AndroidHealthClinic

Brab0 & Gains

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Sterke barbell curl en military press + bench :eek:. Die springen er echt uit in verhouding of lijkt dat maar zo?
Zéér nette training, keep it up!

Thanks! Ik denk dat de squat (veel) zwaarder kan maar nu voer ik’m best goed uit. Wat betreft de biceps barbell curl + military press: dit zijn oefeningen die ik heel graag doe en dan komt het meestal wel goed met de gewichten ;) en de benchpress gaat gestaag omhoog :) ik doe mijn best! Moet zeggen dat ik best ‘streng’ ben wat betreft mijn voeding.

Ik heb ondertussen geleerd om de basisprincipes goed in acht te nemen en veel geduld te hebben. De rest komt vanzelf.

Update 48e training 15-12-2019:

Warming up (cardio 25 min, daarna squat met lichte gewichten)

Squat 4x8 / 90 KG
Bent over row 3x8 / 63 KG
Back extension 3x10 / 20 KG
Bench press 3x8 / 80 KG
Pull down 3x10 / overgeslagen vandaag
Military press 3x8 / 50 KG
Barbell curl 5x6 / 50 KG
Push down 4x10 / 40 KG
Calf raises (zittend, leg press machine) 3x10 / 160 KG

Extra oefeningen:

Concentration curl biceps 3x8 / 22.5 KG
Triceps dumbbell extension 3x8 / 12.5 KG

Het ging vrij goed vandaag. Ik probeer weer de bent over row te doen. Rustig aan even opbouwen met gewicht. Daarnaast heb ik pull ups gedaan i.p.v. pull down. De military press en barbell bicep curl heb ik in gewicht verhoogd. t*ring wat was dat zwaar zeg! Afgesloten met extra oefeningen voor biceps en triceps.
Nu even 2 daagjes rust :).

Update 49e training 18-12-2019:

Warming up (cardio 25 min, daarna squat met lichte gewichten)

Squat 4x8 / 90 KG
Bent over row 3x8 / 63 KG
Back extension 3x10 / overgeslagen vandaag
Bench press 3x8 / 80 KG
Pull down 3x10 / 80 KG
Barbell curl 5x6 / overgeslagen vandaag
Push down 4x10 / overgeslagen vandaag
Calf raises (zittend, leg press machine) 3x10 / overgeslagen vandaag

Vandaag had ik een afspraak met de sportfysio, vandaar dat ik een paar oefeningen niet heb kunnen doen.
Ik had de afspraak staan voor de tintelingen in mijn onderarm. Hij heeft lekker ‘dry needling’ toegepast. Godver wat is dat een irritant gevoel!!
Maar als het uiteindelijk werkt dan ben ik tevreden.

Daarnaast slaap ik de laatste dagen erg slecht. Ik moet hier op gaan letten want ik merk het aan mijn performance.

Vrijdag weer naar de gym!

Update 50e training 20-12-2019:

Warming up (cardio 15 min, daarna squat met lichte gewichten)

Squat 4x8 / 90 KG
Bent over row 3x8 / 65 KG
Bench press 3x8 / 80 KG
Pull down 3x10 / 80 KG
Barbell curl 5x6 / 50 KG
Push down 4x10 / 40 KG

Extra oefeningen
Hammer curl 3x8 / 20 KG
Reverse grip pushdown triceps (enkele hand) 3x10 / 12.5 KG

De training is vandaag goed verlopen. Ook zijn de tintelingen in mijn arm een stuk minder sinds de dry needling therapie.
Sta ik vandaag mijn biceps curl te doen, schiet het in mijn achterschouder (plek waar de fysio de naalen er in heeft gezet) :scold: ja, het was zwaar maar ik voerde de oefening goed uit. Ik denk dat ik tijdens de oefening ongemerkt een rare houding had ofso :dunno:
Dus ik heb er weer een blessure erbij. Hopelijk trekt het vanzelf weg.

Zondag kunnen we weer :lifter:!

