MuscleMeat

Beginnerswedstrijd Powerliften 22 mei

happen? Gewoon duwen die gang door. kauwen kost tijd op die dingen ;)

Ik lees de reglementen nog even door, maar wordt er met deadliften geen START-commando gegeven? Mag je gewoon beginnen wanneer je denkt dat je er klaar voor bent of zo?

Ik lees de reglementen nog even door, maar wordt er met deadliften geen START-commando gegeven? Mag je gewoon beginnen wanneer je denkt dat je er klaar voor bent of zo?

Is altijd zo hoor :)

Ik heb een vraagje: word er omwille van dat het een beginnerswedstrijd een oogje dichtgeknepen op bepaalde zaken zoals net niet parallel bij squat of niet racken op commando?

Dat vroeg ik me dus af... Maar dat klopt dus? Er is geen start-commando?

nope, het verschilt niet zoveel hoor ivm bv squat. Dan wachten de scheidsrechters bv tot je stabiel staat voor je lift. Bij deadlift bepaal je alleen zelf wanneer je begint met liften.

Ik heb een vraagje: word er omwille van dat het een beginnerswedstrijd een oogje dichtgeknepen op bepaalde zaken zoals net niet parallel bij squat of niet racken op commando?

lijkt me niet, dan is het hele nut van een wedstrijd met officiele regels weg.

lijkt me niet, dan is het hele nut van een wedstrijd met officiele regels weg.

Het valt een beetje te zien wat de bedoeling is van de wedstrijd: vreemde mensen contact laten maken met de sport of getrainde mensen wedstrijdervaring laten opdoen maar ik vermoed allebei.

Ik wens alvast iedereen veel succes! Ik wou dat men in België ook zoiets organiseerde:)

• Topic Starter Topic Starter

Bij DL wordt er inderdaad geen START commando gegeven...je krijgt alleen het commando DOWN te horen als de halter naar beneden mag...wel de handen aan de halter houden, dus niet loslaten en naar beneden laten vallen. :)

---------- Toegevoegd om 22:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:04 ----------

Omdat het een beginnerswedstrijd betreft zal er niet al te streng gejureerd worden...maar dat wil niet zeggen dat alles wordt getolereerd.
Het zou overigens de verkeerde instelling zijn om morgen te denken: ach, ze nemen het niet zo nauw, en het dus zelf ook niet al te nauw nemen.
Een beurt zal gegarandeerd worden afgekeurd als de uitvoering niet klopt!

---------- Toegevoegd om 22:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:07 ----------

Het valt een beetje te zien wat de bedoeling is van de wedstrijd: vreemde mensen contact laten maken met de sport of getrainde mensen wedstrijdervaring laten opdoen maar ik vermoed allebei.

Ik wens alvast iedereen veel succes! Ik wou dat men in België ook zoiets organiseerde:)

Doelstelling is om mensen kennis te laten maken met de sport!
Maar als alles oogluikend zou worden toegelaten wordt er ook een verkeerd beeld gegeven, en kan het bij een "officiële" wedstrijd alleen nog maar tegenvallen.

---------- Toegevoegd om 22:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:09 ----------

nope, het verschilt niet zoveel hoor ivm bv squat. Dan wachten de scheidsrechters bv tot je stabiel staat voor je lift. Bij deadlift bepaal je alleen zelf wanneer je begint met liften.

Bij SQ wordt er in tegenstelling tot DL overiens wel een start commando gegeven...er volgt namelijk een verbaal commando: SQUAT! :)

ik had nog de vraag, is een hitch bij DL eigenlijk toegestaan ? ik dacht van niet maar ik dacht ik vraag het even ?

• Topic Starter Topic Starter

---------- Toegevoegd om 22:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:09 ----------

Bij SQ wordt er in tegenstelling tot DL overiens wel een start commando gegeven...er volgt namelijk een verbaal commando: SQUAT! :)

Ik wilde gewoon zeggen dat het niet veel verschil maakt of iemand een commando geeft of jij zelf de start van de lift bepaald. Misschien ben ik het al gewoon en zullen andere mensen daar morgen moeite mee hebben maar ik hoop van niet:)

Nou, dan gaan we zo maar eens vertrekken...
Wel een beetje vroeg.

Ik wilde gewoon zeggen dat het niet veel verschil maakt of iemand een commando geeft of jij zelf de start van de lift bepaald. Misschien ben ik het al gewoon en zullen andere mensen daar morgen moeite mee hebben maar ik hoop van niet:)

Jawel, want op een wedstrijd wordt bij BP en SQ wél een start-commando gegeven en als je je daar niet aan houdt en zelf de start van je lift bepaalt, wordt deze dus afgekeurd. In die zin maakt het dus wel degelijk verschil.

---------- Toegevoegd om 06:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:07 ----------

ik had nog de vraag, is een hitch bij DL eigenlijk toegestaan ? ik dacht van niet maar ik dacht ik vraag het even ?

Dat is inderdaad NIET toegestaan!

En nu naar bed...slapen! ;)

Welterusten :)

Hè, jammer! :D

ja jammer dat het niet is toegestaan maar dacht ook dat het niet mocht dus het is niet van k*t mag dat niet :| :p tot zo mensen :w

Congrats Unclez & joppie

wie heeft 3e plaats?

Ik heb bij 't deadliften van groep 2 volgens mij van iedere lift een filmpje gemaakt. Als youtube meewerkt en mij m'n wachtwoord eens toezend dan probeer ik ze zo snel mogelijk te uploaden.

Gefelicteerd trouwens voor de nr. 1, 2 en 3!

Heb een erg leuke/gezellige dag gehad zo, kon jammer genoeg alleen benchen wat wel aan me begon te vreten toen ze begonnen met squatten :( kriebel kriebel ...
Benchen ging wel lekker, 150 ging easy, 160 viel halverwege stil omdat ik te vroeg uitademde, beetje lucht erbij er vrij makkelijk uitpressen. 170 was gewoon kansloos, lag er ook niet lekker bij mja dikke fail want vanaf borst kwam er geen beweging meer in.
Nog even het deadliften aangekeken, daarna stelde René voor om even wat in shirt te spelen, 150 niet onder, 3x170 niet onder, 3x180 niet onder, 200 ging de verkeerde kant op :D richting me nek, mocht van René een shirt lenen dus ken er de komende twee weken wat mee oefenen tot 6 juni.

Let er bij het trainen met shirt op dat je je eigen bewegingsbaan aanhoudt, ik zag nu een erg groot verschil tussen je baan tijdens de raw beurten en de beurten met shirt (hoewel ik alleen de eerste paar gezien heb). Heb zelf op die manier mijn triceps vorig jaar gescheurd, dus ik kan er over mee praten, helaas...

Als ie niet onder komt, niet forceren en gewoon meer gewicht er op knallen ^__^

Verder een superdag gehad. Squatten heb ik te voorzichtig in gezet, maar 3 mooie beurten gemaakt. Bench ging ver boven verwachting, ik hield er voor aanvang rekening mee alleen mijn aanvangsbeurt te doen en daarna te laten voor wat het was, maar heb ze alle drie kunnen pakken.
Deadlift ging eigenlijk ook prima, maar derde beurt schoot het in mijn rug, precies zoals ik dat al twee keer eerder heb gehad. Misschien toch ook tijd voor een onderhoudsbeurt bij de fysio :/

Verder mooi werk gezien van de aanwezigen en leuk om nu bij een hele hoop nicks/avatars de mensen te kennen.

Klopt Ilja legde het uit dat ik met boards moet werken, mare voorlopig is het gewoon even oefenen.

Terug
Naar boven