XXL Nutrition

Big Lebowski on a diet

• Topic Starter Topic Starter

Zo makkelijk kom je er niet vanaf! Nu moet je natuurlijk wel uitleggen wat je wel en niet overneemt. Indien het laatste, dan leg ik wel uit waarom dat dom is :trollface:

Training net:

Squat
Set 1: 20 kg × 5
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 70 kg × 5
Set 4: 100 kg × 3
Set 5: 110 kg × 1
Set 6: 120 kg × 7 8F rep-out tot het gaatje.

Not bad.

Stiff Legged Deadlift
Set 1: 70 kg × 8
Set 2: 90 kg × 8
Set 3: 100 kg × 8

Ab Roller
Set 1: +85 kg × 5 knietjes
Set 2: +85 kg × 8 standing, green band, gaatje 8
Set 3: +85 kg × 8 standing, green band, gaatje 10

All good.

Ok dit is wat ik doe

Ik train om de dag en dat loopt door, mits het werk het toelaat dat het niet te laat wordt..

Vanwege n heupblessure geen Squads, dus alleen UB

Alleen compounds

Net als jij begin met 5jes, 3tjes, dubbeltjes en maxen, maar varieer ook n beetje bv als smolov en naar eigen inzicht

bv 5x5, 6x4, 8x3, 10x2 en max

of 6x6, 7x5, 8x4, 10x3 en max

Workout 1 Heavy: BP en BOR

Workout 2 Heavy: OHP (Log Lift) en Pull Ups en DL 1x5

Workout 3 Light: = 1 en 2 samen maar dan Speedreps 1x10 50-55% 1RM

Is eigenlijk n conditie workout lijkt wel cardio, ik sta te hijgen als n oud paard..

Dan weer Workout 1-2 enz....;)

En doe je dan bv. 5x5 bij een procent of 80 van 1RM? Want dat zou wel erg zwaar zijn IMO (5x5@80% is meestal ongeveer de 5x5RM). Eigenlijk puur een workout om op te groeien.

Verder zou ik om en om een heavy en light doen als je om de dag traint. Herstel kost meer tijd tijdens de cut. In jouw opzet komt er dan zoveel tijd tussen dezelfde workouts, dat je op een training wel wat meer zou kunnen doen dan ik doe (maar ik pak alles 2x/week).

Dit alles natuurlijk alleen my 2 cents en alleen geldig als je natty bezig bent ;)

Er zit wel logica in je programma. En het werkt blijkbaar prima. Cutten met krachtbehoud is de heilige graal eigenlijk :thumbs:

En doe je dan bv. 5x5 bij een procent of 80 van 1RM? Want dat zou wel erg zwaar zijn IMO (5x5@80% is meestal ongeveer de 5x5RM). Eigenlijk puur een workout om op te groeien.
Ja precies net zoals in Stronglifts of Smolov maar nooit tot faillure

Verder zou ik om en om een heavy en light doen als je om de dag traint. Herstel kost meer tijd tijdens de cut. In jouw opzet komt er dan zoveel tijd tussen dezelfde workouts, dat je op een training wel wat meer zou kunnen doen dan ik doe (maar ik pak alles 2x/week).
wat ik nu doe:

Ma 1 Heavy

Wo 2 Heavy

Vrij Light Speedreps

Zo 1 Heavy enz enz

Tot op heden geen kracht verlies bij -0,5kg / wk, nu op 12-15%

Hoe zou jij het invullen?

Dit alles natuurlijk alleen my 2 cents en alleen geldig als je natty bezig bent ;)

Laatst bewerkt:
Sta er echt van te kijken dat je zoveel volume aan kunt. Vorige cuts deed ik dat ook en ik brandde helemaal op. Deze keer doe ik veel minder en blijf ik op niveau. Maar goed, als jij ertegen kunt, lekker mee door gaan. Pas zodra je krachtverlies merkt, zou ik het volume verlagen.

Verder zou je Ma Heavy 1, Wo Light, Vrij Heavy 2, Zo Light, Di Heavy 1, etc. maar dan is er in de heavy trainingen wel ruimte voor een extra compound variant.

Goed idee en dan komt de speedreps te vervallen?

