Super prestatie man, ik zie net dat je IBS hebt. Ik heb het ook, in extreme mate. Hoe ga jij er mee om? Pm mag ook!
allereerst bedankt iedereen, in oktober doen we het gewoon opnieuw!
betreffende die IBS, ik heb er niet vaak erge last van, buiten dan veel winderigheid, maar met de lange cut nu begon ik afwisselende periodes te krijgen van constipatie, erge gasvorming en diarree. later ook dyspepsie, reflux en gewoon geen vermogen tot eten meer, en constant de gedachte op naar toilet te willen, ook al gebeurde daar nix.
hoe ik ermee om ga, wel, het is de eerste keer dat ik echt zulke erge 'opstoot' kreeg, ik ga binnekort nog bij de internist hiervoor (met de camera in de poep enzo jonguh

) en dan bespreken we wat kan.
doorgaans in mn offseason eet ik nog vrij veel fruit, en erg gevarieerd, in de cut, en zeker naar het einde werd dat ergggg beperkt en dan begonnen de erge problemen. mijn insziens is gevarieerde voeding met zowel oplosbare als onoplosbare vezels en voldoende vocht erg belangrijk, en naar mijn ervaring helpt ook biergist met de ongemakken (in het begin heb je wel wat extra winderigheid).
ook pre/probiotica gebruik ik dagelijks en dat vinden mn darmen best lekker.
ik ga nu even wat rusten, weekje niet trainen (hoewel het nu al kriebels, ****ing verslaving is het gewoon) en enkele weken een drietal keer wat trainen per week, zo lichamelijk ook wat bekomen, want zo een voorbereiding is gewoon een aanslag op je lijf en uiteindelijk ook je immuniteit omdat je zo vermoeid raakt.
daarna gaan we weer aan de slag en oktober zal er best vrij snel zijn, ik moet nu een categorie hoger dus ik moet maken dat alles 100% verloopt, en zeker dat ik weer niet zo in de shit (letterlijk) kom te zitten met mn darmen.
ik ben erg blij en trots om het weer belegeiderloos te hebben gedaan, met een begeleider zou ik gewoon toch eindeloos discussiëren denk ik
bedankt voor de mooie woorden, maar als er ook kritiek is, daar kan ik ook tegen hoor, verbeteren en bijleren is altijd goed.
---------- Toegevoegd om 13:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:55 ----------
Gefeliciteerd !
Ondanks dat je ziek was geweest toch nog goed gekomen
hoe was het bij jou? msh ken ik je, maar hier op het forum niet