Update 51e training 22-12-2019:

Warming up (cardio 15 min, daarna squat met lichte gewichten)

Squat 4x8 / 92 KG
Bench press 3x8 / 80 KG
Pull down 3x10 / overgeslagen. Chin ups gedaan.
Barbell curl 5x6 / 50 KG
Push down 4x10 / 40 KG

Vandaag de squat iets verhoogd in gewicht. De trainer heeft meegekeken en hij vond de uitvoer zeer goed. Daar ben ik wel blij mee en ik kan’m gelukkig uitvoeren zonder er blessures aan over te houden.
De blessure aan mijn schouder is gelukkig weggetrokken en de bicep curl heb ik prima kunnen doen.
De sportschool was zo tyfusdruk (en iedereen had het over Badr-Rico, er werden zelfs moves gesimuleerd! :roflol:) dat ik de pull down niet heb kunnen doen. Ik heb gewisseld met chin ups en dat beviel me goed.
Nu lekker rusten en dinsdag weer trainen :kerst:

Heb je een reden waarom je squat relatief zo laag zit? En je het gewicht relatief langzaam verhoogt? Ik lees en zie meestal stappen van 5 kg.

Heb je een reden waarom je squat relatief zo laag zit? En je het gewicht relatief langzaam verhoogt? Ik lees en zie meestal stappen van 5 kg.

Nee heb ik geen specifieke reden voor. Het voelt goed om alles rustig aan op te bouwen.
Ik voer de oefening liever goed uit en haal er ook minimaal 6-7 reps uit.

Wat zou jouw advies zijn?

Nee heb ik geen specifieke reden voor. Het voelt goed om alles rustig aan op te bouwen.
Ik voer de oefening liever goed uit en haal er ook minimaal 6-7 reps uit.

Wat zou jouw advies zijn?
Geen advies, ik heb niet genoeg verstand van dit soort dingen om advies te geven. Maar ik zou bij de gewichten die jij verplaatst een squat van minsten 120 kilo niet gek vinden. Dus vroeg me af of daar een specifieke reden voor zou zijn.

Ik dacht misschien heb je blessures of andere redenen om je benen minder te belasten.

Geen advies, ik heb niet genoeg verstand van dit soort dingen om advies te geven. Maar ik zou bij de gewichten die jij verplaatst een squat van minsten 120 kilo niet gek vinden. Dus vroeg me af of daar een specifieke reden voor zou zijn.

Ik dacht misschien heb je blessures of andere redenen om je benen minder te belasten.

Ik denk dat het me zeker zal lukken (120 KG) maar ik vind het altijd spannend om de squat te doen (ondanks dat ik’m 3x per week doe). Dus ik verhoog het gewicht op mijn tempo.

En de gewichten die ik ‘verplaats’ vallen toch wel mee? Er zijn jongens die veel meer pakken of verplaatsen hoor ;)

Ik denk dat het me zeker zal lukken (120 KG) maar ik vind het altijd spannend om de squat te doen (ondanks dat ik’m 3x per week doe). Dus ik verhoog het gewicht op mijn tempo.

En de gewichten die ik ‘verplaats’ vallen toch wel mee? Er zijn jongens die veel meer pakken of verplaatsen hoor ;)

Zeker, het ging me meer om de verhoudingen :).

Je bench en military press zijn al sterker dan mij.
En ik squat 170 :dunno:

Je bench en military press zijn al sterker dan mij.
En ik squat 170 :dunno:

170 KG :eek: focking hell...... dat is zwaar dude!!

Je kunt niet met alles op dezelfde tempo omhoog gaan, dat heb ik ook gemerkt. Niet alleen fysieke zaken spelen mee maar ook mentale...

Update 52e training 24-12-2019:

Warming up (cardio 20 min, daarna squat met lichte gewichten)

Squat 4x8 / 95 KG
Bench press 3x8 / 80 KG
Pull down 3x10 / 80 KG
Barbell curl 5x6 / 50 KG
Push down 4x10 / 40 KG

Extra oefeningen:
Concentration curl 3x8 / 22.5 KG
Behind the neck press triceps extension / 32.5 KG

Gisteravond bij de fysio geweest en weer een behandeling dry needling gehad. Verdomme wat kunnen die paar naaldjes toch pijn doen. Vandaag heb ik daar niet zoveel last van gehad gelukkig.
De squat heb ik wederom verhoogd in gewicht en dat ging vrij goed! Tijdens de squat vond iemand het nodig om zijn darminhoud aan gas lekker vrij te laten. Ik was blij dat ik met mijn laatste rep bezig was. Stang terug gehangen en ff rondje gelopen, bah bah bah :(
Vervolgens de benchpress gedaan en tijdens de 1e set kwam de laatste rep er moeilijk uit en bleef ik halverwege 'hangen' met de stang. Gelukkig zag de trainer het en tilde hij de stang terug op z'n plaats. Even goed rust genomen en mijn resterende setjes afgemaakt.

Verder was de training wel lekker. De sportschool was vrij rustig en dat traint ook best lekker. Vrijdag is mijn volgende training weer.

Ik wens iedereen een fijne kerst toe!

Update 52e training 24-12-2019:

Warming up (cardio 20 min, daarna squat met lichte gewichten)

Squat 4x8 / 95 KG
Bench press 3x8 / 80 KG
Pull down 3x10 / 80 KG
Barbell curl 5x6 / 50 KG
Push down 4x10 / 40 KG

Extra oefeningen:
Concentration curl 3x8 / 22.5 KG
Behind the neck press triceps extension / 32.5 KG

Gisteravond bij de fysio geweest en weer een behandeling dry needling gehad. Verdomme wat kunnen die paar naaldjes toch pijn doen. Vandaag heb ik daar niet zoveel last van gehad gelukkig.
De squat heb ik wederom verhoogd in gewicht en dat ging vrij goed! Tijdens de squat vond iemand het nodig om zijn darminhoud aan gas lekker vrij te laten. Ik was blij dat ik met mijn laatste rep bezig was. Stang terug gehangen en ff rondje gelopen, bah bah bah :(
Vervolgens de benchpress gedaan en tijdens de 1e set kwam de laatste rep er moeilijk uit en bleef ik halverwege 'hangen' met de stang. Gelukkig zag de trainer het en tilde hij de stang terug op z'n plaats. Even goed rust genomen en mijn resterende setjes afgemaakt.

Verder was de training wel lekker. De sportschool was vrij rustig en dat traint ook best lekker. Vrijdag is mijn volgende training weer.

Ik wens iedereen een fijne kerst toe!
Mooie gewichten maar waarom blijf je al 5 trainingen ofzo op 80kg zitten met bench bijv?
Wel ziek mooi gewicht trouwens hoor. Wat is je 1RM wel niet?

Bijna 100 squat :cool:

Mooie gewichten maar waarom blijf je al 5 trainingen ofzo op 80kg zitten met bench bijv?
Wel ziek mooi gewicht trouwens hoor. Wat is je 1RM wel niet?

Ik train een beetje met het volgende principe: ik wil met een bepaald gewicht de 1e set (8-10 reps) volledig kunnen doen. De 2e en 3e set moet ik minimaal 6 reps kunnen doen. Dan pas verhoog ik lichtjes het gewicht. Ik probeer de oefeningen ook technisch goed uit te voeren en een volledige ROM te halen.
Het klopt dat ik al 5 trainingen op die 80 KG zit maar 5 trainingen houdt voor mij 1,5 week in ;) Ik probeer natuurlijk te verhogen maar dat gaat niet altijd even snel als dat ik zou willen. Belangrijk misschien om te vermelden: ik gebruik geen hulpmiddelen zoals AAS. Dus natuurlijk duurt het gewoon wat langer denk ik.

Mijn PR's:

Squat: 145 KG
Bench: 105 KG

Met deze gewichten trainde ik. Deze PR's heb ik gehaald toen ik 18 was. Dat is nu ff 15 jaar geleden voor mij :D . Ik heb nooit echt 1RM geprobeerd.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven