 komt binnekort!

Deadlift
210kg - Redelijk simpel
225kg - Fijne lift
240kg - Flink gevecht tegen de barbell, maar wel gehaald:). Dik Pr

Over alles wel tevreden, vooral over de deadlift, daar heb ik wel alles uitgehaald:).
Was al met al een leuke dag, aantal bekende gezichten gezien ook en iedereen lifte wel sterk.
Bedankt voor de organisatie, ging allemaal soepel, en wie weet doe ik nog wel een keer mee aan een wedstrijd!

Aaah jij met je mooie nagels :D

Ik heb bij 't deadliften van groep 2 volgens mij van iedere lift een filmpje gemaakt. Als youtube meewerkt en mij m'n wachtwoord eens toezend dan probeer ik ze zo snel mogelijk te uploaden.

Gefelicteerd trouwens voor de nr. 1, 2 en 3!

Tof man!

Misschien handig voor de organisatie:
Bij het benchen stonden mijn voeten niet stevig, in de zin van wegglijden.
Ik meende hier meer mensen over te horen.

Squat
155
170
185

Ging vrij goed allemaal :)

Bench
115
122.5
130 f

Toch wennen aan die pause. Ik heb maar heel weinig mensen gezien trouwens met drie goede beurten bij de bench

Deadlift
170
180

Derde beurt heb ik overgeslagen. Tijdens de warming up voelde ik mn onderrug al zo dat ik eigenlijk alleen die 170 wou liften om niet uit te bommen. Dat ging nog wel, maar die 180 was echt op het randje. Laatste beurt maar laten schieten dus, ging me toch meer om het idee.

Leuke dag gehad, en het verliep zeer snel allemaal. Ik had verwacht dat je zo aan 1,5 minuut per deelnemer zat maar het ging aan de lopende band.

Beginnerswedstrijd @ Sporthal Papendal te Arnhem.

Voelde me best chill, had aardig uitgeslapen en voelde me goed in me vel.
Gewogen @ 107kg ca. Nice. :p

Squat

140kg (alleen met belt), easy kreeg te horen dat me techniek pico bello was, nice
160kg (belt + wraps, vloog omhoog, ging goed weer juiste techniek)
180kg PR (belt + wraps, was een struggle en boog wat voorover, alleen niet zo veel als normaal, dus zeer nice)

Bench Press (paused uiteraard)

90kg (bar voelde best zwaar aan, maar easy press)
100kg (weer de bar die zwaar aanvoelde maar verder easy)
110kg PR (voelde alsof ik het niet zou halen maar grinde het toch wel mooi eruit, paused PR verbroken met 10kg en me Touch&Go met 5kg :D)

Deadlift (hamstrings waren kapot van de Squat en Bench, lol)

160kg (easy en vlot)
180kg (goed te doen en ging lekkah)
200kg Fail! (jammer, net geen 9/9 lifts goed maar was er bijna, druk op me hoofd was abnormaal, bloedde bijna als een gek, voelde een druk op me oren en het werd zwart, zo rond me knieen de bar gedropt)

Uiteindelijk wel nette wedstrijd. :D
Congrats voor de top 3 uiteraard!

Deadlift ging eigenlijk ook prima, maar derde beurt schoot het in mijn rug,
Nu weet ik gelijk wie jij bent.
Sterk! :bow:

En jij bent dus Jopthelis!
Ook heel sterk! :bow:

Was al met al een leuke dag, aantal bekende gezichten gezien ook en iedereen lifte wel sterk.
+1
Grappig om te zien hoe jij je probeerde op te laden voor je lifts. :thumb:

Aaah jij met je mooie nagels :D
Ja, daar schrok ik ook even van! :D

Leuk je eens ontmoet te hebben Bodybuilder. ;)

Ik vond het de moeite van de reis waard vandaag, het was leuk, gemoedelijk, en een sportief hoogtepunt. :thumb:
Ik ben blij dat het voor Nick, en eigenlijk alle anderen zo lekker ging.
Hopelijk levert het wat wedstrijd atleten voor de toekomst op.
Wat een geweldige sfeer, en wat een gemoedelijke gasten zijn jullie allemaal. :thumb:
En hoe geweldig is het niet dat je als beginnend krachtsporter tips en aandacht krijgt van iemand als Ilja Strik?

---------- Toegevoegd om 18:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:21 ----------

kreeg te horen dat me techniek pico bello was, nice
Ik heb het op filmpjes wel eens minder gezien. ;)
Goede wedstrijd gedraaid hoor.

Als ik ga reppen en setjes maak is het belachelijk maar als ik top valt het wel mee. Ben ook beter in toppen als in reppen moet ik eerlijk zeggen. :o

Weet iemand trouwens een programma om meerdere filmpjes snel op youtube te zetten? Ik heb namelijk allemaal korte filmpjes en als ik ze stuk voor stuk moet uploaden kost dat nogal wat werk denk ik..

Na van verschillende mensen gehoord de hebben, "Zit je ook op het forum, wat is je nick dan?", ook maar eens een post van mij :)

Heb me ook erg vermaakt tijdens de wedstrijd. Had geen idee wat ik ervan moest verwachten, kende (nog) niemand daar, maar de sfeer was goed, allemaal gezellige mensen idd, en ook de organisatie was prima, dus de volgende keer zeker weer :)

Hopelijk kan ik dan ook wat meer liften, ben pas een half jaartje bezig, dus er moet nog wel wat vooruitgang inzitten :P

Squat:
90kg eitje
100kg lastig, was ook niet diep genoeg, fail
100kg redelijk simpel

Benchpress:
75kg gemakkelijk
80kg ging lekker
85kg fail
Had gehoopt mn BW (81kg) te kunnen liften, maar dat moet nu toch nog even wachten, nu eerst paar weekjes recoveren.

Deadlift:
155kg
165kg (enkele minuten PR)
170kg PR

Riem tijdens DL was ook wel prettig, bedankt aan diegene van wie ik het mocht lenen!

Blijkbaar kun je ze ook gewoon allemaal tegelijk openen als je dat wil :o Weer wat geleerd.

Ze zijn nu aan 't uploaden! Duurt denk ik nog wel even voor ze er op staan maar het is bezig in ieder geval. Heb alleen van groep 2 alle deadlifts volgens mij.

22/05/10
beginners wedstrijd te papendal

's ochtends en de avond er voor voelde ik me niet zo lekker, koppijn, slapjes en mijn knie deed weer zeuren. paracetamol genomen enja natuurlijk gewoon gaan.

Squat
voor de 1e x bandages gebruikt, hier was ik wel blij om, mijn knie voelde beter aan zo.

90kg - deze was zonder bandages, ik was ze nog aan het omdoen toen ik moest.
F105kg - met bandages zelf gedaan voor de 1e x, zaten niet strak en niet hoog genoeg.
105kg - nog een keer dan maar, deze ging goed. ik was nu ook ingebonden door niemand minder dan Ab Wolders.

Benchpress
80kg - easy, gelukkig dat ik hiermee begonnen was want had eigenlijk 75 opgegeven
85kg - lekker.
90kg - lekker, had wss nog wel 92.5/95 in gezeten.

Deadlift
140kg - easy
150kg - lekker
160kg - zwaar maar had denk ik nog wel 5 of 10 bij gekunnen. jammer.

Totaal:355

comment: lekkere wedstrijd gedraaid was toch gewoon sterk terwijl ik mu van tevoren niet zo lekker voelde. jammer als je later bekijkt van ah der had wel wat bij gekunnen maar ik ben tevreden als ik kijk naar hoelang ik eigenlijk stil heb gelegen door mijn blessure.

Na van verschillende mensen gehoord de hebben, "Zit je ook op het forum, wat is je nick dan?", ook maar eens een post van mij :)

Heb me ook erg vermaakt tijdens de wedstrijd. Had geen idee wat ik ervan moest verwachten, kende (nog) niemand daar, maar de sfeer was goed, allemaal gezellige mensen idd, en ook de organisatie was prima, dus de volgende keer zeker weer :)

Hopelijk kan ik dan ook wat meer liften, ben pas een half jaartje bezig, dus er moet nog wel wat vooruitgang inzitten :P

Squat:
90kg eitje
100kg lastig, was ook niet diep genoeg, fail
100kg redelijk simpel

Benchpress:
75kg gemakkelijk
80kg ging lekker
85kg fail
Had gehoopt mn BW (81kg) te kunnen liften, maar dat moet nu toch nog even wachten, nu eerst paar weekjes recoveren.

Deadlift:
155kg
165kg (enkele minuten PR)
170kg PR

Riem tijdens DL was ook wel prettig, bedankt aan diegene van wie ik het mocht lenen!

Graag gedaan:p

Ik vond het een erggg leuke dag! :)

Terug
Naar boven