Dus: A

Ma 1 heavy BP, BOR

Wo 1 light BP, BOR

Vrij 2 heavy OHP, Pull Ups, DL

Zo 2 light OHP, Pull Ups, DL

Di 1 Heavy

Do 1 light

enz

Of: B

Ma 1 heavy BP, BOR

Wo 2 light OHP, Pull Ups, DL

Vrij 1 light

Zo 2 Heavy

Di 1 heavy

Do 2 light

enz

Speedreps vervallen dus omdat ik 2 light workouts heb

Ik denk A wel zwaarder gaat vallen dan B? Weinig herstel tussen 2 workouts

Wellicht als ik krachtverlies krijg, ik overstap naar B

*Vanmiddag maxen op workout 2

Ik vind B een gekke optie, want twee heavy trainingen van dezelfde spiergroepen achter elkaar (Zo + Di). Het hele idee is nu juist om op een zware training een lichtere te laten volgen ter herstel (en wat extra prikkeling).

Bij optie A is het netjes om en om, maar krijg je altijd twee 'dezelfde' trainingen (alleen ander gewicht) achter elkaar. Puur gevoelsmatig zou mij dat tegenstaan, maar je kunt dat opvangen door wat varianten erin te mixen.

A is inderdaad niet gewenst te weinig herstel

B Zo is hetzelfde als wo 2 (light) maar dan Heavy

Di is hetzelfde als vrij 1 (light) maar dan Heavy

en zo rouleert het steeds door dat is ideaal tijdens de cut

C een extra rustdag erachter plakken
Ma 1Heavy,
-Di rust,
-Wo rust,

Do 2 Heavy,
-Vrij rust,
-Zat rust,

Zo 1Heavy,
-Ma rust,
-Di rust,

Wo 2 Heavy enz...

Mogelijkheden genoeg....;)

Ik zou lekker B doen, maar dan nog wat variatie in de oefeningen :)

Training zojuist:

Bench Press
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 100 kg × 3
Set 5: 110 kg × 1
Set 6: 117,5 kg × 6

Absurd goed!

Pull Up from dead hang
Set 1: +85 kg × 5
Set 2: +90 kg × 5
Set 3: +90 kg × 5
Set 4: +90 kg × 5

Incline Bench Press 60 graden
Set 1: 50 kg × 8
Set 2: 70 kg × 7
Set 3: 70 kg × 6

Mooi dat het bijna klaar is met die gare cut..toch goed resultaat gehaald..straks weer lekker trainen, normaal eten en loggen in de PL sectie :D

Deadlift
Set 1: 70 kg × 8
Set 2: 120 kg × 5
Set 3: 130 kg × 1
Set 4: 140 kg × 1
Set 5: 150 kg × 7

Ben op de goede weg. Heb de afgelopen weken systematisch dingen veranderd in mijn form, wat goed voelde behouden, wat niet teruggezet. Ten opzichte van wat ik voorheen deed, sta ik nu bijna met mijn schenen tegen de bar en een stuk smaller. Dat maakt dus echt behoorlijk uit! Puntjes van aandacht zijn nog de core tightness en de lat involvement.

Olympic Squat
Set 1: 50 kg × 6
Set 2: 70 kg × 6
Set 3: 90 kg × 6
Set 4: 90 kg × 6

Good Morning
Set 1: 70 kg × 10
Set 2: 70 kg × 10

Bar zo dicht mogelijk tegen de schenen is goed voor het correcte pad van de bar.

En inderdaad flink spanning op abs en lats...vastzetten..

Bar zo dicht mogelijk tegen de schenen is goed voor het correcte pad van de bar.

Te dicht is ook niet goed. Paar cm schijnt ideaal te zijn.

En inderdaad flink spanning op abs en lats...vastzetten..

Mijn eerste rep is nog altijd wat moeizamer dan de volgende twee en ik vermoed dat ik extra tightness moet opbouwen.

Volgende keer proberen buik in te houden. Normaal druk ik hem uit, was ik gewend van abs tegen je belt aanzetten (ook al gebruik ik nooit een belt bij DL).

beetje meer agressie met de eerste rep....:p

He, mag je tegenwoordig capslock gebruiken hier?

Terug
Naar boven