XXL Nutrition

Contest Log Brab0 goes contest ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Met de versie van het voorbeeld van imnewhere kan je, bij dezelfde isolatie, beduidend meer gewicht gebruiken.
Zo doe ik 'm altijd. Ik weet niet of het een beter is dan het ander. Zoals @Brab0 'm doet, komt er iets meer stretch op je triceps. Dit is ook de 'zwakste' positie voor de triceps, waarschijnlijk de reden dat je hierbij lichter in gewicht moet gaan. Plus bij mijn uitvoering kun je makkelijker cheaten door bijvoorbeeld je eigen gewicht er in te gooien (niet dat ik dat doe, maar toch).

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Zo doe ik 'm altijd. Ik weet niet of het een beter is dan het ander. Zoals @Brab0 'm doet, komt er iets meer stretch op je triceps. Dit is ook de 'zwakste' positie voor de triceps, waarschijnlijk de reden dat je hierbij lichter in gewicht moet gaan. Plus bij mijn uitvoering kun je makkelijker cheaten door bijvoorbeeld je eigen gewicht er in te gooien (niet dat ik dat doe, maar toch).

Ik doe ook heel graag de push down maar ik merk bij zware setjes dat mijn ellebogen dat niet prettig vinden. En ik wil graag blessurevrij blijven ;)

Cardio 02-07-2020

9058F9DE-62F1-4FC0-A201-002FCA4492F3.jpeg

Training 03-07-2020

Seated row machine (plate loaded)
Opwarmen
8 x 60 KG
8 x 60 KG
8 x 60 KG
8 x 60 KG

Pull Up (bodyweight)
2 x 8
1 x 7
1 x 6

Barbell Curl (sz-curl)
6 x 52.5 KG
6 x 52.5 KG
6 x 52.5 KG
6 x 52.5 KG

Push down triceps
Opwarmen
10 x 30 KG
8 x 40 KG
8 x 40 KG
8 x 40 KG

Vanochtend wat heisa gehad (privé) dus moest m’n sporten sowieso verzetten. Eenmaal bij de gym was het retedruk dus vandaar dat ik andere oefeningen heb moeten doen dan normaal. Het trainen zelf ging wel lekker!

Training 04-07-2020

Squat
Opwarmen
5 x 100 KG
5 x 100 KG
5 x 100 KG
5 x 100 KG

Bench press
Opwarmen
8 x 82 KG
7 x 82 KG
8 x 82 KG
7 x 82 KG

Shoulder press (dumbbell)
6 x 17.5 KG
6 x 17.5 KG
6 x 17.5 KG
6 x 17.5 KG

De squat ging dit keer fe-no-me-naal. Ik snap er echt geen reet meer van. Maar goed, we ploeteren gewoon door ;)
De fitgirls en mooiboys waren weer in grote getallen aanwezig dus ik kon nergens de military press uitvoeren. Alle rekken en benches waren bezet. Daarom ff lekker met dumbbells afgesloten.

Nu lekker weekend houden :wave:

Met een barbell had je Arthur lift kunnen doen 😊

Met een barbell had je Arthur lift kunnen doen 😊

Klopt, al vind ik die onhandig. Maar alles was letterlijk bezet. En er staan verdomd veel barbells.

ps: mijn military presses doe ik regelmatig vanuit de ‘cleans’. Maakt het net wat zwaarder.

Klopt, al vind ik die onhandig. Maar alles was letterlijk bezet. En er staan verdomd veel barbells.

ps: mijn military presses doe ik regelmatig vanuit de ‘cleans’. Maakt het net wat zwaarder.

als je MP wil doen voor schouderontwikkeling zou ik dat niet doen.

die ‘clean’ kost je alleen maar extra energie en is daarnaast technisch gezien een behoorlijk moeilijke oefening

als je meer een FB oefening wil doen zou hij natuurlijk wel in je schema passen

als je MP wil doen voor schouderontwikkeling zou ik dat niet doen.

die ‘clean’ kost je alleen maar extra energie en is daarnaast technisch gezien een behoorlijk moeilijke oefening

als je meer een FB oefening wil doen zou hij natuurlijk wel in je schema passen

ik ben alleen maar uit op hypertrofie :D dus bedankt voor je tip. Nu ik binnen meer mogelijkheden heb zal ik de powerrack vaker gebruiken.

ik ben alleen maar uit op hypertrofie :D dus bedankt voor je tip. Nu ik binnen meer mogelijkheden heb zal ik de powerrack vaker gebruiken.

Ik heb hem thuis ook een tijdje vanuit clean gedaan (1e rep dan), maar puur omdat ik de eerste 2 weken geen rack had. Het is geen verkeerde oefening hoor, maar zoals je zelf ook al impliceerde: je moet goed nagaan wat je wil bereiken met een bepaalde oefening. Alle energie die je verbruikt aan ‘overbodige bewegingen’ gaan je output op je press wel enigszins beïnvloeden

Training 06-07-2020

Squat
Opwarmen
5 x 70 KG
5 x 100 KG
5 x 100 KG
5 x 100 KG
5 x 100 KG

Bench press
Opwarmen
8 x 82.5 KG
7 x 82.5 KG
7 x 82.5 KG
7 x 82.5 KG

Shoulder press dumbbell
8 x 15 KG
8 x 17.5 KG
8 x 20 KG

Lekkere training gehad.
Een powerlifter bij ons in de gym vroeg vandaag: waarom doe jij geen deadlift? Je squat en bench worden steeds zwaarder dus alleen de deadlift ontbreekt nog.

:o Ik zei: ik denk niet dat ik er veel aan ga hebben met mijn doelen maar ik ga er toch over nadenken.
Tjah, wat zal ik er aan hebben?

Training 06-07-2020

Squat
Opwarmen
5 x 70 KG
5 x 100 KG
5 x 100 KG
5 x 100 KG
5 x 100 KG

Bench press
Opwarmen
8 x 82.5 KG
7 x 82.5 KG
7 x 82.5 KG
7 x 82.5 KG

Shoulder press dumbbell
8 x 15 KG
8 x 17.5 KG
8 x 20 KG

Lekkere training gehad.
Een powerlifter bij ons in de gym vroeg vandaag: waarom doe jij geen deadlift? Je squat en bench zijn worden steeds zwaarder dus alleen de deadlift ontbreekt nog.

:o Ik zei: ik denk niet dat ik er veel aan ga hebben met mijn doelen maar ik ga er toch over nadenken.
Tjah, wat zal ik er aan hebben?
Omdat je niet all show, no go wilt zijn? Het is ook gewoon een goede oefening.

Een squat of BP zijn ook niet noodzakelijk.

Waarom zou je geen DL doen?

Zie ook:

Wat bedoel je daarmee?
Ik voer’m niet uit omdat ik niet overtuigd ben van de bijdrage aan hypertrofie.
Dat je er niet alleen sterk uit wilt zien, maar misschien ook sterk wilt zijn, hoewel het tot op zekere hoogte misschien een valse tegenstelling is.

Dat is een persoonlijke keuze, er is niets mis mee als hypertrofie belangrijker voor je is en je de kracht minder belangrijk vindt.

Mij sprak de uitleg in de log van @BB_ wel aan.

Voor mezelf wil ik naar een (eventueel theoretisch) 1RM van 2xBW.

Laatst bewerkt:
Dat je er niet alleen sterk uit wilt zien, maar misschien ook sterk wilt zijn, hoewel het tot op zekere hoogte misschien een valse tegenstelling is.

Dat is een persoonlijke keuze, er is niets mis mee als hypertrofie belangrijker voor je is en je de kracht minder belangrijk vindt.

Mij sprak de uitleg in de log van @BB_ wel aan.

Voor mezelf wil ik naar een (eventueel theoretisch) 1RM van 2xBW.

Ik snap helemaal wat je bedoelt. Ik weet dat de deadlift 1 van de graadmeters is voor het ‘meten’ van kracht. Maar zoals ik al zei, ik ben uit op hypertrofie. De bench en squat dragen degelijk flink bij aan mijn doel, de deadlift ben ik gewoon niet van overtuigd.
En ook in bodybuilding zal je op een gegeven moment moeten verhogen in gewicht dus kracht is voor mij zeker wel van belang maar het is niet mijn hoofddoel.

Desalniettemin, ik ga er wel over nadenken :)

Laatst bewerkt:
Brab0! Hoe gaat het cutten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven